Komunikacijos rinka: riebesnį šuolį darė didžiosios agentūros

Atitinkamai agentūrų tiesioginės pajamos – eilutė, kuria komunikacijos bendrovės labiausiai linkusios matuoti savo veiklą, – pakilo kiek kukliau – 2,8%, iki 11,5 mln. Eur.
Kaip ir pernai, lyderė pagal apyvartą, tiesiogines pajamas ir grynąjį pelną buvo integruotosios komunikacijos agentūra „Publicum“.
Gerokai sėkmingesnius metus turėjo visos pirmajame šešetuke esančios agentūros – skaičiavo dviženklį pajamų šuolį, riebesnį rinkos kąsnį pernai pavyko atsiriekti ir ne vienai mažesnei komunikacijos bendrovei.
Pirmajame dešimtuke didžiausią pajamų šuolį 2019 m. skaičiavo „co:agency“ (32,4%), tačiau agentūros tiesioginės pajamos beveik nepasikeitė.
Atitinkamai sparčiausią tiesioginių pajamų augimą pernai skaičiavo „Idea Prima“ (27,4%), grynojo pelno (beveik 4 kartus) – „Fabula Hill+Knowlton Strategies“.
Didžiausią pelningumo rodiklį dešimtuke pasiekė agentūra „Maniac“ (UAB „Maniakai“), tačiau ši įmonė fiksavo mažesnę ir apyvartą, ir tiesiogines pajamas.
Žvelgiant į bendrą VŽ sudarytą komunikacijos agentūrų lentelę, didžiausią augimą per 2019 m. skaičiuoja „Virtuozai“ (MB „Virtuosus“). Agentūros apyvarta išaugo 133%, iki beveik 90.000 Eur, tiesioginės pajamos – 119%, iki 61.340 Eur.
Į viršų sparčiai stiebėsi ir kiti mažieji rinkos dalyviai: UAB „Ryšiai su visuomene“ pardavimai išaugo 54%, „Rinkom“ – 26%.
Išsamesnius rinkos dalyvių komentarus, infografiką rasite čia.
[infogram id="628df98b-8242-414c-9729-f7d8ffab54d1" prefix="bgB" format="interactive" title="Komunikacijai-trumpa"]