„Orkla Foods Lietuva“: darnus verslo vystymas ir tvarūs produktai – ne ateitis, bet šiandiena

Reklama publikuota: 2021-04-22
Darijus Taraila „Orkla Foods Lietuva“ vadovas.
svg svg
Darijus Taraila „Orkla Foods Lietuva“ vadovas.

Pasaulyje vis labiau pabrėžiant tvarumo politiką, darnus verslo vystymas tampa pareiga. Tai supranta ir daugiau nei du dešimtmečius maisto pramonėje veikianti „Orkla Foods Lietuva“, kurios, kaip ir visos „Orkla“ grupės, verslo modelis paremtas aiškiais tvarumo principais. Be aplinkai draugiškų sprendimų veiklos procesuose bei indėlio į tvarias iniciatyvas, grupė per tvarumo prizmę vertina ir savo produkciją.

Bendrovė „Orkla Foods Lietuva“ Lietuvoje atstovauja „Orkla ASA“, vieną iš pirmaujančių nuosavais prekių ženklais paženklintų vartojimo prekių įmonių grupių Šiaurės ir Centrinės Europos bei Baltijos šalyse. Pastarajai priklauso 105 fabrikai, išsidėstę 20 skirtingų pasaulio šalių ir vienijantys daugiau nei 18 tūkst. darbuotojų. Aiški strateginė ateities vizija, rūpestingas veiklos planavimas, inovatyvių produktų vystymas bei geriausios Europos maisto saugumo praktikos taikymas – tik dalis grupės tikslų, siekiant prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Visos „Orkla“ grupei priklausančios įmonės kelia sau ambicingus tikslus sprendžiant pasaulines sveikatos ir tvarumo problemas.

„Tvarumas – mūsų naujoji verslo norma ir neatsiejama „Orkla“ grupės, o kartu ir „Orkla Foods Lietuva“ kasdienės veiklos dalis. Tvarūs sprendimai jau ne vienerius metus natūraliai integruojami į įmonės veiklą. Bendrovė aktyviai juda Europos žaliuoju kursu atitikdama aukščiausius maisto saugos standartus, naudoja tik iš atsinaujinančių energijos išteklių gautą energiją bei kryptingai vysto tvarius maisto produktus, – komentuoja Darijus Taraila, „Orkla Foods Lietuva“ vadovas. – Tikime, kad būtent darnus verslo vystymas suteikia įmonei konkurencinį pranašumą rinkoje.“

Pasak vadovo, tvarumas bendrovei ne vien skambus žodis, bet ilgalaikė strategija, turinti aiškiai pamatuojamus tikslus. Tik matant progresą ir jį suvokiant galima judėti toliau ir kelti sau naujus iššūkius siekiant prisidėti prie globalaus pokyčio.

„Vystome maisto produktų kategorijas, todėl pagrindinis mūsų indėlis įgyvendinant tvarumo politiką – pasiūlyti tvarius produktus ir šviesti visuomenę darnaus jų vartojimo klausimu“, – teigia jis.

nuotrauka::2 left

Produktams – tvarumo skalė

„Orkla Foods Lietuva“ vadovaujasi „Orkla“ grupėje sukurta maisto produktų tvarumo vertinimo sistema, kuria produktas matuojamas remiantis 3 esminiais kriterijais, kurie apibrėžiami kaip gera savijauta ir gerovė, tvarios žaliavos ir tvari pakuotė.

„Kiekvienas šių kriterijų skirstomas į 3 lygius: 1 lygyje atsiduria standartiniai, 2 – inovuoti tvariais sprendimais ir 3 – tvarūs produktai, atitinkantys šiuolaikinius tvarumo kriterijus. Produktas laikomas tvariu tik tuomet, kai įvertinamas 3 lygiu bent 2 kriterijų atžvilgiu. Kadangi tvaraus produkto samprata nuolat kinta, vertinimo kriterijai sistemingai peržiūrimi ir keliami vis aukštesni“, – aiškina Rasa Černiuvienė, „Orkla Foods Lietuva“ Marketingo ir inovacijų direktorė.

Jos teigimu, bendrovės tvarių produktų pardavimai sudaro 5,3 proc. įmonės apyvartos Lietuvoje ir augo 31 proc. lyginant su praėjusiais metais. Tuo tarpu, remiantis šia vertinimo metodika, visoje „Orkla“ grupėje tvarūs produktai sudaro 19 proc. produkcijos portfelio.

Didžioji dalis „Orkla Foods Lietuva“ produktų, anot R. Černiuvienės, inovuoti per paskutinius penkerius metus atsižvelgiant į poveikį aplinkai ir vartotojų poreikį praktikuoti sveiką gyvenseną. Tokių produktų krepšelis įmonėje nuolat auga pristatant naujus ar išplečiant jau gerai žinomų prekių ženklų asortimentą.

nuotrauka::3 right

„Kurdami naujus produktus pirmiausia idėją vertiname atsižvelgdami į geros savijautos ir gerovės kriterijų bei ieškome galimybių pasirinkti draugiškiausią aplinkai pakuotę, kuri užtikrintų produkto kokybę ir saugą, – pasakoja ji. – Produktai, atitinkantys geros savijautos ir gerovės kriterijų, turi aiškius sveikatai ir aplinkai palankius parametrus, tokius kaip mažiau cukraus, mažiau druskos, be pridėtinio cukraus (nekeičiant saldikliais), taip pat atitinka „Rakto skylutės“ ženklinimą, yra ekologiški, grūdiniai (sudėtyje turintys daugiau nei 50 proc. pilno grūdo dribsnių), augaliniai. Visi šie kriterijai pagrįsti ES maistingumo nuostatomis ir reglamentais.“

Jau greitai, papildo R. Černiuvienė, „Orkla“ grupės maisto produktų tvarumo matavimo sistema bus papildyta 4 kriterijumi – poveikiu aplinkai, kuris leis matuoti produktus per jų gamyboje sugeneruotų šiltnamio efektą sukeliančių dujų prizmę.

Dėmesys pakuotei

Tvari pakuotė – taip pat svarbi „Orkla“ grupės tvarių produktų dedamoji. Grupės įmonėms tvari pakuotė reiškia mažesnį išteklių eikvojimą, naudojant lengvai perdirbamas pakuotes, optimizuojant pakuočių dydį, jų laikymą ir transportavimą bei renkantis pakuočių gamybą iš perdirbtų, aplinkai draugiškų, sertifikuotų žaliavų.

Vis tik kurdamos tvarias pakuotes „Orkla“ grupės įmonės susiduria su vietinių valstybių atliekų tvarkymo ir perdirbimo sistemos skirtumais – vienoje šalyje tvaria laikoma pakuotė, kitoje, dėl sistemos problematikos, gali būti nerūšiuojama.

„Stebint gerąją praktiką Skandinavijos šalyse, tikime, kad glaudus bendradarbiavimas tarp verslo, valstybinių institucijų bei pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų padės sukurti efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo sistemą ir Lietuvoje“, – akcentuoja R. Černiuvienė.

Anot jos, bendrovei „Orkla Foods Lietuva“, kaip maisto pramonės atstovei, prioritetinė kryptis – ne tik tvarumas, bet ir maisto saugumas, tad pakuotė turi atlikti 3 svarbias funkcijas: apsaugoti produktą nuo išorės poveikio ir užtikrinti jo higieną, išlaikyti jį saugų viso produkto galiojimo termino metu bei būti funkcionali ir patogi naudojimui.

„Šiuo metu susiduriame su dideliu iššūkiu ieškodami, kuo galima pakeisti plastikines pakuotes, bet išlaikyti tokį patį produktų saugumą. Tačiau ir tokiomis aplinkybės tvariose pakuotėse pristatomi produktai bendrame „Orkla Foods Lietuva“ produktų krepšelyje sudaro 56,3 proc.“, – pažymi ji.

Reitinguojama viena tvariausių

2015 m. „Orkla“ grupė prisijungė prie Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) „Pasaulinio Susitarimo“ (angl. The United Nations Global Compact) ir savo veiklą nuosekliai vykdo atsižvelgdama į pasaulinius darnaus vystymosi tikslus bei aktyviai palaiko organizacijos principus, susijusius su žmogaus teisėmis, aplinkosauga ir korupcija.

Dar pernai „Orkla“ grupė sukūrė naują tvarių maisto žaliavų klasifikavimo sistemą su išsamiais tvarios žaliavų gamybos kriterijais, pagrįstą FSA (angl. Farm Sustainability Assessment) įrankiu, kurį sukūrė „SAI Platforma“ (angl. Sustainable Agriculture Initiative Platform), ne pelno siekianti pasaulinė iniciatyva, padedanti maisto ir gėrimų įmonėms pasiekti darnią žemės ūkio produktų gamybą ir žaliavų tiekimą. Minimalus reikalavimas prioritetinėms „Orkla“ grupėje naudojamoms žaliavoms – sidabrinis FSA vertinimas.

„Orkla“ pastangos tvarumo srityje plačiai matomos ir pripažįstamos įvairių aplinkosaugos organizacijų: pernai tarptautinė ne pelno siekianti organizacija CDP priskyrė „Orkla“ grupę prie pažangiausias aplinką tausojančias priemones taikančių pasaulio įmonių, grupė taip pat reitinguojama ir „Corporate Knights‘ Global 100“ įmonių indekse kaip viena tvariausių pasaulyje bei jau septintus metus iš eilės yra įtraukta į „Dow Jones Sustainability Europe Index“ reitingą.

Be sveikatai palankių produktų vystymo, „Orkla Foods Lietuva“ prisideda ir prie socialinių projektų, skatinančių sveiką gyvenseną. Nuo 2009 m. bendrovė dalyvauja sveikos gyvensenos ugdymo projekte „Sveikatiada“, suteikiančiame ne tik vaikams, bet ir jų mokytojams, mokyklų ir darželių administracijos darbuotojams bei tėvams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą. Projekte dalyvauja daugiau nei 28 tūkst. dalyvių iš 360 ugdymo įstaigų.

nuotrauka::1 right

„Šiandien atsiranda vis daugiau aplinkai neabejingų vartotojų, sutinkančių už produktą, supakuotą į tvarią pakuotę, mokėti daugiau. 3 iš 4 atliekas rūšiuojančiųjų to imasi norėdami prisidėti prie aplinkos tausojimo. Daugiau nei trečdalis – prisidėdami prie kovos su klimato kaita. Beveik trečdalis tai daro dėl patogios rūšiavimo sistemos ir arti namų esančių konteinerių. Tiek pat žmonių atliekas rūšiuoja vedini pilietinės pareigos. Šiuos Lietuvos gyventojų įpročius atskleidė VšĮ „Gamtos ateitis“ užsakymu šių metų vasario mėnesį atlikta tyrimų kompanijos „Baltijos tyrimai“ apklausa, – sako Karolis Šiaudkulis, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ vadovas. – Tampa akivaizdu, kad vartotojų suinteresuotumas gyventi tvariau ir atsakingiau gamtai kasdien tik didėja, o šie visuomenei pristatomi VšĮ „Gamtos ateitis“ klientai, kaip įkvepiantys verslo pavyzdžiai, ieškant tvaresnių ir inovatyvesnių darnaus verslo sprendimų savo veikloje, tik įrodo, kad sąmoningumas auga ir kasdien vis labiau augs abipusiai.“

FOTOGALERIJA „Orkla Foods Lietuva“: (5 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Rail Baltica“: strateginių tarptautinių projektų įgyvendinimo iššūkiai – kas lemia jų sėkmę Verslo tribūna

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba nuo Varšuvos per Lietuvą ir Latviją iki Talino –...

Tvarus verslas
2021.09.30
Tvarumui reikia inovacijų: Lietuvoje gamins unikalius daugkartinius maišelius Verslo tribūna 2

Aplinkai draugiškų maišelių gamintoja UAB „Bagfactory“ kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU)...

Tvarus verslas
2021.09.30
„Neste“ tvarumo ekspertė: 3 patarimai verslui, norinčiam žengti tvarumo keliu  Verslo tribūna 1

„Klimato kaita yra aktualiausia mūsų laikų problema, todėl ją sprendžiant verslas privalo imtis iniciatyvos,...

Tvarus verslas
2021.09.29
Kaip kurti organizacijos tvarumo strategiją, kad ji tikrai veiktų? Verslo tribūna

Tvarumo kryptį renkasi vis daugiau organizacijų, tačiau naujame kelyje pasitaiko ir kliūčių – vien rūšiuoti...

Tvarus verslas
2021.09.24
10 sprendimų kiekvienam verslui Verslo tribūna

Pandemija kaip niekad išryškino visuomenės ir verslo dėmesio aplinkai stoką, tad vartotojai ir net...

Tvarus verslas
2021.09.17
Tyrimas parodė – lietuviai linkę keisti vartojimo įpročius dėl tvarumo Verslo tribūna 2

Tvarumas Lietuvos gyventojams – pažįstama sąvoka. Net 88 proc. didmiesčių gyventojų teigia suprantantys jos...

Tvarus verslas
2021.09.14
 Tvarumo akceleratorius – tramplynas startuoliams ir galimybė didiesiems verslams Verslo tribūna 1

Didėjant poreikiui diegti versle tvarias inovacijas, rinkos lyderiai ryžtasi eksperimentavimui ir naujoms...

Tvarus verslas
2021.09.01
Tvarumo žingsniai: reikia ir veikti, ir apie tai pasakoti Verslo tribūna

Daugiau nei pusė vartotojų Australijoje sutiktų mokėti daugiau už prekę ar prekės ženklą, paremtą tvarumo bei...

Tvarus verslas
2021.08.24
„Maximos“ patalpų nuomos nuolaida pasinaudoję verslininkai: kai kurioms parduotuvėms tai buvo išlikimo klausimas Verslo tribūna

Pandemijos sustabdyti verslai, įsikūrę „Maximai“ priklausančiose patalpose, karantino metu už patalpų nuomą...

Tvarus verslas
2021.08.18
„Maxima“ didina investicijas į darbuotojų ir jų šeimų gerovę Verslo tribūna 6

Beveik 0,8 mln. eurų – tiek per pirmąjį pusmetį didžiausias šalies darbdavys – prekybos tinklas „Maxima“ –...

Tvarus verslas
2021.07.22
Sprendimai, kurių tikrai verta imtis siekiant tvarumo Verslo tribūna

Nešvaistyti elektros, atsisakyti plastiko ar bent jau jį rūšiuoti – tokių pačių pirminių sprendimų pirmiausia...

Tvarus verslas
2021.07.16
Išmaniųjų įrenginių pokyčiai: jau galima rinktis tvariau Verslo tribūna

Renkantis naują išmanųjį telefoną, kriterijų svarbumo sąraše vis dar pirmauja prekės ženklas ir kaina, tačiau...

Tvarus verslas
2021.07.14
„Švyturys-Utenos alus“ pripažintas atsakingiausia praėjusių metų įmone Verslo tribūna 3

Valstybės institucijos, verslo, švietimo ir žiniasklaidos sektoriaus atstovai jau dešimtą kartą varžėsi...

Tvarus verslas
2021.06.18
Nauja pramoga atkreips dėmesį į tvarumą: kviečia keliauti po išskirtinius objektus Vilniuje Verslo tribūna

Virtualiai įbristi į tirpstančius ledynus, paklausyti virš Vilnelės sklandančios muzikos ar prisėsti šalia...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Swedbank“: lyčių atlyginimų skirtumus organizacijos turi stebėti nuolat Verslo tribūna 3

„Sodrai“ pradėjus viešai skelbti vidutinį atlygį šalies įmonėse pagal lytį, paaiškėjo, kad atlyginimų...

Tvarus verslas
2021.06.17
Išmanieji skaitikliai taupo ir laiką, ir pinigus  Verslo tribūna

Vandentiekis tampa vis išmanesnis. Bendrovė „Vilniaus vandenys“ jau įdiegė beveik 7 000 išmaniųjų nuotolinio...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Maximos“ sprendimą atsisakyti baudų praktikos tiekėjai sveikina: tai – aukštas standartas Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Maxima“ atsisako baudų praktikos už prekių pristatymo vėlavimą – tokių teisinių nuostatų...

Tvarus verslas
2021.06.16
Trys žingsniai, kad partnerių sunkumai nenutemptų verslo žemyn Verslo tribūna

Tvarus gali būti tik sėkmingai ir stabiliai veikiantis verslas, tačiau kad ir kiek dėtumėte pastangų į savo...

Tvarus verslas
2021.06.16
„Rail Baltica“ jau didina Kaišiadorių patrauklumą Verslo tribūna 1

Tarp Vilniaus ir Kauno, šalia geležinkelio, įsikūrę Kaišiadorys planuoja išnaudoti ir geležinkelį „Rail...

Tvarus verslas
2021.06.09
Tvarumo ataskaitos: kaip neužlipti ant rinkodaros grėblio Verslo tribūna

Dėmesio tvarumui skiriančios įmonės ir Lietuvoje jau įvedė tradiciją svarbiausius pasiekimus paskelbti...

Tvarus verslas
2021.06.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku