Kas tai? Eksperto įžvalgos

Inovacijų strategas D. Moeini: skaitmenizacija – išlikimui, o inovacijos – augimui

Publikuota: 2018-09-04

Spartaus verslo augimo programos pristatymo renginyje SEB Inovacijų centre verslininkas ir inovacijų strategas, verslo konsultacijų įmonių „Corporate Startup Lab“ ir „Numa“ bendrakūrėjas iš Vokietijos Darius Moeini skatino susirinkusiuosius diegti inovacijas savo bendrovėse. Jo nuomone, klaidinga manyti, kad inovuoti gali tik startuoliai: norinčioms klestėti organizacijoms šiandien nepakanka taikyti tradicinių metodų ir veikti tik offline pasaulyje, būtina keistis, tapti atviresnėmis, o kuriant verslą naudotis startuoliškais įrankiais.

D. Moeini karjerą pradėjo prieš dešimtmetį kaip įmonių valdymo konsultantas. Vėliau verslininką pradėjo dominti startuoliai ir inovacijos, jis nusprendė įkurti savo verslą. 

„Kai kūriau savo pirmąjį verslą, buvau vos dvidešimt kelerių, maniau esąs pats sumaniausias. Tačiau buvau tik arogantiškas jaunuolis ir po 14 mėnesių savo verslo, į kurį investavau visus pinigus, kūrimo patyriau bankrotą. Įgavau patirties ir daugiau žinių, toliau kūriau įmones, man pasisekė kelias jų parduoti. Supratau, kad inovacijų kūrimo procesas yra labai jaudinantis ir ne visos sukurtos inovacijos privalo tapti naujuoju „Facebook“, kad galėtų vadintis sėkmingomis“, – pasakoja D. Moeini.

Didelėms įmonėms – pamokos iš startuolių

Jo teigimu, šiandien ir mažos, ir vidutinės įmonės bei net didžiulės korporacijos nori būti mobilesnės, dinamiškesnės: „Iš savo klientų, valdančių didžiules korporacijas, tik ir girdžiu – turime lygiuotis į startuolius, turime būti dinamiškesni“. Tačiau prisiminkime, kad žolė kitoje tvoros pusėje ne visada žalesnė, startuoliai turi savų minusų. Lygiai taip pat ir korporacijos. Tačiau korporacijos gali įgyti startuoliams būdingų gerų savybių, o startuoliams pasivyti korporacijas – sudėtingiau“, – teigia D. Moeini.

Inovacijų konsultantas sako, kad jaunų verslų kūrėjai, būdami gyvesni ir greitesni, turėdami aukštesnį technologinį raštingumą bei nebijodami suklysti, neturi korporacijoms būdingų savybių: finansinių ir žmogiškųjų resursų, per ilgus metus įgytos verslo plėtojimo patirtis bei didesnio rinkos pasitikėjimo prekių ženklu. Norint užauginti verslą dažniausiai būtinos visos šios savybės.

„Kita vertus kai kurioms korporacijoms kliudo arogancija. Jos mano, kad jų niekas nesunaikins, todėl dirba taikydamos įprastą darbo modelį. Tačiau pažiūrėkite, kas atsitiko taksi ir viešbučių verslui atsiradus „Uber“ ir „AirBnB“. Negi vis dar manote, kad jūsų niekas niekada taip nepaveiks ir neprivalote keistis? Jei taip, klystate“, – tvirtina D. Moeini.

Jis sako, kad korporacijas stabdo didžiulė biurokratinė našta, teisiniai ir politiniai aspektai, tai paprastai prailgina bet kokį pokytį ar inovacijos kūrimą. Tačiau, anot inovacijų specialisto, toks stabilumas ir sudėtingi bei ilgai trunkantys procesai užtikrina, kad viskas bus atlikta idealiai.

„Jei startuoliai trokšta veiksmą tiesiog užbaigti, korporacijos tą veiksmą privalo užbaigti puikiai. Kad tai įvyktų, turi dirbti daugybė žmonių, tai gali trukti ilgiau. Tačiau tobulai atliktas darbas (ar įgyvendinta inovacija) reiškia ne tik užtikrintą kokybe, bet ir didesnį pelną“, – priduria D. Moeini.

Skaitmenizacija nėra inovacija

Prieš pradedant kurti inovaciją D. Moeini pataria atkreipti dėmesį į tris dalykus – tai žmonės įmonėje, procesai ir pats produktas. „Pirmiausia, prieš inovuojant būtina perdėlioti organizacinius procesus, nustatyti naujus tikslus, pakeisti personalo mąstymą ir elgseną. Antra, privalu suprasti, kad skaitmenizacija nėra inovacija. Skaitmenizuotis būtina, kad išliktumėte, o kurti inovacijas, – kad augtumėte. Inovuojamas turi būti pats produktas“, – paaiškina inovacijų strategas.

Specialistas pabrėžia, jog gera inovacija nėra tik įspūdingas technologinis sprendimas, tai – idėja: „Pavyzdžiui, „AirBnB“ – jų sistema paprasta, jie neturi nei vieno kvadratinio metro nekilnojamojo turto, tačiau turi daugiau kambarių nei viso pasaulio „Hilton“ viešbučiai gali pasiūlyti. Ne sofistikuotas technologinis išradimas, o elementari idėja – štai kas „AirBnB“ pavertė pagrindine nakvynei skirtos vietos paieškos platforma.“

D. Moeini priduria, jog dažnai mažos ir vidutinės įmonės mano, jog inovacijos reikalauja daug lėšų, kurių jos turi nedaug. „Genialiai idėjai įgyvendinti nebūtinai reikia daugybės finansinių resursų ar, kaip minėjau, sudėtingų technologijų kūrimo. Mažos ir vidutinės įmonės, net ir neturėdamos didžiulių finansinių resursų, turi organizacinę galią ir tuo yra pranašesnės už startuolius“, – teigia jis.

Inovacijų konsultantas motyvuoja, jog Lietuva turi daug potencialo užauginti „vienaragį“: „Lietuviai juda į įvairias verslo sritis, žinau, kad domitės kriptovaliutomis, „blockchain“ ir skaitmeninėmis technologijomis. Svarbiausia žiūrėti į ateitį ir neužsisėdėti galvojant, kad viskas bus taip, kaip yra šiandien. Nebijokite išeiti iš savo komforto zonos ir išdrįsti įgyvendinti turimas idėjas.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip nuomonės lyderiai gali padėti startuoliui pasiekti rinką? Rėmėjo turinys

Šiandien kiekvienas daugiau laiko praleidžiantis socialiniuose tinkluose žino, kas yra nuomonės lyderis arba...

Bendradarbystės erdvės – ir darbui, ir naudingoms pažintims Rėmėjo turinys

Vis populiarėjančios bendradarbystės erdvės (angl. co-working spaces) ima keisti įprastus biurus ar darbą iš...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau