Vertybinis kompasas – svarbesnis už ketvirčio pelno ataskaitas

    Publikuota: 2022-03-20
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

    Sprendimų Rusijoje dar nepriėmusiems verslams spaudimas didėja su kiekvienu beatodairišku Rusijos puolimu prieš Ukrainą ir jos žmones. Rusijoje liekantiems dirbti verslams reputacijos kaina gali greitai tapti per didelė, kad būtų galima ignoruoti, rašo „The Economist“.

    Rūta Gaudiešienė, rinkos tyrimų bendrovės „Civitta“ partnerė, rinkodaros ekspertė, kalbėdama apie tai, kuo skiriasi reputacijos valdymas per krizę ir reputacijos valdymas karo atveju, pabrėžia vieną esminį skirtumą: per krizę yra svarbu bendrystė, pagalba vienas kitam, bet lygiai taip pat ir gebėjimas priimti gudrius sprendimus, kaip nepatirti nuostolių, o karo akivaizdoje yra atvejų, kai turime sąmoningai priimti žalą savo verslui.

    „Tokia yra laisvės kaina. Ir vertybinis kompasas čia yra daug svarbesnis už ketvirčių pelno ar nuostolio ataskaitas“, – primena R. Gaudiešienė.

    Galima neabejoti, kad vartotojai balsuos savo piniginėmis už tuos, kurie karo akivaizdoje netrypčioja vietoje, o imasi principingų, nors ir nelengvų sprendimų.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Ji atkreipia dėmesį, kad tie verslai, kurie jau ne vienus metus vadovaujasi ESG (angl. environmental, social, governance, liet. aplinkos, socialinių ir valdysenos) standartais, daug lengviau ir greičiau priėmė verslui sunkius sprendimus.

    Taip pat skaitykite:

    Tai parodo reputacijos transformacijos kelią – nuo įvaizdžio link visos organizacijos veiklos principų, pabrėžia R. Gaudiešienė.

    „O kas laukia tų „gudručių“ kurie mano, kad sugebės pasėdėti ant abiejų kėdžių, labai priklauso ir nuo mūsų visų. V. Putino šalininkai nepamiršta pabrėžti, kad traukiasi iš Rusijos tie verslai, kurie bijo Amerikos sankcijų jiems patiems. Tad visa sprendimo logika priklauso tik nuo vieno klausimo: ko labiau bijai, rusų ar amerikiečių. Visuomenės spaudimo, reputacijos temų prorusiškame naratyve nėra, bet tai yra po padidinamuoju stiklu mūsų pusėje. Ir tai turi būti eskaluojama maksimaliai. Šiandien turime padėti apginti ne tik Ukrainos, o ir mūsų visų laisvę“, – kalba R. Gaudiešienė.

    Turime apginti ir verslo etikos standartus, o verslai turi suprasti, kad už norą tyliai „pasipinigauti“ jie sumokės dar daugiau nei tie, kurie traukiasi iš Rusijos, pažymi pašnekovė.

    „Apie tai bus kalbama dar ne viename straipsnyje ir ne vieną kartą, o tokie sąrašai bus linksniuojami, bus peržiūrinėjami ne tik dabar, bet ir ateityje, jau nekalbant apie kiekvieno mūsų savarankišką  pasirinkimą pirkti ar nepirkti vieną ar kitą produktą, paslaugą“, – pabrėžia R. Gaudiešienė.

    VŽ rašė, kad dėl karo Ukrainoje agresorėje Rusijoje veikiantys verslai dar ilgai bus po padidinamuoju stiklu. Ir tie, kurie pasitraukė ir sulaukė palankaus civilizuoto pasaulio vertinimo, tačiau išgirdo iš Vladimiro Putino grasinimus apie galimą nacionalizavimą. Ir tie, kurie vis dar tebebando užimti tarpinę poziciją, nes ilguoju periodu tai liks dėme jų reputacijai.

    „The Economist“ ir geografinių duomenų įmonės „SafeGraph“ analizė rodo, kad vakarietiškų prekės ženklų pasitraukimas paveiks mažiausiai 3.500 mažmeninės prekybos vietų, beveik 500 miestų visoje Rusijoje.

    Tai apima 1.200 restoranų ir kavinių, 700 drabužių, 500 batų parduotuvių ir 400 degalinių. Vien Maskvoje bus uždaryta mažiausiai 940 parduotuvių, Sankt Peterburge – daugiau nei 300.

    Plačiau slaitykite: Aukštos moralės kaina: skausminga dilema, bet švari reputacija

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Rinkodara“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    „Metų komunikatoriaus“ laurai – „Iki Lietuva“ atstovei

    Penktadienį geriausių komunikacijos projektų konkurso baigiamajame „PR Impact Awards 2023“ renginyje...

    Rinkodara
    19:31
    V. Čmilytė-Nielsen: vykstant LRT generalinio direktoriaus rinkimams koreguoti įstatymą poreikio nematau

    Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo pirmininkė, sako nematanti poreikio vykstant LRT generalinio direktoriaus...

    Didžiosios komunikacijos agentūros: dar vieni stiprūs ir rekordiniai metai Premium

    2022-ieji didžiausioms komunikacijoms agentūroms buvo dosnūs: nepaisant karo ir infliacijos padiktuotų...

    Rinkodara
    05:45
    Butikinės agentūros: jokios recesijos, aukso amžius tęsiasi Premium

    2022-aisiais sėkmingus metus skaičiuoja ne tik didžiosios komunikacijos agentūros, bet ir kaip grybai po...

    Rinkodara
    05:45
    Siūloma etiketėse nurodyti dabar po privačiais ženklais besislepiančius gamintojus

    Seime skinasi kelią iniciatyva gamintojus, kurie slepiami naudojant privačius prekybininkų ženklus, nuo 2024...

    Prekyba
    2023.06.08
    „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: esame profesionalūs kritikai, tačiau motyvuoja ne botago principas (II dalis) Premium

    Apie įmonių darbo aplinką, žmonių motyvaciją, apie tai, kaip mūsų lietuviškoje kultūroje vis dar trūksta...

    Rinkodara
    2023.06.08
    V. Juozapaitis: pokyčius LRT vadovo rinkimuose turi inicijuoti taryba

    Seimo Kultūros komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis sako, kad stringant nacionalinio transliuotojo...

    Žiniasklaida
    2023.06.07
    Susierzinęs vartotojas: ieško akcijų, net kai baigiasi pienas pusryčiams Premium 3

    Drastiškai parduotuvių lentynose augančios kainos, karo ir ekonomikos recesijos nuotaikos gerokai pakoregavo...

    Prekyba
    2023.06.06
    LRT vėl nepavyko išrinkti generalinio direktoriaus 1

    LRT taryba informavo, kad naujo nacionalinio transliuotojo vadovo išrinkti nepavyko, nes abu kandidatai...

    Rinkodara
    2023.06.06
    Komunikacijos agentūra „Agency 1323“ keičia pavadinimą 1

    Iki šiol „Agency 1323“ vardu veikusi komunikacijos agentūra keičia pavadinimą ir prekių ženklo identitetą į...

    Rinkodara
    2023.06.06
    „ChatGPT“ e. prekyboje: pranašumas ar žaidimas pilkojoje zonoje Premium 1

    Praėjusią savaitę e. platforma „Varlė.lt“ prie populiariausių prekių pradėjo skelbti ne tik įprastus...

    Rinkodara
    2023.06.05
    Karas pakeitė požiūrį: kitų gerovei neaukoja tik trečdalis Lietuvos 1

    Lietuvos žmonių poreikis prisidėti prie kitų žmonių gerovės pastaraisiais metais labai pasikeitė. Tyrimo...

    Rinkodara
    2023.06.04
    „IAB Europe“: tarp Baltijos šalių skaitmeninės reklamos biudžetai didžiausi Lietuvoje

    Nepaisant ekonominio ir politinio nestabilumo, skaitmeninės reklamos išlaidos Europoje išaugo 9,8% iki 86...

    Rinkodara
    2023.06.04
    NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – vienybės žinutė

    Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau...

    Rinkodara
    2023.06.03
    E. prekyba: didžiausios apsipirkimo kliūtys ir lyderiaujantys prekių ženklai Premium

    Pandemija neišmokė lietuvių pirkti maisto internetu – daugiau nei pusė šalies gyventojų maisto internetu...

    Prekyba
    2023.06.02
    „Lidl Plus“ lojalumo programa – su naujais partneriais 2

    Nuo šiol „Lidl Plus“ lojalumo programėlėje klientai ras ne tik specialius pasiūlymus ir nuolaidų kuponus...

    Rinkodara
    2023.06.02
    „Bitė“ išsirinko komunikacijos partnerius

    Skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų pirkimo konkursą...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Infes“ atsinaujina: keičia pozicionavimą ir vizualinį identitetą

    Dešimtmetį Lietuvoje dirbanti įmonė „Infes“ atsinaujina ir pristato naują vizualinį identitetą, prekės ženklo...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Pigu“ paliekanti „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: lyderiai kraujuoja labiausiai Premium 7

    Tik atrodo, kad lyderiu būti lengva, sako Giedrė Vilkė, neseniai atsiėmusi „Metų CMO 2023“ titulą, „Pigu...

    Rinkodara
    2023.06.01
    TOP 10 podkastų gegužę: „Pigu“, „Plus plus plus“, „Avia Solutions Group“ verslo užkulisiai, energetika, vadyba

    Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių tinklalaidžių TOP 10.

    Rinkodara
    2023.06.01

    Verslo žinių pasiūlymai