Tyrimas parodė – lietuviai linkę keisti vartojimo įpročius dėl tvarumo

Reklama publikuota: 2021-09-14
Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas.
svg svg
Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas.

Tvarumas Lietuvos gyventojams – pažįstama sąvoka. Net 88 proc. didmiesčių gyventojų teigia suprantantys jos reikšmę, o 71 proc. sako, jog būtų linkę keisti savo vartojimo įpročius, jeigu žinotų, kad produktas atitinka tvarumo kriterijus, rodo „AUGA group” užsakymu atlikta gyventojų nuomonės apklausa.

„Tvarumo suvokimo tyrimą mūsų bendrovė vykdo jau 3 metai iš eilės. Stebime, kaip vartotojai supranta tvarumą, kaip šis supratimas koreliuoja su vartotojų elgsena, kokius prekių ženklus vartotojai vertina kaip tvarius. Iš pastarųjų tyrimų matome, jog šiais metais apklausos dalyviai kur kas tiksliau galėjo įvardinti, kas jiems yra tvarumas. Jeigu ankščiau ši sąvoka žmonėms asocijavosi su stabilumu, pastovumu, tai šiais metais pirmiausia respondentai paminėjo gamtos ir jos resursų saugojimą, ekologiją, rūšiavimą bei perdirbimą“, — teigia Gediminas Judzentas, „AUGA group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas.

Anot G. Judzento, panašūs rezultatai matomi ir užsienio šalių atliktose apklausose. Akivaizdu, kad žmonės mato kas vyksta pasaulyje, yra susirūpinę dėl klimato kaitos. Jo teigimu, šias tendencijas išryškino ir Europos bei nacionalinių institucijų bei verslo skiriamas dėmesys tvarumui, visuomenės edukacijai šia tema. Tačiau pastarosios edukacijos negana – verslo atstovai sako, kad polinkis rinktis tvarius produktus dar taip stipriai neatsispindi realiuose vartojimo įpročiuose.

Jam antrina ir Liudvikas Aleliūnas „Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės vadovas, kuris sako, pirkėjai pozityviai vertina tvaresnių produktų asortimentą, domisi produktų kilme ir ieško gaminių, kurie pagaminti Lietuvoje. Tačiau aiškesnė komunikacija augintų vartotojų susidomėjimą tvaresniais produktais.

nuotrauka::1 right

„Tvarių produktų poreikis tikrai yra, ir „Rimi“ parduotuvėse beveik kiekviena produktų kategorija turi ekologišką alternatyvą. Per karantiną pastebėjome, kad gerokai išaugo ekologiškų vaisių ir daržovių pardavimai. Be to, mūsų parduotuvėse esančiuose ūkininkų turgeliuose „Vikis“, kuriuose galima įsigyti lietuviškus ūkininkų produktus, pardavimai taip pat smarkiai didėjo.  Lyginant pirmus šešerius šių metų mėnesius su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, pardavimai išaugo net 18 proc. Būtent šis skaičius ir parodo, kad lietuviškos produkcijos poreikis didėja, pirkėjai ją atranda ir noriai perka.

Tačiau taip pat matome, kad žmonės nėra tikri, kodėl už ekologišką produktą turėtų mokėti brangiau. Mes, gamintojai, prekybininkai, žinome eko produktų gamybos procesus, įvairius sertifikatus, tačiau jie mažai ką sako paprastam pirkėjui. Taigi, aiškesnė ir paprastesnė eko produktų komunikacija tikrai padėtų pirkėjams priimti draugiškesnius aplinkai sprendimus“, —  sako L. Aleliūnas ir priduria, kad tvarių produktų vartojimas ateityje augs, nes įprasti tiekėjai, gaminantys įprastas prekes, ateityje pradės siūlyti vis daugiau ir daugiau tvaresnių produktų, o jų gamybos ir veiklos principai bus paremti tvaria verslo etika.

Apklausoje taip pat buvo siekiama išsiaiškinti, ar respondentai mano, kad CO2 emisijos yra didelė problema maisto pramonėje – net 87 proc. pritarė šiam teiginiui, o 48 proc. mano, kad mokėtų daugiau už produktus, sprendžiančius emisijų problemą.  

„Natūralu, kad visuomenės pasirinkimus produktų atžvilgiu, pirmiausia lemia tai, kokią įtaką produktas turės jų sveikatai, o tik vėliau pagalvojama apie poveikį aplinkai. Tačiau toks aukštas vartotojų supratimas apie tai, kokią taršą sukelia maisto gamyba, ir pasiryžimas mokėti daugiau už mažiau CO2 generuojančius produktus rodo, jog pokyčiai šioje sistemoje yra reikalingi, o verslai turi ieškoti sprendimų, kaip mažinti poveikį aplinkai, taip atliepiant vartotojų poreikius“, – sako G. Judzentas.

Tvarumo suvokimo tyrimą „AUGA group“ užsakymu atliko „KOG institutas“. Apklausiami 3 didžiųjų miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos) gyventojai, kurių amžius svyruoja tarp 25 – 60 metų. Apklausoje dalyvauja gyventojai įgiję aukštąjį išsilavinimą, jų pajamos siekia 700 eurų ir daugiau, skaičiuojant vienam šeimos nariui.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tyrimas parodė – lietuviai linkę keisti vartojimo įpročius dėl tvarumo Verslo tribūna 2

Tvarumas Lietuvos gyventojams – pažįstama sąvoka. Net 88 proc. didmiesčių gyventojų teigia suprantantys jos...

Tvarus verslas
2021.09.14
 Tvarumo akceleratorius – tramplynas startuoliams ir galimybė didiesiems verslams Verslo tribūna

Didėjant poreikiui diegti versle tvarias inovacijas, rinkos lyderiai ryžtasi eksperimentavimui ir naujoms...

Tvarus verslas
2021.09.01
Tvarumo žingsniai: reikia ir veikti, ir apie tai pasakoti Verslo tribūna

Daugiau nei pusė vartotojų Australijoje sutiktų mokėti daugiau už prekę ar prekės ženklą, paremtą tvarumo bei...

Tvarus verslas
2021.08.24
„Maximos“ patalpų nuomos nuolaida pasinaudoję verslininkai: kai kurioms parduotuvėms tai buvo išlikimo klausimas Verslo tribūna

Pandemijos sustabdyti verslai, įsikūrę „Maximai“ priklausančiose patalpose, karantino metu už patalpų nuomą...

Tvarus verslas
2021.08.18
„Maxima“ didina investicijas į darbuotojų ir jų šeimų gerovę Verslo tribūna 6

Beveik 0,8 mln. eurų – tiek per pirmąjį pusmetį didžiausias šalies darbdavys – prekybos tinklas „Maxima“ –...

Tvarus verslas
2021.07.22
Sprendimai, kurių tikrai verta imtis siekiant tvarumo Verslo tribūna

Nešvaistyti elektros, atsisakyti plastiko ar bent jau jį rūšiuoti – tokių pačių pirminių sprendimų pirmiausia...

Tvarus verslas
2021.07.16
Išmaniųjų įrenginių pokyčiai: jau galima rinktis tvariau Verslo tribūna

Renkantis naują išmanųjį telefoną, kriterijų svarbumo sąraše vis dar pirmauja prekės ženklas ir kaina, tačiau...

Tvarus verslas
2021.07.14
„Švyturys-Utenos alus“ pripažintas atsakingiausia praėjusių metų įmone Verslo tribūna 3

Valstybės institucijos, verslo, švietimo ir žiniasklaidos sektoriaus atstovai jau dešimtą kartą varžėsi...

Tvarus verslas
2021.06.18
Nauja pramoga atkreips dėmesį į tvarumą: kviečia keliauti po išskirtinius objektus Vilniuje Verslo tribūna

Virtualiai įbristi į tirpstančius ledynus, paklausyti virš Vilnelės sklandančios muzikos ar prisėsti šalia...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Swedbank“: lyčių atlyginimų skirtumus organizacijos turi stebėti nuolat Verslo tribūna 3

„Sodrai“ pradėjus viešai skelbti vidutinį atlygį šalies įmonėse pagal lytį, paaiškėjo, kad atlyginimų...

Tvarus verslas
2021.06.17
Išmanieji skaitikliai taupo ir laiką, ir pinigus  Verslo tribūna

Vandentiekis tampa vis išmanesnis. Bendrovė „Vilniaus vandenys“ jau įdiegė beveik 7 000 išmaniųjų nuotolinio...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Maximos“ sprendimą atsisakyti baudų praktikos tiekėjai sveikina: tai – aukštas standartas Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Maxima“ atsisako baudų praktikos už prekių pristatymo vėlavimą – tokių teisinių nuostatų...

Tvarus verslas
2021.06.16
Trys žingsniai, kad partnerių sunkumai nenutemptų verslo žemyn Verslo tribūna

Tvarus gali būti tik sėkmingai ir stabiliai veikiantis verslas, tačiau kad ir kiek dėtumėte pastangų į savo...

Tvarus verslas
2021.06.16
„Rail Baltica“ jau didina Kaišiadorių patrauklumą Verslo tribūna 1

Tarp Vilniaus ir Kauno, šalia geležinkelio, įsikūrę Kaišiadorys planuoja išnaudoti ir geležinkelį „Rail...

Tvarus verslas
2021.06.09
Tvarumo ataskaitos: kaip neužlipti ant rinkodaros grėblio Verslo tribūna

Dėmesio tvarumui skiriančios įmonės ir Lietuvoje jau įvedė tradiciją svarbiausius pasiekimus paskelbti...

Tvarus verslas
2021.06.01
„Neste“ tvarumo viceprezidentė: „Investicijos į tvarumą sukuria produktams pridėtinę vertę“ Verslo tribūna 3

„Investuojame į inovacijas ir kuriame tokius sprendimus, kad visi produktai, kuriuos ateityje siūlysime savo...

Tvarus verslas
2021.05.28
„Swedbank“: elektromobilių bangą išjudins patrauklesnė jų kaina Verslo tribūna 14

Augantis susidomėjimas elektromobiliais jau ne vienerius metus kursto kalbas, kad būtent šios tvarios...

Tvarus verslas
2021.05.19
Paprasčiau nei galvojote: tvaresnei veiklai užtenka tik vieno žingsnio Verslo tribūna

Daugiau nei 70% verslo atstovų teigia, kad jiems rūpi neigiamo poveikio aplinkai mažinimas ir kad tai svarbu...

Tvarus verslas
2021.05.13
Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“ Verslo tribūna

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus,...

Tvarus verslas
2021.05.12
Tvarumo siekis jau reformuoja ir investicijų apsaugą Verslo tribūna 2

Didžiųjų investicijų apsaugai skirtą investicinį arbitražą gaubia reformų nuotaikos, o viena iš labai svarbių...

Tvarus verslas
2021.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku