Lizingo rinkoje – palankesnės sąlygos švariems verslo sprendimams

Reklama publikuota: 2020-12-23
svg svg

Tvarus investavimas tampa kertiniu įrankiu kovoje su klimato kaita, todėl vis dažniau kapitalas nukreipiamas į projektus, nešančius ne tik finansinę grąžą, bet ir darančius teigiamą įtaką aplinkai. Spartesnį perėjimą prie švarių technologijų skatina ir lizingo rinka, gerinanti į ekologiją nukreiptų projektų finansavimo sąlygas.

Laimonas Belickas, „UniCredit Leasing“ generalinis direktorius, įsitikinęs, kad norint paskatinti pastebimus pokyčius aplinkosaugos srityje, būtina veikti tikslingai, intensyviai ir šia linkme nukreipti ne tik viešąjį, bet ir privatų kapitalą. Kertinį vaidmenį šiuose pokyčiuose vaidina finansavimo instrumentai, padedantys auginti tvarių pasirinkimų patrauklumą įmonėms. Neatsitiktinai lizingo bendrovė siekia sudaryti kuo palankesnes finansavimo sąlygas verslams, diegiantiems švarias technologijas ir priimantiems ekologiškus sprendimus.

nuotrauka::1 left

Nors šiandien „UniCredit Leasing“, kaip ir kitos finansinės institucijos, tvarias investicijas skatina daugiau savarankiškai, ateityje stipriu postūmiu taps ir Europos Sąjungos „Žaliasis kursas“. Bendrijai užsibrėžus iki 2030 m. beveik perpus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir iki 2050 m. pasiekti nulinę anglies dioksido emisiją, reikalinga didinti tvarių investicijų apimtis. Tai padėti pasieks ES numatyti teisės aktai, reguliaciniai mechanizmai, paskatos ir kiti įrankiai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Švarios technologijos – atsiperkanti investicija

Nepaisant verslo tvarumą skatinančių finansavimo mechanizmų, investicijos į švarią įrangą augina bendrovių darbo efektyvumą, konkurencingumą, t. y. padeda išvengti konkuravimo tik kaina, didina patrauklumą partnerių ir vartotojų akyse bei atveria galimybes geresnėms finansavimo sąlygoms.

Pasak Vidmanto Janulevičius, Lietuvos pramonės konfederacijos prezidento ir „BOD grupės“ vadovo, ES skaitmeninimo, žiedinės ekonomikos iš „Žaliojo kurso“ siekiai neaplenkia Lietuvos – bendrovių noras būti kuo žalesnėmis, labiau savarankiškomis ir energetiškai nepriklausomomis vis stipriau auga, o bendrijos mastu taikomos paskatos transformaciją į priekį stumia dar stipriau.

Saulės ir energijos kaupimo projektus vystančios bendrovės vadovas pastebi, kad konkretų verslo perėjimą prie iš atsinaujinančių energijos šaltinių gaminamos elektros neretai lemia noras ne tik mažinti veiklos poveikį aplinkai, bet ir tapti vis labiau nepriklausomam nuo tiekėjų ir jų kainų.

nuotrauka::2 left

Tendencijos rodo, kad vis dažniau švarias ir tvarias technologijas versle diegia ne tik stambios, bet ir smulkios ar vidutinio dydžio įmonės. Tai skatina supratimas, kad ilgainiui tokios investicijos atneša finansinę grąžą. „Didesnės, dažniausiai biržose kotiruojamos įmonės, švarias technologijas diegia greičiau, nes jos nori būti tvarios ir demonstruoti akcininkams, kad investuojama ne tik į produkto novatorišką vystymą bei gamybą, bet ir į, pavyzdžiui, atsinaujinančius išteklius. Tai kuria didesnę pridėtinę vertę. Tuo tarpu daugiau mažesnės įmonės šioje transformacijoje neretai mato tiesiog finansinę naudą, todėl investuoja į žalią, tvarią ekonomiką tam, kad ilgainiui išloštų finansiškai“, – tikina V. Janulevičius ir priduria, kad įmonės, investuojančios, pavyzdžiui, į atsinaujinančios energijos projektus, gali numatyti ir beveik 20 metų į priekį fiksuoti elektros kainą, o pati investicija atsiperka dažniausiai per 10 metų. Priklausomai nuo pasirinktų produktų kokybės, jie gali tarnauti ir 20–30 metų, taip kurdami dar didesnę grąžą.

Nors žaliosios technologijos neretai reiškia didesnes pradines išlaidas verslui, L. Belicko teigimu, finansavimo ieškantis verslas jau dabar gali tikėtis geresnių sąlygų. „Finansuodami technologijas ar įmonių investicinius projektus, visuomet priimame individualus sprendimus. Tačiau vertinimo metu aplinką tausojančios ar tvarios investicijos tampa papildomu ir rimtu argumentu teigiamam ar geresniam finansavimo sprendimui suteikti. Įprastai tokie projektai gauna mažesnes palūkanas. Taip mes stengiamės skatinti ekologiškus verslo pasirinkus ir skatinti pokyčius rinkoje“, – kalbėjo L. Belickas.

Palankesnės sąlygos ir elektromobilių įsigijimui

„Eurostat“ duomenimis, būtent transportas sudaro apie ketvirtadalį visų bendrijos CO2 emisijų. Tad siekiant įgyvendinti nulinės emisijos tikslą ES mastu, svarbiu žingsniu tampa švaraus transporto skatinimas.

VĮ „Regitra“ duomenimis, iki šių metų lapkričio mėnesio Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 2327 grynieji elektromobiliai. Nors elektra varomos transporto priemonės dar tik žengia pirmuosius žingsnius šalyje, situacija po truputį keičiasi: vien per šiuos metus įsigyti 877 elektromobiliai. Pasak L. Belicko, išskirtinės finansavimo sąlygos bei įvairios lengvatos šiandien elektromobilius paverčia ne tik tvariu, bet ir finansiškai naudingu pasirinkimu.

„Anksčiau dalis klientų į elektra varomus automobilius žiūrėdavo konservatyviai, nes dėl neaiškios ateities kainos būdavo sunkiai apskaičiuojama jų likutinė vertė. Šiandien šio iššūkio nebelieka, o elektromobiliams įsigyti sudaromos išskirtinės finansavimo sąlygos. Šiemet „UniCredit Leasing“ pirmieji rinkoje nutarė finansuoti „Teslas“ – išties revoliucinius ir pažangius elektromobilius. Įsigyti juos pirkėjams tapo dar lengviau ir net pigiau, nei pirkti įprastą transporto priemonę“, – pabrėžė „UniCredit Leasing“ generalinis direktorius ir pridūrė, kad finansinėms institucijoms mažinant palūkanas, elektromobilių finansavimo banga vis auga.

nuotrauka::3 left

„Tesla“ prekybos atstovų partneriais Lietuvoje tapusios bendrovės „Deals on Wheels“ įkūrėjas ir vadovas Laurynas Boguševičius sako, kad palankios finansavimo sąlygos atsispindi elektromobilių įsigijimo skaičiuose. Per pirmąjį veiklos mėnesį bendrovė skaičiuoja pardavusi daugiau žinomiausio prekės ženklo elektromobilių, nei jų buvo registruota Lietuvoje šių metų sausio–rugsėjo mėnesiais.

Pasak L. Boguševičiaus, elektromobiliai tampa vis dažnesniu ne tik privačių, bet ir verslo atstovų pasirinkimu: „Pirmieji pirkėjai buvo fiziniai asmenys, bet sulaukiame vis daugiau įmonių dėmesio. Verslas moka skaičiuoti ir įvertina, kad sutaupius kurui bei parkavimui didžiuosiuose šalies miestuose, net toks revoliucinis elektromobilis tampa labai nebrangia alternatyva, t. y. jo mėnesio išlaidos tampa mažesnės už vidutinės klasės automobilio“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku