Kas tai? Veiklos sukaktis

Kompanija, kurioje galioja džentelmenų kodeksas

Publikuota: 2018-09-18
„Ad Rem“ grupės įmonių vadovai prieš žygį į kalnus Lietuvos 100-mečio proga
„Ad Rem“ grupės įmonių vadovai prieš žygį į kalnus Lietuvos 100-mečio proga

Rugsėjį sukanka 25 metai, kai Lietuvoje veiklą pradėjo logistikos kompanija „Ad Rem“. Viena pirmųjų šalies transporto sektoriaus bendrovių ilgainiui užaugo iki įmonių grupės, siūlančios plačiausią paslaugų kompleksą: nuo visų rūšių krovinių pervežimo ir ekspedijavimo, sandėliavimo bei logistikos centro paslaugų iki muitinės tarpininkavimo ir konsultavimo.

Įmonę įkūręs Stanislovas Kozelas nė kiek nesigaili, kad prieš 25 metus prokuroro kėdę iškeitė į verslininko duoną. Pokalbio metu jis kelissyk pabrėžia, kad verslas vystėsi nuosekliai, klasikiniu keliu, ir jokiais unikaliais lietuviškais išradimais pasigirti negali. Vis dėlto pastūmus lietuvišką kuklumą į šalį, faktai kalba patys už save: lietuviška bendrovė, atsiradusi dar tada, kai sąvoka „logistika“ skambėjo kaip burtažodis, užtikrintai rieda savo keliu jau ketvirtį amžiaus. Šiandien „Ad Rem“ grupė vienija penkias įmones ir užima ženklią vietą Lietuvos logistikos ir transporto sektoriaus žemėlapyje. 

Kaip teisininkas tapo verslininku?

Kaip ir visa gyvenime, tam tikrus pokyčius nulemia susiklosčiusios aplinkybės, sutikti žmonės. Praėjusio amžiaus pabaiga buvo idealus metas tiems, kurie norėjo išbandyti naujus gyvenimo kelius. Aš pats esu baigęs Vilniaus universitete teisę ir dirbau prokuratūroje. Kai Lietuva atgavo nepriklausomybę, kartu su atgijusia tarptautine prekyba atsirado ir muitinės brokerių ar kitaip – tarpininkų – poreikis. Kartu su keletu bendraminčių įkūrėme įmonę, kuri pradėjo teikti muitinės tarpininkavimo paslaugas. Nuo to viskas ir prasidėjo.

Posūkis netikėtas, bet tik iš pirmo žvilgsnio: logistika yra ribinė veikla tarp teisės ir verslo. Teisės mano gyvenime iki šiol užtektinai, mūsų srityje teisinius klausimus tenka spręsti kasdien, ir visą spektrą – nuo darbo, civilinės, tarptautinės teisės iki baudžiamosios. Tad įkūręs verslą, ne pamiršau savo specialybę, o kaip tik ją praplėčiau – tapau universaliu teisininku. Čia ne tas atvejis, kai gydytojas atidaro restoraną (šypsosi).

Pradėjote nuo muitinės tarpininkavimo, bet šiandien esate bene universaliausią paslaugų paketą turinti sektoriaus bendrovė. Kaip formavosi „Ad Rem“ grupė?

Labai natūraliai: tapus tarptautinės prekybos dalimi, priešais akis atsiveria platus vaizdas ir galimos nišos verslo poreikiams. Į Lietuvą atėjo pirmieji investuotojai, jiems reikėjo įvairiausių paslaugų, o pasiūlos beveik nebuvo. Augome kartu su visos Lietuvos ekonomika ir  savo klientais, kurie mus ir ugdė, ir formavo.

Vienas pirmųjų klientų – telekomunikacijų kompanija „Litcom“, geriau žinoma „Omnitel“ vardu. Atėję į naują mūsų šalies rinką jie viską čia kūrė nuo nulio. Tapome jų logistikos partneriais ir neapsiribojome vien muitinės tarpininkavimu – jiems reikėjo pagalbos visoje tiekimo grandinėje.

Nors ir neturėjome patirties, bet buvome atviri, norėjome išmokti, veikėme išvien su savo klientais, kurie mumis patikėjo. Konsultavome, kaip importuoti įrangą, suformuoti įstatinį kapitalą iš ilgalaikio turto, paskui prasidėjo transportavimas – juk reikėjo atgabenti į Lietuvą nuo pačių paprasčiausių detalių iki brangios įrangos, buvo vežami net mobilaus ryšio bokštai, nes mūsų šalyje tais laikais nieko negamino.

Tad labai greitai nuo „Ad Rem“ įsteigimo įmonėje atsirado transporto skyrius, vėliau pradėjome teikti sandėliavimo paslaugas. Taigi mūsų paslaugų kompleksiškumą natūraliai padiktavo besivystanti rinka ir klientų poreikiai. Kita vertus, apsisprendimas siūlyti didelį spektrą logistikos paslaugų buvo mūsų strateginis sprendimas ir jis pasiteisino: šiandien tai yra „Ad Rem“ išskirtinumas rinkoje.

Iš kur sėmėtės žinių, verslo subtilybių ir taisyklių?

Sritis, į kurią atėjau dirbti, buvo tuo atžvilgiu dėkinga – susijusi su tarptautiniu verslu. Nuo pat pradžių kasdien bendravome su išoriniu pasauliu, žmonėmis, kurie užaugo gilias rinkos tradicijas turinčiose valstybėse. Vykome į užsienį, jie atvažiuodavo pas mus, kaip į naują rinką. Galima sakyti, buvome priekinėse linijose, ir pažanga, naujausios tendencijos, vakarietiška verslo kultūra mus, transporto sektorių, pasiekdavo pirmuosius.

Nenoriu, kad nuskambėtų pagyrūniškai, bet iš tikrųjų į Lietuvą atnešėme daug logistikos sprendimų, perimdami sėkmingą užsienio praktiką. Tai mums kainavo ne tik finansiškai, teko investuoti daug laiko ir pastangų, edukuoti rinką. Pavyzdžiui, kai startavome su trečiosios šalies logistikos paslaugomis, buvo labai sudėtinga įtikinti verslo dalyvius patikėti savo turtą, prekes mums, kad jie galėtų susikoncentruoti į savo pagrindinę veiklą.

Bet aš įsitikinęs, kad verslas sėkmingas tik tada, kai nuolat ieško naujų, efektyvesnių veiklos formų, įrankių ir taip juda į priekį – nebūtinai agresyviai, bet užtikrintai. Nuo pat pradžių nuėjome klasikiniu verslo keliu – augome nuosekliai, investavome į naujus, pažangius produktus, kokybę, efektyvumą, kūrėme reputaciją. Ir tas nepasikeitė per 25 metus,  iki šiol mums svarbiausia ne ekspansinė, o kokybinė plėtra. Nors natūralu, kad ir žmonių skaičius, ir pardavimų apimtys, ir kiti rodikliai išaugo keliolika kartų.

Kartu su jumis į transporto ir logistikos sektorių panašiu metu atėjo ne viena bendrovė, bet daugelis jų neatlaikė konkurencinės kovos, rinkos pokyčių. Koks yra  „Ad Rem“ sėkmės receptas? 

Sėkmės paslaptis visuomet yra žmonės, kad ir kaip banaliai  tai skambėtų. Tikiu, kad kiekvienas sėkmingas verslininkas pasakytų tą patį, tačiau mūsų versle žmonės yra viskas. Ilgaamžį gyvavimą ir progresyvų augimą nulemia labai daug sudėtinių dalių – planavimas, strategija, įžvalgos, atsitiktinumai, intuicija, sėkmės faktorius. Bet už viso to, už kiekvieno sprendimo ar veiksmo stovi žmogus. Ir ne tik aš, o visa komanda.

nuotrauka::1 right nocrop

Visų grupės įmonių vadovai užaugo pas mus – „Ad Rem“ buvo jų pirmoji ar antroji darbovietė, jie čia dirba tikrai  ilgai, gerai išmano savo verslo sritį. Ir teisingai pasirenka žmones į savo komandas. Kompanija „Ad Rem“, kokia yra dabar, yra visos mūsų komandos nuopelnas.  Ir mano šie žodžiai nėra viešas reveransas tiems žmonėms norint pademonstruoti, kaip juos vertinu – jie tai žino ir taip.

Kokie sprendimai padėjo atsilaikyti prieš rinkos nuosmukius, ekonomines krizes?

Kaip jau sakiau, „Ad Rem“ yra viena iš nedaugelio universalių sektoriaus įmonių, turinčių labai platų produktų portfelį. Neretai ryžtamės kurti paslaugą individualiai klientui – investuojame daug, tačiau sukūrę unikalų produktą, itin specializuotą paslaugą, galime laimėti dar daugiau.

Tokia kompleksiškos veiklos strategija smarkiai gelbėjo ir per Rusijos krizę, ir pasaulinės krizės metu – kai neveikė vienas produktas, suveikė kitas. Dabar net sunku įvardinti, kuri sritis yra mūsų flagmanas – vienur daugiau apyvartos, kitur didesnis pelningumas ar daugiau žmonių. Visas savo veiklas vertiname kaip vienodai svarbias, nėra net kaip jas palyginti – čia kaip mano minėtoje 3PL logistikoje, vienas projektas gali būti labai pelningas trumpu periodu, kitas – labai perspektyvus.

Kas buvo sunkiausia versle per šį laiką?

Nelabai mėgstu žodį „sunku“, jis turi neigiamą atspalvį. Galiu kalbėti apie įtemptus laikotarpius, kai reikia priimti svarbius sprendimus, bet niekas negali pasakyti, ar jie teisingi. Žinoma, sunkumų buvo, tačiau egzistencinių klausimų niekada nekilo.

Nelengva buvo pradžioje, kai tik stojomės ant kojų ir užgriuvo Rusijos krizė, daugybė vežėjų bankrutavo. Vėliau Lietuva įstojo į ES, reikėjo prisitaikyti prie iš pagrindų pasikeitusių taisyklių. Tai objektyvūs įvykiai. Tačiau mes, kaip ir bet kuri kompanija, turėjome subjektyvių problemų, tragiškų atvejų, susijusių su darbuotojais. Šitie vidiniai sunkumai sukrėtė kur kas labiau nei sudėtingos išorinės aplinkybės.

Vis dėlto kalbant apie įmonės veiklos istoriją ir jos etapus, galiu save pavadinti laimingu verslininku – man sekėsi sutikti daug sąžiningų, progresyviai mąstančių žmonių, kurie visi vedė šią įmonę į priekį, pradedant nuo darbuotojų, partnerių, klientų, baigiant bankais.

Buvote vieni pirmųjų, pasinaudoję Lietuvoje pradėjusios kurtis bankinės sistemos instrumentais?

Tas mūsų klasikinis verslo vystymo kelias padėjo atsispirti norui pasiduoti to laikotarpio pagundoms – privatizacijos proceso gudrybėmis ir panašiai. Kai tik Lietuvoje atsirado civilizuoti skolinimosi būdai, iškart tuo pasinaudojome – už paskolą  įsigijome buvusios sandėlių įmonės kontrolinį akcijų paketą.

Atsimenu, tai buvo įvykis tais laikais – pirkti iš fizinių asmenų per banką, juolab ne įrangą, pastatus ar žemę, o akcijas. Dar nuostabiau, kad ką tik į Lietuvos rinką įžengęs ir dar atsargiai vietos situaciją vertinantis bankas patikėjo ne skaičiais, surašytais šūsnyse popierių (nors vėliau, aišku, be dokumentų neapsiėjome), bet pirmiausia – mūsų idėja. Iki šiol mūsų santykiai su partneriais, tame tarpe ir banku, grįsti pasitikėjimo principu. 

Iš čia ir kilo kompanijos šūkis – džentelmenai logistikoje?

Kai kurie bando sakyti, kad jis diskriminuojantis (šypsosi), bet mes ramūs – daugiau nei pusė iš daugiau nei 300 „Ad Rem“ darbuotojų yra moterys. O šūkis apima bendrą džentelmeniškumo sąvoką, elgesio kodeksą, kuris atsispindi kasdieniuose darbuose – taisyklių laikymasis, žodžio tesėjimas, finansinė drausmė, profesionalumas.

Nesame pigių paslaugų kompanija rinkoje, pagrindinis mūsų matas yra kokybė ir klientų pasitenkinimas – ir tas pasakytina ne vien apie produktą, bet ir apie santykius, bendradarbiavimą. Mums svarbiausia turėti reputacinį pranašumą – tai pagrindas, ant kurio gali statyti visa kita. Šis šūkis ir įpareigoja pasitempti kasdieniuose darbuose. Oficialų savo veiklos moto priėmėme labai atsakingai – nematyčiau prasmės garsiai kalbėti apie džentelmeniškumą,  jeigu mūsų žodžiai ir veiksmai nesutaptų.

FOTOGALERIJA „Ad Rem“ - kompanija, kurioje galioja džentelmenų kodeksas (4 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Smiltynės perkėloje – nauja bilieto kompensaciją gaunančių asmenų identifikavimo sistema

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša, kad nuo 2020 m. sausio 27 d. asmenims, turintiems teisę...

Geležinkelių eismo valdymą Vilniaus aplinkkelyje atnaujins Ispanijos „Indra“

Ispanijos bendrovė „Indra Sistemas“ už maždaug 1,21 mln. Eur (su PVM) atnaujins geležinkelių eismo valdymą...

Geležinkelį Plungė-Šateikiai už 57 mln. Eur platins „Kauno tiltai“

Didžiausia Lietuvoje infrastruktūros statybos bendrovė „Kauno tiltai“ už 56,5 mln. Eur (su PVM)...

Statyba ir NT
2019.12.31
Svarbiausi šių metų transporto ir logistikos sektoriaus įvykiai Premium

Pranešimais apie 2018-aisiais fiksuotus rekordus šiuos metus pradėjusios logistikos ir transporto sektoriaus...

Orlaivių priežiūros bendrovė „Litcargus“ grįžo į įkūrėjo rankas Premium

Antžeminės orlaivių priežiūros ir keleivių aptarnavimo paslaugas Vilniaus ir Kauno oro uostuose teikianti...

Benediktas Vanagas paskelbė radęs naują šturmaną

Sportininkas pranešė pasirašęs sutartį 2020-tųjų Dakare dalyvauti su 42 metų portugalu Filipe Palmeiro.

Automobiliai
2019.12.31
Lietuvos paštui ieškomi nepriklausomi valdybos nariai 1

Susisiekimo ministerija praneša su atsirinktos personalo atrankos agentūros pagalba pradedanti kandidatūrų į...

Artėjant teismui Japonijoje, buvęs „Nissan“ vadovas C. Ghosnas netikėtai išvyko iš šalies 

Japonijoje laukęs teismo dėl kaltinimų finansiniais pažeidimais, Carlosas Ghosnas netikėtai išvyko į Libaną.

Automobiliai
2019.12.31
„Tesla“ pirkėjams pristatė pirmuosius kiniškus „Model 3“

„Tesla“ pristatė pirmuosius Kinijoje pagamintus automobilius. Specialioje Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje...

Automobiliai
2019.12.30
„Lietuvos geležinkeliai“ atstatė Rengės ruožą

„Lietuvos geležinkeliai“ baigė Rengės ruožo atstatymo darbus. Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje...

Parkavimo vietų dalijimosi platforma žengia į Kauną Premium

Automobilių parkavimo vietų dalijimosi platforma „Barking“ ruošiasi startui Kaune. Neseniai veikla Lietuvoje...

Statyba ir NT
2019.12.30
„Tesla Cybertruck“ įkvėpė 1977 m. Jameso Bondo automobilis  1

1989 m. pora iš Niujorko vadinamajame aklajame aukcione už 100 USD nusipirko seną sandėliuką. Aklas aukcionas...

Laisvalaikis
2019.12.29
Egipte Sinajaus pusiasalyje planuojama statyti dar vieną oro uostą turistams

Į Šarm el Šeicho kurortą grįžtant britų keliautojams, apie būtinybę atgaivinti turizmą svarstoma kitame...

Paslaugos
2019.12.28
„Mercedes“ elektrifikuoja savo komercinių automobilių modelius

„Mercedes-Benz“ savo „Sprinter“ furgonų seriją papildė elektra varomu modeliu. Jis tapo antruoju visiškai...

Automobiliai
2019.12.28
BMW ir „Daimler“ pavėžėjimo platforma meta iššūkį „Uber“  Premium

Dviejų Vokietijos automobilių pramonės koncernų – BMW AG ir „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojo „Daimler...

Vilniaus oro uoste – „Kiss and Fly“ zona 1

Vilniaus oro uostas pradėjo bandymus su vadinamąja „Kiss and Fly“ zona, kuri įrengta prie išvykimo terminalo.

Gyventojams nebereiks informuoti VMI apie užsienyje įsigytus naujus automobilius 

Gyventojus ketinama atleisti nuo prievolės informuoti Valstybinę mokesčių inspekciją apie kitose Europos...

Verslo aplinka
2019.12.26
Transportas: augti bus sunkiau, bet pavyks Premium

Dar vieni šalies logistikos ir transporto sektoriaus augimo metai baigėsi vežėjų atstovų žygiu pas Seimo...

Verslo klasė
2019.12.26
Oro uostas testuoja bioskaidžius maišelius skysčiams vežtis

Londono Stanstedo oro uoste testuojamos biologiškai skaidžios pakuotės, kuriose keleiviai rankiniame bagaže...

Paslaugos
2019.12.25
Pirmasis traukinys Kerčės tiltu pasiekė Krymą 1

Trečiadienio rytą naujuoju geležinkelio tiltu per Kerčės sąsiaurį į Rusijos okupuotą Krymo pusiasalį...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau