Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-23 12:05
2025-09-23 07:17
RĖMIMAS
2025-09-22 10:28
2025-09-21 16:25
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Dievaži, čia kaip su Dievu ir Nyče. Ne Dievas, o Nyčė yra miręs, kad ir ką jis prieš mirtį buvo parašęs. Taip ir su vidaus degimo varikliais - ne jiems, o ES teliko geras dešimtmetis. Jei aišku nupezę ES biurokratai nenuvarys ES į pražūtį dar greičiau :D
Liūdna, bet tai tikra tiesa... Ir ne tik ES, bet panašu, jog ir galingiausiai pasaulio supervalstybei liko maksimum geras dešimtmetis.
ES sustiprėjusi kaip niekada. O VDV liks nišinis dalykas vien dėl to, kad iš jo realiai nieko gero. Nei dinamikos, nei galios, nei efektyvumo. "Privalumai" kuriais benzingalviai bando jį grįsti - smarvė ir triukšmas. Na dar neva greitai pasipildyti kuro atsargų. Ioniq per 10 minučių realiomis sąlygomis, per karsčius, Lietuvoje, pasikrovė apie 250 km. Tiek kad vidutinė 100km kaina elektromobiliu yra apie 1,5-2€, priklausomai, kaip pildysi elektros atsargas. Tepalų nėra. Kuro filtrų nėra. Purkštuvų nėra. Ir dar daug detalių kurios genda irgi nėra.
Labai tu naivus. Kai atsiras daug elektromobilių, kai apmokestins stipriai dujinį šildymą, realiai visi būsim priklausomi nuo elektros kaip nuo oro. Spėk, kas tada bus su elektros kainomis? Jeigu tik nebelieka diversifikacijos, tai pirmu veiksmu vartotojas pradedamas …šti per visus galus. Užsirašyk šitą mano komentarą ir perskaityk dar kartą 2030 metais. Aš - pranašas.
O kas gero iš VDV? Vienintelis likęs pliusas - nuvažiuojamas atstumas, kuris per 10 metų bus visiškai sunykęs. EV vairavimas daug smagesnis reikalas, techniškai jos kartais mažiau sudėtingos. Žinoma, gali būti kažkokių išskirtinių, sportinių, ar pan. modelių entuziastams su tuo VDV.
O kas trukdo savo elektronę turėti ant stogo? Net dalį išlaidų kompensuoja. Dabar esu labai priklausomas nuo dujų - gal galiu savo dujų gręžinuką pasidaryti?
O! Biški "apsiskaitęs" trolis! Prašom prašom, užeikit, sėskit. Gal arbatos su meduoliu?
Aš per nutolusią saulės elektrinę per metus pagaminu ir namo šildymui ir el. auto. suvartojimui. Ne motais man tie kainų pokyčiai
Skirtingi vartotojai turi skirtingus poreikius ir laisvoje rinkoje jie randa skirtingus produktus savo poreikiams. Kam ginčytis, kuris produktas, kuris "maistas skanesnis"? Tušti ginčai. Vartok tai, kas tau patinka ir neskriausk kito. O per prievarta biurokrato brukami produktai nusavina visuomenės turtą, t.y. žmogui tenka daugiau dirbti, kad biurokratas įgyvendintų savo svajones, o žmogui lieka mažiau laiko savo svajonėms.
Omg. Uz lietuviska biurokrata gali buti blogiau tik briuselio biurokratas
Čia panašiai kaip su musu miškais,skelbimai ant medžiu ,kad neterškime nešiukšlinkime gamtos,o visus metus pjaunams miškas ivairiausia sunkioji technika naikina visą mišką ir jo paklotą,prie bolševiku taip nebuvo kas daroma su visa Lietuvos gamta.Ne automobiliai pagrindiniai teršėjai,PAKELK ŽMOGAU AKIS Į DANGŲ...
Neklėdėk, miškas visus metus nekertamas. Nuo pavasario iki rugpjūčio men. draudžiama kirsti dėl paukščių perėjimo. Įdomu, kaip įsivaizduoji gyvenimą be medienos?
Prie sovietų dustą naudojo, kuris dar dabar nėra pilnai pasišalinęs iš ekosistemų. Į ežerus ir vandens telkinius pylė toksines atliekas. Miškus kirto tolka tak, tik nematei. Lietuvoje automobiliai išmeta daugiausiai pagal sektorių taršos. Ir iš viso, ko jums tie VDV tokie svarbūs? Gaminti jų negaminame, smirda, yra lėtesni, daugiau priežiūros reikia (a, aišku, servisiukų savininkai subėgo).
Na nėra lėtesni. Jei nenori baudos gauti tai vienodu greičiu važiuos elektrinis ir vdv
Lengva operuoti ir lyginti šios dienos faktinę taršą su būsima "netarša", t.y. lyginamas esams faktas su dar neįvykusiu faktu: nei žinoma, kokia bus tarša, nei žinoma, kokios kitos ekologinės, finansinės, socialinės problemos bus, tik manipuliuojama emocijom. Aš už tai, kad pats vartotojas savo pinigine spręstų, ką pirkti, o biurokratas nesikištų.
isrado LiquidPiston rotorinį variklį, kuris veikia su bet kokiu kuru: benzinas, dyzelis, metanas, acetilenas, vandenilis. Mažas ir paprastas. Degins vandenilį ir važinės toliau su vidaus degimo varikliais.
Jo, su vandeniliu labai ten pasiteisino visi optimistiniai džiūgavimai paskutinius 10+ metų...
Jeigu bus, kur pasikrauti vandenilio, tai jau greičiau visi važinės su elektromobiliais, kurie turės vandeniliu kraunamą generatorių.
50+ ;) - "Tokyo City University have been developing hydrogen internal combustion engines from 1970" - en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_internal_combustion_engine_vehicle
Vidaus degimo varikliai nėra blogis, priklausomai kokį kurą naudosi, galima juos panaudoti deginant saulės sukauptą vandenilį dienos metu ir generuojant elektrą, o šilumą panaudojant vandens pašildymui. Arba kaip elektromobilio nuvažiuojamo atstumo padidinimas, panaudojant, kad ir tą patį vandenilį.
Model Y + 10 kw elektrine ant stogo is nera problemos
Nu nu. Čia kaip pasiseks. Elektrikai bus tau bum pasaugojimo mokestį, kokį akcizą, PVM, viap ir pats kirviu nusikaposi ta elektrine
Problema pradinės investicijos dydyje. Tavo variantas - Paprastas vdv o likutis investuotas generuos pajamas padengsiančias metines išlaidas kurui
Būsiu prie paskutinių pirkusių TDi prieš pašalinant iš prekybos. Juk važinėti neuždraus dar ilgai, jei išvis uždraus. O kad elektros kaina stipriai išaugs, nes per ją ateityje valstybė susirinks apie 50% mokesčių tai neabejoju. Valstybėms net patogiau - elektros kontrabanda neįveši
Vaziuosim i lenkija pasikraut =)
Tavo broliai su Šaranais ir kitais TDi siuncia linkejimus, atiduodami juodą dūmą į atmosferą. Pasivezink atidarytais langais mieste ir suprasi apie ka kalbu.
2035 metais ES populiacija sudarys ~5% pasaulio populiacijos. Net jei uzdraustu visiems ES zinduoliams daugintis, judeti, maitintis ir kvepuoti, klimato kaitos procesu pasaulio mastu tai nepakeis. Vienintelis pokytis ivyks ES pramoneje, kuri taps nebekonkurencinga. Jau siandien vokietijos gamintojai sviesmieciais atsilieka nuo kinu, korejieciu ir jav tose paciose EV technologijose. Galbut kazkam briuselyje vaivoryksciu apsuptyje lukstenant midijas portugalijos, ispanijos, italijos ir graikijos postindustriniai ekonominiai modeliai atrodo itin perspektyvus, bet jokie objektyvus rodikliai deja to nepatvirtina net prabegus desimtmeciui prie 0% palukanu...
Kazkokie kliedesiai...Vokietijos gamintojai sviesmeciais atsilieka nuo kinu...
Volodia ir Afrikoje Volodia ... gal jau nebegerk
Dar apie sliekus papasokokite, kurie nuo vėjo jėgainių dvesia.
Jau du metus turiu elektrinį automobilį. Vidaus degimo varikliai privalumų tiesiog neturi. Jie garsūs, lėti, smirda, brangūs išlaikyti. Elektrinį tiesiog pasikrauni ir važiuoji. Čia kaip su aifonu. Skeptiką nuo entuziasto skiria vienas bandomasis važiavimas.
Tik startinė kaina neturi jokių privalumų. O automobilis išvis bloga investicija. Kol kas naujas vdv + kuras maždaug 200000 km kainuoja tiek pat kiek naujas elektrinis be elektros ir primena t kad elektriniu nesulakstysi 1000km be pakrovimo
Prieš 4 metus pirkau naują automobilį, ir jau tada norėjau elektrinio, bet kažkaip suabejojau, ir pirkau su benzininiu vdv. Už 2 metų reikės atsinaujinti, ir jau neabejotinai pirksiu elektrinį.
Dabar ES turi pasakyti dar daugiau kitų skaičių, kitaip būsime iš anekdoto apie čiukčių, kuris nusipirko rozetę - reikia ne tik įkrovimo stočių - reikia dar ir daud naujų elektrinių, reikia sugalvoti kokį kurą jos naudos, nes kitaip elektromobiliai taps tik senoviniais paspirtukais. Kadangi jau nemažai šalių sako NE atominei energijai, o akmens anglis bus atmesta kaip taršiausia, nuo 2035 ateis aukso amžius Gazpromui : ).
VDV pamažu eina link istorijos. Elektra tai ateitis. Žinoma ,kad ji brangs, juk viskas brangsta, bet kito kelio kol kas nėra.