Ieško būdų, kaip skatinti jaunimo verslumą

Publikuota: 2015-11-17
Justinas Noreika, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Justinas Noreika, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Darbo ir socialinių tyrimų instituto duomenimis, dėl nedirbančio jaunimo Lietuva kasmet praranda daugiau kaip 1 mlrd. eurų. Šią sumą sudaro nesurinkti mokesčiai, socialinės išmokos ir nesukurtas BVP. Net nedidelė verslininkų pagalba – nebūtinai finansinė – gali pagerinti padėtį.

Ieškodama šių problemų sprendimo būdų, jaunimo verslumo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA), bendradarbiaudama su Ūkio ministerija, šį rudenį suorganizavo trijų inovacijų ir verslumo stovyklų maratoną, kuris šį savaitgalį finišavo Alytuje. Trijose stovyklose dalyvavo daugiau kaip šimtas 9–12 klasių moksleivių iš 27 Lietuvos mokyklų.

Pradeda nuo savęs

Intensyvioje 24 valandų trukmės inovacijų stovykloje mokiniai kūrė savo verslo idėją, rengė jos įgyvendinimo planą, mokėsi bendradarbiauti ir dirbti komandoje, susitiko su profesionaliais verslininkais.

Pernai socialiai atsakingiausiu verslu Lietuvoje pripažintos UAB „Gerovė“ atstovai moksleivius supažindino su tuo, kaip, kam ir kokią vertę kuria jų ekologiškesnių plastikinių maišelių verslas. „Manau, kad verslai turėtų prisidėti prie jaunimo kūrybiškumui ir verslumui palankios aplinkos kūrimo. Taigi mes ir pradedame nuo savęs: dalyvaujame ir dalijamės savo patirtimi bei įžvalgomis ir tikime, kad tai padeda stiprinti moksleivių motyvaciją, generuoti verslumą, sudominti ir parodyti, kad tikrai verta siekti daugiau“, – tikino įmonės komercijos direktorė Živilė Ramoškienė.

Kviečia verslininkus

Tam, kad viskas nepasibaigtų tik stovykla, LJA kviečia stovyklos dalyvius toliau ugdyti profesinius ir socialinius įgūdžius kuriant mokomąsias mokinių bendroves (MMB).

„Siekdami, kad mokiniai gautų kuo daugiau apčiuopiamos naudos, stovykloje juos uždegame, įkvepiame, parodome tam tikras gaires, o tuomet duodame priemonę – MMB programą – tai ugnelei panaudoti tolesnėje veikloje savo mokykloje“, – sako Justinas Noreika, LJA direktorius.

MMB programa, kaip ir inovacijų bei verslumo stovyklos, ugdo tikėjimą savimi, pasitikėjimą savo jėgomis, moko socialinių įgūdžių, finansų ir procesų valdymo, apskritai – darbo kompleksinėje ir dinamiškoje situacijoje.

„Greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje jaunuolių finansinio raštingumo, verslumo ir kritinio mąstymo įgūdžių ugdymas tiesiog būtinas“, – dalijosi Larry Leva, KPMG Kokybės ir rizikos valdymo skyriaus vicepirmininkas, „Junior Achievement“ rėmėjas.

LJA kviečia verslininkus prisidėti prie jaunimo verslumo, pasirengimo karjerai ir finansinio raštingumo ugdymo. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad jaunimas, baigęs „Junior Achievement“ programas, turi 25% didesnę tikimybę įsidarbinti negu jų nebaigęs ir du kartus didesnę tikimybę įkurti savo verslą.

Prisidėti galite vienu iš trijų pagrindinių būdų: tapdami „Junior Achievement“ rėmėju, mokytoju arba verslo konsultantu savanoriu.

Ponas Noreika nurodo, kad laukiami tiek stambių, tiek smulkių įmonių atstovai.

„Mes siūlome verslininkams prisidėti prie renginių, pavyzdžiui, Jaunojo kolegos dieną moksleivius pakviesti į įmonę, kad šie taptų savotiškais darbuotojų „šešėliais“. Taip pat kviečiame juos dalyvauti stovyklose, seminaruose, kur su moksleiviais dalytųsi patirtimi, arba prisijungti prie MMB programos, kad galėtų moksleivius, kuriančius bendrovę, pakreipti tinkamu keliu. Žinoma, visi verslininkai laukiami ir MMB mugėse, čia jie kviečiami į vertintojų komisiją ir raginami įsteigti prizą nugalėtojams. Verslininkams naudinga dalyvauti šioje veikloje ne tik dėl to, kad taip stiprina socialinę įmonės atsakomybę, bet ir dėl to, kad patys turi progą atsitraukti nuo rutinos ir pasisemti iš moksleivių geros energijos“, – VŽ aiškina p. Noreika.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau