Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-04-22 03:01

„Orkla Foods Lietuva“: darnus verslo vystymas ir tvarūs produktai – ne ateitis, bet šiandiena

Darijus Taraila „Orkla Foods Lietuva“ vadovas.
Darijus Taraila „Orkla Foods Lietuva“ vadovas.
Pasaulyje vis labiau pabrėžiant tvarumo politiką, darnus verslo vystymas tampa pareiga. Tai supranta ir daugiau nei du dešimtmečius maisto pramonėje veikianti „Orkla Foods Lietuva“, kurios, kaip ir visos „Orkla“ grupės, verslo modelis paremtas aiškiais tvarumo principais. Be aplinkai draugiškų sprendimų veiklos procesuose bei indėlio į tvarias iniciatyvas, grupė per tvarumo prizmę vertina ir savo produkciją.

Bendrovė „Orkla Foods Lietuva“ Lietuvoje atstovauja „Orkla ASA“, vieną iš pirmaujančių nuosavais prekių ženklais paženklintų vartojimo prekių įmonių grupių Šiaurės ir Centrinės Europos bei Baltijos šalyse. Pastarajai priklauso 105 fabrikai, išsidėstę 20 skirtingų pasaulio šalių ir vienijantys daugiau nei 18 tūkst. darbuotojų. Aiški strateginė ateities vizija, rūpestingas veiklos planavimas, inovatyvių produktų vystymas bei geriausios Europos maisto saugumo praktikos taikymas – tik dalis grupės tikslų, siekiant prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Visos „Orkla“ grupei priklausančios įmonės kelia sau ambicingus tikslus sprendžiant pasaulines sveikatos ir tvarumo problemas.

„Tvarumas – mūsų naujoji verslo norma ir neatsiejama „Orkla“ grupės, o kartu ir „Orkla Foods Lietuva“ kasdienės veiklos dalis. Tvarūs sprendimai jau ne vienerius metus natūraliai integruojami į įmonės veiklą. Bendrovė aktyviai juda Europos žaliuoju kursu atitikdama aukščiausius maisto saugos standartus, naudoja tik iš atsinaujinančių energijos išteklių gautą energiją bei kryptingai vysto tvarius maisto produktus, – komentuoja Darijus Taraila, „Orkla Foods Lietuva“ vadovas. – Tikime, kad būtent darnus verslo vystymas suteikia įmonei konkurencinį pranašumą rinkoje.“

Pasak vadovo, tvarumas bendrovei ne vien skambus žodis, bet ilgalaikė strategija, turinti aiškiai pamatuojamus tikslus. Tik matant progresą ir jį suvokiant galima judėti toliau ir kelti sau naujus iššūkius siekiant prisidėti prie globalaus pokyčio.

„Vystome maisto produktų kategorijas, todėl pagrindinis mūsų indėlis įgyvendinant tvarumo politiką – pasiūlyti tvarius produktus ir šviesti visuomenę darnaus jų vartojimo klausimu“, – teigia jis.

Produktams – tvarumo skalė

„Orkla Foods Lietuva“ vadovaujasi „Orkla“ grupėje sukurta maisto produktų tvarumo vertinimo sistema, kuria produktas matuojamas remiantis 3 esminiais kriterijais, kurie apibrėžiami kaip gera savijauta ir gerovė, tvarios žaliavos ir tvari pakuotė.

„Kiekvienas šių kriterijų skirstomas į 3 lygius: 1 lygyje atsiduria standartiniai, 2 – inovuoti tvariais sprendimais ir 3 – tvarūs produktai, atitinkantys šiuolaikinius tvarumo kriterijus. Produktas laikomas tvariu tik tuomet, kai įvertinamas 3 lygiu bent 2 kriterijų atžvilgiu. Kadangi tvaraus produkto samprata nuolat kinta, vertinimo kriterijai sistemingai peržiūrimi ir keliami vis aukštesni“, – aiškina Rasa Černiuvienė, „Orkla Foods Lietuva“ Marketingo ir inovacijų direktorė.

Jos teigimu, bendrovės tvarių produktų pardavimai sudaro 5,3 proc. įmonės apyvartos Lietuvoje ir augo 31 proc. lyginant su praėjusiais metais. Tuo tarpu, remiantis šia vertinimo metodika, visoje „Orkla“ grupėje tvarūs produktai sudaro 19 proc. produkcijos portfelio.

Didžioji dalis „Orkla Foods Lietuva“ produktų, anot R. Černiuvienės, inovuoti per paskutinius penkerius metus atsižvelgiant į poveikį aplinkai ir vartotojų poreikį praktikuoti sveiką gyvenseną. Tokių produktų krepšelis įmonėje nuolat auga pristatant naujus ar išplečiant jau gerai žinomų prekių ženklų asortimentą.

„Kurdami naujus produktus pirmiausia idėją vertiname atsižvelgdami į geros savijautos ir gerovės kriterijų bei ieškome galimybių pasirinkti draugiškiausią aplinkai pakuotę, kuri užtikrintų produkto kokybę ir saugą, – pasakoja ji. – Produktai, atitinkantys geros savijautos ir gerovės kriterijų, turi aiškius sveikatai ir aplinkai palankius parametrus, tokius kaip mažiau cukraus, mažiau druskos, be pridėtinio cukraus (nekeičiant saldikliais), taip pat atitinka „Rakto skylutės“ ženklinimą, yra ekologiški, grūdiniai (sudėtyje turintys daugiau nei 50 proc. pilno grūdo dribsnių), augaliniai. Visi šie kriterijai pagrįsti ES maistingumo nuostatomis ir reglamentais.“

Jau greitai, papildo R. Černiuvienė, „Orkla“ grupės maisto produktų tvarumo matavimo sistema bus papildyta 4 kriterijumi – poveikiu aplinkai, kuris leis matuoti produktus per jų gamyboje sugeneruotų šiltnamio efektą sukeliančių dujų prizmę.

Dėmesys pakuotei

Tvari pakuotė – taip pat svarbi „Orkla“ grupės tvarių produktų dedamoji. Grupės įmonėms tvari pakuotė reiškia mažesnį išteklių eikvojimą, naudojant lengvai perdirbamas pakuotes, optimizuojant pakuočių dydį, jų laikymą ir transportavimą bei renkantis pakuočių gamybą iš perdirbtų, aplinkai draugiškų, sertifikuotų žaliavų.

Vis tik kurdamos tvarias pakuotes „Orkla“ grupės įmonės susiduria su vietinių valstybių atliekų tvarkymo ir perdirbimo sistemos skirtumais – vienoje šalyje tvaria laikoma pakuotė, kitoje, dėl sistemos problematikos, gali būti nerūšiuojama.

„Stebint gerąją praktiką Skandinavijos šalyse, tikime, kad glaudus bendradarbiavimas tarp verslo, valstybinių institucijų bei pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų padės sukurti efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo sistemą ir Lietuvoje“, – akcentuoja R. Černiuvienė.

Anot jos, bendrovei „Orkla Foods Lietuva“, kaip maisto pramonės atstovei, prioritetinė kryptis – ne tik tvarumas, bet ir maisto saugumas, tad pakuotė turi atlikti 3 svarbias funkcijas: apsaugoti produktą nuo išorės poveikio ir užtikrinti jo higieną, išlaikyti jį saugų viso produkto galiojimo termino metu bei būti funkcionali ir patogi naudojimui.

„Šiuo metu susiduriame su dideliu iššūkiu ieškodami, kuo galima pakeisti plastikines pakuotes, bet išlaikyti tokį patį produktų saugumą. Tačiau ir tokiomis aplinkybės tvariose pakuotėse pristatomi produktai bendrame „Orkla Foods Lietuva“ produktų krepšelyje sudaro 56,3 proc.“, – pažymi ji.

Reitinguojama viena tvariausių

2015 m. „Orkla“ grupė prisijungė prie Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) „Pasaulinio Susitarimo“ (angl. The United Nations Global Compact) ir savo veiklą nuosekliai vykdo atsižvelgdama į pasaulinius darnaus vystymosi tikslus bei aktyviai palaiko organizacijos principus, susijusius su žmogaus teisėmis, aplinkosauga ir korupcija.

Dar pernai „Orkla“ grupė sukūrė naują tvarių maisto žaliavų klasifikavimo sistemą su išsamiais tvarios žaliavų gamybos kriterijais, pagrįstą FSA (angl. Farm Sustainability Assessment) įrankiu, kurį sukūrė „SAI Platforma“ (angl. Sustainable Agriculture Initiative Platform), ne pelno siekianti pasaulinė iniciatyva, padedanti maisto ir gėrimų įmonėms pasiekti darnią žemės ūkio produktų gamybą ir žaliavų tiekimą. Minimalus reikalavimas prioritetinėms „Orkla“ grupėje naudojamoms žaliavoms – sidabrinis FSA vertinimas.

„Orkla“ pastangos tvarumo srityje plačiai matomos ir pripažįstamos įvairių aplinkosaugos organizacijų: pernai tarptautinė ne pelno siekianti organizacija CDP priskyrė „Orkla“ grupę prie pažangiausias aplinką tausojančias priemones taikančių pasaulio įmonių, grupė taip pat reitinguojama ir „Corporate Knights‘ Global 100“ įmonių indekse kaip viena tvariausių pasaulyje bei jau septintus metus iš eilės yra įtraukta į „Dow Jones Sustainability Europe Index“ reitingą.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Be sveikatai palankių produktų vystymo, „Orkla Foods Lietuva“ prisideda ir prie socialinių projektų, skatinančių sveiką gyvenseną. Nuo 2009 m. bendrovė dalyvauja sveikos gyvensenos ugdymo projekte „Sveikatiada“, suteikiančiame ne tik vaikams, bet ir jų mokytojams, mokyklų ir darželių administracijos darbuotojams bei tėvams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą. Projekte dalyvauja daugiau nei 28 tūkst. dalyvių iš 360 ugdymo įstaigų.

Karolis Šiaudkulis, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ vadovas.

„Šiandien atsiranda vis daugiau aplinkai neabejingų vartotojų, sutinkančių už produktą, supakuotą į tvarią pakuotę, mokėti daugiau. 3 iš 4 atliekas rūšiuojančiųjų to imasi norėdami prisidėti prie aplinkos tausojimo. Daugiau nei trečdalis – prisidėdami prie kovos su klimato kaita. Beveik trečdalis tai daro dėl patogios rūšiavimo sistemos ir arti namų esančių konteinerių. Tiek pat žmonių atliekas rūšiuoja vedini pilietinės pareigos. Šiuos Lietuvos gyventojų įpročius atskleidė VšĮ „Gamtos ateitis“ užsakymu šių metų vasario mėnesį atlikta tyrimų kompanijos „Baltijos tyrimai“ apklausa, – sako Karolis Šiaudkulis, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ vadovas. – Tampa akivaizdu, kad vartotojų suinteresuotumas gyventi tvariau ir atsakingiau gamtai kasdien tik didėja, o šie visuomenei pristatomi VšĮ „Gamtos ateitis“ klientai, kaip įkvepiantys verslo pavyzdžiai, ieškant tvaresnių ir inovatyvesnių darnaus verslo sprendimų savo veikloje, tik įrodo, kad sąmoningumas auga ir kasdien vis labiau augs abipusiai.“

52795
130817
52791