Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda
Į gatves naujasis furgonas išriedėjo jau spalio mėnesį.
Dujomis varoma transporto priemonė įmonei nėra naujiena
Naujas Iveco Daily Hi-Matic įmonei „SG dujos“ reikalingas technikos skyriui, kuris vykdo suslėgtų ir suskystintų gamtinių dujų stočių priežiūrą ir aptarnavimą. Šiam darbui skirtas automobilis turi pasižymėti ekonomiškumu, komfortišku vairavimu, talpia krovinine dalimi.
„Viena iš pamatinių mūsų įmonės vertybių yra aplinkosauga, ji mūsų verslo – gamtinių dujų transportui infrastruktūros kūrimo – neatskiriama dalis. Plėsdami ekologiškų gamtinių dujų stočių tinklą transporto parkams siekiame ir patys naudotis gamtinėmis dujomis varomu transportu kasdieninėms įmonės reikmėms. Aktyviai bandome įtraukti kuo daugiau suinteresuotų pusių, kad Lietuva greičiau priartėtų bent prie minimalaus būtino lygio, įgalinančio stotimis naudotis ne tik specializuotus miestų autobusų parkus, bet ir kitus vežėjus – įmones bei privačius asmenis. Šiai dienai tai turbūt viena iš ekonomiškiausių ir ekologiškiausių įmanomų alternatyvų rinkoje kainos atžvilgiu“, – teigia, „SG dujos“ komercijos direktorius Vidas Korsakas.
Kadangi perkant automobilį buvo aiški jo paskirtis, įmonė pageidavo jų poreikiams pritaikytos komplektacijos ir talpaus kėbulo, kuriame būtų galima patogiai susidėti detales ir įrankius.
Išskirtinė šio automobilio savybė – automatinė pavarų dėžė, kuri yra ilgaamžiška, užtikrina didesnį saugumą bei kuro taupymą – kadangi vairuotojui nereikia galvoti apie bėgių perjunginėjimą, jis visą dėmesį gali skirti keliui.
Įmonės komercijos vadovas V. Korsakas teigia, kad jų įsigytas naujasis Iveco Daily Hi-Matic yra jau antra gamtinėmis dujomis varoma transporto priemonė įmonėje.
„Mūsų įmonės vystomų stočių skaičius pastaraisiais metais išaugo, tad auga ir mūsų poreikiai – turėsime jau du suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomus automobilius. Planuojame netrukus turėti visiems vartotojams pritaikytas viešo naudojimo kompresorines dujų pildymo stotis penkiuose didžiuosiuose miestuose, kuriuose transportą galima pasipildyti suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Planuojame plėstis ir toliau, tad ekologiškų transporto priemonių atitinkamai tik daugės“, — sako V. Korsakas.
Pirmasis toks Iveco Daily Hi-Matic modelis Lietuvoje
Lietuvoje jau eksploatuojama daugiau nei 300 dujinių autobusų ir kitų transporto priemonių, tačiau suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomas Iveco Daily šeimai priklausantis Hi-Matic modelis yra pirmasis toks mūsų šalyje.
Šis automobilis yra ekonomiškas, jo degalų sąnaudos yra iki 10 proc. mažesnės nei dyzelinės versijos, furgonas išskiria mažiau anglies dioksido dujų ir yra mažiau taršus aplinkai. Taip pat automobilio priežiūros sąnaudos yra mažesnės iki 10 proc. – pagrindinis tą lemiantis veiksnys yra rečiau keičiami variklio tepalai.
Furgoną pardavusios UAB „Transmitto“ komercijos direktorius Ignas Subačius pastebi, jog remiantis dabartinėmis tendencijomis, artimiausioje ateityje visi ekologiški susisiekimo priemonių sprendimai bus siejami su alternatyviais degalais varomu transportu.
„Savo klientams esame pasiūlę ne vieną sprendimą – nuo hibridinės transporto priemonės iki varomos elektra. Dabar matome, jog ateina laikas dujiniam transportui, tačiau viskas priklauso nuo valstybės formuojamos politikos. Tenka pripažinti, jog šioje srityje gerokai atsiliekame nuo kaimynų ir ekologija rūpinamės dažniausiai skambiomis kalbomis“, – teigia I. Subačius.
Jis pabrėžia tikintis dujinio transporto perspektyvomis. Įmonė jau keletą metų jaučia susidomėjimą ekologiškomis transporto priemonėmis iš privataus verslo pusės.
Racionalus sprendimas mažinant taršą ir triukšmą miestuose
Pasak Iveco atstovybės Baltijos šalyse vadovo Ernesto Jakubonio, Iveco Daily Hi-Matic nenusileidžia kitiems Iveco Daily klasės automobiliams, varomiems dyzelinu.
„Jo techninės charakteristikos leidžia eksploatuoti šį dujinį automobilį įvairiose komercinio transporto srityse išlaikant aukštus krovumo ir dinamikos parametrus bei optimalią vairavimo kokybę“, — pažymi E. Jakubonis. Lyginant su dyzeliniu furgonu, šis naujas modelis turi puikias dinamines savybes.
Dujinio Iveco Daily Hi-Matic nuosavybės kaina per dvejus metus susilygina su dyzelinio automobilio įsigijimo ir išlaikymo kaštais. Šis automobilis taip pat tausoja aplinką. Iveco Daily Hi-Matic yra racionalus sprendimas mažinant taršą ir triukšmą miestuose, nes ši transporto priemonė atitinka net ir tuos aplinkos taršos mažinimo reikalavimus, kurie planuojami ateityje.
„Žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, Iveco mato plačias šio automobilio panaudojimo galimybes visose miesto viešojo transporto, paslaugų bei aptarnavimo sferose. Šių metų pabaigoje planuojame pradėti bandomųjų važiavimų seriją Lietuvos miestuose – vairuotojai patys galės įsitikinti suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų automobilių pranašumais“, — priduria E. Jakubonis.
Dujinis transportas Lietuvoje – ar esame pasiruošę jį priimti?
Pastaraisiais metais visoje Europoje benzininius ir dyzelinius automobilius keičia dujomis ir elektra varomas transportas. Aplinkos taršai ir ekologijai vis didesnius prioritetus skiria ir Lietuvos įmonės.
Iki šiol pagrindinis dujinių transporto priemonių pirkėjas Lietuvoje yra autobusų parkai. Į ekologiją orientuoti sprendimai dažniausiai yra nulemti Europos Sąjungos priemonių, skatinančių tokių transporto priemonių įsigijimą.
Pasak „Transmitto“ komercijos direktorius I. Subačiaus, Lietuvoje trūksta susikalbėjimo tarp institucijų ir ilgalaikės vizijos.
„Jei būtų užtikrintas geresnis valstybės institucijų ir verslo bendradarbiavimas, vieną dieną ir mes taptume ekologiška, tvarų transportą naudojančia valstybe. Trūksta labai nedaug – pasitelkti jau turimą SGD terminalą ir panaudoti jį komerciniam transportui reikalingos infrastruktūros vystymui. Šis sprendimas užtikrintų tiesioginį terminalo panaudojimą pagal pirminę jo paskirtį, prisidėtų prie taršos mažinimo“, — dėsto jis.
Lietuvos nacionalinėje politikoje yra iškelti tikslai skatinti pažangą ir inovacijas Lietuvos transporto sistemoje, transporto parkų atnaujinimą, investicijas į alternatyvių aplinkos taršą mažinančių degalų rūšių ir sumanios užpildymo infrastruktūros diegimą. Viešojoje erdvėje sklando daug kalbų apie automobilių taršą ir jų apmokestinimą, tačiau ekologiškų automobilių įsigijimą šalyje vis dar stabdo infrastruktūros trūkumas, SGD kolonėlių bei aplinkosaugą skatinančių įstatymų nebuvimas.