„Telia“: tvarumą kuria kolektyvai, o ne pavieniai žmonės

Publikuota: 2020-11-25
„Telia“ grupės tvarių iniciatyvų vadovė Sara Nordbrand.
svg svg
„Telia“ grupės tvarių iniciatyvų vadovė Sara Nordbrand.

Tvarumas – kaip trikojė kėdė, kuri stabiliai stovi tik tuomet, kai tvirtos yra visos trys jos kojos – ekologija, ekonomika ir socialinė gerovė, sako „Telia“ grupės tvarių iniciatyvų vadovė Švedijoje Sara Nordbrand. Interviu su ja apie švedišką požiūrį, tvarumo tikslų siekimą skirtingose rinkose ir „Telia“ strategijos sėkmę.

Švedija – viena tvarumo lyderių pasaulyje. Kaip manote, kur slypi tvarios lyderystės ištakos? Galbūt tai istoriškai skatino švedų sąsajos su gamta, aukšta socialinė lygybė, „lagom“ – sveiko proto ir balanso filosofija ar kitos priežastys?

Mes, švedai, tvarumą suprantame kaip ekologiją, ekonomiką ir socialinę gerovę apimantį klausimą, kuriame svarbi visų elementų pusiausvyra. Esame šalis, supratusi, kaip svarbu yra įgyvendinti socialinį teisingumą ir rūpintis aplinkosauga, todėl tvirtai įsitikinusi tokių veiksmų nauda. Visa tai, žinoma, – atspirties taškas. Po to seka ir faktas, kad esame gamtą mylinti ir su ja stipriai susijusi šalis. Netrūksta tyrimų, rodančių, kad nors ne visi Švedijos žmonės yra religingi, gamta daugumai jų yra tapusi tarsi religija. Galiausiai, čia svarbūs tampa ir visi socialiniai klausimai, kurie buvo keliami skirtingais dešimtmečiais.

Trumpai tariant – esame šalis, supratusi, kad norint progresuoti, turėti stiprų verslą ir mažinti įtaką klimatui, reikia tikėti žmonėmis, juos įgalinti ir atsakingai rūpintis visais ištekliais.

Kaip veiklos tvarumą Švedijoje supranta verslas: ar tai – savaime suprantamas dalykas, ar labiau iš viršaus nuleistas reikalavimas?

Vyriausybė visuomet sveikina ir pabrėžia savanoriškų verslo pastangų reikšmę, tačiau įstatymai – svarbus atspirties taškas. Įstatymų leidėjai tarsi sukūrė tvarumo pamatus, kurie šiandien leidžia matyti darbo su tokiomis temomis vertę ir yra mums labai reikalingi. Politikos formuotojai visuomet ieško, kaip galėtų ateityje paskatinti ir paspartinti norimus pokyčius.

Neseniai „Telia Company“ užsibrėžė drąsius dešimtmečio tikslus. Tačiau kokius tikslus jūsų bendrovė įgyvendino tvarumo srityje iki šios dienos?

Vienas iš tikslų, kurį pavyko pasiekti dar šiemet, – visoje įmonių grupėje, nepriklausomai nuo šalies, naudoti tik iš atsinaujinančių šaltinių išgaunamą elektros energiją. Tai galioja ir mūsų tarptautinėms operacijoms. Kitas pasiekimas – nuo šių metų klimato atžvilgiu neutralizuosime savo veiklą. Nors buvome numatę tai padaryti iki 2022 metų, supratome, kad tikslą pasiekti galime jau iki šių metų pabaigos. Dar vienas svarbus žingsnis – pradėjome skaičiuoti taršą visoje mūsų veiklos grandinėje ir matuoti bendrovės progresą. Be to, jau ir Lietuvoje dirbame su rangovais, kalbamės ir raginame juos teikti mums informaciją apie sunaudotus degalų kiekius atliekant „Telia“ užsakytus darbus. Tikimės, kad nuo kitų metų visi rangovai jau pradės teikti savo skaičiavimus.

Tai pasiekti mums leido ambicingi tikslai ir susitelkusi komanda. Prisidėjo ir šiemet išplatintos žaliosios obligacijos, susilaukusios didelio investuotojų susidomėjimo.

Su kokiais iššūkiais ir sunkumais susidūrėte, siekdami tvariai vykdyti verslą ir įgyvendinti užsibrėžtus tikslus?

Reikiamų gebėjimų, kompetencijų stiprinimas ir poreikis bendradarbiauti su kitais – vieni iš iššūkių, kuriuose lengvų atsakymų ir sprendimų nėra. Suprantame, kad visko padaryti ir pasiekti vieni negalime, todėl partneriai tampa ypač svarbūs. Tačiau kyla klausimai, kuriais aspektais, siekiant įmonės tikslų, mums reikalingos partnerystės, su kuo bendradarbiauti, kaip juos įtraukti?

Dar vienas iššūkis – įgyvendinti pokyčius, kuriuos sunku išmatuoti ar kurių rezultatas bus matomas po ilgo laiko. Neretai suprantame, kad darome svarbų darbą, tačiau naudą matyti jau rytoj ar įvertinti ją skaičiais negalime.

Ar sudėtinga įtraukti ir motyvuoti darbuotojus?

Nors kompanijoje esu tik apie metus laiko, iš kolegų neretai girdžiu, kad juos motyvuoja galimybė dirbti įmonėje, siekiančioje pozityvių pokyčių pasaulyje. Daugumoje rinkų, ne tik telekomunikacijų, žmonės nori dirbti įmonėse, kurios nebijo atsakomybių ir siekia kurti tvarią ateitį. Darbuotojai nori būti ir jaustis šių pokyčių dalimi, o su tuo ateina ir didžiulis pasididžiavimo jausmas.

Jau ne vienerius metus „Telia“ dirba su bendruomenėmis ir rūpinasi visuomenei kritiškai svarbia infrastruktūra. Šiandien, pasitelkiant skaitmeninius sprendimus, atsiveria dar daugiau galimybių inicijuoti pokyčius, pavyzdžiui, mažinti kliūtis išsilavinimo, sveikatos apsaugos srityse. Tai išties motyvuoja darbuotojus.

nuotrauka::1 left

Kokie tvarumo klausimai ateityje sulauks daugiausiai jūsų įmonės dėmesio?

Manau, kad klimato kaita ir ekologinė krizė yra sritys, šiuo metu reikalaujančios sprendimų. Būtent šiais klausimais neretai yra atsigręžiama į informacinių ir komunikacinių technologijų (ICT) sektorių, įskaitant ir telekomunikacijų įmones. Pasitelkdami technologijas mes iš tikrųjų galime padėti įmonėms ir savivaldybėms protingiau naudoti natūralius išteklius. Net šiuo metu ES ruošiamuose ekonomikos gaivinimo planuose klimato kaitai ir skaitmeninei įtraukčiai yra skiriama nemažai dėmesio. Tad tai – aiški žinutė ir kryptis mūsų sektoriui.

Be ekologinių tikslų, sieksime užtikrinti, kad visi gyventojai turėtų reikiamus skaitmeninius įgūdžius ir prieigą prie skaitmeninių technologijų. Sulaukiame prašymų iš vyriausybių dirbti miestų bei kaimo vietovių plėtros klausimais ir taip užtikrinti, kad nė viena socialinė grupė, pavyzdžiui, neretai skaitmeninių įgūdžių neturintys vyresni žmonės, nebūtų palikti nuošaly. Trečiasis klausimas, kuriam skirsime vis daugiau dėmesio, yra susijęs su privatumu: kaip apsaugoti savo vartotojų privatumą, kai vis daugiau informacijos ir duomenų apie juos yra renkama?

Esate tarptautinė bendrovė, veikianti įvairiose, neretai tarpusavyje stipriai besiskiriančiose šalyse. Kaip pavyksta siekti bendrų tvarumo tikslų skirtingose rinkose?

Mūsų pagrindinės rinkos – Šiaurės ir Baltijos šalys, kurios tuo pačiu metu yra ir panašios, ir turi nemažai skirtumų. Į visas šalis žvelgiame bendrai ir nustatome vieningus tikslus visai įmonių grupei. Puikiai suprantame, kad skirtingose valstybėse, priklausomai nuo aplinkybių, tikslų įgyvendinimas gali vykti nevienodu greičiu. Tačiau mes siekiame atsižvelgti į skirtingas rinkas, užsibrėžti tokius tikslus, kuriuos galime pasiekti, ir tuomet atitinkamai planuoti savo strategiją. Pavyzdžiui, Švedijoje ir Suomijoje egzistuoja išties didelė tvarių produktų paklausa. Dirbdami šiose šalyse mes siekiame atliepti pirkėjų poreikius. Tuo tarpu Lietuvoje, kur nemaža dalis vartotojų gali net neprašyti tokių produktų, mūsų tikslu tampa siekis rodyti kelią ir pagrįsti jo naudą.

Kokiomis pamokomis galėtumėte pasidalinti su kitomis įmonėmis, siekiančioms tvarumo ar dar tik pradedančioms šią kelionę?

Kalbėdama apie mūsų įmonės patirtį, matau, kad vienas svarbiausių sprendimų, kurį padarėme –  skyrėme pakankamai laiko tam, kad išsiaiškintume savo veiklos įtaką aplinkai ir turimas galimybes ją pakeisti. Manau, kad visos įmonės turėtų skirti pakankamai laiko, kad suprastų, kuriose srityse jos gali daryti didžiausius pokyčius, kad žinotų, į ką verta fokusuotis, ir nesiimtų vienu metu įgyvendinti daug mažų, bet ne tokių reikšmingų projektų.

Nemažiau svarbu yra į procesą įtraukti visus darbuotojus, tačiau ne nuleidžiant jiems užduotis iš viršaus, o stengiantis atskleisti jų potencialą, pastebėti iš apačios kylančias galimybes. Dirbdami savo kasdienį darbą jie turi daug specifinių žinių ir mato galimybes. Kolektyvinė, o ne kelių žmonių galia yra tikrasis sėkmės faktorius.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Sumažinti kuro sąnaudas „Kelių priežiūrai“ padės ekovairavimas Verslo tribūna 4

Bendrovėje „Kelių priežiūra“ pradedamas įgyvendinti naujas vidinis ekovairavimo projektas. Planuojama, kad...

Tvarus verslas
2020.12.09
„Maxima“ ir toliau investuoja į darbuotojų saugumą Verslo tribūna

Ne viena verslo teorija teigia, kad geriausi įmonės ambasadoriai yra jos darbuotojai, todėl į jų gerovę...

Tvarus verslas
2020.12.03
„Swedbank“ finansų vadovas: įmonių tvarumo ambicijas skatins investuotojų sentimentas ir nauji bankų reikalavimai Verslo tribūna 1

Investuotojų simpatijos vis dažniau krypsta į verslus, siekiančius minimizuoti savo veiklos neigiamą poveikį...

Tvarus verslas
2020.12.02
„Vilniaus vandenys“ sprendžia lietuvišką nuotekų galvosūkį Verslo tribūna 11

Šiais metais oficialiai pradėti didžiausios šalyje Vilniaus miesto nuotekų valyklos rekonstrukcijos darbai.

Tvarus verslas
2020.11.26
„Telia“: tvarumą kuria kolektyvai, o ne pavieniai žmonės Verslo tribūna

Tvarumas – kaip trikojė kėdė, kuri stabiliai stovi tik tuomet, kai tvirtos yra visos trys jos kojos –...

Tvarus verslas
2020.11.25
Vilniaus šilumos tinklų planuose – centralizuotas vėsinimas ir nepanaudotos šilumos surinkimas iš pastatų ir nuotekų Verslo tribūna 1

Didžiausia Lietuvoje centralizuotos šilumos tiekimo bendrovė Vilniaus šilumos tinklai investuoja į 4-tos...

Tvarus verslas
2020.11.23
Darbuotojų ir klientų saugumas išlieka svarbiausiu „Maximos“ prioritetu Verslo tribūna 1

Grėsmingai į viršų kylanti užsikrėtimų koronavirusu kreivė vėl koreguoja gyvenimo, vartojimo ir verslo...

Tvarus verslas
2020.11.05
„Neptūnas“: tvarumas padeda išvengti krizių ir joms ruoštis Verslo tribūna

„Pandemija akivaizdžiai išryškina, ar pakankamai daug dėmesio skiriame verslo tvarumo stiprinimui...

Tvarus verslas
2020.11.05
Iki Kalėdų „Telia“ taps klimatui neutralia bendrove Verslo tribūna 1

„Telia“ grupės įmonių veikla Baltijos ir Šiaurės šalyse iki šių metų pabaigos taps klimatui neutralia. Dalį...

Paslaugos
2020.10.29
„Telia“ komunikacija pandemijos metu – kalbėti atvirai ir nepalikti vietos gandams Verslo tribūna 3

Kai organizacija yra skaidri ir atvira, problemos sprendžiamos kur kas greičiau. Kalbėdama apie įmonės...

Tvarus verslas
2020.10.28
Nauja „Kelių priežiūros“ vadybos sistema augins ir darbų kokybę, ir saugumą Verslo tribūna 3

Veiklos efektyvinimą įvardinusi kaip strateginę bendrovės kryptį, AB „Kelių priežiūra“ šįmet pradėjo...

Tvarus verslas
2020.10.27
 „Vilniaus vandenys“: žalia šviesa žaliajai energijai Verslo tribūna 7

Aplinką tausojančią veiklą įvardinę kaip strateginę bendrovės kryptį, „Vilniaus vandenys“ vienu metu vysto...

Tvarus verslas
2020.10.22
AB „Kelių priežiūra“ vadovas R. Rutėnas: norime būti kilometru priekyje Verslo tribūna 6

Praėjusiais metais bendrovei „Kelių priežiūra“ atėjęs vadovauti Rolandas Rutėnas sako, kad metai buvo tokie...

Tvarus verslas
2020.10.14
 „Švyturys-Utenos alus“: ko reikia norint pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ titulą? Verslo tribūna 1

Verslo sektoriaus atstovai nuolat varžosi dėl patrauklaus darbdavio įvaizdžio, o geriausiai įmonės vidinę...

Tvarus verslas
2020.10.08
Drąsus „Telia“ dešimtmečio užmojis – tvariai veikiantis verslas Verslo tribūna 3

„Tik tvarus verslas turi ateitį“, – įsitikinusi „Telia“ aplinkosaugos komandos vadovė Aurelija Žėkienė.

Tvarus verslas
2020.10.07
„Maxima LT“: verslas turi būti ekologiškai sąmoningas Verslo tribūna 2

Didžioji dauguma šiuolaikinių įmonių į savo misiją įterpia tvarumo siekį, tačiau tik nedidelė dalis jų žino,...

Tvarus verslas
2020.10.01
„Vilniaus vandenys“ perdirbtą nuotekų dumblą naudoja miškų tręšimui Verslo tribūna 3

Valant miesto nuotekas, valymo įrenginiuose lieka nuotekų dumblo, kuris susidaro proceso metu. Įprastai ši...

Tvarus verslas
2020.09.30
Strateginiai „Švyturys – Utenos alus“ tvarumo sprendimai: pelnytas išskirtinis statusas – tik kelio pradžia Verslo tribūna

„Švyturys-Utenos alus“ yra pirmoji alaus darykla šalyje ir antroji visoje pasaulinėje „Carslberg“ grupėje,...

Tvarus verslas
2020.09.29
Tvarumas versle – nebe įvaizdžio, o verslo sėkmės klausimas Verslo tribūna

Dar neseniai kova su klimato kaita apsiribojo tokiais simboliniais veiksmais, kaip šviesos išjungimas vienai...

Tvarus verslas
2020.09.28
Kokios tvaraus valdymo praktikos gali prisidėti prie verslo sėkmės? Verslo tribūna 3

Remiantis naujausiais „Nasdaq European Data“ duomenimis, net 90 proc. šio naujojo šimtmečio kartos...

Tvarus verslas
2020.09.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus