Tvarūs sprendimai
Tvarūs sprendimai
Tvarūs sprendimai
Tvarūs sprendimai
Tvarūs sprendimai

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-05-12 08:00

JAV alaus rinkoje – savo nišą atradęs lietuviško alaus ambasadorius

Klaipėdos „Švyturio“ aludarių gaminamas „Ekstra“ alus prieš daugiau nei 10 metų JAV San Diego mieste įkopė į pasaulinį aludarių Olimpą ir tapo geriausiu pasaulyje alumi savo klasėje. Kaip lietuviškam alui sekasi vienoje didžiausių alaus rinkų po daugiau nei dešimtmečio?

Pasiilgusiems lietuviško alaus skonio 

Pirmosios lietuviško alaus statinės dar 2009 metais pasiekė lietuvių pamėgtą Čikagą. Čia „Ekstra“ alų iš statinių tuomet pradėjo pilstyti viena bendrovė, nepabijojusi tuo metu siautusios finansų krizės ir nutarusi už Atlanto tautiečiams leisti prisiminti gimtosios šalies skonį. Po kelerių metų –  2012 metais – San Diege vykusiose prestižiškiausiose Pasaulio alaus taurės („World Beer Cup“) varžybose laimėtas aukso medalis. Dabar šio lietuviško alaus flagmano galima rasti visame JAV Vidurio Vakarų regione. 

Lietuvių kavinėms, tautiečių šventėms, unikalaus alaus entuziastams ar tiesiog išsiilgusiems lietuviško alaus skonio „Ekstra“ ir kitas „Švyturio“ alaus rūšis jau daugiau nei dešimtmetį tiekia bendrovė „Baltic Food Distributing“, dirbanti su didžiąja dalimis prekybos tinklų ir dideliu skaičiumi restoranų. Įmonės vadovas Ruslanas Kirijenka sako, kad lietuviškas alus jau yra radęs nemažą būrį savo gerbėjų tarp JAV pirkėjų. 

Unikalus, nepakartojamo skonio alus, sako R.Kirijenka, visuomet ras savo gerbėjų ratą. Tad apie besikeičiančią JAV alaus rinką ir amerikiečių išskirtinumus kalbamės su R. Kirijenka. 

Kaip amerikiečiai vertina lietuvišką alų? Ar apie jį apskritai yra girdėję? 

Deja, dar daug tokių amerikiečių, kurie apskritai nežino, kas ta Lietuva, kur ji randasi, nekalbant apie alų (šypsosi). 

Tačiau daugiau besidomintys žmonės žino, kas tai per šalis, kur ji yra ir galbūt yra ragavę lietuviškų gaminių ar gėrimų, nes jie yra linkę daugiau eksperimentuoti, atrasti kažką naujo.  

Kodėl į JAV nutarėte vežti būtent „Švyturio“ aludarių gaminamą alų? 

„Švyturio Ekstra“ pasirinktas neatsitiktinai – jis ne tik vienas lietuviško alaus flagmanų, bet yra pripažintas ir tarptautiniu mastu bei pelnęs ne vieną aukščiausio lygio tarptautinį apdovanojimą. Nemaža dalis medalių gauta būtent JAV vykusiuose konkursuose, kurie laikomi vienais prestižiskiausių. 

Dar 2000-aisiais „Ekstra“ iškovojo turbūt pirmąjį didesnį tarptautinį įvertinimą, kai gavo sidabro medalį JAV rengiamose prestižiškiausiose Pasaulio alaus taurės (angl. „World Beer Cup“) varžybose. Po metų – 2001 metais – šis alus laimėjo kitą JAV vykusį konkursą – gautas Pasaulio alaus čempionato auksas. 

Džiugu, kad „Ekstra“ 2012 metais San Diege iškovojo ir garbingiausią aludarių prizą – auksą Pasaulio alaus taurės varžybose. 

Ar JAV madinga gerti užsienietišką alų? Ar matoma tendencija ieškoti naujų skonių – „egzotiškesnių“, ne tik, tarkime, vokiškų? 

Sakyčiau, gal nėra madinga, bet dalis pirkėjų ieško naujų patirčių ir skonių – labiau iš smalsumo ir noro pažinti kitas šalis, jų kultūrą, maistą ir gėrimus. Tendencija tikrai ryškėjo, ypatingai per JAV nuvilnijus kraftinio alaus bangai. 

Iki šiol amerikiečiai daugiausia gerdavo tik savo gerai žinomus, ir pridėčiau – gerai išreklamuotus, alaus ženklus – „Miller“, „Budweiser“, „Coors“ ir kitus. Bet po truputį, ypač padidėjus kraftinio alaus populiarumui, žmonės pradėjo daugiau eksperimentuoti, išbandyti naujų skonių, tuo pačiu atrasdami ir lietuvišką, tarp jų ir „Švyturio“ alų. 

Kaip šiandien atrodo JAV alaus rinka? Ar populiarėja vietinis, mažųjų daryklų ar nealkoholinis alus? Ar kaip tik – grįžtama prie tradicinių ir žinomų skonių? 

Vertinant nealkoholinį alų – matoma augimo tendencija ir nealkoholinio alaus grupėje. Dėl to nutarėme iš Lietuvos vežti ir nealkoholinį „Švyturio Ekstra“. 

Tuo tarpu kraftinio alaus banga pamažu atslūgsta, palyginti su situacija prieš kelerius metus: nors yra ir nemažai naujų alaus rūšių, išsikovojusių savo vietą alaus gerbėjų pasaulyje, vartotojai grįžta prie savo seniai išbandytų ir jų skoniui artimų alaus rūšių. 

Ką būtų galima būtų paminėti kaip unikalų bruožą amerikiečių alaus kultūroje? Kuo ji išskirtinė, palyginti su likusiu pasauliu?  

Amerikiečiai, bent jau didžioji jų dalis, yra prisirišę prie savo vietinių alaus prekės ženklų, nes didieji gamintojai investuoja dideles sumas į savo nacionalinių prekės ženklų populiarinimą, ir tie prekės ženklai užima pagrindines vietas tiek parduotuvių lentynose, baruose, restoranuose tiek įvairiuose sporto bei kultūros renginiuose. 

Visi kiti importuoti alaus, ypatingai iš mažesnių šalių, tokių kaip Lietuva, užima nišinę dalį JAV alaus rinkoje. 

Bet pridėčiau – tai taip pat labai svarbi dalis, nes alus vis tik yra savotiškas šalies ambasadorius, jis suteikia galimybę jį ragaujantį žmogų domėtis, siekti pažinti tą šalį.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
52795
130817
52791