Tyrimas parodė – lietuviai linkę keisti vartojimo įpročius dėl tvarumo

Reklama publikuota: 2021-09-14
Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas.
svg svg
Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas.

Tvarumas Lietuvos gyventojams – pažįstama sąvoka. Net 88 proc. didmiesčių gyventojų teigia suprantantys jos reikšmę, o 71 proc. sako, jog būtų linkę keisti savo vartojimo įpročius, jeigu žinotų, kad produktas atitinka tvarumo kriterijus, rodo „AUGA group” užsakymu atlikta gyventojų nuomonės apklausa.

„Tvarumo suvokimo tyrimą mūsų bendrovė vykdo jau 3 metai iš eilės. Stebime, kaip vartotojai supranta tvarumą, kaip šis supratimas koreliuoja su vartotojų elgsena, kokius prekių ženklus vartotojai vertina kaip tvarius. Iš pastarųjų tyrimų matome, jog šiais metais apklausos dalyviai kur kas tiksliau galėjo įvardinti, kas jiems yra tvarumas. Jeigu ankščiau ši sąvoka žmonėms asocijavosi su stabilumu, pastovumu, tai šiais metais pirmiausia respondentai paminėjo gamtos ir jos resursų saugojimą, ekologiją, rūšiavimą bei perdirbimą“, — teigia Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas.

Anot G. Judzento, panašūs rezultatai matomi ir užsienio šalių atliktose apklausose. Akivaizdu, kad žmonės mato kas vyksta pasaulyje, yra susirūpinę dėl klimato kaitos. Jo teigimu, šias tendencijas išryškino ir Europos bei nacionalinių institucijų bei verslo skiriamas dėmesys tvarumui, visuomenės edukacijai šia tema. Tačiau pastarosios edukacijos negana – verslo atstovai sako, kad polinkis rinktis tvarius produktus dar taip stipriai neatsispindi realiuose vartojimo įpročiuose.

Jam antrina ir Liudvikas Aleliūnas „Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės vadovas, kuris sako, pirkėjai pozityviai vertina tvaresnių produktų asortimentą, domisi produktų kilme ir ieško gaminių, kurie pagaminti Lietuvoje. Tačiau aiškesnė komunikacija augintų vartotojų susidomėjimą tvaresniais produktais.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::1 right

„Tvarių produktų poreikis tikrai yra, ir „Rimi“ parduotuvėse beveik kiekviena produktų kategorija turi ekologišką alternatyvą. Per karantiną pastebėjome, kad gerokai išaugo ekologiškų vaisių ir daržovių pardavimai. Be to, mūsų parduotuvėse esančiuose ūkininkų turgeliuose „Vikis“, kuriuose galima įsigyti lietuviškus ūkininkų produktus, pardavimai taip pat smarkiai didėjo.  Lyginant pirmus šešerius šių metų mėnesius su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, pardavimai išaugo net 18 proc. Būtent šis skaičius ir parodo, kad lietuviškos produkcijos poreikis didėja, pirkėjai ją atranda ir noriai perka.

Tačiau taip pat matome, kad žmonės nėra tikri, kodėl už ekologišką produktą turėtų mokėti brangiau. Mes, gamintojai, prekybininkai, žinome eko produktų gamybos procesus, įvairius sertifikatus, tačiau jie mažai ką sako paprastam pirkėjui. Taigi, aiškesnė ir paprastesnė eko produktų komunikacija tikrai padėtų pirkėjams priimti draugiškesnius aplinkai sprendimus“, —  sako L. Aleliūnas ir priduria, kad tvarių produktų vartojimas ateityje augs, nes įprasti tiekėjai, gaminantys įprastas prekes, ateityje pradės siūlyti vis daugiau ir daugiau tvaresnių produktų, o jų gamybos ir veiklos principai bus paremti tvaria verslo etika.

Apklausoje taip pat buvo siekiama išsiaiškinti, ar respondentai mano, kad CO2 emisijos yra didelė problema maisto pramonėje – net 87 proc. pritarė šiam teiginiui, o 48 proc. mano, kad mokėtų daugiau už produktus, sprendžiančius emisijų problemą.  

„Natūralu, kad visuomenės pasirinkimus produktų atžvilgiu, pirmiausia lemia tai, kokią įtaką produktas turės jų sveikatai, o tik vėliau pagalvojama apie poveikį aplinkai. Tačiau toks aukštas vartotojų supratimas apie tai, kokią taršą sukelia maisto gamyba, ir pasiryžimas mokėti daugiau už mažiau CO2 generuojančius produktus rodo, jog pokyčiai šioje sistemoje yra reikalingi, o verslai turi ieškoti sprendimų, kaip mažinti poveikį aplinkai, taip atliepiant vartotojų poreikius“, – sako G. Judzentas.

Tvarumo suvokimo tyrimą „AUGA group“ užsakymu atliko „KOG institutas“. Apklausiami 3 didžiųjų miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos) gyventojai, kurių amžius svyruoja tarp 25 – 60 metų. Apklausoje dalyvauja gyventojai įgiję aukštąjį išsilavinimą, jų pajamos siekia 700 eurų ir daugiau, skaičiuojant vienam šeimos nariui.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: naujos mados ir žaliasis smegenų plovimas Verslo tribūna

Visuomenės dėmesys tvarumo temoms nuosekliai auga, o ir įstatymų leidėjai vis griežčiau rūpinasi ne tik...

Tvarus verslas
2022.06.28
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: koją kiša nepamatuoti sprendimai Verslo tribūna

Prekės ženklai vis aktyviau tobulina savo pakuotes: keičia medžiagas, edukuoja vartotojus, dalyvauja...

Tvarus verslas
2022.06.22
Maisto pramonės įmonėse populiarėja darbo drabužių nuoma: tvaru ir ekonomiška Verslo tribūna

Pasaulyje kasmet sunegaluoja dešimtys milijonai žmonių, paragavusių užteršto maisto. Ir nors uniformos bei...

Tvarus verslas
2022.06.21
Mėsos analogai – vis dažnesni visavalgių lietuvių krepšeliuose Verslo tribūna

Iš augalinių žaliavų pagaminti mėsos pakaitalai – viena svarbiausių pastarojo meto maisto pramonės inovacijų,...

Tvarus verslas
2022.06.16
„Pon Holdings“ duetas su „Porsche“: bendroje įmonėje gamins „Porsche“ dviračius Premium

Kėdainiuose dviračių gamyklą statanti Nyderlandų transporto milžinė „Pon Holdings“ naujos kartos elektrinių...

Pramonė
2022.06.12
Už ESG etiketės kliūva visi: ir bankai, ir Baltijos šalių finansų rinka Premium

Europos perėjimui link netaršios ekonomikos prireiks daug investicijų, tikimasi gausaus privataus sektoriaus...

Rinkos
2022.06.09
„Kalnapilio-Tauro grupė“ imasi pokyčių: į energetinį tvarumą investuos daugiau nei 5 mln. Eur Verslo tribūna 2

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradėjo įgyvendinti...

Tvarus verslas
2022.06.08
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
„Dadu“ tvarumo patirtis: per metus – 15 tonų mažiau plastiko Verslo tribūna

Tvarumas Lietuvoje su kiekviena diena įgauna vis didesnę svarbą. Tačiau maisto pramonėje tvarumo tikslai...

Tvarus verslas
2022.05.19
Vienas iš variantų – tekstilės atliekų perdirbimo fabrikas Šiauliuose Premium

ES teisės aktai ir vartotojų spaudimas privers tekstilės gamintojus arba ieškoti Europoje fabrikų, kurie...

Pramonė
2022.05.17
Tvarumo kodavimas NT versle – daug neatsakytų klausimų ir įtaka pelno eilutėms Premium

Nekilnojamojo turto (NT) sektoriaus bendrovės jau aktyviau į savo strategijas įtraukia kompleksinio tvarumo...

Tvarus verslas
2022.05.16
Ateina šeštoji pramonės revoliucija Premium 3

Lietuvos gamybos, kaip ir visos Europos bei pažangaus pasaulio pramonės, netrukus laukia milžiniška...

Pramonė
2022.05.07
„Maxima LT“ apžvelgia 2021-uosius: dėmesys tvarumo įsipareigojimams ir bendruomenėms Verslo tribūna

Organizacijos poveikio aplinkai valdymas, socialinės iniciatyvos ir vietos bendruomenių palaikymas – į šias...

Tvarus verslas
2022.05.04
„Maxima“ papildomų naudų darbuotojams paketą padidino triskart Verslo tribūna 2

Daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų vienijantis lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ praėjusiais metais net 3...

Tvarus verslas
2022.04.21
Nematoma karo žaizda: Ukrainoje formuojasi ekologinės krizės židiniai Verslo tribūna

Kol pasaulis susitelkęs į kovą už laisvę ir humanitarinę krizę Ukrainoje, specialistai neramiai stebi ir...

Tvarus verslas
2022.03.31
„Maxima“ plečia skaitmenizavimo sprendimus: atsisako ir įprastų popierinių dokumentų, ir pirkimo kvitų Verslo tribūna 7

Apsipirkinėjantys lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ nuo šiol patys gali nuspręsti, ar spausdinti...

Tvarus verslas
2022.03.31
Pasirašytas vienas didžiausių istorijoje tvaraus aviacinio kuro sandorių Verslo tribūna

Logistikos bendrovė „DHL Express“ ir Suomijos degalų gamintoja „Neste“ pasirašė vieną didžiausių susitarimų...

Tvarus verslas
2022.03.30
„Kalnapilio-Tauro grupė“ įgyvendindama tvarumo strategiją plastikinius butelius keičia į 100% perdirbto plastiko butelius Verslo tribūna 2

Viena iš Lietuvos gėrimų gamybos lyderių „Kalnapilio-Tauro grupė“ ėmė naudoti perdirbto plastiko rPET (angl.

Tvarus verslas
2022.03.28
„Neste“ tvarių partnerysčių vadove Baltijos šalyse tapo Jone Sestakauskaite Verslo tribūna 1

Suomijos tinklo „Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse pareigas pradėjo eiti Jone...

Tvarus verslas
2022.03.25
Tvarumo vadovų užduotys: nuo darbdavio įvaizdžio iki pakuočių poveikio vertinimo Verslo tribūna

Tvarumo specialisto pozicija, nors dar gana nauja, jau sparčiai populiarėja. Tik darbų laukas šioje...

Tvarus verslas
2022.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku