Apklausa: 2016-aisiais verslas ketina augti nuosaikiai

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-14 15:13
Audrius Cesiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Audrius Cesiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Lietuvos vadovų apklausa, kurią kartu rengė UAB „PricewaterhouseCoopers“ (PwC) ir „Verslo žinios“ parodė, kad žvelgiant į kitus metus vyraujanti verslo nuotaika – nuosaikus optimizmas.

Pasak apklausos rezultatus pristačiusio Audriaus Cesiulio, „Pricewaterhouse Coopers“ Konsultacijų skyriaus direktoriaus, pasaulio ekonomikos augimą vargiai galima pavadinti tvariu. Tad bendra tendencija – daugelis įmonių atsigręžia į save ir ieško vidinių augimo galimybių.

„Bendrovės žiūri, kur slypi jų vidiniai konkurenciniai pranašumai. Ar jos gali konkuruoti paslaugomis, produktais, ar turi pakankamai talentingų darbuotojų ir stengiasi susitelkti į savo konkurencinių pranašumų stiprinimą“, - „Verslo žinių“ ir „Danske“ banko surengtoje konferencijoje „Verslas 2016“ kalba p. Cesiulis.

Apklausos duomenys parodė, kad 47% respondentų galvoja, jog šalies ekonomika per ateinančius 12 mėn. nesikeis. 42% mano, kad šalies ekonomika per patį laikotarpį gerės.

„Kitais metais verslui galėtų padėti naujojo laikotarpio ES parama. Nuo finansinio laikotarpio pradžios jau praėjo dveji metai, tad gal kitais metais galime tikėtis pokyčių. Vertinant aplinkos veiksnius, dar vienas verslo katalizatorius gali būti JAV dolerio atžvilgiu pigęs euras ir vis dar pigesnė, palyginti su kitomis šalimis mūsų darbo jėga“, - pažymi p. Cesiulis.

Daugiau nei rinka

11% apklausos dalyvių kitais metais planuoja augti daugiau nei rinka, kurioje jie veikia. Pasak p. Cesiulio, tai rodo, kad jie arba tikisi atimti rinkos dalį iš konkurentų, arba kelti koją į naujas rinkas ir segmentus.

„Kiek pakito ir geografinis dėmesys. Verslas daugiau dėmesio ketina skirti kaimynams: Lenkijai, Skandinavijos šalims. Mažėja susidomėjimas egzotinėmis rinkomis. Mažiau domina Kinija“, - nurodo p. Cesiulis.

Pasak jo, Lietuvos vadovai augimui renkasi konservatyvias priemones. Apklausos duomenimis, mažai kas kalba apie inovatyvias technologijas ir jų nešamas galimybes. Verslas labiau susitelkia į efektyvumo didinimą, sąnaudų mažinimą.

Grėsmės nesikeičia

Palyginus šių ir praėjusių metų duomenis matyti, kad beveik nepasikeitė grėsmės, kurias įžvelgia verslas. Tarp dažniausiai minėtų grėsmių: nauji rinkos dalyviai, taigi – išaugusi konkurencija, didėjančios darbo sąnaudos, nepakankama kvalifikuotų darbuotojų pasiūla.

„Nauja yra tai, kad daugiau verslo atstovų yra linkę dalintis išsamesniais duomenimis su mokesčių inspektoriais, jei tik tai padėtų didinti rinkos skaidrumą bei mažinti sąnaudas verslui“, - pažymi p. Cesiulis.

Kitais metais laukia štilis įmonių įsigijimų ir susijungimų srityje. Dauguma apklausos dalyvių pirkti verslų ar jungtis su kitomis įmonėmis neketina.

„Jaučiamas susidomėjimas duomenų analize. Daugelis įmonių yra sukaupusios daug duomenų viduje. Klausimas: kaip juos panaudoti ir kaip priversti dirbti? Taigi ši tema tampa vis aktualesnė. Verslas supranta, kad reikės investicijų ir į technologijas, ir į su duomenimis gebančius dirbti specialistus“, - nurodo p. Cesiulis.

Neįdarbins, bet algas kels

Daugiau nei pusė respondentų kitais metais neketina didinti darbuotojų skaičiaus. Tai lemia įmonių dėmesys efektyvumo didinimui, pastangos su tiek pat darbuotojų padaryti daugiau.

„Atlyginimų kėlimas taip pat nuosaikus. 69% darbdavių atlyginimus numato kelti iki 10%. Tiesa, algų didinimas labai priklauso nuo darbuotojo užimamų pareigų, kvalifikacijos, išsilavinimo“, - apklausos duomenimis dalijasi p. Cesiulis.

Kaip vieną iš didžiausių grėsmių nurodęs talentų stygių, verslas ketina daugiau dėmesio skirti esamų darbuotojų kompetencijoms kelti. Taip pat planuojama daugiau bendradarbiauti su mokslo institucijomis.

„Atkreipkite dėmesį į tai, kad 27% respondentų ketina pritraukti specialistų iš konkurentų“, - šypsosi p. Cesiulis.

Pasak jo, peržvelgus analogiško tyrimo, kuri PwC atlieka pasauliniu mastu, duomenis, matyti, kad mūsų šalyje vyrauja panašios nuotaikos, kaip ir visame pasaulyje. Viena iš skirtybių yra ta, kad pasaulyje stengiamasi pritraukti kuo įvairesnių darbuotojų, t. y. turinčių patirties skirtinguose sektoriuose, pramonės šakose. Motyvas – tokie darbuotojai atsineša naujų įžvalgų, o tai gali padėti kilstelėti verslą į naują kokybinį lygį. Lietuvoje tai daroma itin retai.

Atliekant šį tyrimą buvo apklaustos didžiausios mūsų šalies įmonės iš „Verslo žinių“ sudaromo sąrašo TOP500.

FOTOGALERIJA „Verslas 2016“ konferencija galerija (44 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Makroekonomika: virš pasaulio ekonomikos – tirštas rūkas Premium

Ar 2019-ieji ir bus tie lemtingieji naujos ekonomikos krizės metai? Regis, šis klausimas tampa pagrindinis,...

Verslo klasė
2018.12.18
Elektromobilių pramonės kliūtis: akumuliatorių stygiui slopinti – milijardai eurų ir nauji projektai Premium

Vokietijos koncernas „Daimler“ apsipirko akumuliatorių už 20 mlrd. Eur ir papildė milžiniškas sumas į...

Transportas
2018.12.16
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

Verslo klasė
2018.12.15
Pabrangus elektrai, rengiasi ir 2008 m. scenarijui Premium 9

Į viršų šovusi elektros kaina 2019 m. gali tapti žadinančiu skambučiu energijai imlių, į eksportą orientuotų...

Pramonė
2018.11.30
ES parama: kitąmet – kvietimų lietus, paskui – pinigų sausra Premium 3

Finansiniam 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) laikotarpiui persiritus į antrą pusę, Lietuvos verslo paramos...

Pramonė
2018.11.29
Lietuvos ambasadorė ES apie biudžetą: niekas dar nėra iškalta akmenyje Premium

Europos Sąjunga (ES) panyra į sunkias derybas dėl Bendrijos 2021–2027 m. finansinės perspektyvos.

Verslo aplinka
2018.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau