Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

  • 2022-12-19T20:19:25+02:00

    Geri juokdariai

  • 2022-12-19T20:38:55+02:00

    Šalto klimato šalims vdv yra palankesni

    • 2022-12-20T07:32:17+02:00

      Per kurią vietą?

    • 2022-12-20T10:24:17+02:00

      Spėju pirmiausia dėl baterijų talpos sumažėjimo, esant minusinei temepratūrai. Skirtumas gana reikšmingas, ypač ant didelių baterijų.

    • 2022-12-20T10:48:07+02:00

      Mano benzininio sąnaudos irgi išaugo nuo 6,3 iki 7,8 litro. Elektrinio, jei bus prijungtas prie tinklo ir turės ŠS nuvažiuojamas atstumas mažės ~15% trumpais atstumais, ilgais net labai nesikeis. Norvegija to puikus pavyzdys, žmonės masiškai perka EV.

    • 2022-12-20T11:59:40+02:00

      Jūs per daug tikite elektra, ir kad ji visiems tinka kaip Jums. Aš irgi skeptikas, žiemą savo tdi ramiai sėdžiu prie ežero, šilta ir nėra pavojaus sušalti daugiau nei parą

    • 2022-12-20T13:21:08+02:00

      Per šildymą kai lauke -18

    • 2022-12-20T14:00:45+02:00

      Elektromobilyje, racionaliai naudojant ir jei akumuliatorius atvažiavus artipilnis, gali ir tris paras nesušalti. Dyzeliniame darai prielaidą, kad bakas irgi pilnas. Čia dar tarkime, kad toks dalykas, kaip parą stovėti vietoje irgi reikia. Racionaliai naudoti - tai įsijungti šildomą sėdynę tik, ir nešildyti oro, o tik savo kūną.

    • 2022-12-21T07:26:42+02:00

      Nes mokesčių sistema tokia, kad neapsimoka VDV. Turiu kolegą iš Norvegijos, sakė, kad toliau už miestų ir toliau važinėja su benzinu/dyzelinu ir net pikapus perka. Kiek tai tiesa – negaliu patikrint.

  • 2022-12-19T20:47:06+02:00

    Šveicarai kaip visada protingesni ir įžvalgesni. Galima tiesiog paskaičiuoti: naudojant apie 20 kwh/100km, per metus nuvažiuojant apie 12000 km, gaunam 2400 kwh arba 200 kwh/mėn. kas yra turbūt vidutinis namų ūkio elektros suvartojimas. Ar mes turim nusimatę stabilios, pigios ir nepriklausomos generacijos dar beveik tokiam pačiam elektros kiekiui kiek sunaudoja visi namų ūkiai? Ateities transportas yra tik traukiniai (nuo tarpmiestinių iki tramvajų) ir elektriniai dviračiai, o ne masinė elektros tinklo plėtra tam kad kiekvienas su savimi galėtų visur kartu tampytis 2 tonas baterijų ir metalo.

    • 2022-12-19T21:07:04+02:00

      O tai kaip siųlai išgyvendinti dabartinius automobilius su vdv? Juk principas tai tas pats.

    • 2022-12-19T21:28:39+02:00

      Nebūtinai. Daugumai nereikia 2 tonų baterijų. Užtektų trečdalio tiek, su galinybę greitai įdėti papildomas.

    • 2022-12-19T21:52:04+02:00

      1L dyzelio = 10kWh, 20kWh = 2L. Taigi koks 2t sveriantis automobilis sunaudoja tik 2L dyzelio 100km? O mieste el mobiliai su gera regeneracija sunaudoja dar mažiau.

    • 2022-12-20T07:35:32+02:00

      O gal reikia visgi pasidomėti, ką šveicarai masto daryti? Realiai esant situacijai, kai elektros trūksta tiek, kad grės black out, pirma atjungs gatvės apšvietimą, uždraus visas elektrines pirtis ir išleis rekomendaciją elektromobiliu važiuoti tik į darbą, vaikų, lankyti tėvų, į prekybos centrą, pas medikus, .... Efektyviau būtų visą kelių transportą permesti ant elektros, o dyzeliną ir benziną naudoti kogeneracinėse elektrinėse gaminti elektrą ir šilumą. Ir šiaip visą kelių transportą perkėlus ant elektros, elektros poreikis augtų 30-50% lyginant su visu esamu elektros poreikiu. Tai mizeris. Dėl šilumos siurblių daugiau išaugs.

    • 2022-12-20T10:00:14+02:00

      50% išaugimas mizeris ? Kai mes ir taip 70% energijos importuojame ? Dar vežai švedai iš mūsų pasipelnė?

    • 2022-12-20T10:49:44+02:00

      50% per ~30 metų, ne per metus. Šių metų pirmą pusmetį elektros vartojimas palyginus su 2021 m. pirmu pusmečiu išaugo 5%. Švedai pasipelnė, ar mes pasipelnėme? Galėjome gamintis patys iš dujų, už 30-40% brangiau. O pasigaminti visą elektrą iš AEI galėtume po poros metų, bet neužtenka akivaizdžiai motyvacijos, nes vis dar sukuriama dirbtinių kliūčių.

    • 2022-12-20T12:01:07+02:00

      autonomiškumas užpusčius vdv daug ilgesnis

    • 2022-12-20T12:44:35+02:00

      Neprgyvenkit, čia absoliuti dauguma važinėja traukiniais, jų grafikai suderinti, net mažuose miesteliuose taip. Automobilis yra labiau brangus patogumas nei būtinybė.

    • 2022-12-20T14:02:23+02:00

      Jei bake yra kuro. Jei bake nėra kuro, greičiausiai elektra bus lengviau prieinama. Blogiausiu atveju generatorius už porą šimtų eurų ir tas pats bakelis benzino duos dar didesnį saugumą ne tik mašinai, bet ir namams. Na čia tiems kartą per gyvenimą įvykiams ir įgeidžiams vienas automobilis visiems atvejams.

    • 2022-12-20T14:04:08+02:00

      Aš nepergyvenu, konstatuoju faktą, KADA ir KAIP gali būti ribojami elektromobiliai. T.y. esant grėsmei black-out, išleidžiant rekomendaciją nesinaudoti elektromobiliu pramogai.

    • 2022-12-20T14:15:42+02:00

      Policija tikrins. Taip kaip per Covid ėjo per ofisus ir tikrino kodėl čia sėdi, o ne namie. Čia policija stipri ir nebijo dirbti, skirtingai nei Vokietijoje.

    • 2022-12-20T14:22:41+02:00

      Kaip policija patikrins, ar tavo kelionė būtina ar ne? Priminsiu, prie būtinų kelionių priskiriama vykimas į darbą, vaikų vežiojimas į mokyklas, būrelius, važiavimas į prekybos centrus, pas medikus, pas tėvus, jei jie pensinio amžiaus ir dar ten keletas dalykų įvardinta buvo. Kur dar lieka važiuoti? Atostogauti važiuojant nebent reikės jau pasisaugoti. Tai čia mažoji dalis nuvažiuojamo atstumo, ir greitai iš Šveicarijos iššoksi. Jei "spurgas" paišysi, tada galėsi nubausti, nebent pasakys, "pakeliui važiuojant į darbą mašina pradėjo slįsti".

    • 2022-12-20T15:45:33+02:00

      Vaikų vežiojimas nėra būtina. Netgi draužiama daugelyje mokyklų. Mokykla rūpinasi atvežimu, bet tai labai reta, pastatomas naujas konteineris jei mokiniai netelpa.

    • 2022-12-21T10:12:21+02:00

      Detalės, gal ten buvo parašyta vaikus nuvežti pas medikus. Esmė ta, kad straipsniai rašo, kad šveicarai draudžia, o realiai nieko nedraudžia, tik sudarinėja prioritetus elektros stygiaus metu kam riboti elektros naudojimą pirmiau. Ir elektromobiliams ne draudimas, o REKOMENDACIJA realiai išeina.

    • 2022-12-21T10:43:57+02:00

      taigi prabalsavo runkeliai, kad mums nereikia AE, nes cunamis gali sugriauti

  • 2022-12-20T07:25:21+02:00

    Labai teisingas žingsnis, nes dabar vykdomas tiesioginis vdv keitimas į elektrą yra kelias į niekur. Kiniečiai jau eina teisinga linkme, kai elektromobiliai yra maži, dažnai net 2 vietų. Vežiotis po 2 tonas, judint "džipus" yra realus energijos švaistymas.

    • 2022-12-20T07:36:41+02:00

      Tavo įsivaizduojamas teisingas sprendimas yra tik tavo šlapias sapnas. Nėra jokio elektromobilių draudimo Šveicarijoje ir nebus. Esant krizinei situacijai elektros tinkle išleis rekomendaciją elektromobiliu naudotis tik būtinoms kelionėms.

    • 2022-12-20T10:35:03+02:00

      Tiek šlapių sapnų ir tokiu kiekiu transliacijos į eterį dažnai nepamatysi. Ar dar lieka laiko dirbti? Kažkaip įtariu, bus spuguoto hipsteros atvejis.

    • 2022-12-20T10:55:42+02:00

      Skiriant pusę laiko tiek kiek kiti per dieną eina parūkyti, laiko dirbti lieka pakankamai, ačiū kad rūpiniesi. Spuogų bėdos senai nebeturiu, kaip ir finansinių problemų neturiu, pvz. nusipirkti naują elektromobilį iš metinių santaupų.

    • 2022-12-20T11:04:37+02:00

      Džiugu girdėti, kad sekasi!

    • 2022-12-20T14:23:23+02:00

      Darbas su sėkme mažai ką bendro turi. Nebent tiek kad niekas neužmušė, pasisekė genų loterijoje, kad nėra itin didelių trūkumų.

    • 2022-12-21T08:26:43+02:00

      Sėkmė lemia visur. Pažintys irgi sėkmė.

    • 2022-12-21T10:13:20+02:00

      Pažintys nėra sėkmė, jei jos įgytos darbo metu, o ne kokioje šeimoje gimei. Sėkmė lemia tada, kada dirbi ir kažką darai. Gulint ant sofos ir geriant alų sėkmė neaplanko.

    • 2022-12-22T10:14:30+02:00

      jei ne ten mokeisi, ne su tais susipainai, tai jau nesėkmė. O jei su tais alų gėrei ir susipažinai tai sėkmė

  • 2022-12-20T08:07:48+02:00

    visgi neaišku kaip Lietuva ateityje patenkins išaugusį elektros poreikį. Patys su saule žinoma, kad tiek neprisigaminsim, belieka didinti piklausomybę nuo švedų, lenkų ar pan. arba vėl svarstyti apie atominę.

    • 2022-12-20T08:33:31+02:00

      Kaip gerai, kad su benzinu ir dyzeliu esame nepriklausomi, juk patys išgaunam visą reikalingą naftą, ane? :) Trumpuoju laikotarpiu jau geriau pirkti elektrą iš civilizuotų šalių, nei, perkant naftą, remti visokias rytų diktatūras.

    • 2022-12-20T10:01:28+02:00

      Naftą galima pirkti iš JAV, Norvegijos.

    • 2022-12-20T10:23:16+02:00

      toks palyginimas nelabai tinkamas, naftos produktų galima atsivežti iš daugelio šalių, elektros deja ne. Be to LT tikslas yra tapti 100% pasigaminančią elektrą sau šalimi, netgi tapti eksportuojančia. Tai va įdomu kokiu būdu tą pasieksim.

    • 2022-12-20T10:58:40+02:00

      Lengvai. Lietuva turi potencialą gaminti ~80 TWh elektros, daugiausia iš vėjo. Saulė - šiltuoju metų laiku. Šiuo metu elektros suvartojima ~12-13 TWh. VISŲ Lietuvoje degalų pakeitimas elektra padidintų elektros poreikį iki kokių 22TWh. Jei dar ir šildymas nueina elektra, kokie 30 TWh elektros sąnaudų. Jei dar ir pramonę pilnai elektrifikuoti - 50 TWh. Čia su dabartinėmis technologijomis, integruojant į esamą tinklą su nedidelėmis investicijomis į jį, neliečiant jokių saugumų teritorijų ir realiai dar toli iki max gamybos jei būtų plečiamas reikšmingai elektros tinklas.

    • 2022-12-20T23:04:43+02:00

      kas tu toks, o mesijau?! kodėl dar nesi energetikos ministru? o gal esi? viskas čiki, viskas easy.. mažai investicijų bla bla bla.. pats realiausias sprendimas yra priveisti miliardą graužikų, kad jie lakstytų savo narveliuose, suktų ratukus ir gamintų mūsų teslom sultis! visi kiti variantai mažai tikėtini ir populistiniai

    • 2022-12-21T09:47:48+02:00

      Mokyklos fizikos kursą dar prisimenu. Tiek nedaug reikia, kad jau ministrai vaidentųsi?

  • 2022-12-20T10:05:52+02:00

    esminis - karinis saugumas. o elektra nesuteikia jokio saugumo, nes betkada gali būti atjungta, tuo tarpu dyzelio gali kur ir pasisandėliuoti. Kažkaip, žmonės, žiūrit trumparegiškai. pirma drausti bet kokius galingus el. prietaisus, po to galingas mašinas, po to visus prijungti prie laido, o po to išjungti srovę laide. Strateginis tikslas - visi tiek aukštos tampos laidai, tiek skirstomieji - tik po žeme, visa jautri infrastruktūra apsaugota nuo "kamikadzių" ir pan. ir pagaliau - išmokit vėl marinuoti daržoves žiemai. :-) ir nelepinkit vaik visur juos vežiodami.

    • 2022-12-20T11:00:08+02:00

      Dyzelio tiekimo grandinė - viena gamykla, vienas vamzdis naftai, vienas krovos taškas naftai. Iš esmės su viena raketa į bet kurį taikinį nebelieka to tavo dyzelino. Turėdamas decentralizuotą tinklą tau tokiai kaip Lietuvai reikės pataikyt 1000+ raketų, kad didžiąją dalį palikti be elektros. Taip kad karine prasme decentralizuota gamyba rulezzzz!

    • 2022-12-20T20:10:41+02:00

      Pritariu

  • 2022-12-20T11:47:16+02:00

    Kokios mintys apie vandenilį?

    • 2022-12-20T14:08:43+02:00

      Visą transportą pakeisti elektra reikia kažkur 8 TWh elektros. Pakeisti žaliu vandeniliu - grubiai 24-32 TWh elektros. Čia nekalbant apie tai, kad vandenilio gamybai, logistikai ir automobilių užpildymui infrastrutkūra labai brangi. Viena kolonėlė, kuri per parą IŠPILSTYTI gali kuro grubiai 20 lengvųjų automobilių kainuoja 1 mln € (na kainavo 2019 metais berods). Tai net jei kolonėlė apkraunama 100% visada, tik už galimybę piltis vandenilio, turėtum mokėti 14€ per užsipylimą (atsipirkimas 10 metų), čia be kapitalo kaštų, pelno, darbuotojų, logistikos, elektros kainos ir t.t. Vandenilis niekada nebus pigiau per nuvažiuotą kilometrą, nes net teoriškai neturime būdo nei fizikoje, nei chemijoje to leidžiančio. Iš esmės reikia kažkokio milžiniško naujo atradimo iš esmės keičiančio mūsų supratimą apie energijos tvermės dėsnį ar chemiją. Na dar gal kokia kvantinė fizika (viską mėgstama po ja kišti, nes realiai niekas nesupranta, kas ta kvantinė fizika yra, kokios jos ribos, įtaka ir tiek, stebima tik kelis reiškinius).

    • 2022-12-20T20:11:58+02:00

      Vandenilio molekulė mažiausia pasaulyje, todėl nėra iš ko pagaminti talpą jo ilgam laikymui. Turi gaminti ir vartoti, nes jis pabėga iš bet kokios medžiagos indo.

    • 2022-12-21T10:20:17+02:00

      Ilgalaikiam saugojimui kalba eina apie vandenilio jungimą į kitas dujas - amoniaką, metaną ar pan.

  • 2022-12-20T20:09:09+02:00

    Beprasmiai ginčai, yra entuziastų, elektrai, aš entuziastas vdv dyzelio, ir nereikia manęs gydyti, kad elektra geriau. Jums geriau, jūs važiuokite, čia laisva šalis

    • 2022-12-20T23:06:55+02:00

      Per amžių amžius, amen!

    • 2022-12-21T09:48:07+02:00

      Tai gerai, tik savo taršą susirink.

    • 2022-12-21T10:29:07+02:00

      Vėl prasideda? O kas elektrikų taršą surenka?

  • 2022-12-21T10:31:43+02:00

    Elekta vis dar gaminama taršiai, ličio išgavimas itin taršus. O žmogus nusipirkęs senai automobilį teršia mažiau nei pirksiantis naują ir dar tik užteršiantis

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791