EK: po embargo maisto produktų eksportas augo
Tiesa, kai kuriuose segmentuose, kur gamintojams Rusija buvo pagrindinė rinka, pardavimai, palyginti su laikotarpiu iki draudimų, krito 10-12%.
Pagrindinė eksporto augimo priežastis – kur kas aktyvesnė nei anksčiau naujų rinkų paieška. Pavyzdžiui, europiečių pardavimai Kinijoje (Lietuva į šią šalį pieno ir mėsos gaminių vežti neturi teisės), Egipte ir Turkijoje kilo 20-30%.
Kitos rinkos, kur taip pat pavyko sėkmingai auginti pardavimus, – JAV (ši valstybė gelbsti ir mūsų sūrių gamintojus), Šveicarija, Honkongas (į čia taip pat auga lietuviškų pieno produktų eksportas) bei Pietų Korėja.
Smukimas buvo tik daržovių (12%) ir vaisių (10%) pardavimuose. EK pastebi, kad mėsos ir mėsos produktų, kuriems Rusija buvo svarbi rinka, pardavimai netgi didėjo.