FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes

Publikuota: 2019-08-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė pabandyti pritraukti dėmesį jau prasidėjus ir vykstant rungtynėms.

„Taip ESPN išgelbėjo prasčiausią NBA sezoną per pastarąjį dešimtmetį“, – pažymi Aistis Staskevičius, rinkodaros specialistas.

Tam kanalas pasitelkė vadinamąjį FOMO (angl. fear of missing out) efektas, kai žmogus bijo praleisti kažkokį įvykį ar naujieną.

ESPN pastebėjo šią tendenciją ir pabandė ją pritaikyti savo kampanijoje. Tik šiuo atveju rungtynių epizodus siuntė ne draugai, o pats kanalas, pasakoja A. Staskevičius. Statistika rodo, kad sporto rungtynių „gyvas“ žiūrėjimas mažėja jau kuris laikas. Pavyzdžiui, 2017–2018 m. NBA sezone vidutinis fanas žiūrėjo tik 7 rungtynes per sezoną.

„Tuo tarpu kiekviena komanda per reguliarųjį NBA sezoną sužaidžia po 82 rungtynes, todėl šis skaičius tikrai nėra didelis. Natūralu, visko norime greitai, čia ir dabar. Pasitikriname galutinį rezultatą, galbūt pasižiūrime geriausius rungtynių epizodus ir judame toliau“, – išplatintame pranešime cituojamas A. Staskevičius.

ESPN kanalas, sukdamasis iš padėties, pabandė absoliučiai pakeisti savo strategiją reklamuojant rungtynes.

„Visiems yra įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu ESPN nusprendė pabandyti pritraukti dėmesį jau prasidėjus ir vykstant rungtynėms. Kaip gimė ši įžvalga? Ar pastebėjote, kaip rungtynių metu įvykus efektingam epizodui, sprogsta socialiniai tinklai? Draugai pradeda rašyti žinutes ir siųsti nuotraukas, vaizdo klipus? Dažnas iš mūsų metame savo pradėtas veiklas ir įsijungiame rungtynes, nes nenorime praleisti dar vieno tokio epizodo. Tad ESPN puikiai pasinaudojo FOMO efektu“, – teigia rinkodaros specialistas, analizavęs šią kampaniją.

Kampanijoje buvo naudotas platus spektras skaitmeninių platformų, kurios palengvino vartotojo nukreipimą į rungtynes: „Twitter“, „Instagram“, „Tinder“, „Snapchat“, „Twitch“, „Youtube“ ir įvairūs naujienų portalai.

„Buvo išnaudota ir „AirDrop“ funkcija, kurią turi „Apple“ įrenginiai. Ji leidžia siųsti failus tarp pastarojo gamintojo įrenginių, kurie yra aplinkui. Pavyzdžiui, stovi eilėje prie baro – sulauki žinutės, kuri primena, kad rungtynes gali stebėti bare, esančiame visai čia pat“, – kalba A. Staskevičius.

Pasak jo, rezultatai pranoko lūkesčius, o kampanija sulaukė įvairių apdovanojimų, ne vieną jų parsivežė iš šiemetinių „Kanų liūtų“.

Kanalas skaičiuoja, kad visų atkrintamųjų žiūrimumas išaugo 30% lyginant su ankstesniu sezonu, o finalo reitingai išaugo net 70%.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau