Darbuotojų ir klientų saugumas išlieka svarbiausiu „Maximos“ prioritetu
Kasdien su pirkėjais bendraujantys prekybos tinklų darbuotojai šiuo metu dirba padidintos rizikos sąlygomis. E. Dapkienė tvirtina, kad dabar – kaip niekada anksčiau svarbu užtikrinti jų saugumą ir rūpintis sveikata.
„Nuo pat pandemijos pradžios nepaliaujamai diegiame naujoves, kurios užtikrintų darbuotojų ir klientų saugumą. Pirmojo karantino pradžioje parduotuvėse sumontavome darbuotojus nuo klientų skiriančias organinio stiklo pertvaras, pasirūpinome informacinėmis juostomis, kurios prie kasų ir vitrinų reguliuoja atstumą tarp pirkėjų, savitarnos kasų kasininkai ir apsaugos darbuotojai dėvi specialius apsauginius skydelius, laikomės sugriežtintų higienos reikalavimų: kasdien reguliariai dezinfekuojami vežimėliai, krepšeliai ir kiti paviršiai, parduotuvių vėdinimui yra padidinta šviežio oro cirkuliacija“, – vardija E. Dapkienė.
Ji skaičiuoja, kad darbuotojų ir klientų saugumui užtikrinti nuo COVID-19 pandemijos pradžios prekybos tinklas „Maxima“ kas mėnesį papildomai skiria apie 0,3 mln. Eur.
Visi „Maxima“ darbuotojai yra aprūpinti būtinomis apsaugos priemonėmis: medicininėmis kaukėmis ar apsaugos skydeliais, pirštinėmis, dezinfekciniais rankų skysčiais. Pirkėjams yra sudaryta galimybė dezinfekuoti rankas ir naudotis nemokamomis vienkartinėmis pirštinėmis.
„Visose šalies parduotuvėse atėjusiems apsipirkti, paprašius nemokamai bus suteikta vienkartinė veido kaukė. Ši tvarka galios iki lapkričio 11 d.”, – apie tai, kaip įmonės prisitaiko prie besikeičiančių sąlygų, pasakoja E. Dapkienė.
Pratęsė draudimą
Su pirmojo karantino pradžia dalis šalies gyventojų ėmė baimintis dėl finansinio saugumo. Įvertinusi pagrįstas darbuotojų baimes, pandemijos metu įtampą jaučiantiems darbuotojams „Maxima“ sudaro lanksčias sąlygas išeiti tiek apmokamų, tiek neapmokamų atostogų. Dar vienas pasiteisinęs saugumo sprendimas — kilus pandemijai įmonė, kuri šalyje sukuria daugiausia darbo vietų, viena pirmųjų Lietuvoje darbuotojus apdraudė specialiu draudimu nuo COVID-19.
Dabar, kai koronaviruso rodikliai nemaldomai auga, beveik 14.000 įmonės darbuotojų šis draudimas papildomai pratęstas dar pusmečiui. Susirgus COVID-19 infekcija ir gydantis ligoninėje išmokas gaus dabartiniai „Maximos“ darbuotojai ir naujai įmonėje įsidarbinsiantys asmenys.
E. Dapkienė pabrėžia, kad koronaviruso pandemijai stiprėjant, verslas privalo imtis visų įmanomų priemonių darbuotojams, kurie kasdien susiduria su realia COVID-19 viruso grėsme, apsaugoti.
„Tikime, kad prevencinės apsaugos priemonės, kurių jau esame ėmęsi, padės išvengti COVID-19 susirgimo plitimų, tačiau ne mažiau svarbu, kad ligos atveju būtų garantuotas ir finansinis darbuotojų saugumas. Todėl dar pusmečiui pratęsiame papildomą darbuotojų draudimą nuo COVID-19 infekcijos, – sprendimą argumentuoja E. Dapkienė. — Nuo koronaviruso pusės metų laikotarpiui draudžiame visus prekybos tinklo „Maxima“ darbuotojus, parduotuvėse budinčius apsaugos darbuotojus, taip pat „Maxima International Sourcing“ darbuotojus. Draudimas bus suteikiamas ir naujai „Maximoje“ įsidarbinsiantiems asmenims“.
Šiuo metu „Maximos“ darbuotojai sudaro trečdalį visų nuo COVID-19 ligos apdraustų Lietuvos įmonių darbuotojų.
Draudimo paketas numato, kad darbuotojui susirgus COVID-19 infekcija ir gydantis ligoninėje bus mokama fiksuota išmoka, taip pat ligonpinigiai. Maksimali draudimo išmoka gali siekti 1.500 Eur.
Motyvuoja finansiškai
Įmonės prioritetus iliustruoja ir šiais metais išaugusios „Maximos“ darbuotojams mokamos premijos. Šių metų pirmąjį pusmetį „Maxima“ darbuotojams išmokėjo 5,7 mln. Eur skatinamųjų priedų ir premijų, tai sudaro 40% daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Karantino laikotarpiu be įprastų priedų papildomai išmokėta 1,5 mln. eurų skatinamųjų premijų.
„Kas mėnesį darbuotojams mokame skatinamuosius priedus. Vertiname savo darbuotojų pastangas, ypač šiuo sudėtingu ir įtemptu laikotarpiu, ir už jas sąžiningai atlyginame“, – tvirtina E. Dapkienė.
Bendrovėje taikoma finansinė motyvavimo sistema, priklausomai nuo darbuotojų pasiektų rezultatų, sudaro galimybes užsidirbti daugiau. „Maximos“ parduotuvių darbuotojų motyvaciniai priedai yra susieti su komandiniais ir individualiais tikslais. Pavyzdžiui, parduotuvei pasiekus jai keliamus tikslus, priedus gauna visa jos komanda – pradedant kasininkais, pardavėjais, salės darbuotojais, krovėjais ir baigiant parduotuvės vadovais. Lygiagrečiai darbuotojas gali būti įvertintas ir už savo individualias pastangas bei pasiekimus. Per mėnesį darbuotojui gali būti išmokomi ir keli motyvaciniai priedai už pasiektus skirtingus iškeltus tikslus. Parduotuvių darbuotojų, priklausomai nuo pareigybės, gaunamų premijų dydis gali siekti iki 48%, o maisto gamybos cechų darbuotojų – iki 30% darbo užmokesčio.
Kaip apsiperkant parduotuvėje užtikrinti kuo didesnį saugumąKai įmanoma, užuot vykus į parduotuvę, naudotis el. prekybos sprendimais;
Parduotuvėje dėvėti kaukę ir kitas apsaugines priemones;
Dezinfekuoti rankas;
Į parduotuvę atvykti vienam, susidarius produktų sąrašą;
Laikytis saugus dviejų metrų atstumo nuo kitų pirkėjų;
Kai tik įmanoma, naudotis savitarnos kasomis;
Esant galimybei, atsiskaityti bankinėmis kortelėmis;
Jeigu atsiskaitoma grynaisiais pinigais, juos dėti ant lėkštutės, o ne tiesiai kasos darbuotojui į rankas.