2021-aisiais Lietuvoje liks vienas pagalbos numeris

Vyriausybė siūlo Seimui priimti įstatymą, kad po kelerių metų Lietuvoje liktų vienas modernizuoto Bendrojo pagalbos centro (BPC) numeris 112.
Trečiadienį ministrų kabineto posėdyje pritarta Vidaus reikalų ministerijos (VRM) parengtam ir suderintam BPC modernizavimo planui.
Pagal numatytą ir etapais vykdomą planą numatoma modernizuoti BPC įrangą, sukurti aiškius tarnybų bendradarbiavimo algoritmus. Taip pat planuojama, kad skubią pagalbą bus galima iškviesti vienu numeriu 112, pranešė VRM.
Siūloma nustatyti, kad nuo 2021 m. BPC ir pagalbos tarnybos naudotų vieną informacinę sistemą ir vieną bendrą ryšio tinklą, Vyriausybės posėdyje sakė Eimutis Misiūnas, vidaus reikalų ministras.
Pasak jo, šiuo metu naudojamos penkios informacinės sistemos ir du skirtingi radijo ryšio tinklai.
Dabar veikiančius atskirus greitosios medicinos pagalbos iškvietimo numerius 03, 033, 103 pakeistų Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigta medicinos konsultacijų linija.
Anksčiau VRM siūlė apskritai naikinti greitosios numerį, tačiau sulaukė smarkaus pasipriešinimo iš greitosios medicinos pagalbos dispečerinių.
Siekiant efektyvesnio, kokybiškesnio ir ekonomiškesnio BPC ir pagalbos tarnybų bendradarbiavimo, bus peržiūrėtas ir naujai nustatytas BPC ir visų pagalbos tarnybų operatyvios sąveikos mechanizmas, sąlygos bei bendradarbiavimo ypatumai, priimant pranešimus apie pagalbos poreikį, juos perduodant pagalbos tarnybų pajėgoms ir vykdant jų valdymą, tvirtinama pranešime.
VRM tikina, kad įdiegus naujoves informacijos perdavimas iš BPC į tarnybas sutrumpėtų apie 20-60 sekundžių: Sudarius aiškų algoritmą, prie sistemos atsiras galimybė jungtis ir kitoms tarnyboms Valstybės sienos apsaugos tarnybai, savivaldybių viešosios tvarkos skyriams.
Optimizavus dabar tarnybų naudojamas skirtingas IT sistemas, pasirinkus vieningą modelį, sumažės aptarnavimo ir reikalingo nuolatinio atnaujinimo kaštai. Taip pat numatoma didinti BPC operatorių darbo užmokesčio fondą, į dispečerines pritraukti dirbti didelę patirtį turinčius į ankstyvą pensiją išėjusius pareigūnus, priduriama pranešime spaudai.
Siekiame, kad gyventojams gerėtų teikiama paslauga, atsirastų bendras aptarnavimo standartas, trumpėtų laikas, per kurį suteikiama pagalba. Taip pat norime pasiekti, kad specialistai nebegaištų laiko konsultuodami žmones, jei jiems nereikia skubios pagalbos, nes dėl to užstringa skambučiai žmonių, kuriuos išties ištiko rimta bėda. Sutarėme su Sveikatos apsaugos ministerija, kad turi atsirasti atskira linija, kuria būtų teikiamos medicininės konsultacijos. Panaši konsultacijų linija ypač pasiteisino policijoje, aiškino vidaus reikalų ministras.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti