Ieško būdų, kaip skatinti jaunimo verslumą

Ieškodama šių problemų sprendimo būdų, jaunimo verslumo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA), bendradarbiaudama su Ūkio ministerija, šį rudenį suorganizavo trijų inovacijų ir verslumo stovyklų maratoną, kuris šį savaitgalį finišavo Alytuje. Trijose stovyklose dalyvavo daugiau kaip šimtas 9–12 klasių moksleivių iš 27 Lietuvos mokyklų.
Pradeda nuo savęs
Intensyvioje 24 valandų trukmės inovacijų stovykloje mokiniai kūrė savo verslo idėją, rengė jos įgyvendinimo planą, mokėsi bendradarbiauti ir dirbti komandoje, susitiko su profesionaliais verslininkais.
Pernai socialiai atsakingiausiu verslu Lietuvoje pripažintos UAB „Gerovė“ atstovai moksleivius supažindino su tuo, kaip, kam ir kokią vertę kuria jų ekologiškesnių plastikinių maišelių verslas. „Manau, kad verslai turėtų prisidėti prie jaunimo kūrybiškumui ir verslumui palankios aplinkos kūrimo. Taigi mes ir pradedame nuo savęs: dalyvaujame ir dalijamės savo patirtimi bei įžvalgomis ir tikime, kad tai padeda stiprinti moksleivių motyvaciją, generuoti verslumą, sudominti ir parodyti, kad tikrai verta siekti daugiau“, – tikino įmonės komercijos direktorė Živilė Ramoškienė.
Kviečia verslininkus
Tam, kad viskas nepasibaigtų tik stovykla, LJA kviečia stovyklos dalyvius toliau ugdyti profesinius ir socialinius įgūdžius kuriant mokomąsias mokinių bendroves (MMB).
„Siekdami, kad mokiniai gautų kuo daugiau apčiuopiamos naudos, stovykloje juos uždegame, įkvepiame, parodome tam tikras gaires, o tuomet duodame priemonę – MMB programą – tai ugnelei panaudoti tolesnėje veikloje savo mokykloje“, – sako Justinas Noreika, LJA direktorius.
MMB programa, kaip ir inovacijų bei verslumo stovyklos, ugdo tikėjimą savimi, pasitikėjimą savo jėgomis, moko socialinių įgūdžių, finansų ir procesų valdymo, apskritai – darbo kompleksinėje ir dinamiškoje situacijoje.
„Greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje jaunuolių finansinio raštingumo, verslumo ir kritinio mąstymo įgūdžių ugdymas tiesiog būtinas“, – dalijosi Larry Leva, KPMG Kokybės ir rizikos valdymo skyriaus vicepirmininkas, „Junior Achievement“ rėmėjas.
LJA kviečia verslininkus prisidėti prie jaunimo verslumo, pasirengimo karjerai ir finansinio raštingumo ugdymo. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad jaunimas, baigęs „Junior Achievement“ programas, turi 25% didesnę tikimybę įsidarbinti negu jų nebaigęs ir du kartus didesnę tikimybę įkurti savo verslą.
Prisidėti galite vienu iš trijų pagrindinių būdų: tapdami „Junior Achievement“ rėmėju, mokytoju arba verslo konsultantu savanoriu.
Ponas Noreika nurodo, kad laukiami tiek stambių, tiek smulkių įmonių atstovai.
„Mes siūlome verslininkams prisidėti prie renginių, pavyzdžiui, Jaunojo kolegos dieną moksleivius pakviesti į įmonę, kad šie taptų savotiškais darbuotojų „šešėliais“. Taip pat kviečiame juos dalyvauti stovyklose, seminaruose, kur su moksleiviais dalytųsi patirtimi, arba prisijungti prie MMB programos, kad galėtų moksleivius, kuriančius bendrovę, pakreipti tinkamu keliu. Žinoma, visi verslininkai laukiami ir MMB mugėse, čia jie kviečiami į vertintojų komisiją ir raginami įsteigti prizą nugalėtojams. Verslininkams naudinga dalyvauti šioje veikloje ne tik dėl to, kad taip stiprina socialinę įmonės atsakomybę, bet ir dėl to, kad patys turi progą atsitraukti nuo rutinos ir pasisemti iš moksleivių geros energijos“, – VŽ aiškina p. Noreika.