Ieško būdų, kaip skatinti jaunimo verslumą

Publikuota: 2015-11-17
Justinas Noreika, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Justinas Noreika, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Darbo ir socialinių tyrimų instituto duomenimis, dėl nedirbančio jaunimo Lietuva kasmet praranda daugiau kaip 1 mlrd. eurų. Šią sumą sudaro nesurinkti mokesčiai, socialinės išmokos ir nesukurtas BVP. Net nedidelė verslininkų pagalba – nebūtinai finansinė – gali pagerinti padėtį.

Ieškodama šių problemų sprendimo būdų, jaunimo verslumo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA), bendradarbiaudama su Ūkio ministerija, šį rudenį suorganizavo trijų inovacijų ir verslumo stovyklų maratoną, kuris šį savaitgalį finišavo Alytuje. Trijose stovyklose dalyvavo daugiau kaip šimtas 9–12 klasių moksleivių iš 27 Lietuvos mokyklų.

Pradeda nuo savęs

Intensyvioje 24 valandų trukmės inovacijų stovykloje mokiniai kūrė savo verslo idėją, rengė jos įgyvendinimo planą, mokėsi bendradarbiauti ir dirbti komandoje, susitiko su profesionaliais verslininkais.

Pernai socialiai atsakingiausiu verslu Lietuvoje pripažintos UAB „Gerovė“ atstovai moksleivius supažindino su tuo, kaip, kam ir kokią vertę kuria jų ekologiškesnių plastikinių maišelių verslas. „Manau, kad verslai turėtų prisidėti prie jaunimo kūrybiškumui ir verslumui palankios aplinkos kūrimo. Taigi mes ir pradedame nuo savęs: dalyvaujame ir dalijamės savo patirtimi bei įžvalgomis ir tikime, kad tai padeda stiprinti moksleivių motyvaciją, generuoti verslumą, sudominti ir parodyti, kad tikrai verta siekti daugiau“, – tikino įmonės komercijos direktorė Živilė Ramoškienė.

Kviečia verslininkus

Tam, kad viskas nepasibaigtų tik stovykla, LJA kviečia stovyklos dalyvius toliau ugdyti profesinius ir socialinius įgūdžius kuriant mokomąsias mokinių bendroves (MMB).

„Siekdami, kad mokiniai gautų kuo daugiau apčiuopiamos naudos, stovykloje juos uždegame, įkvepiame, parodome tam tikras gaires, o tuomet duodame priemonę – MMB programą – tai ugnelei panaudoti tolesnėje veikloje savo mokykloje“, – sako Justinas Noreika, LJA direktorius.

MMB programa, kaip ir inovacijų bei verslumo stovyklos, ugdo tikėjimą savimi, pasitikėjimą savo jėgomis, moko socialinių įgūdžių, finansų ir procesų valdymo, apskritai – darbo kompleksinėje ir dinamiškoje situacijoje.

„Greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje jaunuolių finansinio raštingumo, verslumo ir kritinio mąstymo įgūdžių ugdymas tiesiog būtinas“, – dalijosi Larry Leva, KPMG Kokybės ir rizikos valdymo skyriaus vicepirmininkas, „Junior Achievement“ rėmėjas.

LJA kviečia verslininkus prisidėti prie jaunimo verslumo, pasirengimo karjerai ir finansinio raštingumo ugdymo. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad jaunimas, baigęs „Junior Achievement“ programas, turi 25% didesnę tikimybę įsidarbinti negu jų nebaigęs ir du kartus didesnę tikimybę įkurti savo verslą.

Prisidėti galite vienu iš trijų pagrindinių būdų: tapdami „Junior Achievement“ rėmėju, mokytoju arba verslo konsultantu savanoriu.

Ponas Noreika nurodo, kad laukiami tiek stambių, tiek smulkių įmonių atstovai.

„Mes siūlome verslininkams prisidėti prie renginių, pavyzdžiui, Jaunojo kolegos dieną moksleivius pakviesti į įmonę, kad šie taptų savotiškais darbuotojų „šešėliais“. Taip pat kviečiame juos dalyvauti stovyklose, seminaruose, kur su moksleiviais dalytųsi patirtimi, arba prisijungti prie MMB programos, kad galėtų moksleivius, kuriančius bendrovę, pakreipti tinkamu keliu. Žinoma, visi verslininkai laukiami ir MMB mugėse, čia jie kviečiami į vertintojų komisiją ir raginami įsteigti prizą nugalėtojams. Verslininkams naudinga dalyvauti šioje veikloje ne tik dėl to, kad taip stiprina socialinę įmonės atsakomybę, bet ir dėl to, kad patys turi progą atsitraukti nuo rutinos ir pasisemti iš moksleivių geros energijos“, – VŽ aiškina p. Noreika.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jei ne mentoriai, kai kurie produktai nebūtų išvydę dienos šviesos Premium

Tinkamas mentorius padeda rasti savo vietą gyvenime, pasiryžti kurti verslą, o jau veikiančioms įmonėms gali...

Vadyba
16:56
Kokių dovanų kolegos norėtų, bet jų dovanoti nepatariama

Dauguma organizacijų turi tradicijų, kaip pasitinka šventes, – kolegų pusryčiai, pietūs ar vakarėlis po...

Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 12

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau