Be investicijų pradėjusių ir sėkmingai augančių patarimai naujokams

Publikuota: 2019-08-01

Kai natūralios kosmetikos prekės ženklo „Manilla“ įkūrėjai – Rūta Merkytė-Elekšienė ir Vytautas Tauginas – interneto svetainę iš namudinės veiklos pradėjo versti verslu, per pirmą mėnesį pardavė daugiau nei per metus, pradėjo plėsti firminių prekybos vietų tinklą ir šiemet pasieks 1 mln. Eur apyvartą.

Ką be jokių investicijų pradėję UAB „Dermofaktorius“ vadovai patartų naujokams, kokius klausimus reikia užduoti dar iki verslo.

Kada gi pradėsite?

„Gal banalu, bet reikia daryti. Dauguma sustoja fantazijose, nes pritrūksta motyvacijos. Galbūt reikia ieškoti partnerio, nes viską padaryti vienam – sudėtinga“, – sako V. Tauginas.

Jis pataria dalintis savo idėja, nebijant, kad ją kas nors pavogs. Pasakojimas kitiems gali padėti rasti partnerį, su kuriuo bus galima įgyvendinti mintį. Jos nepavogs, nes tik sumanytojas žino, kaip padaryti geriausiai. Todėl ir „Manilla“ dalijasi savo patirtimi, pasakoja apie procesus.

„Nebijome, nes tik patys savo galvose žinome, kaip ir su kokia energija viską reikia padaryti“, – priduria V. Tauginas.

Ką turite be prekės?

V. Tauginas sako, kad nebūtina visko sukurti pačiam, daryti originaliai ir iš naujo. Daug dalykų jau yra, tik juos reikia pagerinti – patobulinti tai, kas yra rinkoje. Patobulinimas susijęs su vartotoju – daryti taip, kad jam būtų geriau. „Manilla“ tam turi lūkesčių teoriją, kurios esmė – klientas turi gauti daugiau nei tikisi.

„Jei jis perka veido kremą, kuris turi sudrėkinti veido odą, tai ne, – mums taip neatrodo. Dar jis turi gauti gerą aptarnavimą, konsultaciją, pakuotę, efektą. Tiktai viršijus pirkėjo lūkesčius jis grįžta. Todėl kiekvienas, kurdamas verslą turi pagalvoti apie pridėtinę vertę, kurią gaus klientas, kodėl jis turi rekomenduoti kitiems ir grįžti pats“, – pataria V. Tauginas.

Kiek sumokėtumėte už darbą?

R. Merkytė-Elekšienė pataria verslą pradėti tik tiems, kurie darytų tą patį nieko negaudami.

„Idėją įgyvendinti turi tie, kurie darytų tą patį, net jei žinotų, kad nepasiseks. Aš dirbu trejus metus, dirbčiau net jei reikėtų sumokėti už tai“, – sako ji.

Pati „Manillos“ įkūrėja sako, kad iki tapimo verslu savo pagamintą kosmetiką ilgai pardavinėjo už savikainą.

Kiek know-how kurs darbuotojai?

„Manillos“ įkūrėjai pataria nuo pat pradžių galvoti apie savo verslą, kaip apie darbovietę – kiek žmonės norės ir galės ten dirbti. 16 darbuotojų turinčios bendrovės vadovai primena, kad didesnis atlyginimas motyvuoja tik pirmus mėnesius, o prastoje aplinkoje žmones nedirbs net už solidų atlygį.

„Ypač svarbu palaikyti komandos dvasią ir laikytis filosofijos, kad kiekvienam į darbą ateiti būtų malonu. Jei taip bus, tas žmogus natūraliai norės sukurti pridėtinės vertės įmonei. Įmonė auga su kiekvienu darbuotoju. Net jei žmogaus darbas – išpilstyti kremus į indelius, jis nėra tik išpilstytojas. Jis žino, kaip pagreitinti, pagerinti procesą, kokius indelius geriau naudoti. Iš kiekvieno žmogaus gali gauti labai daug, bet jei vadovas jo nevertina, jis, aišku, ir nesidalins savo know-how.

Ji nurodo, kad viena iš „Manilla“ atvirumo priežasčių yra savitas know-how, kurio kiti gamybininkai nukopijuoti negalėtų.

„Iš jo ateina pinigai, ne iš darbo nuo 8 iki 17 val. ar iš 5 diplomų. Mūsų know-how – vienetinis ir stiprus. Nebijome, kad jį atims, nukopijuos, nes sukūrėme per kelerius intensyvaus darbo metus. Todėl konkurencijos nėra, tai, kad „kas nors pavogs“ yra pasiteisinimas bijančių daryti“, — sako „Manillos“ įkūrėja.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Turint tikslą, net ir Kinija netoli

Smulkieji verslininkai pradėjo minti kelius į eksporto rinkas – vieni žvalgybą pradeda nuo kaimynių Latvijos...

Gazelė
05:50
Lietuvos smulkiesiems įprasti produktai paklausūs Kinijoje, bet sėkmei trūksta vadybos darnos  Premium

Kinijoje, kur bet koks kontaktas jau atrodo vertas ilgo darbo, nišinius produktus galėtų realizuoti daug...

Gazelė
05:45
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės 1

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Nuomininkų trauka: kad būtų jauku, kaip namie 2

Prie apgyvendinimo verslo jungiasi „mėgėjai“ – investuojantieji į butus centrinėje miesto dalyje, kurie tiek...

Gazelė
2019.08.17
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 2

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau