2017-01-06 10:10

Pirmosios darbo dienos „Danske Bank“: iš vieno geidžiamiausio – pas kitą

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Prieš septynis mėnesius į „Danske Bank“ Donatas Sudentas atkeliavo iš kito geidžiamo Lietuvos darbdavio. Prieš pamatydamas banko darbo skelbimą naujokas net tiksliai nežinojo, ką nori dirbti, bet dabar jaučia, kad pagaliau surado savo kelią.

Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir „Verslo žinių“ Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į pavasarį vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus apie jų karjeros galimybes, darbo specifiką ir personalo valdymą.

„Panašu, kad po klaidžiojimų atradau vietą, kur man įdomu ir aš norėčiau siekti kažko daugiau“, - apie savo naują darbovietę VŽ pasakoja „Danske Bank“ globalių paslaugų centre dirbantis Donatas.

Prieš atsidurdamas danų kapitalo banke jis beveik trejus metus darbavosi kitame Vilniuje įsikūrusiame paslaugų centre – „Barclays“. Čia jis dirbo darbus, susijusius su IT sritimi.

„Tik pradėjęs ten dirbti, supratu, kad IT sritis man nėra labai įdomi ir ne tai, ką aš norėčiau veikti gyvenime. Bėda buvo ta, kad aš nežinojau, ką noriu veikti gyvenime“, - šypsosi pašnekovas.

„Barclays“ jis gavo galimybę išbandyti kitas sritis ir taip suprato, kad nori dirbti su bankinėmis operacijomis tiesiogiai, o ne tik iš IT pusės.

Netyčia išsipildęs pažadas

Tuo metu viešųjų ryšių magistrą studijavęs Donatas sau pažadėjo: kai tik apsigins magistrinį darbą, būtinai keis darbovietę. Taip jau nutiko, kad šį pažadą netyčia pavyko įgyvendinti šimtu procentų.

Likus iki darbo gynimo kelioms savaitėms, Donatas pamatė „Danske Bank“ darbo skelbimą.

„Labai nemažai kolegų ir ne vienas buvusių vadovų išėjo būtent į „Danske“. Be abejo, jų pasiklausinėji, sužinai, kaip sekasi. Kadangi visi buvo entuziastingi ir visiems labai patiko, aš norėjau patekti būtent čia“, – sako Donatas.

Tai buvo vienintelė pozicija, kuriai Donatas išsiuntė savo CV. Jau buvo pamiršęs, kad tai padarė, kai po kelių savaičių sulaukė skambučio. Simboliškai dėl darbo pokalbio buvo sutarta tą pačią dieną, kai Donatas gynėsi savo magistrinį darbą.

Valandą trukęs darbo pokalbis vyko su būsimu Donato vadovu ir personalo skyriaus atstovu.

„Jie puikiai žinojo, kad aš tokios patirties, kurios čia reikia, neturėjau. Aš tiesiog turėjau bendrą suvokimą, kas yra darbas didelėje korporacijoje, kas yra korporacinė politika ir strategija. Bet jie, matyt, matė, kad tikrai degiau noru keistis, degiau noru pažinti bankinę sistemą iš vidaus, nebe iš IT pusės“, - sako Donatas.

Nors „Danske Bank“ žadėjo Donatui bet kokiu atveju paskambinti per 2-3 savaites, teigiamo skambučio jis sulaukė dar tos pačios dienos vakarą.

„Manau, kad mano bendros žinios, požiūris į darbą, galbūt ir į save užkabino. Aš tikiu, kad padariau gerą pasirinkimą, bet manau, kad ir jie nesuklydo. Laikas parodė, jog pakankamai greitai perpratau dalykus, jau po pusantro mėnesio išvykau į komandiruotę Danijoje“, - teigia naujokas.

Tarptautinė komanda

Donatas dirba komandoje, kuri yra atsakinga už tai, kad būtų sklandžiai ir teisingai užbaigti banko prekybininkų ir klientų sudarinėjami sandoriai akcijomis, obligacijomis, vertybiniais popieriais.

Pavyzdžiui, šiuo metu Donatas daugiausia dirba kurdamas sandoriams instrukcijas, kurios nurodo, į kokį fondą, sąskaitą ir pan. turi keliauti tam tikras sandoris.

„Tos instrukcijos yra raidžių ir skaičių kratinys. Bet turi žinoti, ką koks skaičius ir raidė reiškia. Dažnai būna, kad tu kažkokios informacijos neturi, turi skambinti klientui, jos prašyti“, - apie savo darbo dieną pasakoja specialistas.

Nors iš pirmo žvilgsnio toks darbas gali pasirodyti monotoniškas, tačiau, anot naujoko, jo metu kyla dar nematytų situacijų, kurias reikia sugalvoti kaip išspręsti. Donatui patinka, kad dažnai tenka bendrauti su įvairiose pasaulio šalyse dirbančiais banko prekybininkais, klientais.

„Kas yra smagu, kad tai nėra nuobodu, viskas labai kompleksiška, labai daug įvairių užduočių, - sako pašnekovas. - Nuobodu čia tikrai nepasidaro, o jeigu tau ir nusibosta kažkokia siauresnė sritis, kitą savaitę tu jau gali daryti visai ką kitą.“

Donato komandą sudaro apie dešimt žmonių. Dalis jų – lietuviai, dirbantys Vilniuje. Kitą dalį sudaro tarptautinė komanda, dirbanti Danijoje.

„Mums pasisekė, kad mūsų labiausiai patyrę kolegos, kurie sėdi Kopenhagoje, yra labai draugiški žmonės. Nepaisant skirtingų tautybių, mes gerai randame bendrą kalbą“, - teigia Donatas.

Skirtumai su darbu „Barclays“

Pagrindinis skirtumas, kurį Donatas pastebėjo, palyginus su praėjusia bendrove – čia dirbama mažesnėse grupėse.

„Nors mes turėjome tokias komandas po 15-20 žmonių, bet atliekančių panašias funkcijas mūsų buvo keli šimtai. Ateini į darbą ir susilieji su 200-300 žmonių, atlieki savo darbą ir išeini namo“, - apie darbą „Barclays“ pasakoja Donatas.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Be to, dirbdamas „Danske Bank“ Donatas teigia labiau jaučiantis savo darbo rezultatą.

„Prieš tai buvęs darbas buvo toks sizifinis. Ir čia darbas nesibaigia, bet anksčiau jis būdavo toks, kad arba nesulaukdavai, arba labai retai sulaukdavai to galutinio grįžtamojo ryšio. O čia pats valdai nuo pradžios iki galo visus procesus. Tai tas turbūt smagu“, - teigia pašnekovas.

Taip pat Donatui patinka, kad jo komanda darbo planavimo atžvilgiu turi daug savarankiškumo.

„Aišku, mes viską tvirtiname su vadovais ir panašiai. Bet esame savarankiška komanda ir kreipiamės į vadovą tik tada, kai tikrai yra bėdos, ar kažko reikia, kai iškyla kažkokios problemos. Bet realiai mes nuo pradžios iki galo organizuojame savo komandos darbą patys.“

Nepalikti likimo valiai

„Danske Bank“ paslaugų centruose dirba virš pusantro tūkstančio darbuotojų, tačiau dėl artimo santykio su vadovais Donatas teigia nesijaučiantis mažu sraigteliu. Anot pašnekovo, su vadovais santykiai yra draugiški, jie nuolat, tačiau neįkyriai, domisi, kaip sekasi.

Tik pradėjus Donatui dirbti, tiesioginio jo komandos vadovą laikinai pavadavo departamento vadovo pavaduotojas.

„Jo pareigos – gerokai aukščiau nei vien komandos vadovo, bet tos distancijos, hierarchijos beveik nesijautė. Į savo pirmąją komandiruotę išvykau gana anksti, ir vadovas pasikvietė pakalbėti. Jis pasakė, kad nesvarbu kas nutiks, ar susirgsi, ar ką, bus naktis, ar diena, visada skambink, visada padėsim. Tad čia dirbdamas nejauti, kad vadovas yra tik tada, kai prisidirbi.“

Su tiesiogine vadove dažnai vyksta individualūs maždaug pusvalandžio trukmės pokalbiai, kurių metu tiesiog aptariama, kaip Donatui sekasi, kaip jis jaučiasi darbovietėje. Jų metu darbuotojams padedama ieškoti savęs, nukreipti norima linkme.

„Klausiama, ko tu norėtum, ar tu gerai jautiesi. Aš žinau, kad jeigu, tarkim, tau kažkas nepatinka, nesijauti savoje vietoje, tai dažniausiai bus sukurtos sąlygos galbūt išbandyti save kitame skyriuje. Tu nebūni paliktas likimo valiai.“

Pasak Donato, „Danske Bank“ siūlo įvairių motyvacinių priemonių ir priedų, kurie jau praktiškai tapo įprasti Lietuvoje veikiančiose didelėse užsienio bendrovėse. Tačiau jam didžiausia motyvacija – požiūris į darbuotoją ir į darbą bei pagaliau atrasta mėgiama darbo sfera.

„Man smagu, kad aš jaučiuosi atradęs, kur norėčiau save matyti, kur norėčiau dirbti. Tai tikiuosi, kad šitoje srityje aš ir pasiliksiu. Tai mane labiausiai motyvuoja.“

52795
130817
52791