Kas tai? Veiklos sukaktis

Kompanija, kurioje galioja džentelmenų kodeksas

Publikuota: 2018-09-18
„Ad Rem“ grupės įmonių vadovai prieš žygį į kalnus Lietuvos 100-mečio proga
„Ad Rem“ grupės įmonių vadovai prieš žygį į kalnus Lietuvos 100-mečio proga

Rugsėjį sukanka 25 metai, kai Lietuvoje veiklą pradėjo logistikos kompanija „Ad Rem“. Viena pirmųjų šalies transporto sektoriaus bendrovių ilgainiui užaugo iki įmonių grupės, siūlančios plačiausią paslaugų kompleksą: nuo visų rūšių krovinių pervežimo ir ekspedijavimo, sandėliavimo bei logistikos centro paslaugų iki muitinės tarpininkavimo ir konsultavimo.

Įmonę įkūręs Stanislovas Kozelas nė kiek nesigaili, kad prieš 25 metus prokuroro kėdę iškeitė į verslininko duoną. Pokalbio metu jis kelissyk pabrėžia, kad verslas vystėsi nuosekliai, klasikiniu keliu, ir jokiais unikaliais lietuviškais išradimais pasigirti negali. Vis dėlto pastūmus lietuvišką kuklumą į šalį, faktai kalba patys už save: lietuviška bendrovė, atsiradusi dar tada, kai sąvoka „logistika“ skambėjo kaip burtažodis, užtikrintai rieda savo keliu jau ketvirtį amžiaus. Šiandien „Ad Rem“ grupė vienija penkias įmones ir užima ženklią vietą Lietuvos logistikos ir transporto sektoriaus žemėlapyje. 

Kaip teisininkas tapo verslininku?

Kaip ir visa gyvenime, tam tikrus pokyčius nulemia susiklosčiusios aplinkybės, sutikti žmonės. Praėjusio amžiaus pabaiga buvo idealus metas tiems, kurie norėjo išbandyti naujus gyvenimo kelius. Aš pats esu baigęs Vilniaus universitete teisę ir dirbau prokuratūroje. Kai Lietuva atgavo nepriklausomybę, kartu su atgijusia tarptautine prekyba atsirado ir muitinės brokerių ar kitaip – tarpininkų – poreikis. Kartu su keletu bendraminčių įkūrėme įmonę, kuri pradėjo teikti muitinės tarpininkavimo paslaugas. Nuo to viskas ir prasidėjo.

Posūkis netikėtas, bet tik iš pirmo žvilgsnio: logistika yra ribinė veikla tarp teisės ir verslo. Teisės mano gyvenime iki šiol užtektinai, mūsų srityje teisinius klausimus tenka spręsti kasdien, ir visą spektrą – nuo darbo, civilinės, tarptautinės teisės iki baudžiamosios. Tad įkūręs verslą, ne pamiršau savo specialybę, o kaip tik ją praplėčiau – tapau universaliu teisininku. Čia ne tas atvejis, kai gydytojas atidaro restoraną (šypsosi).

Pradėjote nuo muitinės tarpininkavimo, bet šiandien esate bene universaliausią paslaugų paketą turinti sektoriaus bendrovė. Kaip formavosi „Ad Rem“ grupė?

Labai natūraliai: tapus tarptautinės prekybos dalimi, priešais akis atsiveria platus vaizdas ir galimos nišos verslo poreikiams. Į Lietuvą atėjo pirmieji investuotojai, jiems reikėjo įvairiausių paslaugų, o pasiūlos beveik nebuvo. Augome kartu su visos Lietuvos ekonomika ir  savo klientais, kurie mus ir ugdė, ir formavo.

Vienas pirmųjų klientų – telekomunikacijų kompanija „Litcom“, geriau žinoma „Omnitel“ vardu. Atėję į naują mūsų šalies rinką jie viską čia kūrė nuo nulio. Tapome jų logistikos partneriais ir neapsiribojome vien muitinės tarpininkavimu – jiems reikėjo pagalbos visoje tiekimo grandinėje.

Nors ir neturėjome patirties, bet buvome atviri, norėjome išmokti, veikėme išvien su savo klientais, kurie mumis patikėjo. Konsultavome, kaip importuoti įrangą, suformuoti įstatinį kapitalą iš ilgalaikio turto, paskui prasidėjo transportavimas – juk reikėjo atgabenti į Lietuvą nuo pačių paprasčiausių detalių iki brangios įrangos, buvo vežami net mobilaus ryšio bokštai, nes mūsų šalyje tais laikais nieko negamino.

Tad labai greitai nuo „Ad Rem“ įsteigimo įmonėje atsirado transporto skyrius, vėliau pradėjome teikti sandėliavimo paslaugas. Taigi mūsų paslaugų kompleksiškumą natūraliai padiktavo besivystanti rinka ir klientų poreikiai. Kita vertus, apsisprendimas siūlyti didelį spektrą logistikos paslaugų buvo mūsų strateginis sprendimas ir jis pasiteisino: šiandien tai yra „Ad Rem“ išskirtinumas rinkoje.

Iš kur sėmėtės žinių, verslo subtilybių ir taisyklių?

Sritis, į kurią atėjau dirbti, buvo tuo atžvilgiu dėkinga – susijusi su tarptautiniu verslu. Nuo pat pradžių kasdien bendravome su išoriniu pasauliu, žmonėmis, kurie užaugo gilias rinkos tradicijas turinčiose valstybėse. Vykome į užsienį, jie atvažiuodavo pas mus, kaip į naują rinką. Galima sakyti, buvome priekinėse linijose, ir pažanga, naujausios tendencijos, vakarietiška verslo kultūra mus, transporto sektorių, pasiekdavo pirmuosius.

Nenoriu, kad nuskambėtų pagyrūniškai, bet iš tikrųjų į Lietuvą atnešėme daug logistikos sprendimų, perimdami sėkmingą užsienio praktiką. Tai mums kainavo ne tik finansiškai, teko investuoti daug laiko ir pastangų, edukuoti rinką. Pavyzdžiui, kai startavome su trečiosios šalies logistikos paslaugomis, buvo labai sudėtinga įtikinti verslo dalyvius patikėti savo turtą, prekes mums, kad jie galėtų susikoncentruoti į savo pagrindinę veiklą.

Bet aš įsitikinęs, kad verslas sėkmingas tik tada, kai nuolat ieško naujų, efektyvesnių veiklos formų, įrankių ir taip juda į priekį – nebūtinai agresyviai, bet užtikrintai. Nuo pat pradžių nuėjome klasikiniu verslo keliu – augome nuosekliai, investavome į naujus, pažangius produktus, kokybę, efektyvumą, kūrėme reputaciją. Ir tas nepasikeitė per 25 metus,  iki šiol mums svarbiausia ne ekspansinė, o kokybinė plėtra. Nors natūralu, kad ir žmonių skaičius, ir pardavimų apimtys, ir kiti rodikliai išaugo keliolika kartų.

Kartu su jumis į transporto ir logistikos sektorių panašiu metu atėjo ne viena bendrovė, bet daugelis jų neatlaikė konkurencinės kovos, rinkos pokyčių. Koks yra  „Ad Rem“ sėkmės receptas? 

Sėkmės paslaptis visuomet yra žmonės, kad ir kaip banaliai  tai skambėtų. Tikiu, kad kiekvienas sėkmingas verslininkas pasakytų tą patį, tačiau mūsų versle žmonės yra viskas. Ilgaamžį gyvavimą ir progresyvų augimą nulemia labai daug sudėtinių dalių – planavimas, strategija, įžvalgos, atsitiktinumai, intuicija, sėkmės faktorius. Bet už viso to, už kiekvieno sprendimo ar veiksmo stovi žmogus. Ir ne tik aš, o visa komanda.

nuotrauka::1 right nocrop

Visų grupės įmonių vadovai užaugo pas mus – „Ad Rem“ buvo jų pirmoji ar antroji darbovietė, jie čia dirba tikrai  ilgai, gerai išmano savo verslo sritį. Ir teisingai pasirenka žmones į savo komandas. Kompanija „Ad Rem“, kokia yra dabar, yra visos mūsų komandos nuopelnas.  Ir mano šie žodžiai nėra viešas reveransas tiems žmonėms norint pademonstruoti, kaip juos vertinu – jie tai žino ir taip.

Kokie sprendimai padėjo atsilaikyti prieš rinkos nuosmukius, ekonomines krizes?

Kaip jau sakiau, „Ad Rem“ yra viena iš nedaugelio universalių sektoriaus įmonių, turinčių labai platų produktų portfelį. Neretai ryžtamės kurti paslaugą individualiai klientui – investuojame daug, tačiau sukūrę unikalų produktą, itin specializuotą paslaugą, galime laimėti dar daugiau.

Tokia kompleksiškos veiklos strategija smarkiai gelbėjo ir per Rusijos krizę, ir pasaulinės krizės metu – kai neveikė vienas produktas, suveikė kitas. Dabar net sunku įvardinti, kuri sritis yra mūsų flagmanas – vienur daugiau apyvartos, kitur didesnis pelningumas ar daugiau žmonių. Visas savo veiklas vertiname kaip vienodai svarbias, nėra net kaip jas palyginti – čia kaip mano minėtoje 3PL logistikoje, vienas projektas gali būti labai pelningas trumpu periodu, kitas – labai perspektyvus.

Kas buvo sunkiausia versle per šį laiką?

Nelabai mėgstu žodį „sunku“, jis turi neigiamą atspalvį. Galiu kalbėti apie įtemptus laikotarpius, kai reikia priimti svarbius sprendimus, bet niekas negali pasakyti, ar jie teisingi. Žinoma, sunkumų buvo, tačiau egzistencinių klausimų niekada nekilo.

Nelengva buvo pradžioje, kai tik stojomės ant kojų ir užgriuvo Rusijos krizė, daugybė vežėjų bankrutavo. Vėliau Lietuva įstojo į ES, reikėjo prisitaikyti prie iš pagrindų pasikeitusių taisyklių. Tai objektyvūs įvykiai. Tačiau mes, kaip ir bet kuri kompanija, turėjome subjektyvių problemų, tragiškų atvejų, susijusių su darbuotojais. Šitie vidiniai sunkumai sukrėtė kur kas labiau nei sudėtingos išorinės aplinkybės.

Vis dėlto kalbant apie įmonės veiklos istoriją ir jos etapus, galiu save pavadinti laimingu verslininku – man sekėsi sutikti daug sąžiningų, progresyviai mąstančių žmonių, kurie visi vedė šią įmonę į priekį, pradedant nuo darbuotojų, partnerių, klientų, baigiant bankais.

Buvote vieni pirmųjų, pasinaudoję Lietuvoje pradėjusios kurtis bankinės sistemos instrumentais?

Tas mūsų klasikinis verslo vystymo kelias padėjo atsispirti norui pasiduoti to laikotarpio pagundoms – privatizacijos proceso gudrybėmis ir panašiai. Kai tik Lietuvoje atsirado civilizuoti skolinimosi būdai, iškart tuo pasinaudojome – už paskolą  įsigijome buvusios sandėlių įmonės kontrolinį akcijų paketą.

Atsimenu, tai buvo įvykis tais laikais – pirkti iš fizinių asmenų per banką, juolab ne įrangą, pastatus ar žemę, o akcijas. Dar nuostabiau, kad ką tik į Lietuvos rinką įžengęs ir dar atsargiai vietos situaciją vertinantis bankas patikėjo ne skaičiais, surašytais šūsnyse popierių (nors vėliau, aišku, be dokumentų neapsiėjome), bet pirmiausia – mūsų idėja. Iki šiol mūsų santykiai su partneriais, tame tarpe ir banku, grįsti pasitikėjimo principu. 

Iš čia ir kilo kompanijos šūkis – džentelmenai logistikoje?

Kai kurie bando sakyti, kad jis diskriminuojantis (šypsosi), bet mes ramūs – daugiau nei pusė iš daugiau nei 300 „Ad Rem“ darbuotojų yra moterys. O šūkis apima bendrą džentelmeniškumo sąvoką, elgesio kodeksą, kuris atsispindi kasdieniuose darbuose – taisyklių laikymasis, žodžio tesėjimas, finansinė drausmė, profesionalumas.

Nesame pigių paslaugų kompanija rinkoje, pagrindinis mūsų matas yra kokybė ir klientų pasitenkinimas – ir tas pasakytina ne vien apie produktą, bet ir apie santykius, bendradarbiavimą. Mums svarbiausia turėti reputacinį pranašumą – tai pagrindas, ant kurio gali statyti visa kita. Šis šūkis ir įpareigoja pasitempti kasdieniuose darbuose. Oficialų savo veiklos moto priėmėme labai atsakingai – nematyčiau prasmės garsiai kalbėti apie džentelmeniškumą,  jeigu mūsų žodžiai ir veiksmai nesutaptų.

FOTOGALERIJA „Ad Rem“ - kompanija, kurioje galioja džentelmenų kodeksas (4 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Svarbiausieji 2018 m. transporto sektoriaus įvykiai: nauji pasiekimai ir plėtros planai Premium

Logistikos aukso metai – taip galima įvardyti praėjusius metus, per kuriuos Lietuvoje pridygo daugybė naujų...

Transportas
2019.01.01
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 5

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01
„Nextury Ventures“ keičia „Baltic arrow“ kryptį, pradinė idėja nepasiteisino Premium 18

Verslininko Ilja Laurso kontroliuojamas startuolis „Baltic arrow“ keičia kryptį – trumpalaikį apsikeitimą...

Technologijos
2018.12.31
Susisiekimo ministerija atsisako idėjos viešinti neblaivių vairuotojų pavardes 8

Susisiekimo ministerija atsisako anksčiau šiais metais išsakytos idėjos viešinti neblaivių vairuotojų...

Transportas
2018.12.30
Traukinyje į Maskvą – verslo klasės vagonas 8

Traukinyje Kaliningradas–Maskva įrengtas verslo klasės vagonas, kuriame yra 6 kupė su sofomis–lovomis,...

Pramonė
2018.12.30
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29
Milijoną keleivių aptarnavęs Kauno oro uostas ketina išlaikyti tempą 5

Antrasis pagal dydį šalies oro uostas šiemet plėtė veiklos profilį, pritraukė verslo keleivių segmentą ir...

Transportas
2018.12.28
„Klaipėdos nafta“ įkūrė antrinę bendrovę „SGD terminalas“ 10

Suskystinųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalo Klaipėdoje operatorė „Klaipėdos nafta“ įsteigė antrinę bendrovę...

Energetika
2018.12.28
„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28
Naikinama CAA 6

Nuo 2019 m. sausio 1 d. nebelieka biudžetinės įstaigos Civilinės aviacijos administracijos (CAA), kurios...

Transportas
2018.12.28
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai įsigijo pabėgius iš „Swetrak“

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir Estijos bei Lietuvos kapitalo bendrovės „Swetrak“ po neskelbiamų...

Transportas
2018.12.28
Kelių plėtrai ir priežiūrai 2019 m. skiriama 477,5 mln. Eur 11

2019 m. Lietuvos kelių tinklo plėtrai, priežiūrai ir eismo saugai gerinti iš valstybės biudžeto skiriama...

Transportas
2018.12.28
C. Ghosnas lieka kalėjime, o G. Kellis ieško medikų pagalbos

Carlosas Ghosnas, „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas išlieka sulaikytas, o kartu su juo suimtas...

Transportas
2018.12.27
Ministerija reikalauja ištirti galimai neskaidrų asfaltuotinų žvyrkelių atrankos atvejį 2

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nurodė Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) skubos tvarka...

Transportas
2018.12.27
Licencijas prekiauti degalais išduos Kainų komisija 1

Vyriausybė siūlo, kad licencijas prekiauti nefasuotais naftos produktais išdavinėtų ne savivaldybės, bet...

„Klaipėdos Smeltės“ plėtrai – 80 mln. Eur SEB banko finansavimas

Laivų krovos akcinė bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ toliau investuoja į savo terminalo pajėgumų didinimą, taip...

Transportas
2018.12.27
Kova su šešėliu: centralizuos degalų prekybos leidimų išdavimą 7

Vyriausybė užsimojo centralizuoti ir sugriežtinti prekybos nefasuotais naftos produktais licencijavimą.

Verslo aplinka
2018.12.25
Trečiasis transporto ketvirtis: augimas ir įžvalgos dėl kaimyninių rinkų Premium 1

2018 m. III ketvirtį visų rūšių transportu buvo pervežta 40,5 mln. t krovinių, arba 10,4% daugiau krovinių...

Transportas
2018.12.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau