Teismas: „Vilniaus degtinė“ teisingai nubausta už „Čepkelių“ trauktinės reklamą

Publikuota: 2021-06-07
2019-ųjų spalį vykusi kampanija. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
2019-ųjų spalį vykusi kampanija. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prancūzijos koncerno „Marie Brizard Wine & Spirits“ grupės alkoholio gamybos bendrovė „Vilniaus degtinė“ neteisėtai reklamavo „Čepkelių“ trauktinę, todėl turi sumokėti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) jai skirtą 5.800 Eur baudą.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) birželio 2 d. atmetė „Vilniaus degtinės“ skundą ir paliko galioti bendrovei nepalankų Vilniaus apygardos administracinio teismo 2020-ųjų birželį priimtą sprendimą.

NTAKD baudą „Vilniaus degtinei“ 2019-ųjų pabaigoje skyrė už „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamą stenduose ir internete – vienas jos šūkių buvo „Ir kurtiniui aišku, kad čia nealkoholinė“.

Bendrovė tvirtino, kad reklamavo nealkoholinį gėrimą, kuris turėjo praplėsti „Čepkelių“ gėrimų šeimą, todėl jai negali būti skiriama sankcija.

„Vilniaus degtinės“ teigimu, departamento Alkoholio kontrolės skyriaus vadovas yra viešai išaiškinęs, jog nealkoholinių gėrimų reklama atitinka reikalavimus, jeigu vartotojas gali juos atskirti nuo nealkoholinių. Be to, anot įmonės, 2018–2019 m. nealkoholinio alaus ir vyno reklamai buvo išleista apie 11 mln. Eur, NTAKD apie šias reklamas žinojo ir jas toleravo.

Teismas nurodė, kad bauda skirta už draudžiamą alkoholio reklamą, nes reklamuoto gėrimo ir alkoholinės trauktinės apipavidalinimas iš esmės identiškas, ant etikečių yra nuorodos į įmonės interneto svetainę, kur informuojama apie alkoholinius gėrimus, o stenduose ir portaluose pateikiamas prekės ženklas „Čepkelių“ yra registruotas alkoholinių gėrimų klasėje.

„Pasirinktas gėrimo apipavidalinimas daro tiesioginę ir netiesioginę įtaką „Vilniaus degtinės“ gaminamos ir platinamos trauktinės žinomumui, nes visos asociacijos, kylančios vizualiniu pagrindu, grindžiamos vidutinio vartotojo turimomis patirtimis, susiformavusiomis trauktinės atžvilgiu, skatina jos įsigijimą ir vartojimą, o tai vertintina kaip Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimas“, – rašoma LVAT nutartyje.

Joje pažymima, kad „Vilniaus degtinė“ privalėjo ypač atidžiai rinktis viešoje erdvėje skleidžiamą informaciją – produkcijos apipavidalinimą, kad šis vidutinio vartotojo nebūtų siejamas su alkoholiniais gėrimais ir taip tiesiogiai ar netiesiogiai nebūtų reklamuojami alkoholiniai gėrimai.

LVAT nutartis yra neskundžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvių kalbos sudėtingumas riboja virtualių asistentų plėtrą  Premium

Skaitmeninių pokalbių programėlių diegimas Lietuvoje, priešingai nei didžiosiose Vakarų šalyse, įsisiūbuoja...

Prekyba
2021.06.23
Darbdavio įvaizdis: šalia gero atlyginimo reikia ir lankstaus grafiko Premium 1

Darbuotojus labiausiai motyvuoja keliamas atlyginimas, taip pat piniginės premijos. Iš nefinansinių priemonių...

Rinkodara
2021.06.22
EK imasi naujo tyrimo – akiratyje „Google“ veiksmai interneto reklamoje

Europos Komisija (EK) antradienį pradėjo naują tyrimą, siekdama įvertinti, ar technologijų gigantė „Google“...

Rinkodara
2021.06.22
„Not Perfect“ tapo „Swedbank“ reklamos partneriais Baltijos šalyse

Kūrybinių agentūrų tinklas „Not Perfect Vilnius“, „Not Perfect Riga“ ir „Not Perfect Tallinn“ laimėjo...

Rinkodara
2021.06.22
„Linkonos“ sėkmė Kinijoje: pigiau apginti prekės ženklą nei žiūrėti, kaip jį naudoja kinai Premium

Kinija nėra ypatingai svetinga šalis kitų valstybių prekių ženklų savininkams. Ne viena Lietuvos bendrovė...

Rinkodara
2021.06.21
Vilniaus jubiliejui ruošiama kampanija – vėl nori nustebinti visko mačiusį pasaulį

Vilniui, ruošiantis 700 m. jubiliejui, pradedama rengti ilgalaikė komunikacijos koncepcija, apimsianti...

Rinkodara
2021.06.20
„Eneba“: galimybė parduoti nenaudojamas žaidimų konsoles – ne vien tvarumo mada Premium

Elektroninė žaidimų parduotuvė „Eneba“ vartotojams pasiūlė naują paslaugą – parduoti nenaudojamas konsoles ir...

Rinkodara
2021.06.20
Lietuvos farmacininkė „Norameda“ plečiasi į Lenkiją  Premium

Lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“ atidarė savo padalinį ir elektroninę vaistinę Lenkijoje.

Prekyba
2021.06.20
„Kilo Health“ vadovas: pernelyg dažnai siekiame būti geriausi ir super herojai Premium 2

Sparčiai per pastaruosius metus augančio startuolio „Kilo Health“ vadovas apie sėkmės receptą kalba...

Rinkodara
2021.06.20
Autorių teisių direktyva – ne visada reikia būti pirmąja kregžde

Iki šių metų birželio 7-osios Lietuvoje, kaip ir kitose ES valstybėse, turėjo būti įgyvendinta dar 2019-ųjų...

Rinkodara
2021.06.20
„Revolut“ vėl platina vaivorykštės kortelę 26

Pasaulinė finansų platforma „Revolut“, turinti 15 mln. klientų, paskelbė prisidedanti prie visame pasaulyje...

Rinkodara
2021.06.20
„Nord Security“ rinkodaros vadovė: svarbiausia duomenys, o ne „gražu-negražu“ sąvokos

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.20
Prekybininkų strategijose – dėmesys maisto gamybos ir tiekimo ekosistemai  Premium

Maisto sauga dar niekada iki šiol nebuvo tokia svarbi prekybos tinklams kaip prasidėjus pandemijai,...

Prekyba
2021.06.18
Autorių teisų direktyva: brangi, klampi ir vis dar derinama Premium

Iki šių metų birželio 7-osios Lietuvoje, kaip ir kitose ES valstybėse, turėjo būti įgyvendinta dar 2019-ųjų...

Rinkodara
2021.06.18
Elektrotechnikos bendrovė „SLO Lithuania“ keičia pavadinimą

Elektrotechnikos prekybos ir sprendimų bendrovė „SLO Lithuania“ keičia pavadinimą ir tampa „Helso“.

Rinkodara
2021.06.17
„Mid Europa“ užbaigė sandorį: įsigijo dvi e. prekybos lyderes – „Pigu“ ir „Hobby Hall Group“ Premium

Privataus kapitalo investuotoja „Mid Europa Partners“, investavusi 100 mln. Eur, baigė bendrovių „Pigu“ ir...

Prekyba
2021.06.17
„Mantinga“ turi naują komunikacijos vadovę

Duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonės „Mantinga“ komunikacijos vadovės pareigas pradėjo eiti Kristina...

Rinkodara
2021.06.16
„Akropolis Group“ refinansavo dukterinių įmonių paskolas bankuose

Prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo įmonė „Akropolis Group“ dalimi euroobligacijų emisijos metu...

Prekyba
2021.06.16
Buvęs „Camelia“ akcininkas imasi NT

Bendrovės „Nemuno vaistinės“, valdančios „Camelia“ vaistines, akcininkais tapo įmonės „Medigate Management“,...

Prekyba
2021.06.16
Tarp prasmingiausių prekių ženklų – ir vaistinės, ir siuntų bendrovės

Pasaulinė pandemija ir pasikeitę prioritetai paveikė šalies vartotojų požiūrį į prasmingus prekių ženklus bei...

Rinkodara
2021.06.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku