Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-12 13:15
2025-10-11 14:00
2025-10-10 05:45
2025-10-09 15:06
2025-10-08 05:45
RĖMIMAS
2025-10-07 04:00
RĖMIMAS
2025-10-07 04:00
2025-10-05 13:31
2025-10-03 05:45
2025-10-02 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Nesutinku su straipsnio išvadomis, kad situacija gerėja. Pastaruosius porą metų darbuotojų autoservisui surasti neįmanoma. Liko tik jaunuoliai, pabaigę technikos mokyklas, kur jie absoliučiai neruošiami darbui. Patyrę darbuotojai išeina iš darbo, užsiregistravę užimtumoje tarnyboje susirenka visas galimas išmokas ir dirba neoficialiai garažuose. Yra garažų, kuriuose dirba 10-15 darbuotojų. Iš jų vos pora turi dokumentus veiklai- tam atvejui, jeigu atvažiuotų klientas, kuriam reikia sąskaitos. Apie jokias garantijas, kokybę, mokesčius ir eklologiją kalbos nėra. Politikams patogiau tos temos neliesti, nes Lietuvoje autošešėlyje dirba didelė dalis rinkėjų. Todėl ir registruoja dirbtuves "devintame daugiabučio aukšte". Juk reikia tiek nedaug: suvienodinti visiems verslo reikalavimus. Ir klausimas išsispręstų. Nesamonė, kad sunku surasti "juodai" dirbančius . Nuo bet kurios pagrindinės gatvės bet kuriame Lietuvos mieste nuvažiuokite 25 metrus ir pataikysite į garažų kooperatyvą, kur aštuoniuose iš dešimties "kala juodai". Deje noro nėra. Todėl ir rankos nulinksta iš nevilties oficialiai dirbantiems. Todėl nieks ir nesijungia prie tų "baltų" iniciatyvų ....
Šiaip trūksta elementariai pačių vartotojų iniciatyvos, nepirkti vogtų daiktų, nepirkti prekių ir paslaugų nerašančių sąskaitos. Jei vartotojai taip elgtųsi, juodai dirbančių neliktų iš karto. Ir taip, trūksta kontrolės iš valstybės pusės, bet labiausiai tai reikia mokestinės pertvarkos, didinant turto apmokestinimą, mažinant pajamų apmokestinimą. Turto nepaslėpsi, o esant nedideliam pajamų apmokestinimui, sumažėja motyvacija jas slėpti.
Tikrai politikams trūksta valios spręsti šią problemą. Ir nekalbu apie centrinę valdžią - daug ką galėtų padaryti ir savivaldybės, bet juk "negi pyksies su savo rinkėju". O tokie nelegalūs servisiukai ir senų automobilių laužynai yra dažno miestelio piktžaizdė - estetika, ekologija, mokesčių vengimas - visos problemos vienoje krūvoje. Dalį jų ir per Google maps iš palydovinių nuotarukų rasti galima - peržiūri kur virš 10 metų metalo laužai ir padangų kalnai toje pačioje vietoje mėtosi ir aišku kur "progresyvus", "save išmaitinantis" verslas veikia.
Trūksta elementarios kontrolės. Institucijų klerkams patogiau ir paprasčiau tarkuoti legalias įmones ir kabinėtis prie kablelių dokumentacijoje, tuo tarpu prasieiti pro visokio plauko garažus reikštų rimtą darbą, kasdienius rūpesčius ir pan. Va ir užmerkia akis. Kita problema - milžiniškas kainų skirtumas atsiranda todėl, kad nėra mokami mokesčiai, nesirūpinama atliekomis ir tt. Jei garažiniai susimokėtų viską, ko reikalauja Valstybė, vargu ar kainų skirtumas būtų toks ženklus.
Bet, kad tas kainų skirtumas iš tiesų nėra jau toks ženklus, tai daugiau mitas, kad neva garažiuke pigiau. Ir dar daug yra tikinčių tuo mitu. Garažiniai nei kiek nesikuklindami ima iš klientų praktiškai tą pačią kainą kaip oficialūs servisai.
Žiūrint su kuo lyginsi. Jei su šiaip registruotais servisais, tai gal ir ne. Jei su autorizuotais, tai kartais skiriasi.
Su suaip registruotais. Pas autorizuotus uz jelis kartus brangiau (kaip sakai) tai tik idiotas gali vaziuoti. Na suorantu max plius 50proc permoket bet kelis kartus tai jau reik smegenu neturet.
autorizuotus maitina įmonės, joms reikia sąskaitų, o fiziniai ten tik svečiai reti.
Sąskaitas duoda ne tik autorizuoti. Autorizuoti iš garantinio remonto laikosi
Tai smarkiai genda nauji, jei iš garantinio galima išsilaikyti? Neverta tada pirkti naujo! :) Abejoju
Bet nepatvirtintų, tačiau veikančių problemų sprendimų oficialus uab nepasiūlys, garaže gausi auksarankį variantą, pvz žiemą daliai siūlo purkštukus keisti, esą neveikia, kaina tokio sprendimo kosminė, o apgaunant kompą pastato žvakių pašildymo skambučio mygtuką ir vėl viskas veikia. Už nedaug. Žinoma, gamintojo servise už galvos susiimtų, bet žmogui už 700 gyvenančiam tai sprendimas nelikti pėsčiam su kelerių metų dar geru automobiliu
esmė gi, ar auksrankis nuo gautų pajamų sumokės mokesčius, o ne dėsis juodai į kišenę. Pačias paslaugas tegul ir padaro kokias tik nori, kad tik klientas būtų patenkintas
Tai aisku reikia gyvulius botagu ganyti, suvaryt i aptvara ir tegu dirba ponui. Tada visi savo 15 metu lauzus taisys pas pona. Bet ties tuo nereikia sustoti reikia visur ivest griezta valdzios kontrole :)
Kalba ne apie suvarymą, o apie sąžiningą konkurenciją. Garažiniai iš kitų mokesčių mokėtojų vagia, ne iš autorizuotų servisų.
O po to tie 'savarankiški' nori gero švietimo, sveikatos apsaugos, užlopytų gatvių, darželių ir t.t. Ir kas tą turi finansuoti? Ponas?
Taigi buvo iniciatyva - oficialiai remontuojant auto deklaruojant pajamas už remonto išlaidas susigrąžinti GPM. Pats porą metų dalį išlaidų ( na nedaug, po kelis šimtus eurų) susigrąžindavau. Atėjo nauja koalicinė vyriausybė ir pareiškė, kad nemato prasmės, panaikino. Be jokios analizės, be nieko, tiesiog nusprendė. Nesakau, kad ta GPM lengvata renkantis kur remontuoti visada visiems daro lemiamą įtaką, bet teigiamam įpročių formavimui tai įtaką daro. Ir ką mainais pasiūlė, nieko, tai ir turim ką turim.
Nebuvo reikšmingų pokyčių surenkant pinigų iš servisų, administracija brangi, ir dar grąžini daugiau mokesčių, nei surenki pajamų. Ir šiaip ydingą praktiką irgi formuoja, kad už sąžiningą mokesčių mokėjimą turi apdovanoti. Tai už po savęs tvarkos palikimą irgi apdovanoti reikia? Ar kad neprievartauji nepilnamečių?
Visu pirma - tai ilgalaikis procesas, keista butu tiketis greitu pokyciu, ilgameciai iprociai greitai nesikeicia. Kita vertus, ar tikrai buvo atlikta issami analize? Tuo labai abejociau.
Manau nelabai korektiskas pats palyginimas autoserviso su garazu. Visokiu yra ir visi gali rasti savo klienta. Autoservisams turbut reiktu labiau orientuotis i kainos ir darbu kokybes santyki, tuomet pritrauktu daugiau klientu is ”garazu”. Teko kazkada tvarkyti automobilio signalizacija zymiame autoservise, kur nurodzius galima gedima, buvau patikintas, kad problemos zinomos ir bus sutvarkytos, deja tvarke visai ne tai, ka reikejo, paeme pinigus uz kelias elektriko darbo valandas, o rezultate atlikti darbai problemos niekaip neiisprende. Grizau, sakau grazinkite pinigus, o ju vadovas sako, bet meistras tai dirbo... Kaip po to galima pasitiketi tokiu autoservisu?
Pasiruošę suvalgyti garažiukus? Pasiruoškite ir keletą kartų pabrangusiam remontui blizgančiame servisas.😃
Niekam nemoku ir nemokėsiu - kad landbsberginių klano vagys valdžioje ir tarnybose dar geriau gyventų ir dar daugiau įsisavintų ?
P.S. visada sakau nemuškite čekio man jo nereikia
Landsberginių klanas nenugalimas. Tavo slepiamus mokesčius atims kartu su tavo šiferiniu namo stogu. Vienintelė išeitis bėgti gyventi pas kaimynus kurie nekenčia šio klano kaip ir tu.