FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes

Publikuota: 2019-08-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė pabandyti pritraukti dėmesį jau prasidėjus ir vykstant rungtynėms.

„Taip ESPN išgelbėjo prasčiausią NBA sezoną per pastarąjį dešimtmetį“, – pažymi Aistis Staskevičius, rinkodaros specialistas.

Tam kanalas pasitelkė vadinamąjį FOMO (angl. fear of missing out) efektas, kai žmogus bijo praleisti kažkokį įvykį ar naujieną.

ESPN pastebėjo šią tendenciją ir pabandė ją pritaikyti savo kampanijoje. Tik šiuo atveju rungtynių epizodus siuntė ne draugai, o pats kanalas, pasakoja A. Staskevičius. Statistika rodo, kad sporto rungtynių „gyvas“ žiūrėjimas mažėja jau kuris laikas. Pavyzdžiui, 2017–2018 m. NBA sezone vidutinis fanas žiūrėjo tik 7 rungtynes per sezoną.

„Tuo tarpu kiekviena komanda per reguliarųjį NBA sezoną sužaidžia po 82 rungtynes, todėl šis skaičius tikrai nėra didelis. Natūralu, visko norime greitai, čia ir dabar. Pasitikriname galutinį rezultatą, galbūt pasižiūrime geriausius rungtynių epizodus ir judame toliau“, – išplatintame pranešime cituojamas A. Staskevičius.

ESPN kanalas, sukdamasis iš padėties, pabandė absoliučiai pakeisti savo strategiją reklamuojant rungtynes.

„Visiems yra įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu ESPN nusprendė pabandyti pritraukti dėmesį jau prasidėjus ir vykstant rungtynėms. Kaip gimė ši įžvalga? Ar pastebėjote, kaip rungtynių metu įvykus efektingam epizodui, sprogsta socialiniai tinklai? Draugai pradeda rašyti žinutes ir siųsti nuotraukas, vaizdo klipus? Dažnas iš mūsų metame savo pradėtas veiklas ir įsijungiame rungtynes, nes nenorime praleisti dar vieno tokio epizodo. Tad ESPN puikiai pasinaudojo FOMO efektu“, – teigia rinkodaros specialistas, analizavęs šią kampaniją.

Kampanijoje buvo naudotas platus spektras skaitmeninių platformų, kurios palengvino vartotojo nukreipimą į rungtynes: „Twitter“, „Instagram“, „Tinder“, „Snapchat“, „Twitch“, „Youtube“ ir įvairūs naujienų portalai.

„Buvo išnaudota ir „AirDrop“ funkcija, kurią turi „Apple“ įrenginiai. Ji leidžia siųsti failus tarp pastarojo gamintojo įrenginių, kurie yra aplinkui. Pavyzdžiui, stovi eilėje prie baro – sulauki žinutės, kuri primena, kad rungtynes gali stebėti bare, esančiame visai čia pat“, – kalba A. Staskevičius.

Pasak jo, rezultatai pranoko lūkesčius, o kampanija sulaukė įvairių apdovanojimų, ne vieną jų parsivežė iš šiemetinių „Kanų liūtų“.

Kanalas skaičiuoja, kad visų atkrintamųjų žiūrimumas išaugo 30% lyginant su ankstesniu sezonu, o finalo reitingai išaugo net 70%.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 16

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 2

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 13

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 2

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10
„Rimi“, pasirinkusi naują šūkį, atsitraukė nuo „Maximos“ 5

Prekybos tinklas „Rimi“ keičia ne vienerius metus naudotą šūkį „Tai, ko nori tu“ į „Kiekvieną dieną geriau“...

Rinkodara
2019.09.10
„Iki“ pristatė parduotuvę, kurioje visos kainų etiketės – skaitmenizuotos 3

Prekybos tinklas „Iki“ tęsia parduotuvių modernizaciją ir vienoje iš sostinėje įsikūrusių parduotuvių...

Prekyba
2019.09.10
LRT vizijoje – 47,5 mln. Eur investicija į naują pastatą 14

Siekiant optimizuoti nacionalinio transliuotojo LRT turto valdymą, ekspertai siūlo statyti naują pastatą su...

Rinkodara
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau