2021-06-21 08:45

„Linkonos“ sėkmė Kinijoje: pigiau apginti prekės ženklą nei žiūrėti, kaip jį naudoja kinai

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kinija nėra ypatingai svetinga šalis kitų valstybių prekių ženklų savininkams. Ne viena Lietuvos bendrovė turėjo situacijų Kinijoje, kuomet ilgą laiką įvairiose valstybėse naudotas ir reklamuotas prekių ženklas Kinijoje tapo ginčo objektu dėl to, kad šioje valstybėje buvo registruotas vietinių verslų, o tikrasis prekių ženklo savininkas netekdavo teisės jo naudoti šioje teritorijoje.

Neretai tokios istorijos persikelia į teismus, tačiau, kaip pažymi teisininkai, procesai Kinijoje yra ilgi ir nenuspėjami, kad gana dažnai situacijos sprendimo būdu tampa taikus susitarimas, kurio viena pagrindinių sąlygų – kartais ir neprotingai didelės kompensacijos už prekių ženklo perdavimą tikrajam jo savininkui sumokėjimas.

„Tokie susitarimai nėra viešinami ir po jų likusį kartėlį stengiamasi kompensuoti milžiniškos Kinijos rinkos privalumais“, – teigia Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „Triniti Jurex“ vadovaujančioji partnerė, advokatė.

52795
130817
52791