Nepopuliarius traukinių maršrutus ketinama keisti autobusais

Publikuota: 2018-08-28
„Lietuvos geležinkeliai“ ketina nepopuliarius keleivinių traukinių maršrutus keisti autobusais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ ketina nepopuliarius keleivinių traukinių maršrutus keisti autobusais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ieškoma būdų, kaip sumažinti dėl pustuščių keleivinių traukinių kylančius nuostolius, kurie šiais metais gali siekti apie 34 mln. Eur.

Susisiekimo ministerija siūlo vietiniais traukinių maršrutais keleivius vežti kombinuotuoju būdu, pasitelkiant ir autobusus.

Ministerjos išplatintame pranešime nurodoma, kad keliaujant Lietuvoje, tose maršrutų dalyse, kuriose važiuoja daugiausia keleivių, juos vežtų traukiniai, o likusiose maršrutų dalyse, kuriose lieka mažai keleivių, – autobusai. Ministerija tvirtina, jog traukinių ir autobusų tvarkaraščiai būtų patogiai suderinti, o visai kelionei pakaktų įsigyti vieną bilietą.

„Toks keleivių vežimo būdas, kai kelionės traukiniu derinamos su pavėžėjimu autobusu, yra įprastos Vakarų Europos šalyse. Naują keliavimo būdą Lietuvoje siūlome atsižvelgdami į gerąją užsienio valstybių patirtį. Vežant kombinuotuoju būdu, traukiniai ir autobusai skirtinguose vieno maršruto ruožuose būtų pasirenkami optimaliai pagal tikėtiną keleivių srautą, taip užtikrinant patogias sąlygas keleiviams ir taupant valstybės lėšas“, – pranešime cituojamas Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.

Statistikos duomenimis, keleivių skaičius ir sėdimų vietų užimtumas skirtinguose traukinių maršrutuose yra labai nevienodas. Pavyzdžiui, 2017 m. maršrutu Vilnius–Šiauliai važiuojančiuose traukiniuose vidutiniškai būdavo užimta 97% sėdimų vietų, maršrutuose Vilnius–Klaipėda – 92%, Vilnius–Kaunas – 31% vietų, o maršrute Radviliškis–Panevėžys – tik 2% vietų. Vidutinis sėdimų vietų užimtumas traukiniuose pernai siekė 35%, atokiausiuose maršrutų ruožuose – gerokai mažiau.

Ministerija nurodo, kad valstybei tenka didelė našta kompensuoti dėl apytuščių traukinių vežėjų patiriamus nuostolius. Paskaičiuota, kad dėl per mažo sėdimų vietų traukiniuose užpildymo keleivių vežimo geležinkeliais nuostoliai šiais metais gali siekti apie 34 mln. Eur.

Sutaupytų 1,27 mln. Eur

Šie nuostoliai gerokai sumažėtų, traukinio keleivius atokiausiuose maršrutų ruožuose pavežant autobusais. Pavyzdžiui, nusprendus keleivius vežti kombinuotuoju būdu maršrutuose Vilnius–Ignalina–Visaginas / Turmantas (ruože Vilnius–Ignalina traukiniu, ruože Ignalina–Visaginas autobusu); Vilnius–Varėna–Marcinkonys (ruože Vilnius–Varėna traukiniu, ruože Varėna–Marcinkonys autobusu); Kaunas–Kazlų Rūda–Kybartai (ruože Kaunas–Kazlų Rūda traukiniu, ruože Kazlų Rūda–Kybartai autobusu), kompensacijos poreikis sumažėtų mažiausiai 1,27 mln. Eur per metus.

Susisiekimo ministerija jau parengė kombinuotajam keleivių vežimui įteisinti reikalingus teisės aktų – Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir Geležinkelių transporto kodekso – pakeitimus. Šią savaitę juos svarstys Vyriausybė, vėliau – Seimas.

Ministerijos pranešime nurodoma, kad užsienio šalyse kombinuotasis keleivių vežimas yra plačiai paplitęs – dažniausiai autobusai yra naudojami atvežti keleivius prie tramvajaus ar metro maršruto, o tramvajus ir metro – atvežti iki traukinio maršrutų. Pavyzdžiui, Vokietijoje autobusų ir tramvajų linijomis keleiviai privežami prie pagrindinių geležinkelių transporto maršrutų. Skatinant daugiau naudoti traukinius, kaip aplinkai draugiškesnę transporto priemonę, nuo 2013 m. Vokietijoje privačioms autobusų kompanijoms leidžiama vežti keleivius tik tais tarpmiestiniais maršrutais, kurių ilgis ne didesnis kaip 50 km. Kitas pavyzdys – Jungtinės Amerikos Valstijos, kur pastebima tendencija autobusais vežti keleivius vis mažesniu atstumu, pirmenybę vežti keleivius didesniu atstumu teikiant traukiniams ar lėktuvams.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dakaro ralio dalyviai sutikti su duona ir druska

Vėlų šeštadienio vakarą į Lietuvą sugrįžo Dakaro ralyje dalyvavę sportininkai. Vilniaus oro uoste didžiulė...

Laisvalaikis
10:33
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 1

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
07:51
„KlasJet“ parke – 3 nauji lėktuvai, planuojami dar 4 7

„Avia Solutions Group“ (ASG) priklausanti užsakomųjų skrydžių bendrovė „KlasJet“ savo turimą orlaivių parką...

Transportas
2019.01.19
Klaipėdos uosto vadovą A. Vaitkų laikinai pavaduos V. Paukštė

Arvydui Vaitkui, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovui, nusprendus dalyvauti šio miesto...

Vadyba
2019.01.18
„Tesla“ naikina 3.000 darbo vietų 8

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ po sunkių praėjusių metų nusprendė sumažinti savo darbo jėgą 7%. Tai...

Vadyba
2019.01.18
Klaipėdos uoste išsiliejo naftos produktai

Penktadienį Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje išsiliejo naftos produktų, tikslus jų kiekis nustatinėjamas,...

Transportas
2019.01.18
Vežėjai: dienpinigių apmokestinimo keitimas būtų pražūtingas 40

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) siūlo, kad krovininio kelių transporto darbuotojams mokama...

Transportas
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 5

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį 10

Atsižvelgdama į pastarosiomis dienomis vyravusius žiemos reiškinius, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti...

Transportas
2019.01.17
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Klaipėdos uosto vadovas A. Vaitkus išeina atostogų, nušalinamas nuo dalies sprendimų 6

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nušalino Klaipėdos mero posto sieksiantį  Klaipėdos valstybinio jūrų...

Transportas
2019.01.17
„airBaltic“: naujas rekordas ir 440.000 Lietuvos keleivių 3

Praėjusiais metais su oro linijų bendrove „airBaltic“ į Lietuvą ir iš jos skrendančių keleivių skaičius...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
Į logistikos centrą prie Kauno investuoja 25 mln. Eur Premium

„Girtekos“ grupei priklausanti nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“ prie kelio...

Statyba ir NT
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

„Grinda“ už 1,7 mln. Eur  įsigijo 12 sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga 1

Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ įsigijo sunkvežimių ir žiemos įrangos 5 metų laikotarpiui, sutarčių...

Transportas
2019.01.16
Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Registrų centras po duomenų teikimo audito žada naujas kainas vartotojams 1

VĮ Registrų centras (RC) iki šių metų vidurio numato pateikti naujas duomenų perdavimo kainas vartotojams,...

Transportas
2019.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau