Jauno verslo nuo nulio magiška sėkmė: investicijos pamažu grįžta

„Padarę pirmą žvakę, pradėjome galvoti, kiek kainuos pats vaškas ir pakuotė, kiek viso to reiks nupirkti. Ta suma pūtėsi ir išsipūtė į gražią 100.000 Eur sumą. Vien prekės ženklo registracija kainuoja apie 1.000 Eur, o nemažiau ir internetinis portalas, jeigu nori, jog jis būtų funkcionalus“, – pasakoja p. Malinauskas.
Paklaustas apie pasirinktą verslo idėją, p. Bartkevičius sako, jog jeigu aklai būtų siekę uždirbti pinigų, tai nebūtų pasiteisinę, bet dėl tvirtos koncepcijos ir unikalumo, investicijos pamažu grįžta.
Susidomėjo emigrantai
Šiuo metu „Smells Like Spells“ savo produkciją platina parduotuvėse JAV, Didžiojoje Britanijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Vokietijoje ir, žinoma, Lietuvoje. Planuose – plėtra Skandinavijos rinkose, Austrijoje, Šveicarijoje.
Atstovai iš daugelio šalių susirado įmonę patys per prekės ženklo internetinę svetainę ir tokias platformas kaip „Trendhunter“ bei „Behance“.
„Po derybų išskirtines teises prekiauti lietuvių sukurtomis žvakėmis ir kvapais visoje Kalifornijoje įgijo parduotuvių tinklas „Bodhi Tree“. Manheime Vokietijoje esančio butiko „ME Code“ savininkės lietuviškų žvakių ir kvapų užsisakė netgi be bandomosios partijos ir pas kūrėjus grįžo su padėkomis – prekės esą pranoko jų lūkesčius“, – skelbiama „Verslios Lietuvos” pranešime.
„Vienintelė šalis, kurios rinką sąmoningai nustatėme kaip prioritetinę, buvo Didžioji Britanija. Viskas prasidėjo nuo internetinės svetainės, kai emigravę tautiečiai susidomėjo lietuviška produkcija, pagalvojome, kad galbūt jiems būtų patogu mūsų produktą patiems paliesti, išbandyti ir pajusti jo kvapą gyvai“, – pasakoja p. Malinauskas, „Smells Like Spells“ vienas iš įkūrėjų.
Į Didžiosios Britanijos rinką įsilieti nebuvo paprasta. Nesulaukus jokių atsakymų, išsiuntus kelias dešimtis elektroninių laiškų parduotuvėms Londone, lietuviai ten nuvyko patys.
„Be didelių strategijų, prisikrovėme lagaminus pilnus mėginių ir ėjome per Londono parduotuves. Buvome kaip prekybos agentai, į kuriuos gana negatyviai žiūrima, bet atvirkščiai, sulaukėme labai malonių reakcijų, pagyrimų. Taip mūsų produkcija atsirado „Selfridges“, - priduria p. Bartkevičius.
Kooperavimasis – išeitis
Prekės ženklų „Smells Like Spells“ ir „Baltai“ studijos įkūrėjai išskiria aukštas patalpų nuomos kainas Vilniuje, tad kooperavimąsi mato kaip išeitį.
„Baltai“ turi parduotuvę Užupyje ir kuo daugiau pardavimo taškų, tuo labiau lengvėja gamyba. Norisi gaminti drabužius, kuriuos žmonės dėvėtų. Kadangi parduodame drabužius mažais kiekiais, kainos yra labai aukštos“, – sako Ieva Ševiakovaitė, „Baltai“ rūbų dizainerė.
Taip pat kūrėjai teigia, jog vieni kitiems per keletą kūrybos metų labai padėjo, tad tarpusavyje jų produkcija susiderino ir susijungimas įvyko natūraliai. Abu prekės ženklai kuria pagal baltų tautos tradicijas.
„Kuriamų „Baltų“ rūbų dizaine daug lietuviškų runų, o „Smells like Spells“ apima ir Šiaurės Europos šalių tradicijų runas“, – pasakoja p. Bartkevičius, „Smells Like Spells“ vienas iš įkūrėjų.
„Smells Like Spells“ kūrėjai sako, jog per 5 darbo dienas dviese pagamina 1000 smilkalų pakuočių. Tad su studijos atidarymu taip pat žada ir papildomų darbo vietų atsiradimą.
Tikintiems magija ir ne tik
Dar prieš įkuriant „Smells Like Spells“, p. Malinauskas užsiimdavo magija ir pas jį klientai ateidavo dėl ritualinių paslaugų – sudarydavo žmonėms runas, kurias išraižydavo ant žvakių. Tiesa, tos žvakės buvusios nekokybiškos. Tad kolegos pasiūlymas lieti kokybiškas kvepiančias žvakes buvo laiku ir vietoje.
Taip dar prisidėjo ir smilkalų bei namų kvapų gamyba. Kūrėjai nepamiršo susieti žvakių bei smilkalų ir su runomis bei ritualais, kuriuos jie siūlys kiekvienam apsilankiusiam studijoje. Tad atsidariusią parduotuvę Vilniaus senamiestyje vadina patirčių namais.
„Jeigu XIX ir XX amžiuje svarbiausia buvo technologijos, prie kurių šiandien jau esame įpratę, šiuo metu žmogui reikia instrumento, kuris leistų išmokti sustoti ir pabūti su savimi, įsispirti į savas šlepetes, susisukti į chalatą, kur gali praleisti ir taip praleisti 30 min., pasinėrus į savęs paieškas, atsakymų, priežasčių sąryšius. Tad galbūt XXI amžius – dvasios amžius?“ – savo produkcijos poreikiu ir unikalumu įsitikinęs p. Malinauskas.
Liejamoms „Smells Like Spells“ žvakėms sojų vašką kūrėjai parsigabena iš JAV, kvapus iš Italijos bei Vokietijos, o medžiagas smilkalams net iš Nepalo.
„Mūsų produkcija gaminama tik iš natūralių žaliavų: žvakės – iš sojų vaško, dagtys – iš lino, medvilnės, popieriaus, medžio, namų kvapai – iš eterinių ir kvapiųjų aliejų, o smilkalai – iš įvairių augalų ir žolelių. Tikintiems magija pridedame ir nesudėtingų ritualų aprašymus, pritaikytus kiekvienam produktui. O tie, kuriems tai svetima, mūsų produkciją vertina dėl malonių kvapų ir estetikos“, – pasakoja p. Malinauskas.