Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2022-09-11 14:00

Monetas išmoko „kalti“ ir internetu

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pasaulyje vykstanti globalizacija skatina verslus keltis į skaitmeninę erdvę. Nors tai labiau įprasta privatiems verslams, neatsilieka ir valstybinis sektorius. Vienas iš pavyzdžių – Lietuvos banko valdoma UAB Lietuvos monetų kalykla, kurios autorinius kūrinius šiandien internetu gali įsigyti pirkėjai ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Sparčiai mažėjant apyvartinių monetų gamybos poreikiui, o kartu – ir pajamoms iš pagrindinės veiklos, Lietuvos monetų kalyklai teko ieškoti naujų veiklos krypčių, kurios leistų išlaikyti konkurencingumą.

2020 m. atlikta galimybių studija parodė, kad kolekcinių monetų kūrimas – viena iš potencialių plėtros galimybių.

„Kadangi iki tol Lietuvos monetų kalykla teikė tik gamybos paslaugas ir neturėjo patirties kuriant autorinius kūrinius, teko atlikti išsamų tyrimą – išanalizavome ir palyginome rinkos dalyvius, gaminių tendencijas, kainodarą bei platinimo kelius“, – apie kolekcinių monetų kaldinimo pradžią pasakoja Linas Veikalas, Lietuvos monetų kalyklos Rinkodaros ir komercijos skyriaus vadovas, laikinai einantis įmonės generalinio direktoriaus pareigas.

Pirmąsias kolekcine monetas įmonė išleido 2021-aisiais.

„Pradžia buvo nebloga – per metus sukūrėme ir išleidome 21 unikalią kolekcinę monetą, o populiariausia tapusi monetų serija „Pasakos“ vis dar išlieka numizmatų dėmesio centre. Taip pat nemažai susidomėjimo sulaukia „Meilės mitų“ bei „Mitinių būtybių“ serijos“, – vardija Lietuvos monetų kalyklos atstovas.

Pasak jo, sėkmingai išleistomis monetomis galima laikyti tas, kurių per pirmąjį mėnesį nuo išleidimo parduodama daugiau nei 50% viso tiražo.

„Tokių monetų praėjusiais metais turėjome 14. Galime pasidžiaugti ir keliais atvejais, kai visas monetos tiražas buvo parduotas išankstinės prekybos metu“, – pranešime cituojamas L. Veikalas.

Skaitmeninė rinkodara

Nors įmonė e. prekybą vykdė ir anksčiau, skaitmeninei rinkodarai daug išteklių neskyrė.

„Apsiribodavome pranešimais socialiniuose tinkluose, tačiau pastebėję e. prekybos potencialą, išsikėlėme tikslą pirmaisiais metais padvigubinti e. pardavimus bei pritraukti daugiau užsienio klientų. Pirmiausia, gerokai išsiplėtėme e. parduotuvės asortimentą. Taip pat prireikė rimtesnio indėlio į skaitmeninę rinkodarą, todėl pradėjome dirbti su agentūra „Sėkmingi“, – teigia L. Veikalas.

2020 m. Lietuvos monetų kalyklos e. pardavimai siekė beveik 91.000 Eur, o pernai, kai buvo iškeltas tikslas padvigubinti elektroninius pardavimus, jie pasiekė beveik 455.000 Eur, t. y. buvo net 400% augimas.

Pirmąjį 2022-ųjų pusmetį Lietuvos monetų kalyklos e. pardavimai, palyginti su pernai, paaugo 453%.

„Šiuo metu įmonės strategijoje e. prekybos plėtra yra vienas iš prioritetų, todėl jai keliame aukštus tikslus ir skiriame daugiau resursų“, – paaiškina L. Veikalas.

Uosis Sturys, agentūros „Sėkmingi“ vadovas, teigia, jog reikėjo specialiai pasirengti dirbti su įmone, kurios veikla – ypač nišinė.

„Su tokiu produktu kaip kolekcinės monetos dirbti nėra labai paprasta. Vis dėlto per pirmus kelis mėnesius nuodugniai ištyrėme Centrinės Europos rinką, surinkome bei išanalizavome duomenis ir ištestavome tam tikrus dalykus. Paaiškėjo, jog yra monetų, kurios labiau tinka dovanoms, o kitos labiau traukia kolekcionierius, besitikinčius vėliau jas brangiau parduoti antrinėje rinkoje. Kadangi pastarųjų perkamoji galia arba, kitaip tariant, gyvenimo laikotarpio vertė (angl. CLV customer lifetime value) yra didesnė nei dovanų ieškotojų, dėmesį sutelkėme į numizmatus tiek „Google“ platformoje, tiek socialiniuose tinkluose“, – aiškina U. Sturys.

Įtikino elgtis kitaip

Agentūros vadovas pasakoja, jog komandai pavyko pakeisti išankstines kliento nuostatas apie kai kuriuos skaitmeninės rinkodaros įrankius.

„Vienas iš mūsų pasiūlymų buvo efektyviai išnaudoti ir plėsti turimą klientų duomenų bazę, supažindinant auditoriją su naujais produktais per naujienlaiškius. Ši mintis ne iš karto patiko mūsų klientui, tačiau netrukus pakeitėme jo nuomonę“, – pasakoja U. Sturys.

Jam antrina ir Lietuvos monetų kalyklos l. e. p. generalinis direktorius.

„Iš pradžių manėme, kad naujienlaiškiai nėra efektyvi priemonė, tačiau agentūra greitai sugebėjo sugriauti šį mitą. Mūsų auditoriją sudaro nuolatiniai klientai, todėl naujienlaiškiai – puikus būdas informuoti juos apie naujus gaminius ar pasidalinti monetų kūrimo užkulisiais“, – nurodo L. Veikalas.

Naujienlaiškiai, pasak U. Sturio, yra beveik nemokamas rinkodaros įrankis  – tereikia sumokėti mėnesinį platformos mokestį, – galintis nemažai prisidėti prie e. pardavimų. 

„Įprastai naujienlaiškių komunikacija atsiperka, jei turima daugiau nei 1.000 prenumeratorių. Pavyzdžiui, pradėjus dirbti su Lietuvos monetų kalykla, ši jau turėjo apie 18.000 prenumeratorių, todėl nenustebino, jog pirmasis mūsų kurtas naujienlaiškis, kuriame pristatėme monetą „Mėlyna pasaka“, pasiekė pardavimų už beveik 8.000 Eur“, – nurodo agentūros „Sėkmingi“ vadovas, pabrėždamas, jog ši skaitmeninės rinkodaros priemonė leidžia automatizuoti kai kuriuos procesus, susijusius su paliktais prekių krepšeliais ar panašių prekių pasiūlymais klientui.

52795
130817
52791