„Santa Monica Networks“: 30 metų inovacijų ir pažangos IT sprendimų ir paslaugų srityje

Šiandien „Santa Monica Networks“ yra viena iš rinkos lyderių, teikianti kompleksinius IT infrastruktūros, duomenų centrų, kibernetinio saugumo, debesų kompiuterijos sprendimus bei užtikrinanti jų diegimą, priežiūrą ir aptarnavimą. Bendrovės patirtis, gilios žinios ir atsidavimas klientams pavertė ją patikimu partneriu tiek Lietuvos, tiek Baltijos šalių organizacijoms.
Augimas per specializaciją ir kompetenciją
„Santa Monica Networks“ istorija siekia 1994 metus, kai Norvegijos verslininkas Vidaras Bjerkelandas įsteigė įmonę „Taidė“. Ši bendrovė tapo viena pirmųjų interneto paslaugų tiekėjų Lietuvoje, kuriančių naują skaitmeninį kraštovaizdį. Interneto paslaugos buvo teikiamos išskirtinėmis linijomis (angl. lease line), arba jungiantis telefonu (Dial up). Ryšys su užsieniu palaikytas per palydovinį ryšį, optikos tuo metu dar nebuvo.
Vėliau, 1999 m., įmonė buvo padalyta į dvi dalis, ir atskyrus interneto paslaugų tiekėjo bei IT sistemų integratoriaus veiklas, „Taidė“ tęsė gyvavimą kaip „Cygate Lietuva“ (švedų įmonės Cygate Group padalinys Lietuvoje). Įmonė pradėjo veikti išskirtinai kaip IT sistemų integratorius. 2003 metais bendrovę įsigijo suomių ir estų verslininkai, savo veiklą IT srityje pradėję dar 1989 m., kai Suomijoje įsteigė duomenų perdavimo infrastruktūros sprendimų pardavimų bendrovę „Santa Monica Software“. 2003 metais „Cygate Lietuva“ buvo pervadinta į „Santa Monica Networks“, ir iki dabar rinkoje žinoma šiuo vardu. Šiuo metu įmonė priklauso didžiausiam Latvijos mobiliojo ryšio operatoriui LMT.
1996 m. įmonė pirmoji Lietuvoje rinkai pradėjo tiekti „Cisco Systems“ – didžiausios pasaulyje duomenų perdavimo tinklų įrangos gamintojos – įrangą. Netrukus pradėjo teikti ir kibernetinio saugumo sprendimus – tai buvo inovacija rinkoje, kurioje tuo metu saugumo klausimai dar tik pradėjo įgauti reikšmę.

„Mūsų bendrovės išskirtinumas – aiški ir nekintanti specializacija. Pradėjusi nuo duomenų perdavimo tinklų, įmonė natūraliai išplėtė savo kompetencijas į IT saugumo, duomenų centrų infrastruktūros, debesų kompiuterijos sritis. Ši kryptinga plėtra leido įgyti gilias žinias ir tapti aukščiausio lygio specialistais, gebančiais teikti kompleksinius sprendimus“, – sako Mindaugas Žiūkas, „Santa Monica Networks“ generalinis direktorius.
Kompetencija visada buvo „Santa Monica Networks“ veiklos kertinis akmuo. Įmonė nuolatos investuoja į darbuotojų kvalifikaciją, partnerystes ir inovacijas. Bendrovės darbuotojai – tikri savo srities profesionalai, kurių daugelis išugdė tarptautines karjeras, įskaitant darbą Silicio slėnyje. Šiuo metu „Santa Monica Networks“ turi daugiau nei 70 darbuotojų Lietuvoje ir Latvijoje, o jų įgūdžiai ir patirtis yra pagrindinis įmonės turtas.
2008 m. „Santa Monica Networks“ tapo pirmąja Baltijos šalių įmone, kuriai buvo suteiktas aukščiausias – auksinis (Gold Certified Partner) – „Cisco Systems“ partnerystės statusas. Šis statusas patvirtina įmonės gebėjimą kurti, diegti ir palaikyti sprendimus, atitinkančius pasaulinius standartus.

„Santa Monica Networks“ visada buvo atvira bendradarbiavimui tik su aukščiausius standartus atitinkančiais partneriais, o tai garantuoja klientams patikimus ir ilgaamžius sprendimus“, – tikina Arvydas Žvirblis, bendrovės Techninio centro vadovas.
2011 m., siekdama plėtoti naujos kartos saugumo sprendimus, „Santa Monica Networks“ užmezgė strateginę partnerystę su „Palo Alto Networks“. Ilgametis bendradarbiavimas ir investicijos į ekspertų kompetencijas lėmė, kad „Santa Monica Networks“ tapo vienintele įmone Baltijos šalyse, turinčia aukščiausią „Palo Alto Networks“ partnerystės lygį – Diamond Integrator. Be to, „Santa Monica Networks“ yra vienintelė bendrovė regione, turinti oficialiai akredituotą „Palo Alto Networks“ pagalbos centrą, užtikrinantį aukščiausio lygio techninę pagalbą klientams.
Įmonės produktų ir paslaugų portfelyje yra daug pasaulinio lygio gamintojų, įskaitant Fortinet, „HP Aruba“, „F5 Networks“, Dell, Cloudflare, AWS ir kitus, kurių sprendimai padeda užtikrinti aukščiausią saugumo ir IT infrastruktūros kokybę. Toks platus partnerių tinklas įgalina bendrovę siūlyti inovatyvius ir individualiai pritaikytus sprendimus įvairių sričių įmonėms.
Įgyvendinti projektai – pažangos pamatai
Per tris dešimtmečius „Santa Monica Networks“ įgyvendino daugybę reikšmingų projektų, kurie padėjo formuoti šalies skaitmeninę infrastruktūrą. Įmonė dalyvavo diegiant beveik visų pagrindinių Lietuvos komercinių bankų duomenų perdavimo tinklus, modernizavo stambių verslo įmonių IT infrastruktūrą, atnaujino energetikos sektoriaus tinklus.
„Santa Monica Networks“ taip pat aktyviai dalyvavo valstybiniuose projektuose, įskaitant duomenų centrų konsolidaciją. Šie projektai ne tik sustiprino šalies IT infrastruktūrą, bet ir padėjo klientams pasiekti naujus efektyvumo ir saugumo lygius.
Šiandien „Santa Monica Networks“ turimas platus aukščiausio lygio paslaugų ir sprendimų krepšelis leidžia surasti sprendimus organizacijoms iš bet kurio verslo sektoriaus. Įmonė sprendimus suprojektuoja, įdiegia, prižiūri ir aptarnauja. Dirba su finansinėmis ir draudimo įmonėmis, energetikos bendrovėmis, aukštosiomis mokyklomis, telekomunikacijų bendrovėmis, sveikatos priežiūros įstaigomis. Jos klientų sąraše – ir kritinės valstybinės infrastruktūros valdytojai, stambios privataus kapitalo įmonės, tarptautinės bendrovės.
Baltijos šalių rinkoje „Santa Monica Networks“ išsiskiria tuo, kad teikia vieningas paslaugas visame regione – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje (čia veikia per partnerių įmonę). Tai bendrovės klientams suteikia galimybę bendradarbiauti su vienu patikimu partneriu, nepriklausomai nuo to, kurioje šalyje jie vykdo savo veiklą.
Iššūkiai, kurie užgrūdina
Bėgant metams, „Santa Monica Networks“ susidūrė su įvairiais iššūkiais, kurie formavo įmonės stiprybę ir gebėjimą prisitaikyti. Vienas sudėtingiausių laikotarpių buvo pasaulinės ekonominės krizės metai, kai IT sektorius patyrė didžiulius sukrėtimus – mažėjo pardavimai, o rinkoje konkurencija tik didėjo.
Nepaisant to, kompanija ne tik išlaikė pozicijas, bet ir ėmėsi drąsių veiksmų: buvo suformuota nauja pardavimų komanda, persvarstytos strateginės kryptys ir stiprinami santykiai su tarptautiniais partneriais. Šie sprendimai ne tik leido įmonei atsigauti, bet ir tapti dar stipresne – 2011 m. „Santa Monica Networks“ pasiekė rekordinį augimą, o jos kompetencijos buvo pripažintos tarptautiniu mastu.
Šie iššūkiai tik patvirtino, kad „Santa Monica Networks“ geba ne tik prisitaikyti prie pokyčių, bet ir juos paversti naujomis galimybėmis, kurios šiandien įmonei leidžia užtikrinti aukščiausio lygio paslaugas ir sprendimus savo klientams.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2861?placement=
Žvilgsnis į ateitį – nuoseklumas ir lankstumas
Pasitikdama 30 metų jubiliejų, „Santa Monica Networks“ atsinaujino – įmonė pristatė naują vizualinį identitetą ir persikėlė į naują biurą Vilniaus centre. Šie pokyčiai simbolizuoja įmonės dinamiką ir veržlumą, kurie lydėjo ją visą veiklos laikotarpį.
„Santa Monica Networks“ visuomet buvo atvira inovacijoms ir naujiems sprendimams, kurie rinkoje neretai įsigalėdavo po penkmečio. Todėl įmonė ir toliau intensyviai dirba, plečia sprendimų, paslaugų spektrą ir klientų ratą. Praėjusiais metais investavusi į Saugumo operacijų centrą (SOC) pradėjo sėkmingai teikti paslaugas Lietuvos ir Latvijos klientams, sustiprino Tinklo operacijų centro paslaugų apimtis, nuolat investuoja į kibernetinio saugumo sprendimus, didina kompetencijas debesijos srityje.
M. Žiūko teigimu, didžiausias „Santa Monica Networks“, kaip ir kitų IT bendrovių iššūkis – darbuotojai. Tad įmonė aktyviai bendrauja su mokymo įstaigomis, įdarbina ir investuoja į gabius studentus, atsakingai moko ir ugdo naujus talentus.
„Talentingų IT specialistų ir kitų sričių profesionalų reikia visiems – ir konkurentams, ir mūsų klientams, ir kompetencijų centrams. Visgi „Santa Monica Networks“ buvo ir liko lanksti įmonė, greitai ir efektyviai prisitaikanti prie kintančių klientų poreikių bei konkurencinės aplinkos. Turime trijų dešimtmečių patikrintą tvarų verslo modelį ir pagrįstas ambicijas dirbti itin konkurencingoje ir dinamiškoje IT aplinkoje. Esame pasiruošę konkuruoti dėl geriausių talentų ir teikti aukščiausią vertę atitinkančias paslaugas savo klientams“, – tikina „Santa Monica Networks“ vadovas.
Trijų dešimtmečių patirtis įrodo, kad nuoseklumas ir lankstumas yra kertiniai „Santa Monica Networks“ elementai, leidžiantys įmonei klestėti itin konkurencingoje IT rinkoje. „Įžengusi į ketvirtąjį dešimtmetį, „Santa Monica Networks“ yra pasirengusi toliau investuoti į technologijas, ugdyti talentus ir kurti pažangius sprendimus, kurie padės klientams pasiekti naujų aukštumų“, – tikina A. Žvirblis, bendrovės Techninio centro vadovas.