Lietuviai gelbėjasi nuo nuobodulio: pirmą karantino savaitę pirko žaidimų konsoles ir TV

Aurelijus Vaičiulionis, „Telia“ įrangos vadovas, skaičiuoja, kad praėjusią savaitę labiausiai – net keturis kartus – išaugo žaidimų konsolių pardavimai. Kompiuterių, lyginant su įprastomis dienomis, pirmąją karantino savaitę „Telia“ klientai įsigijo dukart daugiau, taip pat dukart ūgtelėjo televizorių pardavimai, o štai telefonų ir planšetinių kompiuterių pardavimai šiek tiek smuktelėjo. VŽ rašė, kad išmaniųjų telefonų rinka visame pasaulyje patiria iki šiol nematyto masto nuopolį.
„Karantinas pakeitė žmonių įpročius: užsidarę namuose jie suskubo pasirūpinti daiktais, kurie paįvairina jų laisvalaikį. Kita vertus, išaugę kompiuterių pardavimai yra signalas, kad ne visi buvo pasiruošę ir turėjo darbui iš namų tinkamą įrangą. Tuo metu kiti brangesni pirkiniai, kurie namuose ne tokie aktualūs, atidedami vėlesniam laikui“, – sako A. Vaičiulionis.
Kol visi bendrovės salonai karantino laikotarpiu lieka uždaryti, „Telia“ e. parduotuvės pajamos per savaitę išaugo beveik dvigubai.
Bendrovė priduria, kad kol tęsiasi nepaprastoji situacija, visos prekės į namus žmonėms ir įmonėms yra pristatomos nemokamai.
Apokaliptinis turinys
Žmonėms persikrausčius dirbti iš namų, akivaizdžius pokyčius fiksuoja ir „Telia“ tinklo specialistai. Anot jų, praėjusią savaitę nuo pat pirmadienio piko valandomis balso skambučių srautas išaugo 70%, tarptautinis interneto srautas – daugiau kaip 40%, mobiliųjų duomenų suvartojama 15% daugiau. Ši tendencija išliko stabili visą savaitę. Didesnių sutrikimų pavyko išvengti.
„Telia“ atstovai priduria, kad televizijos vartojimo statistika rodo, kad žmonės namuose ne tik dirba, bet ir pramogauja. Lietuviai praėjusią savaitę esą daugiau nei įprastai žiūrėjo HBO turinį, aktyviau nuomavosi filmus, o jauniesiems žiūrovams skirto „Vaikų kampelio“ žiūrimumas pailgėjo pusantro karto.
„Įdomu ir kiek netikėta, kad pastarąją savaitę labiausiai išaugo apokaliptinių filmų peržiūrų skaičius. Tarp jų – „Pasaulinis karas Z“, „Aš esu legenda“, „28 dienos po“. Didelio populiarumo (o vėliau ir prastų įventinimų – VŽ) sulaukė 2011-ųjų juosta „Užkratas“ apie visame pasaulyje netikėtai išplitusį pavojingą virusą“, – komentuoja Eglė Zaikauskienė, „Telia TV“ produkto vadovė.
Filmų kainos
Beje, kai kurie skaitytojai skundžiasi, kad „Telia“, esą naudodamasi karantinu, gerokai padidino filmų nuomos kainas. Tačiau Audrius Stasiulaitis, „Telios“ atstovas, sako, kad tai netiesa.
„Didesnės už įprastas kainos, kurias mato vartotojai – tai „Kino pavasario“ filmų kainos. 6,49 Eur – tiek „Telia“ ir kitose turinio platformose kainuoja peržiūrėti šiemetinio „Kino pavasario“ festivalio filmą. Absoliučiai didžioji dalis pajamų už šių juostų peržiūras atitenka festivalio rengėjams ir filmų kūrėjams. „Telia“ tik padeda „Kino pavasariui“ įvykti, nes dėl nacionalinio karantino kino teatrai yra uždaryti. „Telia“ turi savo HBO turinio platformą ir filmų nuomą, kurioje kainos ne tik nekilo, bet ir praėjusią savaitę ją papildėme dešimtimis nemokamų filmų ir kanalų“, – aiškina A. Stasiulaitis.