Registrų centro finansų vadovė: finansinis tvarumas – raktas į technologinį atsinaujinimą ir veiklos efektyvinimą

Anot jos, būtent šios „technologinės skolos“ grąžinimas ir nuoseklaus tam reikalingo finansavimo užtikrinimas bei tvarus įmonės finansų valdymas yra vienas pagrindinių tikslų, keliamų atnaujintoje Registrų centro strategijoje.
2025-2028 metais numatytoms investicijoms prioritetai suteikiami pagal tai, kokią finansinę grąžą jos sugeneruos, kaip padės taupyti sąnaudas efektyvinant veiklą, taip pat atsižvelgiant į būtinuosius teisės aktų reikalavimų įgyvendinimus.
„Dauguma Registrų centro prižiūrimų sistemų buvo sukurtos palyginti seniai, tad norint, kad jos veiktų sklandžiai ir atitiktų šiandieninius valstybės ir visuomenės lūkesčius, reikalingos nuolatinės investicijos į technologinį sistemų atnaujinimą ir vystymą. Kai kurios iš jų jau morališkai pasenusios ir reikalauja sisteminės peržiūros ir pertvarkos, – teigia R. Vinciūnė. – Įmonės veiklos specifika, kai didžioji dalis paslaugų teikiamos pagal reguliuojamą kainodarą, lemia tai, kad susiduriame su iššūkiu, kaip užtikrinti technologinei pažangai reikalingą nepertraukiamą finansavimą ir tuo pačiu metu išlaikyti tvarią įmonės finansinę padėtį“.
Atnaujintoje įmonės strategijoje keliami tikslai įgyvendinti pagrindinius projektus susijusius su klientų aptarnavimo gerinimo standartu, strateginių projektų įgyvendinimu, kurių įmonės portfelyje per 40. Taip pat bus investuojama į „technologinės skolos“ informacinių sistemų atnaujinimui grąžinimą.
Be to, bus siekiama pertvarkyti kompensuojamųjų duomenų teikimo modelį, kad būtų optimizuotas sisteminiu būdu teikiamų duomenų kiekis, o kartu ir mažinamas valstybės biudžeto lėšų, reikalingų duomenų kompensavimui, poreikis.
Anot R. Vinciūnės, vienas svarbiausių šių metų įmonės uždavinių – užtikrinti tvarų įmonės finansavimą, grindžiamą abonentiniu kainodaros modeliu viešajam sektoriui, paslaugų srities transformacija ir veiklos efektyvinimu.
Svarbus vaidmuo inovacijoms
Kuriant pažangius sprendimus valstybei ir visuomenei inovacijų pritaikymas yra neišvengiamas, tad inovacijos Registrų centre užima svarbią darbotvarkės dalį.
„Inovacijas matome įvairiose srityse – tiek kuriant naujus produktus ar vystant jau esamus, tiek tobulinant teikiamas paslaugas ar aptarnaujant klientus. Bendras inovacijų pritaikymo tikslas yra tas pats – sukurti kuo daugiau pridėtinės vertės valstybei, visuomenei, verslui, o taip pat ir pačiai įmonei, – kalba Registrų centro Finansų ir strateginio valdymo direktorė R. Vinciūnė. – Tikime, kad naujovės skatiną pažangą, konkurencingumą, didina efektyvumą – tuo keliu ir ketiname eiti.“
Kasdienėje įmonės veikloje inovacijos pasitelkiamos įgyvendinant rutininis darbus bei užduotis, įgyvendinant projektus, orientuotus į veiklos gerinimą ir modernizavimą. Ant įmonės darbastalio – dirbtinio intelekto taikymas, duomenų apdorojimo inovacijos.
Konkrečios sritys, kuriose jau artimiausiu metu paslaugų kokybę turėtų pagerinti inovatyvūs sprendimai: klientų užklausų apdorojimas ir elektroninių dokumentų efektyvesnis nuskaitymas pasitelkiant didįjį kalbos modelį, nekilnojamojo turto masinio vertinimo modelio atnaujinimas, klientų skambučių kokybės vertinimas.
Registrų centras yra strateginę reikšmę nacionalinio saugumo interesams turinti įmonė, atsakinga už pagrindinių nacionalinių duomenų tvarkymą, šiuos duomenis kaupiančių registrų bei informacinių sistemų priežiūrą ir vystymą. Šiuo metu Registrų centras tvarko 12 registrų ir kadastrų bei 12 valstybės informacinių sistemų.