Kas tai? Eksperto įžvalgos

 „Švyturys-Utenos alus“: ko reikia norint pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ titulą?

Publikuota: 2020-10-08 06:00
Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.
svg svg
Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.

Verslo sektoriaus atstovai nuolat varžosi dėl patrauklaus darbdavio įvaizdžio, o geriausiai įmonės vidinę kultūrą atspindi darbuotojų emocinė būsena įvairiose organizacijos grandyse. Aukštas darbuotojų įsitraukimas šiandien tampa tarsi įmonės vizitine kortele ir vienu iš privalumų, leidžiančių išsiskirti konkurencinėje rinkoje. Puikiu pavyzdžiu kitoms įmonėms šiemet tapo gėrimų pramonės gamintoja „Švyturys-Utenos alus“, kuri pademonstravo labai aukštus darbuotojų įsitraukimo rodiklius ir užsitarnavo „Ateities organizacija 2020“ titulą.

Verslo konsultacijų įmonė „OVC Consulting“ kasmet kviečia įmones savanoriškai sudalyvauti jų organizuojamame tyrime, kurio metu yra matuojamas darbuotojų įsitraukimo lygis: motyvacija, pasitikėjimas įmone ir darbdaviais, tobulėjimo galimybės, noras susitelkti dėl bendro tikslo ir kiti svarbūs aspektai, leidžiantys išsigryninti darbuotojų santykį su įmone. Per metus tyrime sudalyvavo beveik 40 šalies įmonių, bet pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ pavyko tik dviem, viena jų – „Švyturys-Utenos alus“.

Rodikliai stipriai lenkia vidurkį

Aukšti darbuotojų įsitraukimo rodikliai turi didelę vertę įmonei – jie atskleidžia, kad įmonėje yra vystoma subalansuota organizacijos darbo kultūra, kurioje darbuotojas yra laimingas, išgirstas ir įvertintas. Tai dažnai nulemia aukštesnius įmonės rezultatus, padeda sklandžiau išspręsti kylančius nesklandumus ar išlaikyti patrauklų darbdavio įvaizdį.  

Pasak įsitraukimo sprendimų vadovės, „OVC Consulting“ partnerės Almantos Jakštaitės-Vinkuvienės, „Švyturys-Utenos alus“ pademonstravo išskirtinius rezultatus – tyrime užfiksuotos itin aukštos, vieningos ir tolygios darbuotojų patirtys visuose punktuose, stipriai nutolusios nuo vidurkio.

„Nesvarbu, ar darbuotojas užima vadovaujančias, ar nevadovaujančias pareigas, yra matoma, kad didžioji dalis (70–80 proc.) darbuotojų šioje įmonėje jaučiasi įkvėpti, mato realias galimybes ir rekomenduotų kitiems dirbti šioje įmonėje. Tuo tarpu kitose organizacijose rezultatai dažniausiai yra ganėtinai skirtingi – stipresnius įsitraukimo rodiklius parodo vadovaujančias pareigas užimantys žmonės, o nevadovaujantys darbuotojai pasižymi  gerokai silpnesniais įsitraukimo rodikliais“, – tyrimo rezultatus komentuoja A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Įmonės „OVC Consulting“ atstovė pabrėžia pagrindinius akcentus, kurie labiausiai išskyrė „Švyturys-Utenos alus“ įmonę iš kitų organizacijų, dalyvavusių tyrime.

„Švyturys-Utenos alus“ stebino itin aukštais, vieno iš tyrime matuojamų darbuotojų patirčių srities – pasitikėjimo organizacija – rodikliais. Dažniausiai šie rodikliai yra vieni labiausiai šlubuojančių sričių įmonėse, pavyzdžiui, daugeliui organizacijų vis dar nepavyksta užsitikrinti bendro tikslo siekimo jausmo – jo pasigenda tiek vadovai, tiek nevadovaujantys darbuotojai. Taip pat vos ne dvigubai daugiau žmonių, negu vidutiniškai, šioje organizacijoje mano, kad vadovų priimami sprendimai yra nuoseklūs ir aiškūs, bei apie 30 proc. daugiau darbuotojų, nei vidutiniškai kitur, teigia, kad šioje organizacijoje yra laikomasi pažadų ir susitarimų“. Pozityvios darbuotojų patirtys šiose srityse palaipsniui suformuoja ir pasitikėjimą organizacija, kurioje dirbi, ir gerokai prisideda prie nuoširdaus įsitraukimo“, – akcentuoja A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Koks sėkmės receptas?

Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas džiaugiasi, kad nuolat tobulinami įvairūs darbuotojų motyvacijos kėlimo sprendimai pasiteisina su kaupu – įmonei pavyksta patenkinti darbuotojų lūkesčius ir rasti bendrus taškus.

„Darbuotojai yra mūsų motyvacinis sėkmės variklis. Tik bendromis jėgomis mes užimame lyderių poziciją rinkoje, galime didžiuotis pasiektais tikslais ir vadinti save „Ateities organizacija 2020“. Noriu skirti padėką kiekvienam kolegai, kurio indėlis į kompaniją yra grįstas pasitikėjimu, dideliu susitelkimu ir pasididžiavimu, būnant „Švyturys-Utenos alus“ įmonės dalimi“, – sako R. Viršilas.

 „Švyturys-Utenos alus“ žmogiškųjų išteklių valdymo verslo partnerė Lietuvoje Julija Gedrimė teigia, kad darbuotojų nuomonės ir įsitraukimo tyrimas yra puikus įrankis įrodyti darbuotojams, kad jų balsas yra išgirstas ir į jų nuomonę  yra reaguojama. Aukšti įmonės įsitraukimo rodikliai negimsta per vieną dieną, tai yra nuosekliai auginama ištisus metus – svarbu, kad darbuotojai jaustų tiesioginį ryšį su įmonės sėkme ar nesėkme.

„Norint užsitarnauti darbuotojų pasitikėjimą, reikia išdrįsti kalbėtis tarpusavyje ir laikytis susitarimų. Mes stengiamės komunikuoti ne tik tada, kai rezultatai džiugina, bet ir tada, kai įmonė susiduria su kliūtimis. Darbuotojai turi suprasti sprendimų priežastis – tik tuomet galima tikėtis jų supratingumo ir vienybės. Šie metai buvo puikus įrodymas, kad esame stiprūs ir ne veltui savo vidinę kultūrą mes kartais vadiname laimėtojų kultūra. Iššūkių ir neapibrėžtumo kupiname karantino laikotarpyje, mes buvome vieningi ir tik todėl mums pavyko sėkmingai atsitiesti, nors vardan to ir teko atsisakyti nemažai planuotų ir lauktų iniciatyvų bei įsijungti taupymo režimą“, – sako J. Gedrimė.

„Švyturio-Utenos alaus“ atstovė pasakoja, kokie aspektai leidžia įmonei užsitarnauti teigiamą darbuotojų nuomonę apie vadovų priimamus aiškius ir nuoseklius sprendimus: „Didelis nuopelnas yra komunikacijoje, darbuotojų išklausyme ir jų įtraukime į sprendimų priėmimą. Pas mus yra maža rotacija, galime didžiuotis lojaliais darbuotojais, o jų pasitikėjimas vadovų sprendimais yra užtarnautas per ilgą laiką, matant, kad dauguma sprendimų yra pasiteisinę, teisingi ir naudingi įmonei“, – komentuoja J. Gedrimė. 

Įmonės žmogiškųjų išteklių vadovė paaiškina, kad darbuotojai itin teigiamai vertina vadovų pažadų laikymąsi ir susitarimus, nes įmonėje tai nėra dalijama lengva ranka – pažadai yra paremti labai aiškiais kriterijais, iš anksto numatant, kokiomis aplinkybėmis ar rodikliams esant, negalima bus jų įgyvendinti. Svarbu, kad aiškūs kriterijai būtų tiesiogiai susieti su įmonės rezultatais.

Kaip kuriamas patrauklaus darbdavio įvaizdis?

J.Gedrimė pasakoja, kad tik įvairių sudedamųjų dalių sinergija gali padėti įmonei išsiskirti iš nuolat tobulėjančių ir konkurencingų įmonių minios.

„Svarbu ne tik naujų darbuotojų integravimas, teisingas atlygis, įvairiapusis papildomų naudų paketas ar tobulėjimo galimybės, taip pat yra reikšmingas ir per daugelį metų pastatytas įmonės vertybinis pamatas: turtinga įmonės meistrystės istorija, prasmingas ir socialine atsakomybe grįstas darbas, ekologiškumo svarba ir įvairios resursų eikvojimo mažinimo iniciatyvos bei kultūros, mokslo ir sporto rėmimo projektai“, – teigia J. Gedrimė.

„Mes esame reiklūs ne tik profesine ir žinių prasme, ne mažiau svarbios ir asmeninės savybės – jau atrankos metu kiekvieną kandidatą stengiamės „išlukštenti“ ir patikrinti, ar jų vertybės sutampa su mūsiškėmis. Mes siekiame turėti profesionalų komandą, kurioje vyrautų pagarba ir noras mokytis vieniems iš kitų, tobulėti ir siekti ambicingų tikslų, palaikant draugiškus ir šiltus santykius. Manau, vienos didžiausių mūsų stiprybių – pozityvi ir draugiška atmosfera darbe bei betarpiškas bendravimas tarp skirtingų lygių darbuotojų“, – priduria „Švyturys-Utenos alus“ atstovė.

Nuotraukoje: „Darbuotojai – mūsų sėkmės variklis“, — atsiimdamas „Ateities organizacijos 2020“ apdovanojimą sakė „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas Rolandas Viršilas. Kairėje — įmonės žmogiškųjų išteklių vadovė Julija Gedrimė. „HR savaitė Lietuva“ nuotrauka. 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
 „Švyturys-Utenos alus“: ko reikia norint pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ titulą? Verslo tribūna 1

Verslo sektoriaus atstovai nuolat varžosi dėl patrauklaus darbdavio įvaizdžio, o geriausiai įmonės vidinę...

Drąsus „Telia“ dešimtmečio užmojis – tvariai veikiantis verslas Verslo tribūna 2

„Tik tvarus verslas turi ateitį“, – įsitikinusi „Telia“ aplinkosaugos komandos vadovė Aurelija Žėkienė.

Tvarus verslas
2020.10.07
„Maxima LT“: verslas turi būti ekologiškai sąmoningas Verslo tribūna 1

Didžioji dauguma šiuolaikinių įmonių į savo misiją įterpia tvarumo siekį, tačiau tik nedidelė dalis jų žino,...

Tvarus verslas
2020.10.01
„Vilniaus vandenys“ perdirbtą nuotekų dumblą naudoja miškų tręšimui Verslo tribūna 3

Valant miesto nuotekas, valymo įrenginiuose lieka nuotekų dumblo, kuris susidaro proceso metu. Įprastai ši...

Tvarus verslas
2020.09.30
Strateginiai „Švyturys – Utenos alus“ tvarumo sprendimai: pelnytas išskirtinis statusas – tik kelio pradžia Verslo tribūna

„Švyturys-Utenos alus“ yra pirmoji alaus darykla šalyje ir antroji visoje pasaulinėje „Carslberg“ grupėje,...

Tvarus verslas
2020.09.29
Tvarumas versle – nebe įvaizdžio, o verslo sėkmės klausimas Verslo tribūna

Dar neseniai kova su klimato kaita apsiribojo tokiais simboliniais veiksmais, kaip šviesos išjungimas vienai...

Tvarus verslas
2020.09.28
Kokios tvaraus valdymo praktikos gali prisidėti prie verslo sėkmės? Verslo tribūna 3

Remiantis naujausiais „Nasdaq European Data“ duomenimis, net 90 proc. šio naujojo šimtmečio kartos...

Tvarus verslas
2020.09.24
Tvarus verslo perdavimas: būtina gerai pasiruošti Verslo tribūna

Per du pastaruosius dešimtmečius Lietuvoje susikūrė daug sėkmingų verslų, kurių savininkai šiuo metu svarsto...

Tvarus verslas
2020.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus