20 mlrd. Eur vertės konversijos projektas Kanadoje – oro uostas virs gyvenamuoju rajonu

Bendrovė viso ruošiasi investuoti 30 mlrd. CAD (20 mlrd. Eur), o projektą įgyvendinti per 30 metų.
„Northcrest Developments“ nusprendė išsaugoti buvusio Downsview oro uosto infrastruktūrą ir ją konvertuoti į būstus, parduotuves, parkus.
„Sunku pasiekti, kad projektas atrodytų autentiškas, kai viskas yra visiškai nauja. Taigi mes nusprendėme atsiremti į oro uosto palikimą“, – leidiniui „Wall Street Journal“ sakė Derekas Goringas, „Northcrest Developments“ vadovas.
Viso „Northcrest Developments“ planuoja išplėtoti 2,6 mln. kv. m gyvenamojo, 650.000 kv. m komercinio ploto, 74 ha ploto parkų ir kitokių viešųjų erdvių. Pakilimo ir nusileidimo takas bus išsaugotas ir pertvarkytas į pėsčiųjų gatvę su parduotuvėmis, restoranais, mokyklomis, viešosiomis erdvėmis.
Projektą tikimasi įgyvendinti 7 etapais per 30 metų, skaičiuojama, kad tai bus vienas didžiausių Kanados NT projektų.

D. Goringas tikisi, kad išsaugota originali infrastruktūra suteiks vietai patrauklumo.
„Lėktuvų angarai, pakilimo ir nusileidimo takas šią vietą padarys originalią, nepanašią į nieką kitą, o žiūrint iš vystytojo perspektyvos, tai tarsi rinkodaros 101, – sako D. Goringas. – Tai yra kažkas tokio, ko niekas kitas negali pasiūlyti.“
Downsview oro uostas atidarytas 1929 m., o Antrojo pasaulinio karo metais buvo naudojamas kaip Kanados karališkųjų oro pajėgų oro bazė. Vėliau oro uoste veikė orlaivių gamintojos „Bombardier“ bandymų bazė. 2018 m. „Bombardier“ pardavė šią teritoriją už maždaug 635 mln. CAD (437 mln. Eur) bendrovei „Northcrest“. Kompanija svarstė galimybę nugriauti viską teritorijoje.
„Tačiau greitai priėjome prie išvados, kad tai nėra gera idėja“, – sakė D. Goringas.
XX a. šeštajame–devintajame dešimtmetyje pastatyti angarai ir dabar gali nesunkiai būti pritaikomi kitoms paskirtims. Pasak D. Goringo, jie idealiai tinka lengvajai gamybai, o tokių patalpų Toronte sunku rasti.
„Taigi yra galimybė pritraukti įmonių, kurios iš tikrųjų nori čia būti, bet negali, nes neranda tokio tipo patalpų“, – sakė jis.
Ne pirmas
Downsview nėra vienintelis projektas, kur antram gyvenimui prikeliamas nebeveikiantis oro uostas. Toks projektas yra įgyvendinamas ir Vokietijoje, kur 2020 m. uždarytą Berlyno Tegelio oro uostą ruošiamasi paversti „išmaniuoju miestu“.
8 mlrd. Eur vertės projektą, pavadintą „Berlin TXL“, 495 ha ploto teritorijoje ruošiasi įgyvendinti kompanija „Tegel Projekt“. Pastaroji praneša apie savo planus ne tik atnaujinti senuosius oro uosto pastatus, kur galėtų įsikurti 1.000 įmonių, bet dar išplėtoti būstų, kur galėtų gyventi 10.000 žmonių.
Taip pat kvartale kurtūsi ir universitetų, kuriuose, skaičiuojama, studijuoti ir gyventi galėtų apie 5.000 studentų.
Nicolas Novotny'is, „Tegel Projekt“ projektavimo ir plėtros direktorius, JAV kanalui CNN sakė, kad rajoną projektuoja taip, kad jo energijos sąnaudos būtų nulinės. Anot jo, būstai bus statomi iš vietinės kilmės medienos, o jų stogai bus apželdinti.
Čia taip pat veiks mokyklų, vaikų darželių, parduotuvių, sporto aikštelių, restoranų ir barų.
„Nenorime, kad tai būtų miegantis rajonas“, – sako N. Novotny'is.
Taip pat numatoma, kad gatvėse nebus automobilių. Pasak N. Novotny'io, rajono gyventojai bus skatinami naudotis dviračiais ir paspirtukais.
Nors tikimasi, kad rajonas bus baigtas statyti per 10–20 metų, plėtotojai mano, kad pirmieji pastatai galėtų būti baigti po penkerių metų.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai