Lietuva „Google“ paieškoje 2024 m.: UEFA čempionatas, „Temu“, „Teltonika“ ir „Michelin“ restoranai

Žvelgiant į verslo paieškas dominuoja sparčiai auganti kinų e. platforma „Temu“, aukštai rikiuojasi daug dėmesio šiemet sulaukusi „Teltonika“ ir bemaž visi „Michelin“ žvaigždutes gavę restoranai Lietuvoje.
Tendencingiausių paieškų sąrašai „Google“ kasmet atspindi visuomenei svarbiausius įvykius, aktualijas, asmenybes, filmus ar kitus dalykus, kurie per paskutiniuosius metus žmonėms buvo svarbiausi.
Dera pabrėžti, kad šie sąrašai nėra populiariausios paieškos skirtingose šalyse ar segmentuose.
Tai yra naujos paieškos, kurių nebuvo ankstesniais metais, o, sudarant jas, yra atmetami nuolat pasikartojantys, įprastai aktualūs raktažodžiai ar bendrinės užklausos. Taip yra siekiama kuo geriau iliustruoti, kuo pastaraisiais metais gyveno Lietuvos ir pasaulio žmonės, kas jiems buvo svarbu, apie ką jie norėjo sužinoti daugiau.
Be įvykių, asmenybių ir kitų aktualijų, „Google“ pateikia ir prekių ženklus – tendencingiausias verslo paieškas, kurias pastaraisiais metais dažniausiai vartotojai vedė į paieškos langelį. Jei prekių ženklas į dešimtuką patenka kelerius metus iš eilės, vadinasi, jo aktualumas neišblėso ir per metus jis sulaukė daug naujų paieškų.
Tuo gali pasidžiaugti ir sparčiai auganti e. prekybos platforma „Temu“. Lietuvoje ši kinų e. gigantė populiarumą išlaiko antrus metus iš eilės, šiemet rikiuojasi pirmoje, 2023 m. buvo trečia.
Tradiciškai lietuviams svarbūs ir naujausi telefonai – „iPhone“ prekės ženklas ir pernai, ir šiemet antras.
Trečioje pozicijoje tarp populiariausių verslo paieškų šiemet – Suomijos mobiliųjų žaidimų kūrimo bendrovės „Supercell“ prekės ženklas.
Toliau rikiuojasi „Teltonika“ šiemet bemaž metus buvusi verslo ir politikų akiratyje: vasarą pradėjusi technologijų parko „Teltonika High-Tech Hill“ statybas, o šį rudenį įplieskusį skandalą, kad dėl valdžios ir institucijų neveiklumo stabdo suplanuotas 3,5 mlrd. Eur dydžio investicijos į aukštųjų technologijų parko 10-ies gamyklų statybas.
Tarp populiariausių verslo paieškų šiemet rikiuojasi ir bemaž visi „Michelin“ žvaigždutes šiemet gavę Lietuvos restoranai: tai ir „Demo restoranas“, ir „Nineteen18“, ir „Pas mus restoranas“. Sąraše nėra tik „Džiaugsmo“, taip pat gavusio „Michelin“ žvaigždę. Tikėtina, kad tai galėjo lemti faktas, kad pastarasis buvo labiau žinomas šalyje restoranas.
Tarp populiariausių paieškų rikiuojasi ir dar vienas maisto segmento prekės ženklas „Airomi“, gaminantis išskirtinius šokoladų ir saldumynų gaminius.
Pasak Gabijos Karpavičiūtės, „Google“ rinkodaros vadovės Baltijos šalyse, analizuojant šiemet išaugusias paieškas apie lietuviškus ir globalius prekių ženklus, taip pat pastebime ryškias tendencijas, kurios iliustruoja, kuo gyveno Lietuvos ir pasaulio visuomenė.
„2024 m. išsiskyrė „Michelin“ įvertinimą pelnę restoranai. Žaidimų mėgėjų tarpe didelio dėmesio sulaukė „Supercell“, tikėtina, dėl sparčiai jaunosios kartos tarpe šiemet išpopuliarėjusio bendrovės vaizdo žaidimo „Brawl Stars“. Technologijų srityje sužibėjo „iPhone“, rudenį pristačiusi naujuosius išmaniuosius telefonus ir kitus įrenginius, taip pat Lietuvos technologijų įmonių grupė „Teltonika“ bei JAV lustų milžinė „Nvidia“, – vardina G. Karpavičiūtė.
Nuo sporto, politikos iki filmų
Jei vertintume bendras paieškas, tai šiais metais lietuviai daugiausia domėjosi UEFA Europos futbolo čempionatu – kas ketverius metus vykstančiu stipriausių žemyno futbolo rinktinių turnyru. Antrąją vietą užėmė Seimo rinkimai, trečiąją – Lietuvos prezidento.
„Tendencingiausios paieškos kasmet atspindi visuomenei svarbiausius įvykius, keičiančius šalių ir pasaulio gyvenimą. Todėl natūralu, kad šiemet daug dėmesio sulaukė Lietuvoje vykę rinkimai ir JAV gyventojų sprendimas, kas bus jų šalies lyderis“, – teigia G. Karpavičiūtė.
Lietuvius domino ir „Eurovizijos“ bei vasaros olimpinių žaidynių herojai, taip pat aktyviai ieškota informacijos apie šalies ir pasaulio muzikos žvaigždžių koncertus Lietuvoje, domėtasi, kaip pakeisti kontaktinius telefono numerius ir t. t.
G. Karpavičiūtės teigimu, „Google“ paieškos sistema yra tapusi ir įrankiu, padedančiu žmonėms greitai spręsti problemas arba bent jau rasti galimus sprendimo būdų. Tai bene geriausiai iliustruoja „Kaip“ tipo užklausos: kaip balsuoti rinkimuose, kaip dažyti kiaušinius, kaip paruošti voveraites, kaip pasikeisti numerius telefone ir t. t.
Be to, šiais metais lietuviai vis dažniau domėjosi, kiek sveria krepšinio kamuolys, ir aiškinosi tokių terminų kaip „interlytis“, „Hipokrato suolas“, „mandatas“, baimės gyventi be mobiliojo telefono arba, „nomofobijos“, „ETF“ bei alfa kartos žargono žodžio „sigma“ reikšmes.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai