Itališką salelę Nidoje įkūrė per mėnesį

Jonas Lisauskas ir Gianas Luca Demarco, UAB „Tarp kitko“ bendraturčiai, apleistas patalpas Nidos centre įsikūrusio viešbučio „Linėja“ pastate atrado gegužės viduryje. Abu seniai svajoję apie restoraną Nidoje ilgai nemąstė ir jas išsinuomojo.
„Patalpos buvo tokios apleistos, kad pažįstami sukiojo pirštą prie smilkinio ir vadino kvailiais. Niekas netikėjo, kad iki sezono pradžios spėsime čia įrengti restoraną, bet mums pavyko“, – šypsosi p. Lisauskas.
Prieš penkerius metus darbą banke į restoranų verslą iškeitęs pašnekovas jau kelerius metus vasaromis dirbo anytos kavinėje Juodkrantėje „Pamario takas“, tačiau vis galvojo apie nuosavą restoraną Nidoje.
Puikiai lietuviškai kalbantis p. Demarco į mūsų šalį atvyko treniruoti Lietuvos biatlono rinktinės, tačiau sportą užgožė aistra kulinarijai. Vyras grįžo į Italiją, kur kulinarijos institute IFSE baigė profesionalaus virėjo studijas, vėliau stažavo keliuose „Michelin‘ įvertinimą turinčiuose restoranuose, mokėsi italų virtuvės subtilybių iš vietos meistrų. Grįžęs į Lietuvą Vilniaus senamiestyje ėmė valdyti „Kulinarijos studiją“.
Per savaitę – 3.500 gerbėjų
„Verslas sostinėje vasarą apmiršta, todėl su žmona vis pagalvodavome, kad šiltuoju sezonu būtų gera gyventi prie jūros ir čia atidaryti jaukią, skanų maistą ruošiančią vietą“, – pasakoja p. Demarco.
Restorano patalpos nepritaikytos darbui žiemą, todėl „Tarp kitko“ veiks tik šiltuoju sezonu, jei leis oras, veiklą planuojama vykdyti iki spalio.
Paklausti, ar nebijojo verslo pradėti Nidoje, kur šiemet pridygo daug naujų maitinimo vietų ir konkurencija itin išaugo, pašnekovai sako, kad per daug nesižvalgė aplink.
„Mes žaidžiame kitą žaidimą ir esame kitokie ne tik itališka virtuve, bet ir itališku požiūriu. Pagal jį visi konkurentai yra draugai, visi dirbame tame pačiame versle, tačiau siūlome skirtingus dalykus, todėl klientai tiesiog renkasi, kas jiems labiau patinka“, – dėsto p. Demarco.
„Tarp kitko“ bendraturčiai į reklamą beveik neinvestavo, tačiau jaukus restoranėlis Nidoje netruko išpopuliarėti. Vienintelė rinkodaros priemonė – feisbuko puslapis, kurį per savaitę pamėgo daugiau nei 3.500 žmonių.
Pašnekovai svarsto, kad lankytojus paperka geru maistu ir laisva, neįpareigojančia atmosfera.
„Mums itin svarbi maisto kokybė. Daug produktų užsisakome iš Italijos, pavyzdžiui, picas kepame tik iš itališkų miltų. Patys gaminame šviežius makaronus. Renkamės pačius geriausius produktus, netaupome, ir, manau, mūsų klientai tai vertina“, – sako p. Lisauskas.
Pica išsprendžia problemas
Virtuvės šefas p. Demarco tikina, kad į restoranėlį užsukę žmonės turi laikytis jo taisyklių.
„Jei prie picos kas nors paprašys pomidorų padažo, tikrai jo negaus. Kam nors tai gali nepatikti, todėl ne visi mus mėgsta, bet mes turime savo liniją, savo požiūrį ir jo laikomės. Smagu, kad kol kas turime daugiau gerbėjų negu kritikų“, – šypsosi verslininkas. Jis priduria, kad Nidoje stengiasi diegti Italijos restoranų filosofiją: „Jos esmė, kad kiekvienas klientas į kavinę ateina lyg į svečius ir turi būti nustebintas. Juk ne namie valgome, nes norime paragauti ko nors nauja, neįprasta, tai gali mums patikti arba ne, bet turi būti įdomu. Todėl mes nesiūlysime tradicinės antienos krūtinėlės su spanguolių padažu.“
Unikaliai verslo partneriai sprendžia ir darbe kylančias problemas. Jei diena sunki ir ore pradeda tvyroti įtampa, abu pasiima picą ir eina į mišką pietauti. „Tai vienintelis dalykas, kuris gelbėja, kai būna sunku. Valgydami aptariame viską, išsprendžiame visas problemas ir grįžę vėl kupini jėgų kimbame į darbus“, – pasakoja p. Demarco.
Abu pašnekovai įsitikinę, kad sėkmingame restorane visas kolektyvas dirba lyg šeima, todėl daug dėmesio skiria darbuotojų santykiams gludinti.
„Per savaitę vieną vakarą uždarę restoraną visi kartu vakarieniaujame ir žiūrime kokį filmą. Vėliau vyksta jo aptarimas, taip pat kalbamės apie darbą, kilusius nesklandumus, pykčius“, – receptą, kaip vienija 20 žmonių kolektyvą, atskleidžia verslininkai.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ liepos 29 d.