Reputacijos tyrime – ir viešasis sektorius

Publikuota: 2021-05-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pandemijos metai išvargino visuomenę, o dėl karantino ribojimų susikaupęs nuovargis ir neigiamos emocijos persismelkė visur. Kaip tai paveikė verslą ir viešąjį sektorių, parodys šeštus metus atliekamas Lietuvos įmonių reputacijos tyrimas.

VŽ rašė, kad praėjusių metų tyrimas palietė pirmąją pandemijos ir karantino bangą – tuomet vyravo solidarumo ir bendrystės nuotaikos, o greita verslo reakcija ir pagalba visuomenei, lyderystė perkant įvairias priemones atsipirko – kilo beveik visų sektorių reputacija.

Tačiau tai buvo tik šaltas dušas prieš ilgą, nenuspėjamą ir sunkių sprendimų kupiną nuovargio žiemą, vertina tyrimo iniciatoriai.

„Šį pavasarį jaučiamės atsparesni, bet kartu ir labiau suirzę, pavargę. Viešojoje erdvėje dominuoja nebe tiek vienijantis, kiek poliarizuojantis naratyvas. Bet kuriuo klausimu diskutuojant vis garsiau girdime priešpriešas: „Mes prieš juos“. Nesvarbu, ar diskusijos vyktų apie skiepus, žmogaus teises, ar verslų veiklos apribojimų atlaisvinimus. Tai labai žmogiška reakcija – negali pykti ant likimo, bet labai norisi rasti kaltų. Visa tai tvyro ore. Bus įdomu sužinoti, kaip šios nuotaikos palies verslą ir valstybės institucijas“, – sako Rūta Gaudiešienė, reputacijos tyrimą atliekančios ir indeksą sudarančios bendrovės „Customer Centric Consultancy“ vadovė, „Civitta“ partnerė.

Ji priduria, kad dėl pandemijos poreikį matuoti savo reputaciją visuomenės akyse, gerinti aptarnavimą ir įvaizdį pajuto ir viešos institucijos, valstybinės įstaigos, todėl šįmet jos taip pat įtrauktos į reputacijos indeksą.

nuotrauka::1

„Prieš 7–10 metų verslo reputaciją ryškiausiai formavo įmonės augimo aspektai: ar ji gerai valdoma, finansiškai stipri, auganti, inovatyvi. Visa tai tebėra svarbiausi valstybės valdomų verslų vertinimo kriterijai, o štai privačioms įmonėms reikalavimai auga, stiprėja paslaugų kokybės, dėmesio klientų poreikiams ir kiti aspektai. Kitaip sakant, svarbu ne tik kaip sekasi pačiai įmonei, bet ir kaip ji elgiasi su savo klientais, darbuotojais. Apskritai, įmonės kaip darbdavio įvaizdis tampa vienu svarbiausių reputacijos faktorių ir pandemija jo svarbą, neabejoju, tik sustiprino“, – išplatintame pranešime cituojama R. Gaudiešienė.

Visuomenės reikalavimai auga

Tyrimą inicijuojančios komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ vadovės Ramintos Rimkienės teigimu, pasaulinė pandemija sukūrė naują kartą, kurią prisimins visi.

nuotrauka::2

„Nors buvo svarstymų, kad pandemija sukels totalų perversmą, iš tiesų turėjome didžiulę iki tol jau žinotų ir stebėtų pokyčių akceleraciją. Pastarieji metai pakeitė, „perkrovė“ daugelį dalykų, o versle pokyčių tempas buvo neįtikėtinas – nuo persiorientavimo į nuotolinį darbą iki kardinaliai pasikeitusių vartojimo grandinių. Tai, kaip verslas ir viešosios institucijos sugebėjo priimti pokyčius, prie jų prisitaikyti ar net juos išnaudoti, atsiliepė ir jų reputacijai“, – teigia R. Rimkienė.

„Fabula Rud Pedersen Group“ inicijuoto, kartu su „Customer Centric Consultancy“, Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) ir Investuotojų forumu atliekamo, reputacijos tyrimo metu gegužės–birželio mėnesiais numatoma apklausti daugiau nei tūkstantį respondentų, suskirstytų į tris grupes: visuomenę, nuomonės lyderius ir sprendimų priėmėjus.

Tyrime analizuojamas Lietuvos gyventojų, verslo vadovų, politikų bei nuomonių formuotojų požiūris į didžiąsias Lietuvos privačias įmones bei viešojo sektoriaus organizacijas: kaip vertinama jų reputacija, ar jos gerbiamos, ar jomis pasitikima.

Taip pat tiriami svarbiausi reputacijos atributai: verslo etika, nuosekli socialinė veikla ir inovatyvumas, produktų ar paslaugų kokybė, rūpinimasis darbuotojais ir t. t. Remiantis atributų vertinimais išvedamas įmonės reputacijos indeksas.

Po pertraukos – į viršų

VŽ primena, kad pernai geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse – „Thermo Fisher Scientific“, visuomenė savo simpatijas atidavė „Lidl“ ir „Camelia“. COVID-19 kontekste reputacijos laurus susirinko „Maxima“. Įspūdingą šuolį į viršų demonstravo ir valstybės valdomos įmonės.

nuotrauka::3

Kaip rodo tyrimas, bendras reputacijos indekso rodiklis per metus išaugo nuo 22 iki 28.

„Net ir išėmus naujai įtrauktas arba nebematuojamas įmones, t. y. eliminuojant pakeitimų įtaką iš matavimų, matome tą pačią tendenciją – augimą. Labiausiai – nuomonių lyderių ir sprendimų priėmėjų akyse“, – tuomet VŽ teigė R. Gaudiešienė.

„Tuometiniame tyrime įtrauktos buvo „Vinted“ ir „Tesonet“, ir jos iš karto atsistojo tarp lyderių. Puikius rodiklius skaičiuoja ir „Depo“, ir „Topo grupė“, pirmąkart įtrauktos į tyrimą“, – nusišypso R. Gaudiešienė.

Kaip ir ankstesniais metais, vertinant pagal verslo segmentus palankiausiai vertinamas sektorius visose auditorijos grupėse – biotechnologijos, visuomenės akyse į viršų šoka ir „buitinės biotechnologijos“ – vaistinės, tuo metu žemės ūkio bendrovės ir didelės įmonių grupės rikiuojasi apačioje.

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Mados platforma „About You“ išlaiko augimą Premium

Vokietijos e. komercijos milžinei „About You“, į Baltijos šalis įžengusiai praėjusį pavasarį, pavyko...

Prekyba
2021.08.02
„Rait Group“ įsigijo Švedijos rinkos tyrimų bendrovę „Furst“

Baltijos šalyse veikianti rinkos tyrimų bendrovė „Rait Group“ įsigijo Švedijos įmonę „Furst Scandinavian...

Rinkodara
2021.08.02
„Aprangos“ pardavimai šį pusmetį traukėsi 6,3%

„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta su PVM 2021 m. I-ą pusmetį sudarė 81,2 mln. Eur, arba 6,3%...

Prekyba
2021.07.29
„Zalando“ pristato partnerių programą Lietuvoje  1

Viena didžiausių Europoje mados ir stiliaus prekybos platforma „Zalando“ Lietuvoje pristato „Zalando Partner...

Prekyba
2021.07.29
Statybinių medžiagų prekybos šuolis: kainos kyla, tiekimo grafikai ilgėja  Premium 5

Tiek statistikų šių metų duomenys, tiek specializuotų statybinių medžiagų ir apdailos prekių įmonių apyvartos...

Prekyba
2021.07.29
Rusų žurnalistinių tyrimų tinklapio „The Insider“ redaktoriaus namuose atliekama krata  1

Žurnalistinių tyrimų tinklapio „The Insider“ vyriausiasis redaktorius Romanas Dobrochotovas trečiadienį...

Rinkodara
2021.07.28
Klientų srautas prekybos centruose kritęs, bet pardavimai auga  Premium

Didieji prekybos centrai (PC) nebėra tokie populiarūs kaip iki pandemijos, bet į juos atvykstantys pirkėjai...

Prekyba
2021.07.28
Per mėnesį prekybininkų apyvartos ūgtelėjo 2% 

Birželį, švelnėjant COVID-19 karantino sąlygoms, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta išaugo 2%, maitinimo ir...

Prekyba
2021.07.28
Gyventojai didesniems pirkiniams ketina išleisti daugiau 

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2021 m. liepą buvo 4 ir, palyginti su birželiu, padidėjo 1 proc. punktu,...

Prekyba
2021.07.28
„Facebook“ buria komandą, kuri kurs „metavisatą“  1

„Facebook“ pirmadienį pranešė burianti komandą iš įvairių aparatinės įrangos, žaidimų ir virtualiosios...

Rinkodara
2021.07.27
„Iki“ išsirinko skaitmeninės reklamos agentūrą: „Open Agency“ keičia „SOMA agency“

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą socialinių tinklų turinio kūrimo ir valdymo konkursą laimėjo skaitmeninės...

Rinkodara
2021.07.27
„Barbora“ plečiasi Lenkijos miestuose  1

Sausio mėnesį į Lenkijos rinką įžengusi didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių...

Prekyba
2021.07.27
Tyrimas parodė, kokios kalėdinės prekybos galima tikėtis šiais metais  Premium

Specializuoto prekybos leidinio „Retail Week“ kartu su ekspertais atliktas tyrimas „The Christmas Forecast“...

Prekyba
2021.07.26
Nelikus suvaržymų, e. prekyba maistu vis tiek išlaiko augimą  Premium

Tai, kad gyventojai internetu užsakytas maisto prekes gali gauti tą pačią dieną ir už pristatymą nemoka,...

Prekyba
2021.07.26
Naujas vadovas žengia į sceną tuo metu, kai „Amazon“ patiria nemenką spaudimą Premium

„Amazon“ įkūrėjui Jeffui Bezosui perdavus bendrovės valdymą savo įpėdiniui, debesų kompiuterijos padaliniui...

Prekyba
2021.07.25
Agentūra „Nova media“ turi naują partnerį 1

Komunikacijos agentūros „Nova media“ partnerių gretas papildė naujas narys – juo tapo Gintaras Gimžauskas,...

Rinkodara
2021.07.23
„Darnu Group“ paskirta nauja komunikacijos vadovė

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ komandos gretas papildė komunikacijos vadovė Justina...

Vadyba
2021.07.23
Vadovų rotacija VP grupėje: keičiasi „Vilniaus prekybos“ ir „Euroapothecos“ direktoriai  6

E. parduotuvei „Barbora“ vadovavęs ir pastaruoju metu jos plėtra Lenkijoje užsiėmęs Andrius Mikalauskas turi...

Prekyba
2021.07.22
Tyrimas: nauji reklamos draudimai gali ištirpdyti 440 mlrd. Eur didžiųjų gėrimų ir maisto gamintojų vertės Premium 1

Vien tokių gėrimų ir maisto gamybos bendrovių kaip „InBev“, „The Coca-Cola Company“, „Diageo“, „Heineken“,...

Prekyba
2021.07.22
„Iki“ savininkė Vokietijoje „Rewe“ bando savaeigę parduotuvę be darbuotojų  Premium 1

Ketvirtame pagal dydį Vokietijos mieste Kelne į gatves išriedėjo bendras mažmeninės prekybos bendrovės „Rewe“...

Prekyba
2021.07.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku