Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2015-10-27 12:26

Lietuviai verslo nori, bet nedaro

„Lietuviai turi daug noro, bet mažai daro“, - sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas. Juditos GRigelytės (VŽ) nuotr.
„Lietuviai turi daug noro, bet mažai daro“, - sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas. Juditos GRigelytės (VŽ) nuotr.
Kas trečias lietuvis norėtų sukurti verslą, tačiau įmones steigti ryžtasi vos kas dvyliktas. Tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje pradėti verslą ryžtasi praktiškai kas penktas norintis.

Tokius duomenis pateikia SEB banko užsakymu atliktas tyrimas „Kuriantys verslą: kas jie ir kokius uždavinius sprendžia?“.

„Lietuviai turi daug noro, bet mažai daro“, - sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Tyrimo duomenimis, Latvijoje verslą turėti norėtų 35% žmonių, o 17% jį jau turi. Estijoje rezultatai dar geresni – norinčių yra 25%, kuriančių – 20%. Kita vertus, Lietuvoje sparčiau nei šiose šalyse daugėja manančių, kad verslą įkurti yra paprasta. Šiandien tokių žmonių yra 44%, kai tuo tarpu prieš dvejus metus taip manančių buvo 14% mažiau.

infogr.am::infogram_0_seb_apklausa-2515

Vis dėlto estai į verslo kūrimą žiūri optimistiškiausiai, 54% šios šalies gyventojų mano, kad verslą pradėti yra lengva.

„Estijoje požiūris į verslą ir verslumą yra geresnis, pozityvesnis. Estijoje aplinka yra labiau pažengusi, ten yra paprasčiau sukurti įmonę nuotoliniu būdu, valdžios sektorius persikėlęs į e.erdvę. Vidutinė alga Estijoje didesnė“, - teigia p. Doveika.

Latviai verslo kūrimo atžvilgiu yra patys pesimistiškiausi, daugiausiai jų pagrindiniais stabdžiais imtis nuosavo verslo įvardija biurokratiją ir idėjų stoką, vėluojančius atsiskaitymus, finansavimą.

Gyventojų apklausa rodo, kad nuo verslo kūrimo lietuvius dažniausiai stabdo didelės rizikos baimė, nenoras atsisakyti pastovaus darbo užmokesčio, biurokratija ir informacijos apie verslo steigimą trūkumas.

„Kuo daugiau kalbama apie verslumą, kuo daugiau informacijos suteikiama, tuo labiau daugėja teigiančių, kad sunku rasti reikiamos informacijos, nėra gerų idėjų. Viena vertus, galima sakyti, kad trukdo informacijos triukšmas, kuris neleidžia susigaudyti, kita vertus, tai gali signalizuoti apie drąsos, ryžto imtis realių veiksmų stoką“, - teigia p. Doveika.

Banko užsakymu Baltijos šalyse apklausą atliko agentūra „Mindshare“.

52795
130817
52791