2021-11-10 09:50

Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia reklamos ir ryšių su visuomene sektoriuje lyderiaujančių bendrovių dešimtuką.

[infogram id="fb38a4a2-4f6d-4edb-a188-a8a423391849" prefix="3Xo" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2021: Reklama ir viešieji ryšiai"]

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ duomenų analizės skyriaus vadovas, pabrėžia, kad analizuojant šio sektoriaus rezultatus matyti, jpg pastarieji metai reklamos ir komunikacijos bendrovėms buvo sunkūs, ypatingai tradicinėms agentūroms, rinkos senbuvėms.

„Pandemija iškėlė naujus lyderius: skaitmenines agentūras. Reklamos rinka labai dinamiška, dideliais pinigais čia nelyja, biudžetai labai nesistiebia į viršų, per pandemiją jie net ir traukėsi, tad agentūros, kurios buvo aktualios, siūlė paslaugas skaitmeninėje erdvėje, sugebėjo atsiriekti didesnį rinkos kąsnį. Joms pandemijos metai tapo galimybe labiau išaugti ir atsistoti tarp sektoriaus lyderių“, – pokyčius mini A. Janeliūnas.

Tad nenuostabu, kad ant pirmojo laiptelio – skaitmeninė rinkodaros agentūra „Iprospect“. Jos pajamos per metus išaugo 14%, iki 3,39 mln. Eur, o pelnas prieš mokesčius šoktelėjo 15 kartų, iki 321.600 Eur.

Sektoriaus lyderių apžvalgą skaitykite „VŽ Premium“.

VŽ primena, kad projekte „Lietuvos sektorių lyderiai“ įmonės vertinamos pagal pajamų ir pelno eilutes, pelningumą ir mokamų atlyginimų dydį, o daugiausia svorio atitenka vertinamų rodiklių pokyčiui per metus.

„Šiemet, Registrų centrui atvėrus daugiau duomenų, paprasčiau galėjome įvertinti ir turto pelningumo rodiklį ROA. Tai padeda geriau įvertinti situaciją, įmonės veiklos sėkmę, kitais žodžiais tariant, kuo didesnis šis rodiklis, tuo veikla yra efektyvesnė. ROA rodiklis padeda geriau įvertinti ir „išlyginti“ reitingo vertinimuose galimus techninius svyravimus kituose finansiniuose įmonės rodikliuose“, – šiemetinius pasikeitimus nurodo A. Janeliūnas.

Pasak jo, įmonių mokami atlyginimai reitinge taip pat turi didelę reikšmę.

„Gali būti nedidelė įmonė, bei jei geba augti ir mokėti savo segmente didelius atlyginimus, bendrame reitinge gali pelnyti aukštesnę vietą. Beje, rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderės išsiskiria gana aukštais atlyginimais“, – pažymi A. Janeliūnas.

Šiemetiniame reitinge pirmą kartą buvo atsižvelgta ir į tai, kokio dėmesio bendrovė sutraukė iš „Verslo žinių“ skaitytojų, vertinant teigiamą ar neigiamą kontekstą, kuriame buvo minimos įmonės.

„Sektorių lyderiai 2021“ reitinguojami, remiantis 2020 m. finansiniais duomenimis.

[infogram id="37e4b177-fb96-4d16-b622-5e55bca457a0" prefix="hED" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2021 metodika"]

52795
130817
52791