„Telia“ komunikacija pandemijos metu – kalbėti atvirai ir nepalikti vietos gandams

Publikuota: 2020-10-28
„Telia Lietuvos“ komunikacijos vadovė Birutė Eimontaitė.
svg svg
„Telia Lietuvos“ komunikacijos vadovė Birutė Eimontaitė.

Kai organizacija yra skaidri ir atvira, problemos sprendžiamos kur kas greičiau. Kalbėdama apie įmonės veiksmus koronaviruso sukeltos krizės akivaizdoje, „Telia Lietuvos“ komunikacijos vadovė Birutė Eimontaitė sako, kad šis laikotarpis tikrai tapo iššūkiu bet kurios įmonės vidinei komunikacijai. Tačiau tik atvirumas ir skaidrumas leidžia užkirsti kelią galimoms spekuliacijoms ir užtikrina sėkmingą verslo tęstinumą.

Dalis tyrimų atskleidė, kad krizės metu darbdavys tapo vienu pagrindinių ir patikimiausių informacijos šaltinių. Kokių veiksmų ėmėtės komunikuodami su darbuotojais karantino pradžioje?

Tą patį savaitgalį, kai visoje Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas, darbą pradėjo ir įmonės krizių valdymo komitetas, sudarytas iš žmonių, atsakingų už komunikaciją, žmogiškuosius išteklius, krizių valdymą bei technologijas. Jau nuo sekmadienio ryto galvojome, kokią žinutę perduoti kolegoms, laukiantiems naujos darbo dienos. Laikėmės asmeninės komunikacijos taisyklės – kalbėti taip, kad kiekvienas darbuotojas bendroje žinutėje rastų save ir būtų užkirstas kelias galimiems nesusipratimams ar spekuliacijoms, kaip elgtis vienu ar kitu atveju. Tai darbuotojams padėjo ne tik atsakyti į kylančius klausimus, bet ir jaustis saugiau. Pirmajame informaciniame pakete buvo paminėtos visos specialybės – nuo salone ar namuose dirbančių žmonių, inžinierių iki monitoringo centro prižiūrėtojų. Paaiškinome, kaip tęsti darbus, kada dėtis apsauginę kaukę, ką daryti jos neturint, kur gauti dezinfekcinio skysčio ar kaip užsisakyti monitorių į namus, kad dirbti būtų patogiau.

Informaciją išsiuntėme el. paštu ir trumposiomis SMS žinutėmis. Tokiose situacijose ypač svarbu pasitelkti įvairius kanalus ir užtikrinti, kad žinutė pasiektų visus. Dar prieš tai vadovų prašėme pranešti darbuotojams, jog lauktų tolimesnės informacijos. Tai leido žmonėms suprasti, kad jų niekas nepamiršo, kad jais yra rūpinamasi.

Anksčiau nemaža dalis vadovų mažai pasitikėdavo savo pavaldiniais, dirbančiais nuotoliniu būdu. Kaip jums pavyko sukurti ar išlaikyti tarpusavio pasitikėjimą?

Darbo iš namų galimybę turėjome ir anksčiau, tad įprotis iš dalies jau buvo susiformavęs. Kai esi nuėjęs kelis žingsnius į priekį, judėti toliau yra kur kas lengviau, nes egzistuoja žinojimas kaip, kas ir kodėl.
Žinoma, išaugo virtualių susitikimų ir skambučių skaičius, bet jie tapo trumpesni, o poreikis – abipusis. Tačiau tai darėme ne dėl nepasitikėjimo, o dėl noro mobilizuotis, bendro supratimo, kad visi kartu įveiksime iššūkį.

Perėjus prie nuotolinio darbo, kaip pavyko išlaikyti darbuotojų motyvaciją, skatinti jų įsitraukimą praradus socializacijos galimybę ir užtikrinti efektyvų darbą?

Žmonės nebeėjo į biurą ir nebegėrė kavos su kolegomis, tačiau puikiai žinojome, kad geriausios idėjos neretai gimsta virtuvėlėje. Tad prarasta socializacijos galimybė iš tiesų pareikalavo daug kūrybinio mąstymo.

Susitikimų metu prašėme laikyti įjungtas kameras. Viena priežasčių – didesnis darbuotojų įsitraukimas, kai žiūrima ne tiesiog į kompiuterio ekraną, o į kolegas. Be to, rekomendavome kuo dažniau vaizdo formatą pasitelkti kaip bendravimo priemonę, kad vieni kitus matytų ir bendravimas būtų kuo kokybiškesnis bei tikresnis. Žinoma, dalis žinomų pasaulio bendrovių rekomendavo priešingai, motyvuodami dideliu tinklų užkrovimu, tačiau mes matėme, jog mūsų tinklui tai nebus per didelė apkrova.

Kai apribojimai tapo laisvesni, turėjome „drive-in“ darbuotojų apdovanojimus už geriausius projektus koronos metu. Visi suvažiavo savo automobiliais ir per langus atsiėmė apdovanojimus. Rengėme įvairias nuotolines vakarienes, o ir patys vadovai organizavo įvairius neformalius susitikimus su savo komandomis. Tai, kad žmonės išsiilgę bendravimo, buvimo kartu su kolegomis, pastebėjome pradėję organizuoti grįžimą į biurus. Kai sugrįžti rekomendavome 25 proc. savo darbuotojų, grįžo tik 10 proc., kai buvome pasirengę sugrąžinti apie 50 proc. komandos, grįžo tik 25 proc., o kai sugrįžti sakėme visiems, visi tai ir padarė. Šis faktas puikiai parodo, kad į biurą žmonės eina ne dėl galimybės dirbti prie darbo stalo, o dėl kompanijos.

Po karantino laikotarpio žmonės iš tiesų norėjo atsigriebti. Taigi lauke organizavome įvairius sugrįžimo į biurą vakarėlius ar maisto furgonėlių suvažiavimą, net buvome pristatę stalų ir įrengę darbo vietas atvirame ore. Pastebėjome, kad suorganizavus kokias nors veiklas, žmonių ėjimas į darbą stipriai išaugdavo, nepaisant to, kad nuotolinis darbas nebuvo tik karantino metu atsiradusi naujovė. Tad įvairius vidinius renginius vasaros metu organizavome kelis kartus per mėnesį.

Krizės laikotarpiu su neaiškumu susidūrė ir jūsų partneriai bei klientai. Kaip komunikavote ir kokios informacijos reikėjo jiems?

Aptarnaudami klientus laikėmės taisyklės – pirmiausia sprendžiame problemas, o „popierius“ susitvarkysime vėliau. Pavyzdžiui, kai kurioms įmonėms reikėjo ypač greitai įdiegti saugų vidinį tinklą (VPN), kad galėtų organizuoti darbą iš namų. Jeigu būtumėme pradėję vykdyti pirkimus ir tvarkyti dokumentus, tokių bendrovių darbas galėjo sustoti ir kelioms dienoms.

Kadangi klientų veikla priklauso ir nuo mūsų sklandaus darbo, komunikuodami su jais daug dėmesio skyrėme saugumo užtikrinimui. Atvirumas čia buvo ypač svarbus. Pasakojome jiems apie savo darbo metodus, išteklių planavimą ir kaip veikia tinklas, kokių priemonių imamės padidėjus srautui, kokias rezervo priemones turime. Klientai klausė, o mes jiems užtikrinome, kad galėtų vykdyti tiesioginę savo veiklą, o ne rūpintųsi, ką daryti, jei dings ryšys.

Taip pat sekėme situaciją ir žiūrėjome, su kokiomis pagrindinėmis problemomis susiduria visuomenė, aiškinomės, kaip galime prisidėti ir ką turime padaryti. Nenorėjome tik tuščiai žadėti ar „žaisti pigiomis kortomis“. Patys sau atsakėme į klausimą, kad reikia spręsti tikras problemas ir imtis to, kas turi reikšmę ir prasmę. Taip priėmėme sprendimą metinį paramos biudžetą skirti gydytojų apsaugos ir vaikų mokymosi priemonėms įsigyti, o ne, pvz., medikams suteikti nemokamą gigabaitą interneto, kuris nėra reikalingas, nes jie neturi apsauginių kaukių. Karštąją koronos liniją 1808 nemokamai įrengėme per keletą savaitgalio dienų, jos techninis aptarnavimas jau daugiau kaip pusmetį taip pat vyksta neatlygintinai.

Kaip „Telia Lietuva“ komunikacija atrodo šiandien? Kaip keisis jūsų veiksmai ir įrankiai antrojo karantino atveju?

Noriu tikėti, kad antrosios koronaviruso bangos atveju komunikuoti bus lengviau, nes dalį kelio jau nuėjome. Nematėme didesnių trūkumų, todėl pasitelksime panašius komunikacijos įrankius ir toliau  naudosime įvairius kanalus, užtikrindami maksimalų informacijos pasiekiamumą ir žmonių žinojimą, su jais kalbėsimės iš anksto ir atvirai.

Jau dabar galvojame, kad įprastų Kalėdų ir vakarėlių nebus. Tačiau tai nereiškia, kad nieko nedarysime ir džiaugsimės sutaupę. Puikiai žinome, kad biudžetas buvo skirtas žmonių bendravimui skatinti ir renginiams, kuriuose gali susitikti visi darbuotojai, organizuoti. Vadinasi, pinigai bus panaudoti tam pačiam tikslui. Mūsų uždavinys – sugalvoti, kaip suorganizuoti kelių savaičių aktyvaciją, į kurią žmonės įsitrauktų ir jaustų tikrą šventinę nuotaiką.

Matome, kad kur kas daugiau dėmesio reikės skirti gerai darbuotojų psichologinę būklei užtikrinti. Dirbdami iš namų, žmonės kur kas mažiau juda ir socializuojasi, o tai gali vesti prie rimtesnių problemų, todėl būtina matuoti, kaip jie jaučiasi. Pirmasis karantinas buvo paskelbtas pavasarį, kai dienos ilgėjo ir šviesėjo. Dabar įeiname į tamsųjį sezoną, tad turėtumėme ieškoti būdų, kurie padėtų namuose dirbantiems asmenims jaustis gerai. Manau, kad galvoti reikės ne tik apie bendrus pokalbius po darbo, bet ir apie rimtesnes priemones. Pavyzdžiui, pavasarį savo darbuotojams buvome skyrę kelias valandas nemokamų psichologo konsultacijų. Dalis komandų tuo pasinaudojo, tad tikiu, kad poreikis išliks ar net išaugs.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Telia“ komunikacija pandemijos metu – kalbėti atvirai ir nepalikti vietos gandams Verslo tribūna 2

Kai organizacija yra skaidri ir atvira, problemos sprendžiamos kur kas greičiau. Kalbėdama apie įmonės...

Tvarus verslas
2020.10.28
Nauja „Kelių priežiūros“ vadybos sistema augins ir darbų kokybę, ir saugumą Verslo tribūna 3

Veiklos efektyvinimą įvardinusi kaip strateginę bendrovės kryptį, AB „Kelių priežiūra“ šįmet pradėjo...

Tvarus verslas
2020.10.27
 „Vilniaus vandenys“: žalia šviesa žaliajai energijai Verslo tribūna 7

Aplinką tausojančią veiklą įvardinę kaip strateginę bendrovės kryptį, „Vilniaus vandenys“ vienu metu vysto...

Tvarus verslas
2020.10.22
AB „Kelių priežiūra“ vadovas R. Rutėnas: norime būti kilometru priekyje Verslo tribūna 6

Praėjusiais metais bendrovei „Kelių priežiūra“ atėjęs vadovauti Rolandas Rutėnas sako, kad metai buvo tokie...

Tvarus verslas
2020.10.14
 „Švyturys-Utenos alus“: ko reikia norint pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ titulą? Verslo tribūna 1

Verslo sektoriaus atstovai nuolat varžosi dėl patrauklaus darbdavio įvaizdžio, o geriausiai įmonės vidinę...

Tvarus verslas
2020.10.08
Drąsus „Telia“ dešimtmečio užmojis – tvariai veikiantis verslas Verslo tribūna 3

„Tik tvarus verslas turi ateitį“, – įsitikinusi „Telia“ aplinkosaugos komandos vadovė Aurelija Žėkienė.

Tvarus verslas
2020.10.07
„Maxima LT“: verslas turi būti ekologiškai sąmoningas Verslo tribūna 2

Didžioji dauguma šiuolaikinių įmonių į savo misiją įterpia tvarumo siekį, tačiau tik nedidelė dalis jų žino,...

Tvarus verslas
2020.10.01
„Vilniaus vandenys“ perdirbtą nuotekų dumblą naudoja miškų tręšimui Verslo tribūna 3

Valant miesto nuotekas, valymo įrenginiuose lieka nuotekų dumblo, kuris susidaro proceso metu. Įprastai ši...

Tvarus verslas
2020.09.30
Strateginiai „Švyturys – Utenos alus“ tvarumo sprendimai: pelnytas išskirtinis statusas – tik kelio pradžia Verslo tribūna

„Švyturys-Utenos alus“ yra pirmoji alaus darykla šalyje ir antroji visoje pasaulinėje „Carslberg“ grupėje,...

Tvarus verslas
2020.09.29
Tvarumas versle – nebe įvaizdžio, o verslo sėkmės klausimas Verslo tribūna

Dar neseniai kova su klimato kaita apsiribojo tokiais simboliniais veiksmais, kaip šviesos išjungimas vienai...

Tvarus verslas
2020.09.28
Kokios tvaraus valdymo praktikos gali prisidėti prie verslo sėkmės? Verslo tribūna 3

Remiantis naujausiais „Nasdaq European Data“ duomenimis, net 90 proc. šio naujojo šimtmečio kartos...

Tvarus verslas
2020.09.24
Tvarus verslo perdavimas: būtina gerai pasiruošti Verslo tribūna

Per du pastaruosius dešimtmečius Lietuvoje susikūrė daug sėkmingų verslų, kurių savininkai šiuo metu svarsto...

Tvarus verslas
2020.09.17
Daugiau nei 5 milijonai priežasčių kurti tvarų verslą  Verslo tribūna

Vis daugiau žmonių iš verslų reikalauja atsakingo požiūrio į aplinką ir planetą. „Harvard Business Review“...

Tvarus verslas
2020.09.15
Ateities lyderiai patirtį kaupia „Lietuvos geležinkeliuose“ Verslo tribūna 4

Pasaulio verslą užklupusi COVID-19 pandemija pakoregavo daugelio įmonių samdos planus. Tačiau „Lietuvos...

Tvarus verslas
2020.08.13
Septintoji „Klaipėdos švyturio ateities“ stipendija įteikta tvaraus katamarano kūrėjui  Verslo tribūna 1

Liepos 24-ąją Klaipėdoje finišavo „Klaipėdos švyturio ateities“ stipendijos konkursas. Jau septintą kartą...

Tvarus verslas
2020.07.30
J. Bivainytė: karantino metu daugiausia dėmesio skyrėme darbuotojų fiziniam ir finansiniam saugumui Verslo tribūna 1

„Klientas visada teisus“, — žino kiekvienas prekybininkas. Visgi, neprieštaraudamas šiai taisyklei,...

Tvarus verslas
2020.07.23
M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ pasikeitė viduje. Metas keisti ir rūbą  Verslo tribūna 4

Prieš daugiau nei trejus metus, kai tapau „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovu, neįsivaizdavau, kad jau...

Tvarus verslas
2020.07.09
Tvarios įmonės prioritetas - darbuotojai Verslo tribūna 4

COVID-19 visus darbdavius užklupo netikėtai ir tapo išbandymu ne tik įmonių finansiniam atsparumui, bet ir...

Tvarus verslas
2020.07.02
Plastiko naudojimą mažinanti inovacija – jau Lietuvoje Verslo tribūna 3

Pastaraisiais mėnesiais, Aplinkos ministerijos duomenimis, šalyje vyravęs karantinas smarkiai išaugino...

Tvarus verslas
2020.06.16
„Telia“ patirtis: tvarumas yra nauda verslui Verslo tribūna

Didžioji dalis Lietuvos verslo vaduojasi iš pandemijos sukelto sąstingio ir didžiausią dėmesį dabar skiria ne...

Tvarus verslas
2020.06.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus