Tvarios pakuotės ir žvilgsnis į ateitį: į žiedinės ekonomikos kūrimą svarbu įtraukti ir vaikus, ir verslą

Reklama publikuota: 2022-10-06
Genadijus Poplavskis, „DS Smith Packaging Lithuania“ Verslo plėtros vadovas Baltijos šalims.
svg svg
Genadijus Poplavskis, „DS Smith Packaging Lithuania“ Verslo plėtros vadovas Baltijos šalims.

Žiedinė ekonomika yra ne tik efektyvus, bet ir vienintelis kelias ateičiai, įsitikinę tarptautinės tvarių pakavimo sprendimų tiekimo lyderės „DS Smith Packaging Lithuania“ atstovai. Ieškodama sprendimų kurti tvaresnę ateitį, bendrovė stengiasi žiedine ekonomika sudominti ne tik suaugusius, bet ir vaikus. O verslui siūlomas unikalus sprendimas, leidžiantis tiksliai išmatuoti jų pakuotės tvarumą.

Skaičiuojama, kad nemažinant gamybos tempų ir nekeičiant dabar vyraujančių įpročių, 2050 m. pasauliui reikės tiek išteklių, kiek jų gali pasiūlyti 3 žemės planetos. Tokios prabangos žmonija neturi, tad istoriškai susiformavusį linijinį požiūrį į gamybą – kai iš gamtos paimami ištekliai yra panaudojami kuriant mums reikalingus produktus, o šie, po panaudojimo, tiesiog išmetami – būtina keisti.

„Sprendimas paprastas ir jau žinomas, tad dviračio išrasti nereikia. Linijinį mąstymo būdą tiesiog turime keisti į žiedinę ekonomiką. Yra trys svarbiausi žiedinės ekonomikos principai. Pirmiausia, produktai jau nuo pradžios turi būti suprojektuoti taip, kad jiems pagaminti reikėtų kuo mažiau medžiagų ir jie kuo mažiau terštų aplinką. Antra, tie produktai turi būti naudojami kuo ilgiau. Ir trečia, po panaudojimo, medžiagos turi būti gražinamos į gamybą. Idealiu atveju, žaliavos turėtų būti išgaunamos iš atsinaujinančių šaltinių“, – vardija Genadijus Poplavskis, „DS Smith Packaging Lithuania“ Verslo plėtros vadovas Baltijos šalims.

Visuomenei ir vartotojams ši kryptis jau yra svarbi ir aktuali. IPSOS atlikto tyrimo duomenimis, net 71 proc. respondentų mano, kad ilguoju laikotarpiu klimato kaita bus tokia pat rimta ar net rimtesnė problema nei COVID-19. 1 iš 4 respondentų jau linkę visiškai atsisakyti plastiko, o 85 proc. mieliau pirktų produktus, kurie yra supakuoti į kuo mažiau medžiagų. 32 proc. įsitikinę, kad dėl mūsų veiklos susidarančių atliekų problemų sprendimas yra vienas iš TOP3 aktualiausių aplinkosaugos klausimų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pradeda nuo savęs

Tarptautinė bendrovė „DS Smith“ veiklą vykdo 34 Europos šalyse ir vienija apie 30.000 darbuotojų. Bendrovė valdo ir daugiau nei 300 gamyklų, kuriose užsiimama popieriaus ir pakuotės gamyba bei perdirbimu.

„Kalbėdami apie tvarumą, mes pradedame, pirmiausia, nuo savęs. Mūsų įmonė taip pat prisiima įsipareigojimus. Pavyzdžiui,  iki 2025 m. esame numatę pašalinti 1 mlrd. probleminio plastiko pakuočių iš parduotuvių lentynų ir pakeisti jas tvariomis pakuotėmis. Iki 2030 m. siekiame 40 proc. sumažinti bendrovės veikloje išmetamą taršą ir tapti klimatui neutraliais. Taip pat iki 2030 m. visos bendrovės mastu į žiedinę ekonomiką ir žiedinį gyvenimo būdą norime įtraukti 5 mln. žmonių“, – sako G. Poplavskis.

Įtraukti ir sudominti visuomenę – viena iš svarbiausių šiandienos užduočių, nes be visų įsitraukimo reikšmingų pokyčių pasiekti sunkiai įmanoma. Su žiedine ekonomika „DS Smith Packaging Lithuania“ Lietuvoje supažindina vaikus, suaugusius ir verslą.

Reikia vieno žingsnio

„Vaikai yra dėkingiausia auditorija, kuri labai noriai įsitraukia į tvarumą. Mes važiuojame į mokyklas ir vedame tvarumo pamokas, pasakojame apie žiedinę ekonomiką, vedame interaktyvius užsiėmimus. Smagu matyti, kaip entuziastingai vaikai domisi ateitimi ir nori prisidėti prie jos gerinimo“, – sako G. Poplavskis.

Kita auditorija – suaugusieji. Šie, pasak pašnekovo, pasidalinę į dvi grupes: vieni noriai dalyvauja ir įsitraukia į pokyčius, kiti žiūri skeptiškai. Tarp iniciatyvų suaugusiems pašnekovas mini, pavyzdžiui, kartono pirkinių dėžės pristatymą prekybos centruose. „Pirkimo maišelio pakeitimas į dėžutę jau gali daryti poveikį, o dėžutė yra patogi, ją galima naudoti daug kartų, saugiai perdirbti. Tikime, kad vienas sėkmingas žingsnis ir gera patirtis net ir skeptikus gali paskatinti keisti požiūrį, įsitraukti ir keisti įpročius“, – tikisi „DS Smith Packaging Lithuania“ Verslo plėtros vadovas Baltijos šalims.

Pamatuoti pakuotės tvarumą – lengva

Verslas yra ne tik bendrovės klientai, bet ir labiausiai faktais bei skaičiais besiremianti auditorija, todėl jiems bendrovė siūlo unikalų sprendimą, padedantį priimti pamatuotus kuriamos pakuotės sprendimus ir įvertinti jos tvarumą.

„Pasakyti, ar pakuotė tvari, galime lengvai ir remiantis aiškiais duomenimis. Žiedinio dizaino vertinimo sistema yra mūsų unikalus sprendimas, jį siūlome pirmieji rinkoje. Visoje įmonėje dirba 700 dizainerių, kurie kasdien ja naudojasi kurdami geriausią sprendimą klientams. Kai kuriame naujos pakuotės sprendimą, jį visada įvertiname šia sistema“, – sako G. Poplavskis. 

Žiedinio dizaino vertinimo sistema leidžia išmatuoti ir palyginti pakuotės dizaino funkcionalumą pagal 8 skirtingus rodiklius/parametrus, taip atsakant ir į svarbiausius tvarių pakuočių klausimus.

Pirmiausia, ar kuriama pakuotė yra optimizuota konkrečiai jos tiekimo grandine?  Antra, kiek pakuotės medžiagų yra perdirbama? Jei dalis medžiagų nepatenka į perdirbimą, tada kiek jos saugios aplinkai ir planetai? Taip pat skaičiuojama, kiek naudojamų žaliavų gamyboje tenka atliekoms, kiek pakuotėje naudojamų medžiagų gauta iš atsinaujinančių šaltinių, kiek naudojama jau perdirbtų medžiagų. Dar vienas svarbus parametras – pakuotės paliekamas CO2 pėdsakas, skaičiuojamas per visą jos gavimo ciklą pagal svorį. Galiausiai, vertinama, ar  pakuotė sukurta pakartotiniam naudojimui arba turi papildomą funkcionalumą.

„Pavyzdžiai rodo, kad vien skirtingų medžiagų naudojimas daro pakuotę gerokai mažiau tvaria, palyginti su 100 proc. gofruoto kartono pakuote, jei jos produkto pervežimui ir pakavimui užtenka. Bet kai kurie rezultatai atskleidžia ir plika akimi nematomus skirtumus. Pavyzdžiui, dvi iš kartono pagamintos dėžutės gali atrodyti visiškai identiškai, tačiau vien kurdami skirtingą jų konstrukciją mes galime sumažinti sunaudojamų ir gamybos atliekoms liekančių medžiagų kiekį ir išskirti mažiau CO2“, – sako G. Poplavskis ir kviečia tiek visuomenę, tiek verslą žengti pirmus žingsnius, įtraukti draugus ir šeimą bei imtis pamatuotų sprendimų tvaresnei ateičiai.

Straipsnis parengtas pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos, VšĮ „Gamtos ateities“ įsteigto „Ateities pakuotės“ klubo iniciatyva. „Ateities pakuotės“ klubas šiuo metu vienija 39 Lietuvos įmones ir skatina Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes, dalytis gerosiomis praktikomis šioje srityje ir stiprinti ekologinių iniciatyvų sklaidą Lietuvos versle ir visuomenėje.

VšĮ „Gamtos ateitis“ – licencijuota, viena didžiausių pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų Lietuvoje, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų tiekiamų į Lietuvos Respublikos vidaus rinką pakuočių atliekų tvarkymą. Organizacijos tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti tvarią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą, taip pat – įvairiomis priemonėmis vykdyti visuomenės švietimą ir edukaciją, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas įvertino per metus pasiektą progresą tvarumo link Verslo tribūna 1

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ šių metų pradžioje...

Tvarus verslas
2022.12.23
Nuo maisto nešvaistymo iki delfinų terapijos: verslo partnerystės kuria prasmingas iniciatyvas Verslo tribūna

Lietuviškam prekybos tinklui „Maxima“ surėmus pečius su verslo partneriais bei prisidedant klientams kasmet...

Tvarus verslas
2022.12.22
„Kalnapilio-Tauro grupė“: parama maltiečiams tapo įmonės tradicija Verslo tribūna

Artėjančios didžiausios metų šventės skatina atsigręžti į stokojančius. Pasak Maltos ordino pagalbos tarnybos...

Tvarus verslas
2022.12.21
„Kingspan“ tvarumo filosofija: pradėti reikia nuo savęs Verslo tribūna

Moksliniame žurnale „Nature“ neseniai paskelbtas tyrimas, jog mokslininkai klydo dėl situacijos Grenlandijoje...

Tvarus verslas
2022.12.19
Tvarių pakuočių naudojimas verslui atsiperka Verslo tribūna

Vis daugiau šalies įmonių didelį dėmesį ima skirti savo produktų pakuotėms. Tai itin svarbu tvarius produktus...

Tvarus verslas
2022.12.15
„Kalnapilio-Tauro grupė“: nealkoholinio alaus rinka Lietuvoje per 5-ius metus augo du kartus Verslo tribūna 1

Prieš 50 metų sukurtas pirmasis nealkoholinis alus tapo savotiška revoliucija aludarystės sektoriuje –...

Tvarus verslas
2022.12.06
„Kalnapilio-Tauro grupė“: investicijos į tvarumą HORECA srityje yra būtinybė Verslo tribūna 1

Tvarumo idėjos apima vis daugiau verslo sričių, svetingumo ir maitinimo sektorius (HORECA) – ne išimtis.

Tvarus verslas
2022.12.05
Pakuočių dizaine vyksta stebuklai, bet Lietuvoje tai vis dar antrame plane Verslo tribūna

„Mūsų vartotojams to nereikia“, „per brangu“, „dabar mums krizė, o ne tvarumas galvoje“ – tokios priežastys...

Tvarus verslas
2022.12.01
Solidarumas ir aukštesnė kokybė: pirkėjų tyrimas parodė, kas skatina rinktis lietuvišką produkciją Verslo tribūna

Noras palaikyti vietos gamintojus ir šalies ekonomiką, produktų šviežumas bei kokybė yra pagrindiniai...

Tvarus verslas
2022.11.16
Šaltasis sezonas: kaip užtikrinti švarą ir higieną patalpose? Verslo tribūna

Švarios patalpos yra bet kurio verslo vizitinė kortelė, kurianti įmonės įvaizdį klientų ir partnerių akyse.

Tvarus verslas
2022.11.16
Gamintojai imasi energijos tausojimo sprendimų: tvarus „Kalnapilio-Tauro grupės“ pavyzdys Verslo tribūna

Energijos tausojimas yra ne vien atsakingo ir tvaraus verslo požymis, bet ir būtinybė, kurios turėtų siekti...

Tvarus verslas
2022.11.10
Tvarios idėjos degalinių revoliucingai nekeičia – alternatyvos dar toli Premium

Europos Sąjungai (ES) nusprendus ateityje atsisakyti vidaus degimo variklių, degalinėms neišvengiamai...

Logistika
2022.11.10
Ieškosiantiems ekonominio naudingumo: žalieji pirkimai, balai už specialistus ir tvarumą Premium

Lietuvoje viešuosius pirkimus skelbiančios organizacijos rangos darbus dažniausiai perka vis dar taikydamos...

Statyba ir NT
2022.11.10
Potencialo jūrinio vėjo elektrinių parkas atneša daug, bet ar nenupūsime galimybių kaimynams Premium 3

2028 m. planuojamas jūrinio vėjo elektrinių parkas potencialo Klaipėdos uosto įmonėms atneša daug. Tačiau tam...

Logistika
2022.11.03
H&M ir „Decathlon“ reklamoms pasirodžius nepagrįstai akcentuojančioms tvarumą – signalas kitiems verslams Premium

Įvairių Europos šalių vartotojų teises ginančioms organizacijoms pradėjus atidžiau vertinti ekomanipuliavimą...

Prekyba
2022.10.18
Latvių „Elektrum“ – dar vienas pretendentas į elektromobilių įkrovimo lyderius Premium 1

Šiemet Lietuvoje pirmąsias elektromobilių įkrovimo stoteles besiruošiantis atidaryti Latvijos operatorius...

Logistika
2022.10.18
Tvarios pakuotės ir žvilgsnis į ateitį: į žiedinės ekonomikos kūrimą svarbu įtraukti ir vaikus, ir verslą Verslo tribūna

Žiedinė ekonomika yra ne tik efektyvus, bet ir vienintelis kelias ateičiai, įsitikinę tarptautinės tvarių...

Tvarus verslas
2022.10.06
„Maxima“ sprendžia maisto švaistymo problemą: nuo modernių technologijų diegimo iki pirkėjų edukavimo Verslo tribūna

Apie 60 kilogramų dar tinkamo suvartoti maisto keliauja į lietuvių šiukšliadėžę, o pasauliniu mastu skaičiai...

Tvarus verslas
2022.09.29
Bankų rėtis paskolai gauti vis tankesnis: matuoja ir žaliojo turto santykį Premium

Tvarios veiklos reikalavimai bankams iš esmės palies visas besiskolinančias įmones – kredito įstaigos...

Finansai
2022.09.23
J. Sestakauskaite: Baltijos šalyse – daug potencialo tvarioms partnerystėms Verslo tribūna 1

„Pokyčiams reikalingi drąsūs vėliavnešiai“, – sako „Neste“ tvarių partnerysčių vadovė Baltijos šalyse Jone...

Tvarus verslas
2022.09.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku