„Telia“ žinia tiekėjams: tvarumas tampa svarbiu atrankos kriterijumi

Reklama publikuota: 2021-12-15
Ypatingą dėmesį „Telia“ skiria dideliems strateginiams tiekėjams, kurių sukuriamos CO2 emisijos daro didelę įtaką ir pačios įmonės pėdsako skaičiavimui.
svg svg
Ypatingą dėmesį „Telia“ skiria dideliems strateginiams tiekėjams, kurių sukuriamos CO2 emisijos daro didelę įtaką ir pačios įmonės pėdsako skaičiavimui.

Per artimiausią dešimtmetį „Telia“ grupė nusprendė paversti visą savo veiklos grandinę aplinkai neutralia, į tai įtraukiant ne tik darbuotojus, bet ir tiekėjus. Pasak bendrovės, šis procesas yra neišvengiamas ir jo imtis turės visi verslai, kurie norės dirbti su „Telia“ įmonėmis Šiaurės ir Baltijos šalyse. Tačiau įmonė ne tik vertins savo tiekėjus, bet yra pasirengusi bendradarbiauti ir teikti tvarumo pagalbos gaires.

Norint iš tiesų padaryti teigiamą įtaką klimatui ir aplinkai, vien mažų iniciatyvų ar pačių sugalvotų gražių pavienių idėjų neužtenka. Užsibrėžusi iki 2030 m. visoje savo veikloje pasiekti nulį išmetamų CO2 ir nulį atliekų, „Telia“ įmonių grupė tokį siekį grindžia ir matuoja Mokslu paremtų tikslų iniciatyvos (angl. SBTi, The Science Based Targets initiative) ekspertų patvirtintais tikslais. Ambicingam siekiui būtina įtraukti ir visus veiklos partnerius, tad mokslu pagrįstų tikslų bei veiksmų klimato atžvilgiu „Telia“ tikisi ir iš savo tiekėjų. Tokie veiksmai jau tapo ir svarbia tiekėjų atrankos kriterijų dalimi.

Vertina taršą ir rizikas

„Prekes ir paslaugas perkame iš labai įvairių tiekėjų ir pramonės šakų: pradedant nuo telekomunikacijų įrangos, IT, įrenginių iki rinkodaros, klientų aptarnavimo ir kt. Turime tiekėjo elgesio kodeksą, kuriame nustatyti labai aiškūs reikalavimai, be to vykdome ir išsamaus vertinimo (angl. Due Diligence) procesą, kad sužinotume kuo daugiau apie kiekvieno tiekėjo tvarumo brandą“, – svarbius veiksmus tiekėjų atrankos procese vardija Mikko Kuusisto, „Telia Company“  Tiekimo grandinės ir operacijų vadovas. 

Dar vienas svarbus indikatorius vertinime – tiekėjų pažanga mažinti jų veikloje išmetamų CO2 emisijų kiekį. Pasak M. Kuusisto, tiek vertinimas, tiek ir CO2 brandos lygis yra privalomi kriterijai renkantis tiekėjus, tad tvarumas ir poveikis klimatui yra svarbi sprendimų dedamoji. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Esame įsipareigoję laikytis daugybės tarptautinių gairių dėl žmogaus teisių, darbo teisių, kovos su korupcija ir atsakomybės už aplinką. Tiekėjų elgesio kodeksas yra tam tikra šių gairių santrauka, o vertinimo metu stebime, ar tiekėjai tokių gairių laikosi. Ypatingą dėmesį skiriame dideliems strateginiams tiekėjams, kurių sukuriamos CO2 emisijos daro didelę įtaką mūsų pačių pėdsako skaičiavimui. Todėl mums labai svarbu įvertinti, kiek iš jų yra iškėlę ir pasitvirtinę mokslu pagrįstus tikslus“, – sako M. Kuusisto. 

Skirtinga tiekėjų branda 

Iki šiol nuveiktų darbų rezultatai jau rodo progresą. Jei pernai, metų pabaigoje, mokslu pagrįstus ir SBTi patvirtintus tikslus buvo išsikėlę mažiau nei 20% „Telia“ tiekėjų, šiemet jų dalis padvigubėjo ir siekia jau 40%.  Be to, 7 iš 10 grupės tiekėjų, išmetančių daugiausiai anglies dvideginio tiekimo grandinėje, taip pat jau nustatė arba įsipareigojo nustatyti mokslu pagrįstus tikslus.

Grupės tiekėjų vertinimo rezultatai yra atnaujinami nuo 6 mėn. iki 2 metų periodiškumu, atsižvelgiant į tiekėjo riziką ir brandos lygį. Pasak M. Kuusisto, tvarumo branda kol kas iš tiesų labai skiriasi. Pavyzdžiui, pagrindiniai grupės telekomunikacijų įrangos tiekėjai, tokie kaip „Ericsson“ ar „Nokia“, jau seniai mažina savo paliekamos taršos kiekius pagal Jungtinių Tautų reikalavimus, paprastai tariant – stengiasi kas dešimtmetį veiklos taršą sumažinti maždaug perpus. Panaši padėtis ir IT  tiekėjų srityje – pagrindiniai partneriai ir čia jau imasi pokyčių. 

„Kalbant apie įrenginių tiekėjus, „Apple“ ir „Microsoft“ aiškiai pirmauja siekdami ne tik mokslu pagrįstų taršos mažinimo tikslų, bet ir imdamiesi daug kitų veiksmų, kad taptų klimatui neutraliomis bendrovėmis. Jų konkurentai dar nėra pasiekę tokio lygio. Apskritai, daugelis įmonių, kurių būstinės yra  Šiaurės ir Baltijos šalyse ir kurios nėra listinguojamos biržoje, vis dar nėra pakankamai budrios CO2 taršos klausimu“, – sako M. Kuusisto. 

Siūlo ir pagalbos gaires

„Telia“ grupė prisijungė prie 1,5 °C laipsnio tiekimo grindinės lyderių iniciatyvos, kurioje, apjungus pajėgas kartu su „Ericsson“, „BT“, IKEA, „Unilever“ ir kitais žinomais prekių ženklais, ieškoma sprendimų ir efektyvių metodų, kaip tiekimo grandinėse sumažinti į aplinką išskiriamą CO2. Taip siekiama prisidėti prie galutinio visuotinio tikslo, kad planetos temperatūra nekaistų daugiau nei 1,5 °C. 

Šiemet lapkritį buvo pristatytas ir 1,5 °C Tiekėjų įtraukimo vadovas. Jame pateikiamos praktinės gairės, kurias bet kuri įmonė gali panaudoti bendradarbiaudama su tiekėjais, kad kuo lengviau juos įtrauktų, imtųsi veiksmų ir prisidėtų prie visuotinio tikslo. Pasak M. Kuusisto, įtraukti svarbu  ne tik didelius, bet ir smulkesnius tiekėjus, mažesnes įmones. Į pagalbą jiems taip pat yra sukurtas interaktyvus mažų ir vidutinių įmonių (MVĮ) vadovas internete. 

„Kai galvojame apie tiekėjus, tikimės, kad jie išsikels ir vykdys SBTi patvirtintus tvarumo tikslus. Tačiau mažoms įmonės toks procesas gali būti per sudėtingas, per kompleksiškas. Jiems reikia kito įrankio, kuris padėtų parodyti, kad šios įmonės taip pat eina koja kojon link 1,5 °C tikslo. Šis MVĮ vadovas joms gali padėti tai padaryti“, –  sako M. Kuusisto. 

Reikia diskusijų 

Pasak M. Kuusisto, pasakyti, kokiose srityse ar tiekimo grandinės dalyje dar liko daugiausia tvarumo iššūkių, kol kas sudėtinga. Skirtingos tiekimo industrijos susiduria su skirtingomis problemomis. Vienos šalys ar regionai labiau kenčia nuo priverstinio ar vaikų įdarbinimo, kitose kyla sunkumų mažinant CO2 taršą ir pan. Pasak M. Kuusisto, tvarumo progresui visose pramonės šakose reikia atitinkamų diskusijų. 

Diskusijų kartais prireikia ir kalbant su tiekėjais. Nors dauguma įmonių tvarumo reikšmę jau supranta, tačiau papildomi reikalavimai ir vertinimas kartais sukelia klausimų. „Telia“, savo ruožtu, stengiasi nuolat priminti, kad tvarumo siekis yra neišvengiamas ir svarbus visos grandinės ateičiai.

„Kas ketvirtį savo pagrindiniams tiekėjams siunčiame apklausą, klausiame apie jų požiūrį į verslą su „Telia“. Toje apklausoje tiekėjai pripažįsta aukštus tvarumo standartus, kuriuos keliame“, – sako M. Kuusisto. 

VŽ jau rašė, kad pakeliui iki visiško neutralumo klimatui, „Telia“ įmonių grupė iškėlė tarpinius tikslus, kuriuos patvirtino SBTi ekspertai.  Iki 2025 m. įmonių grupė įsipareigojo 50% sumažinti savo veiklos metu išmetamų CO2 emisijų kiekį ir 29% sumažinti su parduodamų produktų naudojimu susijusių CO2 emisijų kiekį. Taip pat siekiama, kad didieji grupės tiekėjai, kurių CO2 emisijos sudaro 72% visų „Telia“ grupės tiekėjų išskiriamų emisijų, iki 2025 m. taip pat pasitvirtintų mokslu paremtus aplinkosaugos tikslus ir pradėtų tvarumo pokyčius.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Telia“: įvairovė darbe yra mąstymas, ne tik lytis ar tautybė Verslo tribūna 13

Darbe žmonės linkę samdyti panašius į save, tačiau atlikti tyrimai rodo priešingai – įvairovė kolektyve daro...

Tvarus verslas
2021.12.29
„Maximos“ gaminių receptūrose nelieka narvuose laikomų vištų kiaušinių Verslo tribūna 1

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“, prieš kelerius metus įsipareigojęs iki 2025 m. visiškai atsisakyti...

Tvarus verslas
2021.12.22
„Vero cafe“: pandemija daugelį tvarumo projektų nuguldė į stalčius Verslo tribūna 1

Jau kitąmet vienoje iš kavinių tinklo „Vero cafe“ pardavimo vietų bus išbandomi depozitiniai daugkartiniai...

Tvarus verslas
2021.12.16
„Telia“ žinia tiekėjams: tvarumas tampa svarbiu atrankos kriterijumi Verslo tribūna

Per artimiausią dešimtmetį „Telia“ grupė nusprendė paversti visą savo veiklos grandinę aplinkai neutralia, į...

Tvarus verslas
2021.12.15
„Swedbank“: saulės elektrinės šiandien aktualios kiekvienam verslui Verslo tribūna

Triskart mažiau išlaidų elektrai, svari pagalba klimatui, geresnis įmonės įvaizdis – tai yra dalis naudų,...

Tvarus verslas
2021.12.01
„Rail Baltica“ galimybės: keleiviams, kroviniams, specialistams Verslo tribūna 1

„Baltijos šalyse statomą geležinkelį „Rail Baltica“ reikia vertinti kaip visos Europos Sąjungos globalios...

Tvarus verslas
2021.11.25
„Vilniaus vandenys“ investuoja į žaliąją energiją Verslo tribūna 1

Visame pasaulyje brangstant energetiniams resursams, dėmesys krypsta ir į vandens tiekėjus, kurių didžioji...

Tvarus verslas
2021.11.24
Stiprina įmonę ir darbuotojus: „Maximoje“ – antroji „Greičio valdyba“ Verslo tribūna

Pusė metų intensyvaus darbo su mentoriais, gilinimosi į svarbiausius vidinius procesus ir galimybė...

Tvarus verslas
2021.11.24
„Lindström“ ekspertai: kaip užtikrinti tvarų įmonės įvaizdį? Verslo tribūna

Ar kada nors susimąstėte, kad įmonės darbuotojų apranga yra be galo svarbi kuriant profesionalų bendrovės...

Tvarus verslas
2021.11.23
„Neste“ tvarumo viceprezidentė: trys priežastys, kodėl tvarumas turėtų tapti kiekvienos įmonės strategijos ašimi Verslo tribūna 7

Mokslininkams nenuilstamai kalbant apie klimato kaitos iššūkius, auga ir visuomenės sąmoningumas bei atidumas...

Tvarus verslas
2021.11.19
Įmonė iš Radviliškio rajono ir gamina, ir patys naudoja žaliąją energiją Verslo tribūna

Prasidėjęs intensyvus šildymo sezonas primena apie atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) svarbą ne tik...

Tvarus verslas
2021.11.18
Nuo kitų metų mokėsime skirtingus mokesčius už perdirbamas ir neperdirbamas pakuotes, už pastarųjų naudojimą didės mokesčiai Verslo tribūna

Gamintojai ir importuotojai 2022 metus sutiks su ūgtelėjusiomis pakuočių naudojimo ir perdirbimo užduotimis...

Tvarus verslas
2021.11.16
Kai tvarumo etiketės nepakanka: priežastys, trukdančios organizacijų tvarumui Verslo tribūna

Vartotojai vis dažniau pirmenybę teikia tvariai veikiančioms organizacijoms bei jų produktams – net 46 proc.

Tvarus verslas
2021.11.11
Susisiekimo ministras: svarbu patikimai sujungti visas transporto grandines Verslo tribūna

Interviu su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu pradėjome klausimais apie vizitą į JAV ir Kanadą, jo...

Tvarus verslas
2021.10.28
Per tvarius sporto renginius – į visuomenės sąmoningumą Verslo tribūna

Kiekvienas renginys – nuo verslo konferencijų iki sporto varžybų – palieka pėdsaką ir tam tikrą taršą. Todėl...

Tvarus verslas
2021.10.28
Šviežumas ir ekonomikos palaikymas: 8 iš 10 šalies pirkėjų renkasi lietuvišką produkciją Verslo tribūna

Šalies gamintojų produkciją dažnai ar visada renkasi 8 iš 10 pirkėjų, rodo naujausias Lietuvos pirkėjų...

Tvarus verslas
2021.10.27
Nauja „Maximos“ lojalumo programa verslui: dar lankstesnė ir patogesnė Verslo tribūna

Prekybos tinklo „Maxima“ lojalumo programa „Ačiū“ atsinaujina, o viena svarbiausių šių metų naujovių –...

Tvarus verslas
2021.10.26
Klystate, jei galvojate kad klimato kaita – tik pramonės reikalas: kiekvienas darbuotojas ir jo veikla išskiria CO2 Verslo tribūna 3

Poveikio aplinkai mažinimas yra vienas iš didžiausių pasaulio iššūkių – dėl katastrofiškų klimato kaitos...

Tvarus verslas
2021.10.22
Atsakingas biuro įvaizdis: kilimėliai iš perdirbto plastiko Verslo tribūna

Šiandien vis daugiau įmonių visame pasaulyje domisi ekologijos tema, o žaliųjų praktikų taikymas tampa...

Tvarus verslas
2021.10.20
Klimatui neutralus verslas – kelionė su „Neptūno“ ženklu Verslo tribūna

Klimatui visiškai neutralus verslas ir partnerystės projektai, kurie maksimaliai sumažina anglies pėdsaką...

Tvarus verslas
2021.10.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku