Kas tai? Eksperto įžvalgos

Įrankis rizikai valdyti – verslo sektoriaus apžvalga

Publikuota: 2019-07-17
Dr. Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, sako, kad  kredito biuro motyvacija teikti verslo sektoriaus apžvalgas labai aiški – noras pagelbėti verslui, potencialiems partneriams ir investuotojams priimti faktais ir skaidria informacija grįstus sprendimus. Bendrovės nuotr.
Dr. Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, sako, kad kredito biuro motyvacija teikti verslo sektoriaus apžvalgas labai aiški – noras pagelbėti verslui, potencialiems partneriams ir investuotojams priimti faktais ir skaidria informacija grįstus sprendimus. Bendrovės nuotr.

Smulkiojo ir vidutinio verslo vadovai, kurie dažnai patys įmonėje atlieka ne vieną funkciją, neretai užsisuka darbų rate: produktas, klientas, apyvarta, pelnas. Tačiau norint į šį pagrindinių darbų rinkinį įtraukti dar vieną svarbų komponentą – plėtrą ir investicijas – koncentruotis į tai, kas vyksta savame kieme, nepakanka. Ekspertai pabrėžia, kad visose verslo stadijose – kai jo imamasi, stengiamasi jį išlaikyti ar mėginama plėsti – visų pirma svarbu suvokti, kuo rizikuoji.

Skaičiuojama, kad pusė įkuriamų smulkiojo verslo įmonių nunyksta per pirmuosius ketverius metus. Specialistai surašė ir pagrindines priežastis, tinklalapis „Small Business Trends“ jas rikiuoja taip: baigiasi pinigai (29%), prastai suburta komanda (23%), pernelyg arši konkurencija (19%), neteisingai paskaičiuotas kainos ir savikainos balansas (18%), prekė nepritaikyta vartotojo poreikiams (17%), produktas gaminamas neturint verslo modelio (17%), prasta rinkodara (14%), neatsižvelgiama į klientų norus (14%) ar produktas rinkoje pasirodo netinkamu laiku (13%). Tačiau didžiausia ir dažniausiai pasitaikanti klaida yra ta, kad rinkai jūsų įmonės paprasčiausiai nereikia – taip nutinka 42% visų pasitraukimo iš rinkos atvejų.

Dr. Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, sako kad šios esminės klaidos pavyktų išvengti, jeigu, prieš nerdami į verslo vandenis, potencialūs įmonių vadovai išsiaiškintų, kas tame konkrečiame sektoriuje vyksta ir kokie veiksniai formuoja paklausą. Potencialūs verslo savininkai yra viena iš grupių, kuriai buvo sukurtos „Creditinfo“ verslo sektoriaus apžvalgos.

Ne vien įmonių savininkams

Dr. Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, teigia, kad kredito biuro motyvacija teikti verslo sektoriaus apžvalgas labai aiški – noras pagelbėti verslui, potencialiems partneriams ir investuotojams priimti faktais ir skaidria informacija grįstus sprendimus.

„Verslo sektoriaus apžvalga su konkrečiu sektoriumi leidžia susipažinti ir konkretaus rinkos segmento naujokams, ir toje srityje dirbančiam verslui, kuris nori gauti išsamesnės finansinės informacijos. Apžvalgą apie savo veiklos sektorių gali įsigyti to sektoriaus įmonė, norinti pasilyginti savo įmonės finansinius rezultatus su  konkurentais. Taip pat tiekėjas, kuris konkrečiam sektoriui teikia paslaugas ar parduoda prekes; jis gali pamatyti, kurios sektoriaus įmonės yra finansiškai stiprios, o kurios galbūt turi aukštą bankroto riziką. Pagal tai tiekėjui kur kas paprasčiau atsirinkti sau klientus ir priimti pamatuotus sprendimus dėl apmokėjimo sąlygų. Verslo sektoriaus apžvalgą gali įsigyti ir investuotojas, ketinantis investuoti tame sektoriuje“, – naudas vardija G. Jurkonienė.

Pavyzdžiui, rinkos tyrimų bendrovė „Energias Market Research“ skaičiuoja, kad pasaulinė genetinių tyrimų rinka, kuri 2018 m. sudarė 9,5  mlrd. USD, 2024 m. ūgtels iki 19,1 mlrd. USD. Visa personalizuotų sveikatos paslaugų rinka, konsultacinės bendrovės „Oliver Wyman“ duomenimis, 2020 m. viršys 600 mlrd. USD ribą. Ar tokia informacija svarbi vartotojams? Tikriausiai ne visiems. O smulkiojo verslo bendrovei, kuri teikia ar ketina teikti personalizuotos mitybos paslaugas, ji nepamainoma.

Dvi dalys

Anot G. Jurkonienės, „Creditinfo“ sudaromoje apžvalgoje vertinama įmonės pozicija sektoriuje, jos užimama rinkos dalis, taip pat pateikiamas įmonės finansinės būklės palyginimas su konkurentais.

„Sektoriaus apžvalgą sudaro dvi pagrindinės dalys. Pirmoje analizuojamas visas pasirinktas sektorius, apibrėžiamas jo dydis, konkreti įmonė lyginama su sektoriumi, vertinama, kokią rinkos dalį užima“, – paaiškina G. Jurkonienė.

Pašnekovė patikslina, kad nustatant sektoriaus dydį atsižvelgiama į pardavimų pajamas iš veiklos, kurią įmonė laiko pagrindine.

„Sektoriaus pajamos atspindi duomenis įmonių, kurios iki apžvalgos parengimo dienos Registrų centrui buvo pateikusios finansines ataskaitas. Pagrindiniai rinkos dalyviai, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių nebuvo pateikę finansinių duomenų, į apžvalgą yra įtraukiami naudojant ankstesnio finansinio laikotarpio duomenis“, — sako G. Jurkonienė.

Antroje apžvalgos dalyje lyginami sektoriaus imties suminiai bei vidutiniai ekonominiai rodikliai. „Apžvalgoje taip pat atskirai pateikiami sektoriaus pasirinktos imties įmonių pagrindiniai finansiniai rodikliai bei finansinės ataskaitos. Įmonių imtis nustatoma pagal Statistikos departamentui pateiktą ar įmonės nurodytą veiklos rūšį, vadinamąjį EVRK2 kodą. Taip pat pateikiama TOP 100 sektoriaus įmonių informacija: pajamų ir pelno pasiskirstymas bei tendencijos, kreditingumas, finansinių rodiklių palyginimas, balansas ir pelno/nuostolių ataskaitos už dvejus metus“, — paaiškina ekspertė.

[infogram id="408e26e0-8b69-4c51-96df-8e181a6ddb64" prefix="hrB" format="interactive" title="VS.07.16"]

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Įrankis rizikai valdyti – verslo sektoriaus apžvalga Verslo tribūna

Smulkiojo ir vidutinio verslo vadovai, kurie dažnai patys įmonėje atlieka ne vieną funkciją, neretai užsisuka...

2019.07.17
Trys žingsniai saugaus SVV link Verslo tribūna

„Verizon“ sudaryta įsilaužimų tyrimų ataskaita skelbia, kad 2018 m. 43% visų kibernetinių atakų buvo...

2019.07.10
Prieš pirmąjį pokalbį banke – namų darbai Verslo tribūna 3

Pirmą kartą dėl verslo finansavimo besikreipiančios įmonės visada sulauks didesnio banko dėmesio. Kad...

2019.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau