Reputacijos tyrime – ir viešasis sektorius

Publikuota: 2021-05-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pandemijos metai išvargino visuomenę, o dėl karantino ribojimų susikaupęs nuovargis ir neigiamos emocijos persismelkė visur. Kaip tai paveikė verslą ir viešąjį sektorių, parodys šeštus metus atliekamas Lietuvos įmonių reputacijos tyrimas.

VŽ rašė, kad praėjusių metų tyrimas palietė pirmąją pandemijos ir karantino bangą – tuomet vyravo solidarumo ir bendrystės nuotaikos, o greita verslo reakcija ir pagalba visuomenei, lyderystė perkant įvairias priemones atsipirko – kilo beveik visų sektorių reputacija.

Tačiau tai buvo tik šaltas dušas prieš ilgą, nenuspėjamą ir sunkių sprendimų kupiną nuovargio žiemą, vertina tyrimo iniciatoriai.

„Šį pavasarį jaučiamės atsparesni, bet kartu ir labiau suirzę, pavargę. Viešojoje erdvėje dominuoja nebe tiek vienijantis, kiek poliarizuojantis naratyvas. Bet kuriuo klausimu diskutuojant vis garsiau girdime priešpriešas: „Mes prieš juos“. Nesvarbu, ar diskusijos vyktų apie skiepus, žmogaus teises, ar verslų veiklos apribojimų atlaisvinimus. Tai labai žmogiška reakcija – negali pykti ant likimo, bet labai norisi rasti kaltų. Visa tai tvyro ore. Bus įdomu sužinoti, kaip šios nuotaikos palies verslą ir valstybės institucijas“, – sako Rūta Gaudiešienė, reputacijos tyrimą atliekančios ir indeksą sudarančios bendrovės „Customer Centric Consultancy“ vadovė, „Civitta“ partnerė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ji priduria, kad dėl pandemijos poreikį matuoti savo reputaciją visuomenės akyse, gerinti aptarnavimą ir įvaizdį pajuto ir viešos institucijos, valstybinės įstaigos, todėl šįmet jos taip pat įtrauktos į reputacijos indeksą.

nuotrauka::1

„Prieš 7–10 metų verslo reputaciją ryškiausiai formavo įmonės augimo aspektai: ar ji gerai valdoma, finansiškai stipri, auganti, inovatyvi. Visa tai tebėra svarbiausi valstybės valdomų verslų vertinimo kriterijai, o štai privačioms įmonėms reikalavimai auga, stiprėja paslaugų kokybės, dėmesio klientų poreikiams ir kiti aspektai. Kitaip sakant, svarbu ne tik kaip sekasi pačiai įmonei, bet ir kaip ji elgiasi su savo klientais, darbuotojais. Apskritai, įmonės kaip darbdavio įvaizdis tampa vienu svarbiausių reputacijos faktorių ir pandemija jo svarbą, neabejoju, tik sustiprino“, – išplatintame pranešime cituojama R. Gaudiešienė.

Visuomenės reikalavimai auga

Tyrimą inicijuojančios komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ vadovės Ramintos Rimkienės teigimu, pasaulinė pandemija sukūrė naują kartą, kurią prisimins visi.

nuotrauka::2

„Nors buvo svarstymų, kad pandemija sukels totalų perversmą, iš tiesų turėjome didžiulę iki tol jau žinotų ir stebėtų pokyčių akceleraciją. Pastarieji metai pakeitė, „perkrovė“ daugelį dalykų, o versle pokyčių tempas buvo neįtikėtinas – nuo persiorientavimo į nuotolinį darbą iki kardinaliai pasikeitusių vartojimo grandinių. Tai, kaip verslas ir viešosios institucijos sugebėjo priimti pokyčius, prie jų prisitaikyti ar net juos išnaudoti, atsiliepė ir jų reputacijai“, – teigia R. Rimkienė.

„Fabula Rud Pedersen Group“ inicijuoto, kartu su „Customer Centric Consultancy“, Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) ir Investuotojų forumu atliekamo, reputacijos tyrimo metu gegužės–birželio mėnesiais numatoma apklausti daugiau nei tūkstantį respondentų, suskirstytų į tris grupes: visuomenę, nuomonės lyderius ir sprendimų priėmėjus.

Tyrime analizuojamas Lietuvos gyventojų, verslo vadovų, politikų bei nuomonių formuotojų požiūris į didžiąsias Lietuvos privačias įmones bei viešojo sektoriaus organizacijas: kaip vertinama jų reputacija, ar jos gerbiamos, ar jomis pasitikima.

Taip pat tiriami svarbiausi reputacijos atributai: verslo etika, nuosekli socialinė veikla ir inovatyvumas, produktų ar paslaugų kokybė, rūpinimasis darbuotojais ir t. t. Remiantis atributų vertinimais išvedamas įmonės reputacijos indeksas.

Po pertraukos – į viršų

VŽ primena, kad pernai geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse – „Thermo Fisher Scientific“, visuomenė savo simpatijas atidavė „Lidl“ ir „Camelia“. COVID-19 kontekste reputacijos laurus susirinko „Maxima“. Įspūdingą šuolį į viršų demonstravo ir valstybės valdomos įmonės.

nuotrauka::3

Kaip rodo tyrimas, bendras reputacijos indekso rodiklis per metus išaugo nuo 22 iki 28.

„Net ir išėmus naujai įtrauktas arba nebematuojamas įmones, t. y. eliminuojant pakeitimų įtaką iš matavimų, matome tą pačią tendenciją – augimą. Labiausiai – nuomonių lyderių ir sprendimų priėmėjų akyse“, – tuomet VŽ teigė R. Gaudiešienė.

„Tuometiniame tyrime įtrauktos buvo „Vinted“ ir „Tesonet“, ir jos iš karto atsistojo tarp lyderių. Puikius rodiklius skaičiuoja ir „Depo“, ir „Topo grupė“, pirmąkart įtrauktos į tyrimą“, – nusišypso R. Gaudiešienė.

Kaip ir ankstesniais metais, vertinant pagal verslo segmentus palankiausiai vertinamas sektorius visose auditorijos grupėse – biotechnologijos, visuomenės akyse į viršų šoka ir „buitinės biotechnologijos“ – vaistinės, tuo metu žemės ūkio bendrovės ir didelės įmonių grupės rikiuojasi apačioje.

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

I. Trakimaitė-Šeškuvienė vadovaus „Maxima LT“ komunikacijai 1

Nuo 2022 m. spalio be nuolatinio Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovo dirbusi...

Prekyba
09:41
Didžiausi atlyginimai žiniasklaidos segmente: TV lyderystė Premium

Didžiausius atlyginimus iš žiniasklaidos bendrovių moka komercinės televizijos – dosniausiu vidutiniu atlygiu...

Įtakingiausi verslo lyderiai ir nauji veidai

Nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet staigmena – šalia garsių ekonomistų Nerijaus Mačiulio, Žygimanto...

Rinkodara
2023.03.23
„Iki“ pristato naujo formato parduotuves: pirmojo etapo investicija – 5 mln. Eur Premium 8

Vienai stambiausių Vokietijos mažmeninės prekybos įmonių grupių „Rewe“ priklausantis antras pagal dydį...

Prekyba
2023.03.23
Dukart kino teatro atidarymą atidėjęs „Vilnius Outlet“: suderinome sąlygas su „Apollo“ iš naujo Premium

Vilniuje šalia Vakarinio aplinkkelio prieš metus atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“...

Prekyba
2023.03.23
„LastMile“ šuolis: neria į tarptautinius vandenis, apyvartą Lietuvoje beveik patrigubino Premium 3

Technologijų bendrovė „Greituolis“, plėtojanti e. platformą „LastMile“, preliminariais duomenimis, pernai...

Prekyba
2023.03.22
Nuo „Piguoliai“ iki „Genijaus Eugenijaus“: kaip neprašauti pro šalį su kainų komunikacija Premium

Svyruojant vartotojų nuotaikoms, kai pasaulį tebekrečia rekordinė infliacija, šoktelėjusios palūkanos, netyla...

Rinkodara
2023.03.22
„Password 2023“: pratęsiamas terminas paraiškų pateikimui

Dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2023.03.21
„Maxima“ be komunikacijos komandos užleido pozicijas „Iki“ ir „Rimi“ Premium

Kol prekybos tinklas „Maxima“ tebeformuoja naują komunikacijos ir rinkodaros komandą, konkurentai šių metų...

Rinkodara
2023.03.20
V. Sinkevičius: naujos pakuočių taisyklės gyventojui kasmet padės sutaupyti iki 100 Eur 3

Virginijaus Sinkevičiaus, už aplinką atsakingo Europos Komisijos nario, teigimu, direktyva dėl pakuočių ir...

Pramonė
2023.03.20
„Maistas – ne ginklai“, arba Kaip „Vičiūnai“ prekiauja ir Kryme, ir Donbase 5

Lietuvos maisto produktų gamybos „Vičiūnų grupė“ jau devynerius metus tiekia savo produkciją į Rusijos...

Pramonė
2023.03.20
Kino pavasaris: filmų maratono nepraleidžia ir didieji prekių ženklai Premium

Kovo 16 d. šalies kino teatruose startavo dešimt dienų karaliausiantis „Kino pavasaris“, kuris kasmet...

Rinkodara
2023.03.19
Gydytojai-influenceriai – alternatyva draudžiamam paciento įvaizdžiui 1

Aktyvesnė gydytojų komunikacija socialiniuose tinkluose kartu tampa ir teisėta alternatyva draudžiamam...

Rinkodara
2023.03.18
„Amazon“ – ne karalius, „AliExpress“ – vis aršesnė konkurentė Lietuvos e. prekybininkams Premium

Lankomiausių e. komercijos prekybininkų reitingas Lietuvoje, įtraukus ir globalias platformas, – kitoks.

Rinkodara
2023.03.17
Gydytojai influenceriai – megažvaigždės konservatyviame medicinos pasaulyje Premium

Gydytojai nuomonės formuotojai – vis dažniau pastebima rinkodaros tendencija ir Lietuvoje, ir užsienyje.

Rinkodara
2023.03.16
Tyrimas: siekiant parduoti per socialinius tinklus, akys krypsta į „TikTok“

Pardavimas transliuojant gyvai socialiniuose tinkluose tapo reikšmingu kanalu per pandemiją. Nemažai...

Prekyba
2023.03.15
Griauna NT skelbimų monopolį: naujas žaidėjas nusitaikė į antrą vietą Premium 38

Į Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) skelbimų rinką žengia naujas vardas – „Realu.lt“. Naujojo portalo...

Rinkodara
2023.03.15
Dakaro ralio žvaigždės: skirtingos „Redbull“, „Teltonikos“ ir Šiaulių banko istorijos Premium

Sporto renginių rėmimo projektai atneša ne tik matomumą ir žinomumą prekių ženklams: skirtingos sporto šakos...

Rinkodara
2023.03.14
„LastMile“ įkūrėjas – apie projektus su „Rewe“ Vokietijoje ir Rumunijoje, naujus sumanymus ir išskirtinę rinkodarą Premium 2

„Verslo žinių“ podkastų studijoje – Tadas Norušaitis, technologijų bendrovės „LastMile“ vienas įkūrėjų,...

Prekyba
2023.03.14
Iš Rygos komunikacijos agentūros grįžta su apdovanijomais 1

Rygoje vykusiuose Baltijos šalių komunikacijos kampanijų apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication...

Rinkodara
2023.03.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku