FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes

Publikuota: 2019-08-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė pabandyti pritraukti dėmesį jau prasidėjus ir vykstant rungtynėms.

„Taip ESPN išgelbėjo prasčiausią NBA sezoną per pastarąjį dešimtmetį“, – pažymi Aistis Staskevičius, rinkodaros specialistas.

Tam kanalas pasitelkė vadinamąjį FOMO (angl. fear of missing out) efektas, kai žmogus bijo praleisti kažkokį įvykį ar naujieną.

ESPN pastebėjo šią tendenciją ir pabandė ją pritaikyti savo kampanijoje. Tik šiuo atveju rungtynių epizodus siuntė ne draugai, o pats kanalas, pasakoja A. Staskevičius. Statistika rodo, kad sporto rungtynių „gyvas“ žiūrėjimas mažėja jau kuris laikas. Pavyzdžiui, 2017–2018 m. NBA sezone vidutinis fanas žiūrėjo tik 7 rungtynes per sezoną.

„Tuo tarpu kiekviena komanda per reguliarųjį NBA sezoną sužaidžia po 82 rungtynes, todėl šis skaičius tikrai nėra didelis. Natūralu, visko norime greitai, čia ir dabar. Pasitikriname galutinį rezultatą, galbūt pasižiūrime geriausius rungtynių epizodus ir judame toliau“, – išplatintame pranešime cituojamas A. Staskevičius.

ESPN kanalas, sukdamasis iš padėties, pabandė absoliučiai pakeisti savo strategiją reklamuojant rungtynes.

„Visiems yra įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu ESPN nusprendė pabandyti pritraukti dėmesį jau prasidėjus ir vykstant rungtynėms. Kaip gimė ši įžvalga? Ar pastebėjote, kaip rungtynių metu įvykus efektingam epizodui, sprogsta socialiniai tinklai? Draugai pradeda rašyti žinutes ir siųsti nuotraukas, vaizdo klipus? Dažnas iš mūsų metame savo pradėtas veiklas ir įsijungiame rungtynes, nes nenorime praleisti dar vieno tokio epizodo. Tad ESPN puikiai pasinaudojo FOMO efektu“, – teigia rinkodaros specialistas, analizavęs šią kampaniją.

Kampanijoje buvo naudotas platus spektras skaitmeninių platformų, kurios palengvino vartotojo nukreipimą į rungtynes: „Twitter“, „Instagram“, „Tinder“, „Snapchat“, „Twitch“, „Youtube“ ir įvairūs naujienų portalai.

„Buvo išnaudota ir „AirDrop“ funkcija, kurią turi „Apple“ įrenginiai. Ji leidžia siųsti failus tarp pastarojo gamintojo įrenginių, kurie yra aplinkui. Pavyzdžiui, stovi eilėje prie baro – sulauki žinutės, kuri primena, kad rungtynes gali stebėti bare, esančiame visai čia pat“, – kalba A. Staskevičius.

Pasak jo, rezultatai pranoko lūkesčius, o kampanija sulaukė įvairių apdovanojimų, ne vieną jų parsivežė iš šiemetinių „Kanų liūtų“.

Kanalas skaičiuoja, kad visų atkrintamųjų žiūrimumas išaugo 30% lyginant su ankstesniu sezonu, o finalo reitingai išaugo net 70%.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Samsono“ mėsos gaminių reklama galėjo klaidinti vartotoją 2

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Samsonas“ skundą, kuriame buvo prašoma panaikinti...

Rinkodara
2020.10.22
Komunikacijos arkliukas Seimo rinkimuose: dėlioja pliusus ir minusus Premium 1

Po pirmojo turo ryškiausią šuolį vertinant matomumą žiniasklaidoje skaičiuoja Laisvės partijos atstovai, rodo...

Rinkodara
2020.10.22
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija keičia pavadinimą

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) plečia veiklos lauką, pakeitė pavadinimą ir tapo Komunikacijos...

Rinkodara
2020.10.22
Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
2020.10.21
Teismas paliko galioti vartotojų teises ginančios institucijos „Iki“ skirtą baudą 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos prekybos tinklą „Iki“ valdančios „Palink“...

Prekyba
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
2020.10.20
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Seimo rinkimų antrasis turas: stiprių veidų koziris Premium 1

Nors Seimo rinkimų pirmasis turas ir baigėsi konservatorių pergale, šiandien ir politikai, ir politologai...

Rinkodara
2020.10.15
LRT biudžetas kitąmet turėtų didėti beveik 7,5 mln. Eur

Nacionalinio transliuotojo LRT biudžetas kitąmet turėtų siekti 53,794 mln. Eur, tai beveik 7,5 mln. daugiau...

Rinkodara
2020.10.14
„Vilniaus vandenys“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovei „Vilniaus vandenys“ ryšių su visuomene paslaugas teiks...

Rinkodara
2020.10.14
E. maisto pardavėjai raitojasi rankoves, bet sėkmė lydi ne visus Premium 1

Į viršų kylant sergančiųjų koronavirusu rodikliams, didesnį pirkėjų aktyvumą skaičiuoja ir prekybos tinklai...

Prekyba
2020.10.14
„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo...

Rinkodara
2020.10.13
M. Katkus: šiuose rinkimuose įvyko kartų kaita politikoje Premium 30

Ateinančios beveik dvi savaitės partijoms, besivaržančioms dėl didesnio mandatų skaičiaus Seime, bus...

Rinkodara
2020.10.13
Globalus „Adform“ įrankis prisitaikys prie individualių verslo reklamos poreikių Verslo tribūna 1

Šį rudenį danų kapitalo programinės įrangos kūrėja „Adform“ reklamos rinką papildė nauja globalia...

Rinkodara
2020.10.12
Tik mitas, kad e. prekyba maistu – nepelninga Premium 4

Maistas ir kasdienio vartojimo prekės e. komercijoje tapo aktualios pastarąjį pusmetį, iki tol tai buvo gana...

Prekyba
2020.10.12
Pralaimės visi naujieji junginiai, išskyrus Laisvės partiją 1

Mykolas Katkus, komunikacijos ekspertas, agentūros „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas,...

Verslo aplinka
2020.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus