2017-08-16 18:46

Ekologijos versle neabejojama tik dėl stambiųjų pelno

Nors Lietuvoje plinta ekologijos mada, specializuotas verslas aukso amžiaus neišgyvena. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nors Lietuvoje plinta ekologijos mada, specializuotas verslas aukso amžiaus neišgyvena. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos ekologiškų prekių rinką sparčiai augina populiarėjanti sveika gyvensena, tikina prekybininkai. Tačiau viena pagrindinių šios rinkos dalyvių atkerta – finansiniai veiklos rezultatai nerodo, kad rinka aktyvi, rodo tik tai, kad aktyvios įmonės. Ir išgyvena tik tos, kurios arba turi stiprų užnugarį, arba yra nepaprastai efektyvios.

Guoda Azguridienė, sveikų produktų parduotuvių tinklo „Livinn“ įkūrėja, teigia, kad trijų didžiausių prekybos ekologiškais gaminiais rinkos dalyvių veiklos rezultatai (žr. lentelę) nerodo, kad rinka aktyvi. Rodo tik, kad aktyvios įmonės.

„Bio Sala“ yra „Vilandros“, pačios tipiškiausios neekologiškos prekybos bendrovės, antrinė įmonė. O „Bioteka“ (UAB „Sveikų bioproduktų centras“) – Latvijos įmonės, kur ji praktiškai neturi konkurentų, padalinys. Todėl abi jos gali tiek ilgai dirbti nuostolingai. Vieninteliai „Sveiki produktai“ (UAB „Livinn“ – VŽ) neturi užnugario, bet turi teigiamą pelno rezultatą. Tačiau tai, manau, dėl siauresnės specializacijos ir pačios įmonės efektyvumo. Lentelė neparodo daugybės smulkių įmonių, kurios imasi prekiauti ekologiškais produktais ir meta veiklą“, – rinkos paveikslą piešia ir padėtį komentuoja p. Azguridienė.

52795
130817
52791