2023-06-29 12:02

Vokietija siekia dvigubinamais kelių mokesčiais apkrauti dyzelinį transportą, verslas nori alternatyvų

Planuojama iš padidintų kelių mokesčių kasmet surinkti papildomus 7–8 mlrd. Eur, kurie būtų naudojami geležinkelių plėtrai. Heiko Bartho („Scanpix“) nuotr.
Planuojama iš padidintų kelių mokesčių kasmet surinkti papildomus 7–8 mlrd. Eur, kurie būtų naudojami geležinkelių plėtrai. Heiko Bartho („Scanpix“) nuotr.
Stipriausia Europos ekonomika ir didžiausia Lietuvos transporto eksporto paslaugų rinka ruošiasi kelių mokesčio pokyčiams, kurių apimtis ir poveikis kol kas tik spėliojami.
  • Numatomi kelių mokesčių pokyčiai maždaug 80% padidins vežėjų mokamas sumas.
  • Naujovės turėtų įsigalioti gruodį, bet jų priėmimas atidėtas iki rudens.
  • Panašius pokyčius turės realizuoti visos ES šalys.
  • Lietuvoje vinjetes ketinama branginti nuo 2024 m., o dar po pusmečio įvesti „e-tolling“ sistemą.

Vokietijos federalinė vyriausybė birželio 14 d. patvirtino šalies transporto ministro pateiktą kelių mokesčio įstatymo projektą, kuris kelia audringą verslo reakciją. Daugiausia dėmesio sulaukia faktas, kad, jau nuo gruodžio 1 d. įvedant 200 Eur mokestį už toną CO2 taršos, ketinama beveik padvigubinti dyzelinių sunkvežimių mokamus kelių mokesčius.

52795
130817
52791