„Password 2024“: finalininkai visa galva aukštesni

Metinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2024“ po dalyvių pristatymų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas – efektyviausia Metų rinkodaros kampanija.
Vertinant pateiktas kampanijas, didžiausias dėmesys tenka pasiektiems rezultatams (40%), toliau po lygiai balų atitenka likusiems kriterijams: verslo situacijai ir tikslams (20%), įžvalgai (20%) bei įgyvendinimui (20%).
Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta į „Įvaizdinės rinkodaros kampanijos“ (15) ir į „Efektyviausios pardavimų skatinimo“ (13) kategorijas.
Kaip ir ankstesniais metais, „Password“ konkurso dalyviai galėjo pretenduoti į penkias skirtingas kategorijas, kurios sugrupuotos pagal didelio ir mažo biudžeto segmentus.
[infogram id="1550d3a2-f7bb-45ed-a585-37118b990ff4" prefix="PEI" format="interactive" title="Password finalininkai 2024"]
Visa galva aukščiau
Mantas Velykis, rinkodaros ekspertas, „Password 2024“ komisijos narys, LRT Rinkodaros skyriaus vadovas, kalbėdamas apie šiemetinius dalyvius, nusišypso: „Turbūt jokia paslaptis, kad daugelis paraiškas konkursams rengia paskutinę minutę. Ir tai, deja, puikiai galima justi jas skaitant: nuo gramatinių klaidų gausos iki fakto klaidų ar jų prieštaravimų pačioje paraiškoje. Todėl vien jau tvarkingai parengta ir išsami paraiška atkreipia komisijos dėmesį.“
Vis tik vertinant šiemetines paraiškas, M. Velykio nuomone, kiek nemaloniai nustebino kūrybiškumo stoka. Ypač to ekspertas pasigenda didelio biudžeto įvaizdinių kampanijų kategorijoje: čia ypač trūko įdomių ir netikėtų įžvalgų, netradicinių media kanalų pasirinkimų ar sprendimų juose.

„Kitaip tariant – viskas pernelyg „gražu“, kad būtų įdomu. Galbūt todėl į finalą patekusios paraiškos šioje kategorijoje buvo visa galva aukščiau už konkurentus. Kartu smagu, kad finalininkų paraiškose galima rasti nemažai originalaus mąstymo. Taip pat nemaža dalis finale atsidūrusių paraiškų – skatina eksperimentuoti, išeiti už tradicinių reklamos formų ir net su mažu rinkodaros biudžetu daugiau rizikuoti, bet ir daugiau pasiekti“, – pažymi M. Velykis.
Jis priduria, kad kai kuriose paraiškose komisijai kilo klausimų dėl rezultatų ir jo pokyčio priklausomybės nuo rengtos kampanijos.
„Atsakymų į visus šiuos klausimus ieškosime per dalyvių pristatymus per konferenciją“, – kalba M. Velykis.
Tai akcentuoja ir Paulius Senūta, „Password 2024“ komisijos narys, kūrybinės agentūros „Not Perfect Vilnius“ valdybos pirmininkas, primindamas, kad neretai paraiškose stengiamasi lenktyniauti ne tik kas ir ką nuveikė, kokius rezultatus tai atnešė, bet ir kas geriau parašė paraišką.
„Kita vertus, praėjusieji metai žvelgiant į rinkodaros sprendimus nebuvo „derlingiausi“ Lietuvos reklamos rinkai. Tad smagu, kad įmonės dalyvauja, dalinasi patirtimi ir turbūt tai yra svarbiausia“, – konstatuoja P. Senūta.
Paaiškės ant scenos
Giedrė Vilkė, „Metų CMO’23“, e. komercijos ekspertė, „Swissmoney“ pajamų augimo vadovė, „Password 2024“ komisijos narė, pažymi, kad tarp finalininkų išsiskiria keli lyderiai, o po jų rikiuojasi nemažai paraiškų, kurios gavo itin artimus balus, todėl išgryninti komisijai likusius klausimus ir patikslinti paraiškose ne visai aiškiai atskleistas įžvalgas, verslo sprendimų pagrindimą ar rezultatus, dalyviai galės ant scenos.
„Džiugina, kad yra paraiškų, kuriose matosi strateginis rinkodaros kampanijų gylis, kuomet kuriama kampanija ne tik pardavimams generuoti, bet atsiskleidžia ir integruotos socialinės atsakomybės strategijos, tvarus požiūris į verslą, darbuotoją, aplinką“, – teigia G. Vilkė.
Tiesa, ji pastebi, kad šiemet buvo gana didelis atotrūkis tarp didelio ir mažo biudžeto kategorijų – daug daugiau sulaukta paraiškų didelio biudžeto kategorijoje, o štai viešojo sektoriaus kategorijoje išvis nebuvo nei vienos paraiškos mažo biudžeto kategorijoje.
„Norėtųsi paskatinti tuos, kurie ieško ir randa išradingų, paskaičiuotų, drąsių būdų su nedideliu biudžetu pasiekti rezultatų ir teikti paraiškas bei dalyvauti. Tai nėra tik didelių prekės ženklų konkursas, kurie operuoja dideliais biudžetais. Drąsūs, bet tuo pačiu pamatuoti ir strategiškai apgalvoti sprendimai gali būti sėkmingi ir privalo būti pastebėti nepriklausomai nuo biudžeto“, – akcentuoja G. Vilkė.
Iš „Telios“ į „Red Bull“
VŽ primena, kad praėjusiais metais efektyviausia Metų rinkodaros kampanija buvo išrinkta tęstinė „Telia Global Services Lithuania“ programuotojų pritraukimo kampanija „Kodo klubas“.
„Sukomės IT rate patys, tad matėme, kad nuo žaidimo kambarių, stalo futbolo ir kitų įmonių siūlomų pranašumų IT profesionalai ir programuotojai jau yra gerokai pavargę. Jie pasidarė atsparūs darbuotojų samdos agentūrų vilionėms ir įprastiniams įmonių darbuotojo įvaizdžio kampanijų pažadams. Tad ieškojome nestandartinių žingsnių“, – taip pat apie kampaniją, „pramušusią“ lubas, kalbėjo Dominykas Maisiejus, tuometis „Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos vadovas, „Password 2024“ komisijos narys, dabar einantis „Red Bull“ automobilių sporto komunikacijos vadovo pareigas.