Nepopuliarius traukinių maršrutus ketinama keisti autobusais

Publikuota: 2018-08-28
„Lietuvos geležinkeliai“ ketina nepopuliarius keleivinių traukinių maršrutus keisti autobusais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ ketina nepopuliarius keleivinių traukinių maršrutus keisti autobusais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ieškoma būdų, kaip sumažinti dėl pustuščių keleivinių traukinių kylančius nuostolius, kurie šiais metais gali siekti apie 34 mln. Eur.

Susisiekimo ministerija siūlo vietiniais traukinių maršrutais keleivius vežti kombinuotuoju būdu, pasitelkiant ir autobusus.

Ministerjos išplatintame pranešime nurodoma, kad keliaujant Lietuvoje, tose maršrutų dalyse, kuriose važiuoja daugiausia keleivių, juos vežtų traukiniai, o likusiose maršrutų dalyse, kuriose lieka mažai keleivių, – autobusai. Ministerija tvirtina, jog traukinių ir autobusų tvarkaraščiai būtų patogiai suderinti, o visai kelionei pakaktų įsigyti vieną bilietą.

„Toks keleivių vežimo būdas, kai kelionės traukiniu derinamos su pavėžėjimu autobusu, yra įprastos Vakarų Europos šalyse. Naują keliavimo būdą Lietuvoje siūlome atsižvelgdami į gerąją užsienio valstybių patirtį. Vežant kombinuotuoju būdu, traukiniai ir autobusai skirtinguose vieno maršruto ruožuose būtų pasirenkami optimaliai pagal tikėtiną keleivių srautą, taip užtikrinant patogias sąlygas keleiviams ir taupant valstybės lėšas“, – pranešime cituojamas Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.

Statistikos duomenimis, keleivių skaičius ir sėdimų vietų užimtumas skirtinguose traukinių maršrutuose yra labai nevienodas. Pavyzdžiui, 2017 m. maršrutu Vilnius–Šiauliai važiuojančiuose traukiniuose vidutiniškai būdavo užimta 97% sėdimų vietų, maršrutuose Vilnius–Klaipėda – 92%, Vilnius–Kaunas – 31% vietų, o maršrute Radviliškis–Panevėžys – tik 2% vietų. Vidutinis sėdimų vietų užimtumas traukiniuose pernai siekė 35%, atokiausiuose maršrutų ruožuose – gerokai mažiau.

Ministerija nurodo, kad valstybei tenka didelė našta kompensuoti dėl apytuščių traukinių vežėjų patiriamus nuostolius. Paskaičiuota, kad dėl per mažo sėdimų vietų traukiniuose užpildymo keleivių vežimo geležinkeliais nuostoliai šiais metais gali siekti apie 34 mln. Eur.

Sutaupytų 1,27 mln. Eur

Šie nuostoliai gerokai sumažėtų, traukinio keleivius atokiausiuose maršrutų ruožuose pavežant autobusais. Pavyzdžiui, nusprendus keleivius vežti kombinuotuoju būdu maršrutuose Vilnius–Ignalina–Visaginas / Turmantas (ruože Vilnius–Ignalina traukiniu, ruože Ignalina–Visaginas autobusu); Vilnius–Varėna–Marcinkonys (ruože Vilnius–Varėna traukiniu, ruože Varėna–Marcinkonys autobusu); Kaunas–Kazlų Rūda–Kybartai (ruože Kaunas–Kazlų Rūda traukiniu, ruože Kazlų Rūda–Kybartai autobusu), kompensacijos poreikis sumažėtų mažiausiai 1,27 mln. Eur per metus.

Susisiekimo ministerija jau parengė kombinuotajam keleivių vežimui įteisinti reikalingus teisės aktų – Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir Geležinkelių transporto kodekso – pakeitimus. Šią savaitę juos svarstys Vyriausybė, vėliau – Seimas.

Ministerijos pranešime nurodoma, kad užsienio šalyse kombinuotasis keleivių vežimas yra plačiai paplitęs – dažniausiai autobusai yra naudojami atvežti keleivius prie tramvajaus ar metro maršruto, o tramvajus ir metro – atvežti iki traukinio maršrutų. Pavyzdžiui, Vokietijoje autobusų ir tramvajų linijomis keleiviai privežami prie pagrindinių geležinkelių transporto maršrutų. Skatinant daugiau naudoti traukinius, kaip aplinkai draugiškesnę transporto priemonę, nuo 2013 m. Vokietijoje privačioms autobusų kompanijoms leidžiama vežti keleivius tik tais tarpmiestiniais maršrutais, kurių ilgis ne didesnis kaip 50 km. Kitas pavyzdys – Jungtinės Amerikos Valstijos, kur pastebima tendencija autobusais vežti keleivius vis mažesniu atstumu, pirmenybę vežti keleivius didesniu atstumu teikiant traukiniams ar lėktuvams.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Svarstoma dėl keleivinio laivo maršruto iš Vilkijos į Kauną

VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“ (VVKD) svarsto galimybę plukdyti keleivius iš Kauno į Vilkiją.

Transportas
07:05
Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Lenkija beveik mėnesiui įves vidaus sienų kontrolę 1

Lenkija nuo lapkričio 22 d. iki gruodžio 16 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus prie savo vidaus sienų,...

Transportas
2018.11.13
EK nutraukė pažeidimo procedūrą prieš Lietuvą dėl Klaipėdos uosto žemės nuomos

Lietuvai pernai leidus Klaipėdos uosto žemę nuomoti konkursą laimėjusioms bendrovėms ir taip sudarius...

Transportas
2018.11.12
„Klaipėdos naftos“ vadovo skaidrumą vertins valdyba 9

Paaiškėjus, kad valstybės valdomos bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN) viešuosius pirkimus laimi informacinių...

Energetika
2018.11.12
Prie naujo prekybos centro Vilniaus Pilaitėje – automobilių aikštelė miestui 8

Vilniaus Pilaitės mikrorajone prekybos centrą planuojanti statyti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė...

Statyba ir NT
2018.11.12
„Yandex. Taxi“ įžengė į Suomiją 10

Suomija tapo 14-a valstybe, kur teikiama Lietuvoje nemažai įtarimų sukėlusi „Yandex. Taxi“ paslauga – nuo...

Transportas
2018.11.11
„Uber“ geriausiems vairuotojams ruošia papildomų naudų paketą

Pavėžėjimo paslaugų platforma „Uber“ testuoja programą „UberPro“, pagal kurią geriausi vairuotojai gautų...

Vadyba
2018.11.11
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Lietuvos vairuotojai mato leistinus ir neleistinus KET pažeidimus 19

Atliktas tyrimas parodo, kad didelė dalis vairuotojų toleruoja tam tikrus Kelių eismo taisyklių...

Transportas
2018.11.11
Baltarusijoje – dar 113 km mokamų kelių 1

Nuo gruodžio 1 d. Baltarusijoje bus praplėstas mokamų kelių tinklas, prie jo prijungiant tris naujus kelio...

Transportas
2018.11.10
Šeštadienį įsigalioja draudimas važiuoti su vasarinėmis padangomis 6

Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis.

Transportas
2018.11.10
Teismas leido „Small Planet Airlines“ atlikti būtinus mokėjimus

Restruktūrizavimo siekiančiai finansinių sunkumų patiriančiai Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovei „Small...

Transportas
2018.11.09
Paskelbtas antrasis kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos konkursas 1

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) šią savaitę paskelbė antrąjį 24,4 mln. Eur maksimalios vertės...

Transportas
2018.11.09
Vidinėse kovose verdanti „Linava“ rengiasi eiliniam kongresui

Artėjant Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ kongresui – naują lygmenį pasiekusios vadovų tarpusavio...

Transportas
2018.11.09
„Lietuvos geležinkeliai“ plečia partnerių ratą Lenkijoje 2

AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė krovinių vežimo sutartis su Lenkijos logistikos bendrove „Polfrost...

Transportas
2018.11.09
Rusnės estakados prieigas už beveik 1,3 mln. Eur tvarkys „Kauno tiltai“ 8

Kelyje Šilutė-Rusnė numatomos estakados prieigas tvarkys viena viena didžiausių kelių ir tiltų statybos...

Transportas
2018.11.09
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Italija tiria naująją „Ryanair“ ir „Wizzair“ bagažo politiką 2

Konkurenciją Italijoje reguliuojanti institucija trečiadienį ėmėsi tirti prieš savaitę įsigaliojusią šių...

Transportas
2018.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau