Naujame Telecentro VDC jau dūzgia pirmieji serveriai
99,982 proc. pateikiamumas
Gruodžio 9 d. duomenų centrų sertifikavimą pasaulyje vykdanti organizacija „Uptime Institute“informavo Telecentrą, kad jo pastatytam valstybiniam duomenų centrui VDC-LRTC-DC4 yra suteiktas Tier III sertifikatas. „Uptime Institute“ Profesionalių paslaugų padalinio technikos direktorius Christopher Brown laišku pranešė, kad pagal atlikto patikrinimo duomenis Telecentro pastatytas valstybinis duomenų centras VDC-LRTC-DC4 atitinka Tier III reikalavimus.
„Autoriteringa, visame pasaulyje pripažįstama duomenų centrų sertifikavimo organizacija patvirtino, kad mūsų pastatytas valstybės duomenų centras dėl dubliuotų energijos, vėsinimo, telekomunikacinių ir kitų sistemų yra pajėgus užtikrinti praktiškai šimtaprocentinį nepertrūkstamą paslaugų pateikiamumą (99,982 proc.)“, – „Uptime Institute” sprendimą komentuoja Telecentro vadovas Remigijus Šeris.
ŽŪDC: pilnai pasitikime Telecentru
Savaitei prabėgus po Tier III sertifikato suteikimo į saugią ir tvarią VDC aplinką buvo perkelti pirmieji serveriai – „Žemės ūkio duomenų centrui“ priklausanti įranga.
„Džiaugiamės, kad tapome pirmaisiais klientais ir taip įsirašėme į Telecentro ir valstybės informacinių išteklių konsolidavimo istoriją. Sprendimas iškelti duomenis į valstybinį duomenų centrą buvo apgalvotas ir link to nuosekliai ėjome beveik pusantrų metų“, – komentuodamas sėkmingą įrangos perkėlimą sako Žemės ūkio duomenų centro direktorius Algirdas Juozaponis. – „Duomenų centrų valdymas reikalauja didelių investicijų ir specifinių kompetencijų. Mes pilnai pasitikime Telecentru ir jo specialistais ir tikimės sėkmingo bendradarbiavimo“.
„Šis klientas valdo išskirtinės svarbos registrus ir duomenis, be kurių neįmanomas efektyvus modernios žemės ūkio ekosistemos funkcionavimas Lietuvoje. Nuo šiol šie duomenys ir juos valdanti IT įranga perkelti į saugią ir praktiškai nepertraukiamą duomenų pateikiamumą užtikrinančią VDC4 infrastruktūrą“, – teigia „Telecentro“ vadovas Remigijus Šeris.
Pasak R. Šerio, „Žemės ūkio duomenų centras“ taip pat reprezentuoja didelį būrį valstybės organizacijų, kurios yra Saugiojo tinklo vartotojai ir kurios turi savo duomenis arba jų kopijas saugoti valstybiniame duomenų centre. Tokių organizacijų Lietuvoje per 480. „Visoms joms turime gerą žinią: Telecentro valstybiniai duomenų centrai yra visiškai pasiruošę Jūsų IT įrangai ir duomenims suteikti saugius ir patikimus namus“, – teigia Telecentro vadovas.
Nutarimas įpareigoja 700 organizacijų
Telecentro ekspertai skaičiuoja, kad bendras valstybės organizacijų, kurias teisės aktai įpareigoja konsoliduoti valdomas informacines sistemas ir duomenis, skaičius siekia 700. Šiuo požiūriu ypač svarbu atkreipti dėmesį į Vyriausybės spalio 30 d. nutarimą Nr. 907. Pasak Telecentro Veiklos vystymo departamento direktoriaus Arno Zuikio, šio Vyriausybės nutarimo ir jį lydinčių dokumentų svarba yra ta, kad juose yra detaliai apibrėžta daug svarbių praktinių valstybės informacinių sistemų konsolidavimo aspektų, nustatyti konkretūs priemonių realizavimo terminai.

„Vyriausybės nutarime nustatytas konkretų organizacijų, kurioms privalu naudotis valstybinių duomenų centrų centralizuotai teikiamomis IT paslaugomis, sąrašas. Nutarime taip pat išplėstas centralizuotai tiekiamų IT paslaugų grupių sąrašas, nustatyti paslaugų tiekėjai, kurie tas centralizuotas IT paslaugas privalo tiekti, šiems tiekėjams nustatytos konkrečios rolės ir įgaliojimai“, - komentuoja A. Zuikis. – „Be kita ko, nutarime taip pat tiksliau apibrėžta, kokius informacinius išteklius ar jų kopijas privalu laikyti valstybiniuose duomenų centruose.“
Svarbu, kad terminai būtų vykdomi
Vyriausybės sprendime yra nustatyti ir konkretūs terminai, kuriais valstybės organizacijos turi atlikti tam tikrus veiksmus, įgyvendinančius perėjimo prie centralizuotų IT paslaugų strategiją.
Taip, dar šiemet, iki gruodžio 31 d., tarp įstaigų (subjektų) ir nutarime išvardintų IT paslaugų tiekėjų turėtų būti pasirašytos sutartys, kuriomis nustatytos konkrečios datos, nuo kada turi būti pradėtos teikti centralizuotos IT paslaugos. Iki 2025 m. vasario 1 d. subjektai turi peržiūrėti galiojančias sutartis su dabartiniais IT paslaugų tiekėjais ir tais atvejais, kuomet jos neatitinka duomenų grupavimo pagal reikšmingumą taisyklei bei kitiems teisės aktų reikalavimams, tas sutartis atitinkamai pakoreguoti arba nutraukti.

Kalbėdamas apie IT centralizacijos proceso datas Telecentro vadovas Remigijus Šeris sako suprantąs, kad ne visos įstaigos gali turėti reikiamus išteklius įsitekti į Vyriausybės nustatytus terminus, ypač artimiausius.
Kita vertus, pabrėžia R. Šeris, svarbu, kad po rinkimų keičiantis vykdomajai valdžiai valstybės administracinis aparatas kuo greičiau grįžtų prie savo kasdieninių darbų, užtikrintų priimtų teisės aktų vykdymo priežiūrą ir kontrolę. „Dabar gi matome, kad kai kuriais atvejais valstybės informacinių išteklių konsolidavimo procese randasi pauzių, stringa būtinų dokumentų tvirtinimas. Labai tikime, kad greitu laiku procesas sugrįš į įprastas vėžes ir mes bendromis jėgomis įvykdysime istorinį perėjimą prie saugesnio ir efektyvesnio valstybės informacinių išteklių valdymo modelio”, – teigia Telecentro vadovas.