Be investicijų pradėjusių ir sėkmingai augančių patarimai naujokams

Publikuota: 2019-08-01

Kai natūralios kosmetikos prekės ženklo „Manilla“ įkūrėjai – Rūta Merkytė-Elekšienė ir Vytautas Tauginas – interneto svetainę iš namudinės veiklos pradėjo versti verslu, per pirmą mėnesį pardavė daugiau nei per metus, pradėjo plėsti firminių prekybos vietų tinklą ir šiemet pasieks 1 mln. Eur apyvartą.

Ką be jokių investicijų pradėję UAB „Dermofaktorius“ vadovai patartų naujokams, kokius klausimus reikia užduoti dar iki verslo.

Kada gi pradėsite?

„Gal banalu, bet reikia daryti. Dauguma sustoja fantazijose, nes pritrūksta motyvacijos. Galbūt reikia ieškoti partnerio, nes viską padaryti vienam – sudėtinga“, – sako V. Tauginas.

Jis pataria dalintis savo idėja, nebijant, kad ją kas nors pavogs. Pasakojimas kitiems gali padėti rasti partnerį, su kuriuo bus galima įgyvendinti mintį. Jos nepavogs, nes tik sumanytojas žino, kaip padaryti geriausiai. Todėl ir „Manilla“ dalijasi savo patirtimi, pasakoja apie procesus.

„Nebijome, nes tik patys savo galvose žinome, kaip ir su kokia energija viską reikia padaryti“, – priduria V. Tauginas.

Ką turite be prekės?

V. Tauginas sako, kad nebūtina visko sukurti pačiam, daryti originaliai ir iš naujo. Daug dalykų jau yra, tik juos reikia pagerinti – patobulinti tai, kas yra rinkoje. Patobulinimas susijęs su vartotoju – daryti taip, kad jam būtų geriau. „Manilla“ tam turi lūkesčių teoriją, kurios esmė – klientas turi gauti daugiau nei tikisi.

„Jei jis perka veido kremą, kuris turi sudrėkinti veido odą, tai ne, – mums taip neatrodo. Dar jis turi gauti gerą aptarnavimą, konsultaciją, pakuotę, efektą. Tiktai viršijus pirkėjo lūkesčius jis grįžta. Todėl kiekvienas, kurdamas verslą turi pagalvoti apie pridėtinę vertę, kurią gaus klientas, kodėl jis turi rekomenduoti kitiems ir grįžti pats“, – pataria V. Tauginas.

Kiek sumokėtumėte už darbą?

R. Merkytė-Elekšienė pataria verslą pradėti tik tiems, kurie darytų tą patį nieko negaudami.

„Idėją įgyvendinti turi tie, kurie darytų tą patį, net jei žinotų, kad nepasiseks. Aš dirbu trejus metus, dirbčiau net jei reikėtų sumokėti už tai“, – sako ji.

Pati „Manillos“ įkūrėja sako, kad iki tapimo verslu savo pagamintą kosmetiką ilgai pardavinėjo už savikainą.

Kiek know-how kurs darbuotojai?

„Manillos“ įkūrėjai pataria nuo pat pradžių galvoti apie savo verslą, kaip apie darbovietę – kiek žmonės norės ir galės ten dirbti. 16 darbuotojų turinčios bendrovės vadovai primena, kad didesnis atlyginimas motyvuoja tik pirmus mėnesius, o prastoje aplinkoje žmones nedirbs net už solidų atlygį.

„Ypač svarbu palaikyti komandos dvasią ir laikytis filosofijos, kad kiekvienam į darbą ateiti būtų malonu. Jei taip bus, tas žmogus natūraliai norės sukurti pridėtinės vertės įmonei. Įmonė auga su kiekvienu darbuotoju. Net jei žmogaus darbas – išpilstyti kremus į indelius, jis nėra tik išpilstytojas. Jis žino, kaip pagreitinti, pagerinti procesą, kokius indelius geriau naudoti. Iš kiekvieno žmogaus gali gauti labai daug, bet jei vadovas jo nevertina, jis, aišku, ir nesidalins savo know-how.

Ji nurodo, kad viena iš „Manilla“ atvirumo priežasčių yra savitas know-how, kurio kiti gamybininkai nukopijuoti negalėtų.

„Iš jo ateina pinigai, ne iš darbo nuo 8 iki 17 val. ar iš 5 diplomų. Mūsų know-how – vienetinis ir stiprus. Nebijome, kad jį atims, nukopijuos, nes sukūrėme per kelerius intensyvaus darbo metus. Todėl konkurencijos nėra, tai, kad „kas nors pavogs“ yra pasiteisinimas bijančių daryti“, — sako „Manillos“ įkūrėja.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
05:45
Saulės jėgainės ant stogo norintys gyventojai užvertė verslą užsakymais Premium

Kurį laiką į saulės energiją labiau investuodavo entuziastai, norintys pagelbėti pasauliui, o,...

Gazelė
2019.11.21
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau