Kas tai? Eksperto įžvalgos

 „Švyturys-Utenos alus“: ko reikia norint pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ titulą?

Reklama publikuota: 2020-10-08
Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.
svg svg
Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.

Verslo sektoriaus atstovai nuolat varžosi dėl patrauklaus darbdavio įvaizdžio, o geriausiai įmonės vidinę kultūrą atspindi darbuotojų emocinė būsena įvairiose organizacijos grandyse. Aukštas darbuotojų įsitraukimas šiandien tampa tarsi įmonės vizitine kortele ir vienu iš privalumų, leidžiančių išsiskirti konkurencinėje rinkoje. Puikiu pavyzdžiu kitoms įmonėms šiemet tapo gėrimų pramonės gamintoja „Švyturys-Utenos alus“, kuri pademonstravo labai aukštus darbuotojų įsitraukimo rodiklius ir užsitarnavo „Ateities organizacija 2020“ titulą.

Verslo konsultacijų įmonė „OVC Consulting“ kasmet kviečia įmones savanoriškai sudalyvauti jų organizuojamame tyrime, kurio metu yra matuojamas darbuotojų įsitraukimo lygis: motyvacija, pasitikėjimas įmone ir darbdaviais, tobulėjimo galimybės, noras susitelkti dėl bendro tikslo ir kiti svarbūs aspektai, leidžiantys išsigryninti darbuotojų santykį su įmone. Per metus tyrime sudalyvavo beveik 40 šalies įmonių, bet pasiekti „Ateities organizacijos 2020“ pavyko tik dviem, viena jų – „Švyturys-Utenos alus“.

Rodikliai stipriai lenkia vidurkį

Aukšti darbuotojų įsitraukimo rodikliai turi didelę vertę įmonei – jie atskleidžia, kad įmonėje yra vystoma subalansuota organizacijos darbo kultūra, kurioje darbuotojas yra laimingas, išgirstas ir įvertintas. Tai dažnai nulemia aukštesnius įmonės rezultatus, padeda sklandžiau išspręsti kylančius nesklandumus ar išlaikyti patrauklų darbdavio įvaizdį.  

Pasak įsitraukimo sprendimų vadovės, „OVC Consulting“ partnerės Almantos Jakštaitės-Vinkuvienės, „Švyturys-Utenos alus“ pademonstravo išskirtinius rezultatus – tyrime užfiksuotos itin aukštos, vieningos ir tolygios darbuotojų patirtys visuose punktuose, stipriai nutolusios nuo vidurkio.

„Nesvarbu, ar darbuotojas užima vadovaujančias, ar nevadovaujančias pareigas, yra matoma, kad didžioji dalis (70–80 proc.) darbuotojų šioje įmonėje jaučiasi įkvėpti, mato realias galimybes ir rekomenduotų kitiems dirbti šioje įmonėje. Tuo tarpu kitose organizacijose rezultatai dažniausiai yra ganėtinai skirtingi – stipresnius įsitraukimo rodiklius parodo vadovaujančias pareigas užimantys žmonės, o nevadovaujantys darbuotojai pasižymi  gerokai silpnesniais įsitraukimo rodikliais“, – tyrimo rezultatus komentuoja A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Įmonės „OVC Consulting“ atstovė pabrėžia pagrindinius akcentus, kurie labiausiai išskyrė „Švyturys-Utenos alus“ įmonę iš kitų organizacijų, dalyvavusių tyrime.

„Švyturys-Utenos alus“ stebino itin aukštais, vieno iš tyrime matuojamų darbuotojų patirčių srities – pasitikėjimo organizacija – rodikliais. Dažniausiai šie rodikliai yra vieni labiausiai šlubuojančių sričių įmonėse, pavyzdžiui, daugeliui organizacijų vis dar nepavyksta užsitikrinti bendro tikslo siekimo jausmo – jo pasigenda tiek vadovai, tiek nevadovaujantys darbuotojai. Taip pat vos ne dvigubai daugiau žmonių, negu vidutiniškai, šioje organizacijoje mano, kad vadovų priimami sprendimai yra nuoseklūs ir aiškūs, bei apie 30 proc. daugiau darbuotojų, nei vidutiniškai kitur, teigia, kad šioje organizacijoje yra laikomasi pažadų ir susitarimų“. Pozityvios darbuotojų patirtys šiose srityse palaipsniui suformuoja ir pasitikėjimą organizacija, kurioje dirbi, ir gerokai prisideda prie nuoširdaus įsitraukimo“, – akcentuoja A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Koks sėkmės receptas?

Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas džiaugiasi, kad nuolat tobulinami įvairūs darbuotojų motyvacijos kėlimo sprendimai pasiteisina su kaupu – įmonei pavyksta patenkinti darbuotojų lūkesčius ir rasti bendrus taškus.

„Darbuotojai yra mūsų motyvacinis sėkmės variklis. Tik bendromis jėgomis mes užimame lyderių poziciją rinkoje, galime didžiuotis pasiektais tikslais ir vadinti save „Ateities organizacija 2020“. Noriu skirti padėką kiekvienam kolegai, kurio indėlis į kompaniją yra grįstas pasitikėjimu, dideliu susitelkimu ir pasididžiavimu, būnant „Švyturys-Utenos alus“ įmonės dalimi“, – sako R. Viršilas.

 „Švyturys-Utenos alus“ žmogiškųjų išteklių valdymo verslo partnerė Lietuvoje Julija Gedrimė teigia, kad darbuotojų nuomonės ir įsitraukimo tyrimas yra puikus įrankis įrodyti darbuotojams, kad jų balsas yra išgirstas ir į jų nuomonę  yra reaguojama. Aukšti įmonės įsitraukimo rodikliai negimsta per vieną dieną, tai yra nuosekliai auginama ištisus metus – svarbu, kad darbuotojai jaustų tiesioginį ryšį su įmonės sėkme ar nesėkme.

„Norint užsitarnauti darbuotojų pasitikėjimą, reikia išdrįsti kalbėtis tarpusavyje ir laikytis susitarimų. Mes stengiamės komunikuoti ne tik tada, kai rezultatai džiugina, bet ir tada, kai įmonė susiduria su kliūtimis. Darbuotojai turi suprasti sprendimų priežastis – tik tuomet galima tikėtis jų supratingumo ir vienybės. Šie metai buvo puikus įrodymas, kad esame stiprūs ir ne veltui savo vidinę kultūrą mes kartais vadiname laimėtojų kultūra. Iššūkių ir neapibrėžtumo kupiname karantino laikotarpyje, mes buvome vieningi ir tik todėl mums pavyko sėkmingai atsitiesti, nors vardan to ir teko atsisakyti nemažai planuotų ir lauktų iniciatyvų bei įsijungti taupymo režimą“, – sako J. Gedrimė.

„Švyturio-Utenos alaus“ atstovė pasakoja, kokie aspektai leidžia įmonei užsitarnauti teigiamą darbuotojų nuomonę apie vadovų priimamus aiškius ir nuoseklius sprendimus: „Didelis nuopelnas yra komunikacijoje, darbuotojų išklausyme ir jų įtraukime į sprendimų priėmimą. Pas mus yra maža rotacija, galime didžiuotis lojaliais darbuotojais, o jų pasitikėjimas vadovų sprendimais yra užtarnautas per ilgą laiką, matant, kad dauguma sprendimų yra pasiteisinę, teisingi ir naudingi įmonei“, – komentuoja J. Gedrimė. 

Įmonės žmogiškųjų išteklių vadovė paaiškina, kad darbuotojai itin teigiamai vertina vadovų pažadų laikymąsi ir susitarimus, nes įmonėje tai nėra dalijama lengva ranka – pažadai yra paremti labai aiškiais kriterijais, iš anksto numatant, kokiomis aplinkybėmis ar rodikliams esant, negalima bus jų įgyvendinti. Svarbu, kad aiškūs kriterijai būtų tiesiogiai susieti su įmonės rezultatais.

Kaip kuriamas patrauklaus darbdavio įvaizdis?

J.Gedrimė pasakoja, kad tik įvairių sudedamųjų dalių sinergija gali padėti įmonei išsiskirti iš nuolat tobulėjančių ir konkurencingų įmonių minios.

„Svarbu ne tik naujų darbuotojų integravimas, teisingas atlygis, įvairiapusis papildomų naudų paketas ar tobulėjimo galimybės, taip pat yra reikšmingas ir per daugelį metų pastatytas įmonės vertybinis pamatas: turtinga įmonės meistrystės istorija, prasmingas ir socialine atsakomybe grįstas darbas, ekologiškumo svarba ir įvairios resursų eikvojimo mažinimo iniciatyvos bei kultūros, mokslo ir sporto rėmimo projektai“, – teigia J. Gedrimė.

„Mes esame reiklūs ne tik profesine ir žinių prasme, ne mažiau svarbios ir asmeninės savybės – jau atrankos metu kiekvieną kandidatą stengiamės „išlukštenti“ ir patikrinti, ar jų vertybės sutampa su mūsiškėmis. Mes siekiame turėti profesionalų komandą, kurioje vyrautų pagarba ir noras mokytis vieniems iš kitų, tobulėti ir siekti ambicingų tikslų, palaikant draugiškus ir šiltus santykius. Manau, vienos didžiausių mūsų stiprybių – pozityvi ir draugiška atmosfera darbe bei betarpiškas bendravimas tarp skirtingų lygių darbuotojų“, – priduria „Švyturys-Utenos alus“ atstovė.

Nuotraukoje: „Darbuotojai – mūsų sėkmės variklis“, — atsiimdamas „Ateities organizacijos 2020“ apdovanojimą sakė „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas Rolandas Viršilas. Kairėje — įmonės žmogiškųjų išteklių vadovė Julija Gedrimė. „HR savaitė Lietuva“ nuotrauka. 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Telia“: tvarumas ateis su 5G ryšiu Verslo tribūna 2

Išmaniosios sistemos ir patikimas ryšys gali užtikrinti ne tik patogesnį ar sveikesnį gyvenimą, bet ir padėti...

Tvarus verslas
2021.03.31
Prieš gamtą ir visuomenę – be pasiteisinimų   Verslo tribūna 1

Pirmajam metų ketvirčiui einant į pabaigą, įmonės įsivertina ne tik bendrus finansinius rezultatus, bet ir...

Tvarus verslas
2021.03.29
„Rail Baltica“ tiesia naujas galimybes laisvosioms ekonominėms zonoms Verslo tribūna 2

Geležinkelis „Rail Baltica“ suteiks naujų galimybių laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ) veikiančioms ar dar...

Tvarus verslas
2021.03.24
Tvarus verslas
2021.03.18
5 žingsniai link tvaresnės mokesčių sistemos Verslo tribūna 1

Kad ir kiek daug kalbėtume apie verslo, organizacijų ir visos ekonomikos tvarumą, net ir gražiausius siekius...

Tvarus verslas
2021.03.17
Išskirtiniame akceleratoriuje – sinergijos atradimai ir verslo gigantams Verslo tribūna

Priežasčių, kodėl startuoliai ieško galimybių patekti į verslo akceleratorius, galima suskaičiuotine vieną. O...

Tvarus verslas
2021.03.10
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03
Tvarumas plinta lyg banga – keistis jau skatina ir verslas verslą Verslo tribūna

Šio teksto antraštė gali pasirodyti dar per daug optimistinė, išreiškianti labiau viltį ar prognozę, nei...

Tvarus verslas
2021.02.25
„Biržų duonos“ vadovas: kiekvieno indėlis į aplinką yra svarbus Verslo tribūna 1

Andrius Kurganovas, bendrovės „Biržų duona“ vykdomasis direktorius, įsitikinęs, kad tvarią aplinką kuria visa...

Tvarus verslas
2021.02.24
„Švyturys“ tiesia pagalbos ranką medikams: dovanoja gyvybiškai svarbią įrangą Verslo tribūna

Kasdien žūtbūtinėje akistatoje su COVID-19 virusu susiduriantys šalies medikai pagalbos sulaukia ne tik iš...

Tvarus verslas
2021.02.24
Tvarus požiūris – svertas talentų medžioklėje Verslo tribūna

Socialinė atsakomybė ir tvarumas šiandien svarbus ne tik rinkodaros skyriaus komandai. Ieškantiems geriausių...

Tvarus verslas
2021.02.19
„Swedbank“: tvarumas jau tapo neatsiejama investicijų dalimi Verslo tribūna 4

2020-ieji pelnytai laikomi tvarių investicijų lūžio metais. Pernai ta pačia – žalumo ir tvarumo – kryptimi...

Tvarus verslas
2021.02.15
Maisto atliekos: išmesti negalima, panaudoti Verslo tribūna 6

O kur kablelį dėtumėte jūs? Didelio pasirinkimo neturime – Europos Sąjunga (ES) numatė, kad pramokę rūšiuoti...

Tvarus verslas
2021.02.10
Verslo sėkmės dėlionė: finansiniai rezultatai – tik viena paveikslo dalis Verslo tribūna

Metų pradžia – finansinių rezultatų skelbimo laikas, kai įmonės apžvelgia praėjusio laikotarpio pasiekimus ir...

Tvarus verslas
2021.02.04
„Neste“ pripažinta viena tvariausių įmonių pasaulyje Verslo tribūna 6

Jau penkioliktus metus iš eilės Suomijos dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių gamintoja „Neste“ įvertinama...

Tvarus verslas
2021.02.01
Tvari pakuotė skinasi kelią link standarto Verslo tribūna 1

Tvaraus vartojimo tendencija kasmet suburia vis didesnį sekėjų ratą. Rimtą žvilgsnį į plastiko atliekų augimą...

Tvarus verslas
2021.01.28
„Telia“: pokytį lemia mokslu pagrįsti aplinkosaugos tikslai Verslo tribūna 1

Jau nuo 2020 m. gruodžio visų Baltijos ir Šiaurės šalyse veikiančių „Telia“ grupės įmonių veikla tapo...

Tvarus verslas
2021.01.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku