Specialisto patarimai: poreikis keltis į internetą pamatuojamas objektyviai

Publikuota: 2020-06-17
Elektroninės komercijos specialistas Aurimas Junčis.
svg svg
Elektroninės komercijos specialistas Aurimas Junčis.

COVID-19 pandemija smarkiai suvaržė daugybės Lietuvos verslininkų veiklą ir privertė juos ieškoti naujų sprendimų. Elektroninės komercijos specialistas Aurimas Junčis sako, kad verslo iškėlimo į internetą poreikis yra objektyviai pamatuojamas ir tam nebūtina sulaukti tokios situacijos, į kurią dabar pasinėręs visas pasaulis.

Prie VšĮ „Versli Lietuva“ pagalbos verslui iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorių komandos prisijungęs A. Junčis pastebi, kad pirmieji požymiai, jog reikėtų pradėti svarstyti apie veiklos perkėlimą į elektroninę erdvę, yra išaugusios operacinės ir administracinės sąnaudos bei mažėjantys lankytojų srautai ar dažnos lankytojų pastabos apie geresnes internete jau veikiančių konkurentų kainas.

„Kitas dalykas – atsiradęs poreikis plėsti savo verslą naujose rinkose. Tradicinio verslo atveju, siekiant išbandyti jėgas kitoje rinkoje, pradinės investicijos būtų gerokai didesnės. Be to, internete viskas vyksta daug greičiau: galima pasibandyti ir įsivertinti, ar sprendimas pasiteisina. Pavyzdžiui, internete galima lengvai testuoti pasirinkus konkrečias skirtingas vietoves norimoje šalyje ir matuoti jų efektyvumą, o kur pasiteisina – plėstis. Norint tai padaryti tradiciniu būdu, tektų kurti lokaliuose taškuose fizines parduotuves, samdyti konkrečiose vietovėse personalą ir t.t. Tai būtų gerokai didesnis galvos skausmas“, – pažymi A. Junčis.

Sprendė realią užduotį

Būtent tokią realią užduotį specialistas sprendė tapęs iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentoriumi. A. Junčis dirbo su prekės ženklo „Pušku pušku“ kolektyvu, kurie nėra naujokai internete, tačiau bandė įveikti solidų iššūkį: didinti pardavimus Vokietijos rinkoje. Specialisto įžvalgos padėjo įmonės komandai parengti kryptingą darbų planą artimiausiems mėnesiams, stiprinant elektroninį pardavimų Vokietijoje kanalą.

Bendrovės „Pupt“, valdančios prekės ženklą „Pušku pušku“, marketingo vadovė Prakseda Mineikienė sako, kad šalyje įvedus karantiną sėdmaišius gaminančią įmonę iššūkiai užgriuvo vienas po kito. Vilniuje teko uždaryti firminę parduotuvę, be to, bendrovės partneriai didmenininkai, prekiaujantys „Pušku pušku“ produkcija, uždarė parduotuvių tinklus visose Baltijos šalyse.

„Ne tik nebegavome naujų užsakymų, bet prekės, buvusios pas didmenininkus, liko įšaldytos jų sandėliuose. Eksportuojame daugiau nei pusę produkcijos į Baltijos bei Skandinavijos šalis, todėl mūsų veiklą smarkiai paveikė ir didžiųjų klientų užsienio šalyse fizinių parduotuvių uždarymas. Dėl koronaviruso daugelis potencialių partnerių, su kuriais buvo užmegzti ryšiai, neskubėjo priimti sprendimų, laukė kas bus toliau, todėl sudaryti naujas bendradarbiavimo sutartis tapo sudėtingiau“, – atskleidžia P. Mineikienė.

Todėl gavusi „Verslios Lietuvos“ naujienlaiškį ji iš karto užsiregistravo iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorystės programoje ir paprašė konsultacijos, ieškodama tolimesnių eksporto perspektyvų.

„Atsižvelgiant į iššūkius, su kuriais susidūrėme koronaviruso metu, nusprendėme daugiau ir greičiau orientuotis į tiesioginę prekybą. Per pirmą karantino mėnesį paleidome du naujus interneto tinklapius – Vokietijos ir kitoms eksporto rinkoms, kurie iš karto pradėjo generuoti pardavimus, todėl ieškojome būdų, kaip dar galime pagerinti Vokietijos puslapio lankomumą bei konversijas. Taip pradėjome dirbti su Aurimu, kuris mums suteikė tiek bendrųjų žinių, tiek labai konkrečių patarimų, ką reikėtų daryti, profesionaliai ir išsamiai atsakė į mūsų klausimus“, – sako P. Mineikienė.

Ką svarbu žinoti prieš keliantis į internetą?

A. Junčio teigimu, prieš priimant sprendimą verslą vystyti internete, būtina atlikti analizę ir objektyviai įsitikinti, ar produktas yra aktualus ir juo domimasi elektroninėje erdvėje. Tam tikslui atliekama raktinių žodžių paieškų analizė, įsivertinama paieškų apimtis, konkurencingumas, potenciali lankytojo kaina. Analizuojami rinkoje egzistuojantys konkurentai, įvertinamas jų įdirbis ir kainodara.

„Jeigu analizės duomenys rodo, jog jūsų produktas yra ieškomas, juo domimasi, konkurentai yra aktyvūs internete, tai yra požymiai, jog šis kanalas – vertas dėmesio ir šia linkme reiktų pradėti dirbti“, – pažymi specialistas.

Anot A. Junčio, laisvėjant karantino suvaržymams, derėtų tinkamai pasverti, ar tikrai reikėtų visą verslą iškelti į internetą.

„Sinergija tarp elektroninėje erdvėje vystomo ir tradicinio verslo išties yra labai naudinga. Jie vienas kitą papildo, ypač, jeigu procesai tarp jų yra tinkamai suorganizuoti. Turint stiprų elektroninį kanalą, tradicinio kaštus galima ženkliai susimažinti. Pavyzdžiui, vietoj didelio ploto prekybos centre galima įsirengti tik demonstracinę salytę, kurioje apie jūsų produktą internete sužinojęs lankytojas galėtų jį pačiupinėti, o pirkimą atlikti internetu. Tai taip pat suteikia papildomo patikimumo“, – atkreipia dėmesį A. Junčis.

Trys pagrindinės klaidos

Specialisto teigimu, galima išskirti keletą esminių elektroninės komercijos starte dažniausiai daromų klaidų.

„Pirmoji – pradedama iškart nuo elektroninės parduotuvės įrankio kūrimo, ne nuo verslo studijos. Pradėjus nuo kito galo ir susikoncentravus į įrankius, galima praleisti esminius, verslo idėją patvirtinančius ir „griaučius“ pastatančius dalykus.

Kita klaida – dažnai bijoma skirti reikalingą biudžetą skaitmeninei rinkodarai. Nepakanka turėti tik įrankį, reikalinga ir strategija, kaip srautas bus atvedamas. Baimė atsiranda dėl nežinomybės, kaip tiksliai pamatuoti ir įvertinti grąžą.

Ir dar viena klaida – nematuojami arba nepilnai matuojami interneto verslui vystyti svarbūs duomenys, veiklos rodikliai. Taip nepilnai išnaudojamas internetinio verslo privalumas, kuomet beveik viską galima susekti, pamatuoti, kelti hipotezes, atlikti pakeitimus ir taip išsigryninti aiškesnį vaizdą“, – dėsto A. Junčis.

Iniciatyva „Internete karantino nėra“ padeda verslui  skaitmenizuoti savo verslą, jį perkelti į internetą, pradėti e. komerciją ir neprarasti pajamų karantino laikotarpiu bei toliau augti ir plėstis jam pasibaigus. Iniciatyvos duomenų bazėje jau virš 1100 Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių, kurioms teikiama „Verslios Lietuvos“ ir partnerių pagalba. Prie iniciatyvos prisijungė virš 110 verslo mentorių, kurie neatlygintai konsultuoja mažiau patyrusius e. komercijos klausimais. Iniciatyva vienija per 20 verslo partnerių, kurie suteikia išskirtines nuolaidas ar nemokamas paslaugas, susijusias su verslo skaitmenizavimu.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį Verslo tribūna

Elektroninės komercijos specialistai atskleidžia, jog tikslinga ir nedidelio biudžeto reklama socialiniuose...

Versli-Lietuva
2020.06.29
Karantinas pakeitė vartotojų įpročius: beveik penktadalis internetu pirks daugiau Verslo tribūna

Tris mėnesius Lietuvoje trukęs karantinas ne tik paskatino persiorientuoti verslą ir didelį dėmesį skirti e.

Versli-Lietuva
2020.06.22
Kaip karantinas išgelbėjo restoraną nuo bankroto Verslo tribūna

Koronaviruso pandemija visame pasaulyje ypač skaudžiai smogė restoranų ir kavinių verslui, tačiau yra ir...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Kebli situacija tapo postūmiu pradėti e. prekybą šaldytais maisto produktais Verslo tribūna

Vienus verslus koronaviruso pandemija privertė sustabdyti veiklą, kitiems, atvirkščiai, tapo postūmiu ją...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Specialisto patarimai: poreikis keltis į internetą pamatuojamas objektyviai Verslo tribūna

COVID-19 pandemija smarkiai suvaržė daugybės Lietuvos verslininkų veiklą ir privertė juos ieškoti naujų...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Dėl karantino sustojusį laikrodžių verslą užsuko internete Verslo tribūna 1

Visus pirkėjus dėl koronaviruso krizės praradęs personalizuotų laikrodžių „Hubert S.“ verslas vos per porą...

Versli-Lietuva
2020.06.17
„Luminor“ ir „Versli Lietuva“ socialinį verslą veda į skaitmeninę erdvę Verslo tribūna

„Luminor“ bankas drauge su „Verslios Lietuvos“ ekspertais išrinko tris socialinio verslo įmones, kurioms...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Po mentorystės, futbolo trenerių verslo nepalaužė net karantinas Verslo tribūna

Individualių futbolo treniruočių treneriai, Darius Jankauskas ir Ernestas Pilypas, dar prieš paskelbiant...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Verslas koronaviruso akivaizdoje: e. prekyba tampa išsigelbėjimo ratu Lietuvos įmonėms Verslo tribūna

Koronaviruso pandemija privertė verslą skaitmenizuotis ir ieškoti naujų kelių pas vartotojus. Pirkimo...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Judesio studija per karantiną transformavosi į internetinę televiziją Verslo tribūna

Prasidėjus karantinui judesio studiją ENSO ištiko kone paralyžius, tačiau kiek vėliau, kaip ir kiti panašaus...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Diskusija prie kavos virto verslu, kurio negąsdina ir koronavirusas Verslo tribūna

Nors daugeliui Lietuvos verslų karantinas tapo dideliu iššūkiu, kiti į jį pažvelgė kaip į galimybę – tinkamą...

Versli-Lietuva
2020.06.17
Verslo šuolis į internetą: 1000 e. parduotuvių vienoje vietoje, kas dešimta – nauja   Verslo tribūna

Pirmąją karantino savaitę verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ inicijavo pagalbos verslui...

Versli-Lietuva
2020.06.17
„Versli Lietuva“ telkia pastiprinimą nuo koronaviruso pasekmių kenčiančiam verslui Verslo tribūna

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ pirmąją karantino savaitę pradėjo įgyvendinti pagalbos...

Versli-Lietuva
2020.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus