Be investicijų pradėjusių ir sėkmingai augančių patarimai naujokams
Ką be jokių investicijų pradėję UAB „Dermofaktorius“ vadovai patartų naujokams, kokius klausimus reikia užduoti dar iki verslo.
Kada gi pradėsite?
„Gal banalu, bet reikia daryti. Dauguma sustoja fantazijose, nes pritrūksta motyvacijos. Galbūt reikia ieškoti partnerio, nes viską padaryti vienam – sudėtinga“, – sako V. Tauginas.
Jis pataria dalintis savo idėja, nebijant, kad ją kas nors pavogs. Pasakojimas kitiems gali padėti rasti partnerį, su kuriuo bus galima įgyvendinti mintį. Jos nepavogs, nes tik sumanytojas žino, kaip padaryti geriausiai. Todėl ir „Manilla“ dalijasi savo patirtimi, pasakoja apie procesus.
„Nebijome, nes tik patys savo galvose žinome, kaip ir su kokia energija viską reikia padaryti“, – priduria V. Tauginas.
Ką turite be prekės?
V. Tauginas sako, kad nebūtina visko sukurti pačiam, daryti originaliai ir iš naujo. Daug dalykų jau yra, tik juos reikia pagerinti – patobulinti tai, kas yra rinkoje. Patobulinimas susijęs su vartotoju – daryti taip, kad jam būtų geriau. „Manilla“ tam turi lūkesčių teoriją, kurios esmė – klientas turi gauti daugiau nei tikisi.
„Jei jis perka veido kremą, kuris turi sudrėkinti veido odą, tai ne, – mums taip neatrodo. Dar jis turi gauti gerą aptarnavimą, konsultaciją, pakuotę, efektą. Tiktai viršijus pirkėjo lūkesčius jis grįžta. Todėl kiekvienas, kurdamas verslą turi pagalvoti apie pridėtinę vertę, kurią gaus klientas, kodėl jis turi rekomenduoti kitiems ir grįžti pats“, – pataria V. Tauginas.
Kiek sumokėtumėte už darbą?
R. Merkytė-Elekšienė pataria verslą pradėti tik tiems, kurie darytų tą patį nieko negaudami.
„Idėją įgyvendinti turi tie, kurie darytų tą patį, net jei žinotų, kad nepasiseks. Aš dirbu trejus metus, dirbčiau net jei reikėtų sumokėti už tai“, – sako ji.
Pati „Manillos“ įkūrėja sako, kad iki tapimo verslu savo pagamintą kosmetiką ilgai pardavinėjo už savikainą.
Kiek know-how kurs darbuotojai?
„Manillos“ įkūrėjai pataria nuo pat pradžių galvoti apie savo verslą, kaip apie darbovietę – kiek žmonės norės ir galės ten dirbti. 16 darbuotojų turinčios bendrovės vadovai primena, kad didesnis atlyginimas motyvuoja tik pirmus mėnesius, o prastoje aplinkoje žmones nedirbs net už solidų atlygį.
„Ypač svarbu palaikyti komandos dvasią ir laikytis filosofijos, kad kiekvienam į darbą ateiti būtų malonu. Jei taip bus, tas žmogus natūraliai norės sukurti pridėtinės vertės įmonei. Įmonė auga su kiekvienu darbuotoju. Net jei žmogaus darbas – išpilstyti kremus į indelius, jis nėra tik išpilstytojas. Jis žino, kaip pagreitinti, pagerinti procesą, kokius indelius geriau naudoti. Iš kiekvieno žmogaus gali gauti labai daug, bet jei vadovas jo nevertina, jis, aišku, ir nesidalins savo know-how.
Ji nurodo, kad viena iš „Manilla“ atvirumo priežasčių yra savitas know-how, kurio kiti gamybininkai nukopijuoti negalėtų.
„Iš jo ateina pinigai, ne iš darbo nuo 8 iki 17 val. ar iš 5 diplomų. Mūsų know-how – vienetinis ir stiprus. Nebijome, kad jį atims, nukopijuos, nes sukūrėme per kelerius intensyvaus darbo metus. Todėl konkurencijos nėra, tai, kad „kas nors pavogs“ yra pasiteisinimas bijančių daryti“, — sako „Manillos“ įkūrėja.