Šiurpuliukai per kūną: performansas su R. Meilutyte – priminimas mums visiems

Publikuota: 2022-04-08
Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.
svg svg
Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.

Šis performansas – tai priminimas mums visiems, kad ir kaip šalta, kad ir kaip nepatogu, turime imtis visų veiksmų, kurių tik galime, jog prisidėtume tuo, kuo galime, kad karas Ukrainoje pagaliau baigtųsi, sako Berta Tilmantaitė, multimedijos agentūros „Nara“ įkūrėja, žurnalistė, viena iš idėjos autorių.

Įgyvendintas projektas „Swimming Through“ (liet. „(iš)plaukti“), trečiadienį vyko šalia Rusijos ambasados Vilniuje esančiame tvenkinyje, nusidažiusiame kraujo spalva, o jį perplaukė Rūta Meilutytė, Lietuvos olimpinė čempionė.

„Mūsų visų atsakomybė yra kažką daryti. Nuo karo pradžios jau praėjo daugiau nei mėnuo, matome pernelyg daug abejingumo. Norėjosi kažką padaryti daugiau, daugiau nei žurnalistikos rėmai, kas man yra įprasta. Ieškojome kitų būdų kalbėti, nes įprasti formatai, atrodo, nebeveikia“, – kalba B. Tilmantaitė.

Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.
Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Taip pamažu užsimezgusi idėja su bendramintėmis Neringa Rekašiūte, Aurelija Urbonavičiūte ir išjudėjo.

„Pakalbėjome su R. Meilutyte, taip pat sulaukėme palaikymo. Norėjome šį performansą surengti dar kovo 11-ą, bet užšalo tvenkinys ir teko laukti“, – pasakoja B. Tilmantaitė.

Įgyvendinant projektą pagelbėjo ir daugiau partnerių: „Inospectra“, sužinojusi, apie projektą, dovanojo dažų, tačiau jų neužteko, tad čia su finansais pagelbėjo „Cgates“, „Deeper“ padėjo tvenkinyje išmaišyti dažus, vardina B. Tilmantaitė.

Nepamiršti ir nesustoti

„Svarbu nepamiršti, nesustoti, eiti ir daryti, vėl ir vėl, ieškoti vis formų tą kalbėjimą palaikyti. Su tokiais projektais galima vėl uždegti ir kitus žmones, kurie tarsi jau pavargsta, ima bėgti nuo skaudžios karo temos. Jautru buvo pamatyti ir Olego Surajevo akciją prie Vokietijos ambasados, su ant grindinio gulinčiais žmonėmis, panašius projektus nuvilnijusius kituose miestuose, tarp jų ir Berlyne. Negalima sustoti. Svarbu vienas kitą papildyti, pratęsti, kad žinia judėtų į priekį, kad neliktume abejingi, kai Rusija Ukrainoje vykdo žiaurų genocidą“, – kalba pašnekovė.

Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.
Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.

VŽ skelbė, kad Italijoje aktyvistai surengė protesto prieš Rusijos karą Ukrainoje akciją, kurios taikiniu tapo vieno rusų televizijos laidų vedėjo, artimo prezidento Vladimiro Putino režimui, vila prie Komo ežero, jos sienos buvo aprašinėtos žodžiais „žudikas“ ir „karui ne“, o jos baseino vanduo – nudažytas raudonai.

„Gal mintys ir sklaido ore. Kita vertus, mūsų žinia taip pat labai plačiai paplito, kalbėjome ir su Italijos, Ukrainos televizijomis, visų publikacijų nuo „The Guardian“, „Der Spiegel“ ir kt. jau nebesuskaičiuojame, jau nekalbant apie tūkstančius žmonių pasidalijimų, peržiūrų. Tačiau tikslas – ne matomumas. Norėjome dėmesio, tačiau ne sau, o Ukrainai. Performansas buvo skirtas atkreipti dėmesį į Rusijos karo nusikaltimus Ukrainoje, čia vykdomą genocidą ir į mūsų visų atsakomybę, kad turime imtis visų veiksmų, kurių tik galime, kad prisidėtume, kad karas pagaliau baigtųsi“, – kalba B. Tilmantaitė.

Pasak jos, jautriausia, kai ukrainiečiai rašo ir dėkoja.

„Tačiau jie neturi dėkoti, tai yra mažiausia, ką me galėjome padaryti, nes politiniuose koridoriuose viskas vyksta pernelyg lėtai. O R. Meilutytei, aišku, buvo žiauriai šalta. Bet tikslas buvo aukštesnis. Tai priminimas mums visiems, kad ir kaip šalta, kad ir kaip nepatogu, nemalonu stebėti, daryti, žiūrėti, vis tiek reikia eiti į priekį. Reikia ir toliau imtis veiksmų, kurių galime imtis, reikia peržengti per save, šaltį, nuovargį, išsekimą ar dar kažką. Imti ir daryti, o R. Meilutytė yra stiprus to pavyzdys ir simbolis“, – neabejoja B. Tilmantaitė.

Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.
Neringos Rekašiūtės ir kt. performanso organizatorių nuotr.

Meninė raiška „įjungia“ emocijas, tad ir žinutė plinta greičiau, priduria ji.

„Tad kuo dažniau ir daugiau imsimės kažkokių veiksmų, tuo daugiau bangų kils ir tuo spaudimas politikams augs. Svarbu nepavargti, toliau veikti, nes karas jau užsitęsė ir atsiranda noras ignoruoti, matome daugiau apatijos. Mes, kaip visuomenė galime daryti spaudimą tiems, kurie priima sprendimus, kad greičiau pamatytume šviesą“, – ragina B. Tilmantaitė.

Žemiau galite matyti performanso vaizdo įrašą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku