Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-01-25 08:00

Prekybos tinklas „Maxima“ 2024-aisiais: suvienodinti parduotuvių formatai ir naujasis logistikos centras

Lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ pernai įvykusius pokyčius galima apibūdinti keliais žodžiais – „moderniau ir patogiau“. Pirkėjų savarankiško apsipirkimo patirties gerinimas, parduotuvių atnaujinimas ir modernizavimas, perėjimas prie paprastesnio bendravimo su tiekėjais principo – tai nauji bei tęstiniai veiksmai, kurie bus tęsiami ir 2024-aisiais.

Beveik pustrečio šimto Lietuvoje veikiančių prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių 2023 metais papildė dvi visiškai naujos: moderni „Maxima“ X Klaipėdos rajone, Ginduliuose, bei „Maxima“ XX Anykščiuose. Per metus buvo rekonstruota 10, o pagal naujus formatus iš viso atnaujintos net 38 parduotuvės – šiuo metu tinkle jau veikia 180 atnaujintų naujo formato parduotuvių, kuriose pirkėjams siūlomas dar platesnis šviežio maisto asortimentas, užtikrinama patogesnė ir paprastesnė apsipirkimo patirtis.

„Nuo 2021 metų birželio įgyvendiname parduotuvių atnaujinimą, kurių tikslas yra sukurti maksimalų skaičių tarpusavyje vienodų parduotuvių, siūlančių tą patį asortimentą, atrodančių taip pat ir veikiančių pagal tuos pačius principus. Tinklo parduotuvėse praplėstas prekių asortimentas, taip pat didesnis išsinešti paruošto maisto pasirinkimas skubantiems bei laiką taupantiems pirkėjams. Kulinarijos ir konditerijos gaminiai atnaujintoje „Maximoje“ siūlomi supakuoti, tai padeda išvengti eilių ir palengvina pirkėjų apsisprendimą – pirkėjai iš karto gali įvertinti pasirinkto gaminio svorį ir kainą. Didelis dėmesys skirtas praėjimo takų tarp lentynų platinimui. Tai suteikia judėjimo laisvę ne tik pirkėjui, bet yra naudingas ir pačiam prekybos tinklui – aiškiau išdėstytose, erdvesnėse parduotuvėse lengviau dirbti parduotuvės darbuotojams. Maršruto aiškumas sutrumpina darbuotojo nueinamą kelią, procesai tampa efektyvesni ir paprastesni“, – apie užsibrėžtą kryptį ir vykstančius atnaujinimus kalba „Maxima LT“ Prekybos departamento direktorė Aurelija Šimkevičiūtė.

Prasidėję metai taip pat žada daug dinamikos: suplanuotos parduotuvių rekonstrukcijos, naujų atidarymai, intensyviai bus tęsiami parduotuvių atnaujinimo darbai. „Maxima LT“ tikslas – 2025 metais pirkėjus pakviesti į atnaujintas, vienodo formato „Maximos“ parduotuves, šio  tikslo įgyvendinimui šiemet bendrovė planuoja skirti net apie 40 mln. Eur. Kartu su parduotuvių atnaujinimu toliau bus diegiamos ir naujos kartos savitarnos kasos – 2024 m. savitarnos kasas planuojama atnaujinti mažiausiai 25 tinklo parduotuvėse.

Vienas langelis – paprastesnis bendravimas su vietos tiekėjais

„Maxima“ parduotuvių formatų vienodinimo Baltijos šalyse dalis yra ir perėjimas prie paprastesnio bendravimo su tiekėjais modelio. Efektyvus bendravimas su vietos tiekėjas yra viena prioritetinių prekybos tinklo veiklos krypčių – „Maxima“ jau porą metų nebetaiko baudų už prekių pristatymo vėlavimus, o 2023 m. pavasarį perėjo ir prie paprastesnio bendravimo su tiekėjais modelio – vieno langelio principas pagreitina procesą priimant sprendimus dėl naujų partnerysčių, naujų produktų įvedimo į prekybos tinklo asortimentą bei derybas dėl mažesnių įprastinių prekių kainų. Mažiau grandžių sprendimų priėmimo procese leidžia veikti greičiau ir lanksčiau. Be to, sudedamoji šio pokyčio dalis yra ir kitoks prekybos tinklo požiūris į derybų tikslą, „Maximai“ svarbu aiškumas ir abipusė pagarba dirbant su tiekėjais. 

„Metai išties buvo intensyvūs ir dinamiški – kitaip prekybos sektoriuje ir būti negali. Esame pirmasis Lietuvoje prekybos tinklas, atsisakęs baudų tiekėjams už įsipareigojimų nevykdymą. Atidarydami vieną langelį taupome ir savo, ir tiekėjų laiką, galime geriau planuoti asortimentą ir pirkėjams pasiūlyti kokybiškų prekių, pagerinti prekių užsakymo ir pristatymo procesus“, – sako prekybos tinklo „Maxima LT“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

Investicijos į patogesnę savarankiško apsipirkimo patirtį

Stebint vis populiarėjančią savarankiško apsipirkimo galimybę, kuria naudojasi kas antras į tinklo parduotuvę atėjęs pirkėjas, prekybos tinkle 2023 metais pradėtos diegti naujos kartos savitarnos kasos. Tarptautinį dizaino apdovanojimą pelniusio savitarnos sprendimo dėka jau keturių tinklo parduotuvių pirkėjai gali išbandyti tikslesnį svėrimo ir pakavimo zonų veikimą, patogesnį apmokėjimą, apsipirkti greičiau.

„Naujosios savitarnos kasos pasižymi kur kas didesniu ekranu, kuriame lengviau surasti reikiamą prekę. Patobulintas ir prekių nuskaitymo bei apmokėjimo procesas, užtikrinsiantis dar greitesnį atsiskaitymą, įdiegti šiuolaikiškesni įrenginiai atsiskaitymui grynaisiais. Patogiau ir apsipirkti su didesniu krepšeliu: naujosios savitarnos kasos yra didesnės, paliekama daugiau praėjimo erdvėse prie kasų. Dėl pažangesnės programinės įrangos savitarnos kasų darbas dar sklandesnis, priežiūra paprastesnė, pirkėjai dar daugiau veiksmų gali atlikti savarankiškai, be konsultantų įsikišimo“, – privalumus vardija „Maxima LT“ IT departamento direktorius Tomas Bazys.

Daugiau pasirinkimo galimybių pirkėjams

Kita technologinė naujovė, ypač patogi pirkėjams – visuose „Maxima“ esančiuose taromatuose įdiegtos naujos galimybės, leisiančios ne tik atsiimti užstatą grynais pinigais, bet ir persivesti į savo lojalumo kortelę arba paaukoti.

„2023 metais pirkėjams pasiūlėme rinktis, kaip jie nori atgauti užstatą už į taromatus atiduotą tarą. Suteikėme galimybę ne tik išsigryninti kvitą kasoje, bet ir gautą sumą persivesti į savo skaitmeninę „Ačiū“ kortelę – tereikia nuskenuoti taromato čekį mobiliąja „Maximos“ programėle. O rudenį prisijungėme prie „Užstato sistemos administratoriaus“ kampanijos „Keisk tarą į šlamančius“, skatinančios prisidėti prie senųjų  šalies miškų išsaugojimo. Nuo šiol „Maxima“ taromatais pasinaudoję mūsų klientai už grąžintą tarą gautus pinigus gali paaukoti „Sengirės fondui“, taip paskirdami juos visai Lietuvai svarbiam tikslui“, – dėsto T. Bazys.

Pernai metų spalio 17 d. prekybos tinkle įsigaliojo naujovė, kurios dėka „Maximos“ programėlės naudotojai gali atsisakyti popierinių kvitų spausdinimo ne tik savitarnos, bet ir įprastose kasose. Daugiau nei 3 mln. – tiek popierinių kvitų per šį laikotarpį atsisakė mūsų klientai ir kvitus pasirinko gauti elektroniniu paštu. Galimybė popierinį kvitą iškeisti į skaitmeninį pirkėjams padeda užtikrinti patogesnį būdą sekti išlaidas ir taupyti.

Įvertinus besikeičiančias tendencijas, augantį gyventojų ir pirkėjų sąmoningumą renkantis maisto produktus ir gaminius, 2023 metais pasiūlytas naujas, apsipirkimą palengvinantis sprendimas – „Sudėčių katalogas“. Jo dėka pirkėjai asortimente esančių kulinarijos, konditerijos ir kitų nefasuotų maisto prekių sudėtis gali sužinoti pasinaudoję mobiliuosiuose telefonuose įdiegtais QR kodų skaitytuvais – tereikia atidaryti fotoaparato programėlę ir nukreipti telefoną į QR kodą, paspausti atsiradusią nuorodą geltoname fone ir klientas automatiškai nukreipiamas į maxima.lt puslapį.

Logistikos centras – pokyčius pajus ir pirkėjai

Didžiausia „Maxima LT“ 2024 metų investicija bus skirta naujam logistikos centrui – temperatūriniam sandėliui plėtoti. Logistikos centras, įsikursiantis Vilniuje, Zigmantiškių gatvėje, šalia Lentvario, aptarnaus visą „Maxima“ prekybos tinklą. Centro plotas užims beveik 43 tūkst. kv. m, o administracinės patalpos sieks apie 3 tūkst. kv. m. Į logistikos centrą bus perkeltos visos šviežios prekės iš bendrovei priklausančių temperatūrinių logistikos centrų bei tinklo partnerių. Naujajame sandėlyje bus priimamas ir į parduotuves skirstomas šviežias maistas: mėsa, pienas, vaisiai ir daržovės bei „Maximos“ meistrų pagaminti kulinarijos ir konditerijos gaminiai.

„Pasirinkti sprendimai leis perorganizuoti prekių pristatymą į parduotuves: supaprastinti priėmimo procedūras, sumažinti dirbančių sunkiasvorių automobilių skaičių ir pasiekti patogesnį bei gamtai palankesnį prekių pristatymą – parduotuvės prekes gaus greičiau ir vienu pristatymu, sutrumpės prekių pristatymo laikas nuo užsakymo pateikimo. Šviežias maistas į parduotuves keliaus iš vieno logistikos centro, tad pirkėjus pasieks dar greičiau, o tai teigiamai atsilieps ne tik maisto kokybei ir kainai, bet ir aplinkai“, – kalba „Maxima LT“ Tiekimo grandinės valdymo departamento direktorė Vaida Ruzgaitė Siautilienė.

Planuojama, kad naujasis logistikos centras startuos šių metų pabaigoje. Visa šio kelerių metų projekto investicija sieks 70 mln. Eur.

52795
130817
52791