Reputacijos tyrime – ir viešasis sektorius

Pandemijos metai išvargino visuomenę, o dėl karantino ribojimų susikaupęs nuovargis ir neigiamos emocijos persismelkė visur. Kaip tai paveikė verslą ir viešąjį sektorių, parodys šeštus metus atliekamas Lietuvos įmonių reputacijos tyrimas.
VŽ rašė, kad praėjusių metų tyrimas palietė pirmąją pandemijos ir karantino bangą tuomet vyravo solidarumo ir bendrystės nuotaikos, o greita verslo reakcija ir pagalba visuomenei, lyderystė perkant įvairias priemones atsipirko kilo beveik visų sektorių reputacija.
Tačiau tai buvo tik šaltas dušas prieš ilgą, nenuspėjamą ir sunkių sprendimų kupiną nuovargio žiemą, vertina tyrimo iniciatoriai.
Šį pavasarį jaučiamės atsparesni, bet kartu ir labiau suirzę, pavargę. Viešojoje erdvėje dominuoja nebe tiek vienijantis, kiek poliarizuojantis naratyvas. Bet kuriuo klausimu diskutuojant vis garsiau girdime priešpriešas: Mes prieš juos. Nesvarbu, ar diskusijos vyktų apie skiepus, žmogaus teises, ar verslų veiklos apribojimų atlaisvinimus. Tai labai žmogiška reakcija negali pykti ant likimo, bet labai norisi rasti kaltų. Visa tai tvyro ore. Bus įdomu sužinoti, kaip šios nuotaikos palies verslą ir valstybės institucijas, sako Rūta Gaudiešienė, reputacijos tyrimą atliekančios ir indeksą sudarančios bendrovės Customer Centric Consultancy vadovė, Civitta partnerė.
Ji priduria, kad dėl pandemijos poreikį matuoti savo reputaciją visuomenės akyse, gerinti aptarnavimą ir įvaizdį pajuto ir viešos institucijos, valstybinės įstaigos, todėl šįmet jos taip pat įtrauktos į reputacijos indeksą.
nuotrauka::1
Prieš 710 metų verslo reputaciją ryškiausiai formavo įmonės augimo aspektai: ar ji gerai valdoma, finansiškai stipri, auganti, inovatyvi. Visa tai tebėra svarbiausi valstybės valdomų verslų vertinimo kriterijai, o štai privačioms įmonėms reikalavimai auga, stiprėja paslaugų kokybės, dėmesio klientų poreikiams ir kiti aspektai. Kitaip sakant, svarbu ne tik kaip sekasi pačiai įmonei, bet ir kaip ji elgiasi su savo klientais, darbuotojais. Apskritai, įmonės kaip darbdavio įvaizdis tampa vienu svarbiausių reputacijos faktorių ir pandemija jo svarbą, neabejoju, tik sustiprino, išplatintame pranešime cituojama R. Gaudiešienė.
Visuomenės reikalavimai auga
Tyrimą inicijuojančios komunikacijos paslaugų agentūros Fabula Rud Pedersen Group vadovės Ramintos Rimkienės teigimu, pasaulinė pandemija sukūrė naują kartą, kurią prisimins visi.
nuotrauka::2
Nors buvo svarstymų, kad pandemija sukels totalų perversmą, iš tiesų turėjome didžiulę iki tol jau žinotų ir stebėtų pokyčių akceleraciją. Pastarieji metai pakeitė, perkrovė daugelį dalykų, o versle pokyčių tempas buvo neįtikėtinas nuo persiorientavimo į nuotolinį darbą iki kardinaliai pasikeitusių vartojimo grandinių. Tai, kaip verslas ir viešosios institucijos sugebėjo priimti pokyčius, prie jų prisitaikyti ar net juos išnaudoti, atsiliepė ir jų reputacijai, teigia R. Rimkienė.
Fabula Rud Pedersen Group inicijuoto, kartu su Customer Centric Consultancy, Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) ir Investuotojų forumu atliekamo, reputacijos tyrimo metu gegužėsbirželio mėnesiais numatoma apklausti daugiau nei tūkstantį respondentų, suskirstytų į tris grupes: visuomenę, nuomonės lyderius ir sprendimų priėmėjus.
Tyrime analizuojamas Lietuvos gyventojų, verslo vadovų, politikų bei nuomonių formuotojų požiūris į didžiąsias Lietuvos privačias įmones bei viešojo sektoriaus organizacijas: kaip vertinama jų reputacija, ar jos gerbiamos, ar jomis pasitikima.
Taip pat tiriami svarbiausi reputacijos atributai: verslo etika, nuosekli socialinė veikla ir inovatyvumas, produktų ar paslaugų kokybė, rūpinimasis darbuotojais ir t. t. Remiantis atributų vertinimais išvedamas įmonės reputacijos indeksas.
Po pertraukos į viršų
VŽ primena, kad pernai geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse Thermo Fisher Scientific, visuomenė savo simpatijas atidavė Lidl ir Camelia. COVID-19 kontekste reputacijos laurus susirinko Maxima. Įspūdingą šuolį į viršų demonstravo ir valstybės valdomos įmonės.
nuotrauka::3
Kaip rodo tyrimas, bendras reputacijos indekso rodiklis per metus išaugo nuo 22 iki 28.
Net ir išėmus naujai įtrauktas arba nebematuojamas įmones, t. y. eliminuojant pakeitimų įtaką iš matavimų, matome tą pačią tendenciją augimą. Labiausiai nuomonių lyderių ir sprendimų priėmėjų akyse, tuomet VŽ teigė R. Gaudiešienė.
Tuometiniame tyrime įtrauktos buvo Vinted ir Tesonet, ir jos iš karto atsistojo tarp lyderių. Puikius rodiklius skaičiuoja ir Depo, ir Topo grupė, pirmąkart įtrauktos į tyrimą, nusišypso R. Gaudiešienė.
Kaip ir ankstesniais metais, vertinant pagal verslo segmentus palankiausiai vertinamas sektorius visose auditorijos grupėse biotechnologijos, visuomenės akyse į viršų šoka ir buitinės biotechnologijos vaistinės, tuo metu žemės ūkio bendrovės ir didelės įmonių grupės rikiuojasi apačioje.
Plačiau skaitykite čia.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti