Kaip įtikti klientui šiandien

Tiek milžiniška pasiūla, tiek galimybė socialiniuose tinkluose kaipmat pasidalyti savo įspūdžiu apie prekę ar paslaugą keičia ir pardavimų taktiką. Anksčiau konsultantai pardavėjus mokydavo, kad pirmiausia reikia išsiaiškinti, ko klientui reikia, o dabar teigiama, kad kur kas svarbiau, kokia yra jo patirtis įsigyjant ir naudojantis produktu.
Rekomendacijos veikia
Klientų patirtis yra bendras įspūdis, kurį formuoja bet koks kontaktas su prekės ženklu – tai yra ir bendrovės interneto puslapis, ir komunikacija socialiniuose tinkluose, atsiliepimai internete, bendrovės atsakymai į juos ar ignoravimas, produktai ir paslaugos, pirkimo procesas, apmokėjimas, pristatymas ir kiti elementai. Ne paskutinėje vietoje yra ir reklama iš lūpų į lūpas – todėl net šiais technologijų laikais reikia nenuvertinti šio rinkodaros kanalo.
„Tarp fizinių asmenų geriausia reklama yra „mačiau pas kaimyną“. Žmonės smulkiai išsiklausinėja, kaip saulės jėgainė, kurią įrenginėjame, veikia, kada atsipirks, kas statė, ir dažniausiai pas mus jau ateina turėdami daug informacijos. Tai jaučiame ir kasmet dalyvaudami parodoje „Resta“, nes lankytojų klausimai tampa vis profesionalesni“, – sako Mindaugas Gerulaitis, UAB „Saulės grąža“ vykdomasis direktorius.
Padaro daugiau
Dar viena priemonė, anot „Entrepreneur“, yra darbuotojų „įgalinimas“ – jiems suteikiamos reikalingos priemonės, ugdomas požiūris, tinkama aplinka. Visa tai leidžia jiems matyti darbo prasmę užtikrinant klientų lūkesčių įgyvendinimą.
Tai, jog produktas yra įdomus ir naudingas klientams, kuriems jis gelbsti išspręsti problemas, padeda pritraukti gerų specialistų. Tuo dažnai pasinaudoja jaunas verslas.
„Mes pasiūlėme įdomų produktą ir didelę laisvę. Juk startuolio darbuotojai nėra griežtai pasidaliję pareigybėmis ar funkcijomis: visi žino savo atsakomybę ir dirba taip, kad produktas taptų kuo patrauklesnis tiek vartotojams, tiek investuotojams“, – aiškina Vytautas Byla, UAB „Maisto mylėtojai“, valdančios prekės ženklą „Dserve“, bendraturtis, direktorius. Įmonės sukurta programėlė leidžia net mažiausios kavinės klientams iš anksto užsisakytą maistą pasiimti be eilės. Tarp startuolių klientų yra pačių įvairiausių klientų – nuo valgyklų iki modernių restoranų.
Nors klientų skaičius auga, startuolis nuolat seka, kokia jų patirtis ir atsiliepimai. Ir jei jie nėra patys aukščiausi, iš karto reaguojama.
V. Byla pasakoja, jog planuota, kad programėlė maitinimo įstaigoms sugeneruos 20–30% jų apyvartos, tačiau kol kas šis rodiklis siekia 5–10%. Tai startuolio kūrėjų netenkina. Todėl lygiagrečiai „Dserve“ programėlės populiarinimo ir tobulinimo pasirinkta papildoma kryptis – sukurtos savitarnos kasos, kurios turėtų dar paspartinti procesus.