Vengrija iš Kinijos „tyliai“ pasiskolino milijardą eurų

Skelbiama, kad Budapeštas pasiskolino iš trijų Kinijos bankų: Kinijos plėtros banko, Kinijos eksporto ir importo banko bei „Bank of China Limited“ Vengrijos filialo.
Remiantis „Politico“, pirmoji apie paskolą, remdamasi viešai prieinamais duomenimis, pranešė vietos finansų naujienų svetainė „Portfolio“.
Pasak „Portfolio“, paskola turi būti grąžinta per 3 metus. Ji susieta su kintama palūkanų norma.
„Paskola leis finansuoti investicijas į šalies infrastruktūrą ir energetikos sektorių“, – teigiama Vengrijos vyriausybės pranešime, kurį cituoja „Portfolio“.
Kinija ir Vengrija glaudžiai bendradarbiauja tarpusavyje – kinai planuoja ir vykdo įvairius bendrus infrastruktūros projektus, įskaitant greitojo geležinkelio linijos į Budapešto oro uostą, krovininio geležinkelio aplink Vengrijos sostinę, naftotiekio tarp Vengrijos ir Serbijos ir kitus.
Taip pat abi šalys bendradarbiauja branduolinės energetikos sferoje.
Paskola suteikta tuo metu, kai Vengrijos valstybės skola yra pasiekusi 140 mlrd. Eur, o tai prilygsta maždaug 73,5% šalies bendrojo vidaus produkto (BVP).
Paskola paimta netrukus po to, kai vengrų vyriausybė paskelbė atidedanti nemažą dalį investicijų dėl lėto ekonomikos augimo ir įšaldytų Europos Sąjungos lėšų.
Briuselis įšaldė apie 20 mlrd. Eur išmokų dėl to, kad Budapeštas nesilaiko Bendrijos standartų dėl teisės viršenybės. Viktoras Orbanas, Vengrijos premjeras, dažnai nesutaria su Briuseliu įvairiais klausimais.
Vengrijos biudžeto deficitas dabar siekia 4,5% BVP ir viršija ES nustatytą 3% ribą. Todėl birželį Europos Komisija atvėrė kelią „viršyto deficito procedūrai“ prieš Vengriją ir dar 6 Bendrijos šalis.
Anksčiau Vengrija gavo 917 mln. USD paskolą iš Pekino greitųjų traukinių tarp Budapešto ir Belgrado projektui, tačiau jo įgyvendinimas vėluoja.
Geležinkelis tiesiamas pagal Xi Jinpingo pasaulinę „Jusotos ir kelio“ infrastruktūros iniciatyvą.