4 ketvirtis – svarbiausias siuntų bendrovėms

Publikuota: 2015-10-02
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
FMĮ „Myriad Capital“ direktorius

Naujausi siuntų tarnybų ketvirtiniai rezultatai skatina investuotojus iš naujo įvertinti šio sektoriaus įmones.

Šis sektorius yra gana cikliškas, kadangi gabenamų siuntų kiekiai ženkliai priklauso nuo įmonių aktyvumo ir vartotojų polinkio išlaidauti. Taip pat yra aiškiai matomas sezoniškumas – didžiausi siuntų kiekiai stebimi šventiniu laikotarpiu (įprastai paskutinį metų ketvirtį). Dėl aršios konkurencinės aplinkos šiame sektoriuje vyksta nuolatinė konsolidacija, kuri lėmė situaciją, kai rinkoje liko keli stambiausi žaidėjai – UPS (UPS), „FedEx“ (FDX), DHL ir TNT (TNTE). Šių metų pradžioje „FedEx“ pranešė, jog sutarė už 4,4 mlrd. EUR įsigyti „TNT Express“, nepaisant to, jog prieš kelis metus rinkos priežiūros komisija neleido UPS perimti TNT. Ar šis sandoris bus patvirtintas, vėliausiai sužinosime gruodžio 8 d.

Nepaisant įmonių cikliškumo, siuntų tarnybos pasižymi reguliariai išmokamais dividendais. Pavyzdžiui, „FedEx“ akcijos yra įtrauktos į didžiausią dividendines įmones apimantį ETF fondą Vanguard Dividend Appreciation ETF (VIG), kuris atrenka mažiausiai 10 metų kasmet dividendus kėlusias bendroves. UPS jau daugiau kaip 45 metus akcininkams kasmet išmoka dividendų, o „FedEx“ – apie 13 metų.

Siuntų tarnybas, kaip ir kitas transporto paslaugų bendroves, ženkliai veikia naftos kaina. Dėl šios priežasties siuntų gabenimo įmonės nuolatos stengiasi diegti naujoves, kurios sumažintų kuro sąnaudas. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog trumpuoju laikotarpiu teigiamai įmonių rezultatus veikia nuo praėjusių metų rudens daugiau nei per pusę sumenkusi naftos kaina. Rezultatus taip pat veikia ir valiutų kursų svyravimai. Pastaruoju metu JAV doleris kilo kitų valiutų atžvilgiu, Kinija devalvavo savo valiutą, o Europos centrinis bankas, siekdamas išvengti defliacijos, ir toliau „spausdina“ pinigus.

Įmonių naujienos ir svarbūs įvykiai

Šio mėnesio viduryje „FedEx“ (FDX) paskelbė analitikų prognozių nepateisinusius ketvirtinius rezultatus ir apie 1,9% apkarpė visų metų pelno prognozę. Įmonė pranešė, jog siuntų kiekiai neatitiko prognozių, nors įprastai, „FedEx“ teigimu, praėjęs ketvirtis būna pakankamai užimtas. Tuo tarpu „FedEx“ pabrėžė, jog ruošiamasi svarbiausiam metuose švenčių sezonui – samdoma 10% daugiau darbuotojų nei jų buvo pernai tuo pačiu laikotarpiu. Be to, užsimenama, jog nuo kitų metų pradžios siuntų gabenimo kainos kils vidutiniškai 4,9%. Didžiausią dalį (>70%) pajamų „FedEx“ gauna JAV rinkoje, o pelningiausiai veikiantis įmonės padalinys („FedEx Ground“) išvežioja keliais mažo dydžio ir pašto siuntas.

FedEx jau kelerius metus vykdo 1,7 mlrd. USD išlaidų mažinimo programą, kuri daugiausiai nukreipta į senų lėktuvų atnaujinimą. Tikimasi, jog tiek nauji lėktuvai, tiek nauji sunkvežimiai bei krovininiai automobiliai vartos mažiau kuro, kas atsipirks ilguoju laikotarpiu.

UPS ketvirtinius rezultatus turėtų paskelbti spalio 27 d. ir tik tada galėsime sužinoti naujausius įmonės pasiekimus. Nepaisant to, įmonės rengtos prezentacijos leidžia kiek geriau suprasti padėtį bendrovėje. Šiuo metu UPS skiria didelį dėmesį siuntų paskirstymo centrų modernizavimui ir krovininio transporto maršrutų optimizavimui. Nors įmonė sparčiai plečiasi visame pasaulyje, tačiau JAV generuojama apie 75% pajamų.

Įmonė prognozuoja, jog pardavimai 2016-2019 m. augs 5-7% ribose, o pelnas, tenkantis vienai akcijai (angl. EPS), augs 9-13% tempu. Įmonė tikisi, jog šiemet pavyks pasiekti viršutinę prognozuojamo 5,05-5,30 USD pelno akcijai ribą. Be to, šiemet pardavimai turėtų išaugti apie 3%, o veiklos pelningumas turėtų siekti 5-9%. Ilguoju laikotarpiu didžiausio augimo tikimasi sulaukti iš elektroninės ir tarptautinės prekybos sektorių.

Rugpjūčio mėn. pradžioje „Deutsche Post DHL“ (DPW) apkarpė visų metų pelno prognozę po to, kai įmonės paskelbti ketvirtiniai rezultatai nuvylė dėl darbuotojų, reikalaujančių didinti atlyginimus, streiko ir sudėtingo programinės įrangos atnaujinimo viename iš įmonės padalinių. Su darbuotojų sąjunga buvo susitarta ir įmonė galės naujus darbuotojus samdyti, mokėdama mažesnes algas, tačiau dėl sudėtingo programinės įrangos diegimo, kurio gali būti ir atsisakyta, šiais metais įmonė gali susidurti su apie 300 mln. EUR papildomomis išlaidomis.

„TNT Express“ (TNTE) naujausius ketvirtinius rezultatus skelbs spalio 26 d., tačiau jau spalio 5 d. rengiamame neeiliniame akcininkų susirinkime bus aptariamas „FedEx“ siūlymas perimti įmonę, mokant 8 EUR už akciją. Šiuo metu įmonės akcijų kaina svyruoja ties 7 EUR. Nepaisant akcininkų sprendimo, rinkos dalyviai laukia ES priežiūros tarnybos leidimo įgyvendinti šį sandorį. Šis sprendimas vėliausiai gali būti paskelbtas gruodžio 8 d. Manoma, jog „TNT Express“ perėmimas leistų „FedEx“ sumažinti išlaidas ir geriau konkuruoti Europos rinkoje su UPS bei DHL. Dėl šios priežasties rinkos priežiūros institucijos gali pažiūrėti į šį sandorį palankiau nei į atmestą UPS ir TNT susijungimą, kadangi „FedEx“ bei TNT susijungimas ne sumažintų, o padidintų konkurenciją regione.

Kad galėtume geriau pamatyti bendras viso sektoriaus tendencijas, atkreipkime dėmesį į metinius didžiųjų bendrovių pardavimų ir grynojo pelningumo pokyčius. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog „FedEx“ fiskaliniai metai baigiasi gegužės mėn.

Šio sektoriaus lyderiai – „FedEx“, UPS ir „Deutsche Post DHL“ – demonstruoja nuosaikų 2-5% (met./met.) pardavimų augimą, tačiau „TNT Express“ pardavimai rodo aiškią mažėjimo tendenciją. Tuo tarpu grynojo pelningumo rodikliai leidžia įvertinti, kaip įmonei sekasi generuoti pelną. UPS grynasis pelningumas ženkliai svyruoja, tačiau pastaraisiais metais buvo didžiausias ir siekė 5-8%. Tuo tarpu „TNT Express“ veikla jau ketverius metus iš eilės yra nuostolinga dėl ženklių vykdomos restruktūrizacijos išlaidų ir įvairių nuostolių nurašymų.

Didesnis UPS veiklos pelningumas neliko nepastebėtas investuotojų, kurie už šios bendrovės akcijas yra linkę mokėti daugiau nei už konkurentų akcijas, remiantis paskutinių 12 mėn. P/E rodikliais. Apytiksliai 20 siekiantis P/E rodo, jog rinkos dalyviai sieja didelius lūkesčius su šios įmonės ateitimi. Tačiau verta atkreipti dėmesį, jog UPS įsiskolinimas (D/A rodiklis) yra gerokai didesnis nei konkurentų, kas didina riziką, jei pasaulio ekonomikos augimas iš tiesų gerokai sumažėtų arba prasidėtų dar viena finansų krizė. Nepaisant to, matome, jog UPS akcijų kaina pastaraisiais metais sugebėjo atsispirti korekcinėms nuotaikoms, kurios slėgė konkurentų akcijų kainas. Tuo tarpu „TNT Express“ akcijų kainą pastaraisiais metais ženkliai kėlė „FedEx“ bandymas perimti šią bendrovę.

Investicinės galimybės

Apžvalgoje nagrinėtų įmonių akcijas galima lengvai rasti didžiosiose akcijų biržose. UPS ir „FedEx“ (FDX) akcijas galima rasti JAV akcijų biržose, o likvidžiausas „Deutsche Post“ (DPW) akcijas (eurais) galima rasti Vokietijos biržoje. Tuo tarpu „TNT Express“ (TNTE) likvidžiausios akcijos (eurais) yra Amsterdamo biržoje

Dėl itin mažo tokias paslaugas teikiančių bendrovių skaičiaus rinkoje nėra tik tokias įmones apimančio ETF fondo. Nepaisant to, „FedEx“ ir UPS sudaro beveik 19% JAV transporto įmones apimančio ETF fondo iShares Transportation Average ETF (IYT). Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog šis ETF nepasižymi itin dideliu likvidumu.

Siuntų tarnybų verslas yra sudėtingas ir reikalauja nuolatinių investicijų, tačiau pastaruoju metu smukusios išlaidos kurui ir ilgojo laikotarpio perspektyvos, siejamos su elektroninės prekybos augimu bei vis labiau atsiveriančiomis besivystančiomis valstybėmis, leidžia įmonių ateitį vertinti gana optimistiškai.

Parengta LHV banko, remiantis įmonių (tnt.com, dpdhl.com, investors.ups.com, fedex.com) ir fondų valdytojų (sectorspdr.com, ftportfolios.com, personal.vanguard.com, ishares.com) skelbiamais duomenimis bei užsienio žiniasklaida (Barrons.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.

Saulius Lenauskas yra LHV banko finansų maklerio padalinio Lietuvoje vadovo pavaduotojas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dėl prastų oro sąlygų gali vėluoti siuntos ir laiškai

Dėl stipraus snygio ir prastų eismo sąlygų Lietuvos keliuose gali vėluoti siuntos ir laiškai, įspėja Lietuvos...

Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 1

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Įtampa dėl GPAIS slūgsta: ministerija pratęsė terminus Premium

Aplinkos ministerija atsižvelgė į įmonių prašymus ir 1–2 savaitėms pratęsė terminus, per kuriuos tarp atliekų...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Keičiasi „Novaturo“ vadovas 9

Kelionių operatoriaus „Novaturas“ vadovas Linas Aldonis palieka bendrovę, jį keičia Audronė Keinytė.

Vadyba
2019.01.16
RC kurs sistemą, kuri leis keistis e. recepto duomenimis Europoje 1

Valstybės įmonė Registrų centras paskelbė Lietuvos nacionalinio e. sveikatos kontaktų centro informacinės...

Medicinos bankas: S. Karoso mirtis veiklos nepaveiks 7

Trečiadienį mirus pagrindiniam Medicinos banko akcininkui Sauliui Karosui, banko atstovai ramina, kad banko...

Rinkos
2019.01.16
„Grinda“ už 1,7 mln. Eur  įsigijo 12 sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga 1

Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ įsigijo sunkvežimių ir žiemos įrangos 5 metų laikotarpiui, sutarčių...

Transportas
2019.01.16
Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 9

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
2019.01.16
Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

BDAR veikia: per Europą ritasi pirmoji baudų banga 7

Prabėgus daugiau nei pusmečiui po to, kai 2018 m. pavasario pabaigoje įsigaliojo ES Bendrasis duomenų...

Seimas nustatė baudas už kremavimo, kapinių priežiūros ir palaikų gabenimo pažeidimus 2

Nuo gegužės įsigalios griežtesni reikalavimai ir didesnės baudos dėl kapinių priežiūros, kremavimo veiklos ir...

Paslaugų eksportas: transportininkai – didžiausi ir pažeidžiamiausi Premium 6

Lietuvos paslaugų eksporto augimas 2018 m. I–III ketvirčius viršijo analitikų lūkesčius, tačiau šiemet tokios...

Verslo aplinka
2019.01.14
Ieškojo pirmojo kliento, rado investuotoją Premium 3

Net tie užsienio verslininkai, kurie anksčiau apie Lietuvą nežinojo, dabar čia naudojasi specialistų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau