Ieško būdų, kaip skatinti jaunimo verslumą

Publikuota: 2015-11-17
Justinas Noreika, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Justinas Noreika, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Darbo ir socialinių tyrimų instituto duomenimis, dėl nedirbančio jaunimo Lietuva kasmet praranda daugiau kaip 1 mlrd. eurų. Šią sumą sudaro nesurinkti mokesčiai, socialinės išmokos ir nesukurtas BVP. Net nedidelė verslininkų pagalba – nebūtinai finansinė – gali pagerinti padėtį.

Ieškodama šių problemų sprendimo būdų, jaunimo verslumo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA), bendradarbiaudama su Ūkio ministerija, šį rudenį suorganizavo trijų inovacijų ir verslumo stovyklų maratoną, kuris šį savaitgalį finišavo Alytuje. Trijose stovyklose dalyvavo daugiau kaip šimtas 9–12 klasių moksleivių iš 27 Lietuvos mokyklų.

Pradeda nuo savęs

Intensyvioje 24 valandų trukmės inovacijų stovykloje mokiniai kūrė savo verslo idėją, rengė jos įgyvendinimo planą, mokėsi bendradarbiauti ir dirbti komandoje, susitiko su profesionaliais verslininkais.

Pernai socialiai atsakingiausiu verslu Lietuvoje pripažintos UAB „Gerovė“ atstovai moksleivius supažindino su tuo, kaip, kam ir kokią vertę kuria jų ekologiškesnių plastikinių maišelių verslas. „Manau, kad verslai turėtų prisidėti prie jaunimo kūrybiškumui ir verslumui palankios aplinkos kūrimo. Taigi mes ir pradedame nuo savęs: dalyvaujame ir dalijamės savo patirtimi bei įžvalgomis ir tikime, kad tai padeda stiprinti moksleivių motyvaciją, generuoti verslumą, sudominti ir parodyti, kad tikrai verta siekti daugiau“, – tikino įmonės komercijos direktorė Živilė Ramoškienė.

Kviečia verslininkus

Tam, kad viskas nepasibaigtų tik stovykla, LJA kviečia stovyklos dalyvius toliau ugdyti profesinius ir socialinius įgūdžius kuriant mokomąsias mokinių bendroves (MMB).

„Siekdami, kad mokiniai gautų kuo daugiau apčiuopiamos naudos, stovykloje juos uždegame, įkvepiame, parodome tam tikras gaires, o tuomet duodame priemonę – MMB programą – tai ugnelei panaudoti tolesnėje veikloje savo mokykloje“, – sako Justinas Noreika, LJA direktorius.

MMB programa, kaip ir inovacijų bei verslumo stovyklos, ugdo tikėjimą savimi, pasitikėjimą savo jėgomis, moko socialinių įgūdžių, finansų ir procesų valdymo, apskritai – darbo kompleksinėje ir dinamiškoje situacijoje.

„Greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje jaunuolių finansinio raštingumo, verslumo ir kritinio mąstymo įgūdžių ugdymas tiesiog būtinas“, – dalijosi Larry Leva, KPMG Kokybės ir rizikos valdymo skyriaus vicepirmininkas, „Junior Achievement“ rėmėjas.

LJA kviečia verslininkus prisidėti prie jaunimo verslumo, pasirengimo karjerai ir finansinio raštingumo ugdymo. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad jaunimas, baigęs „Junior Achievement“ programas, turi 25% didesnę tikimybę įsidarbinti negu jų nebaigęs ir du kartus didesnę tikimybę įkurti savo verslą.

Prisidėti galite vienu iš trijų pagrindinių būdų: tapdami „Junior Achievement“ rėmėju, mokytoju arba verslo konsultantu savanoriu.

Ponas Noreika nurodo, kad laukiami tiek stambių, tiek smulkių įmonių atstovai.

„Mes siūlome verslininkams prisidėti prie renginių, pavyzdžiui, Jaunojo kolegos dieną moksleivius pakviesti į įmonę, kad šie taptų savotiškais darbuotojų „šešėliais“. Taip pat kviečiame juos dalyvauti stovyklose, seminaruose, kur su moksleiviais dalytųsi patirtimi, arba prisijungti prie MMB programos, kad galėtų moksleivius, kuriančius bendrovę, pakreipti tinkamu keliu. Žinoma, visi verslininkai laukiami ir MMB mugėse, čia jie kviečiami į vertintojų komisiją ir raginami įsteigti prizą nugalėtojams. Verslininkams naudinga dalyvauti šioje veikloje ne tik dėl to, kad taip stiprina socialinę įmonės atsakomybę, bet ir dėl to, kad patys turi progą atsitraukti nuo rutinos ir pasisemti iš moksleivių geros energijos“, – VŽ aiškina p. Noreika.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 7

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11
„Galvų medžiotojas“: neverskite savo darbuotojų manyti, kad jie uždirba per mažai Premium 6

Jei norite, kad į darbo vietą kandidatuotų tinkamiausi darbuotojai, darbo skelbime pateikite kuo daugiau...

Gazelė
2019.04.11
Tauragėje modernus viešbutis radosi iš reikalo: nenorėjo pusvelčiui nuomoti patalpų Premium 1

Pačiame Tauragės centre atidarytas viešbutis „Senamiesčio apartamentai“ ieško aukso vidurio tarp gyvo...

Gazelė
2019.04.10
Ką reikia žinoti apie pajamų deklaravimą ir įmokas „Sodrai“ 4

Savarankiškai dirbantiems gyventojams pradėjus teikti pajamų deklaracijas, „Sodra“ primena, kad iki gegužės 1...

Finansai
2019.04.10
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau